שיר השרשורים אשר לפורום

מוגג

New member
טריל כבר ענתה אז משהו אחר../images/Emo119.gif

ואיזבל הייתה יפה ונכרייה/ עקיבא נוף (ופנינה ר. בתפקיד איזבל)
 

אתנה33

New member
נביאים

1. יונה הנביא / בביצוע של אריק לביא "יונה בן עמיחי הנביא המפורסם ביום אחד הוא קם והיתגייס לחיל הים" משהו כזה .......... 2. אליהו הנביא אליהו התישבי.......... 3. על כפיו יביא / יורם טהרלב "והוא חלום אחד נושא עוד בלבבו / לבנות כסא לאליהו שיבוא / על כפיו אותו יביא / לאליהו הנביא"
 

מוגג

New member
יונה בן אמיתי../images/Emo119.gif

הפינוקיו העברי הראשון, מופיע גם בשירו של יורם טהרלב: קום לך אל נינווה נינווה העיר הגדולה קום לך אל נינווה יונה, יונה.. ואגב בליעתו של יונה על ידי הדג היא סמלית מכיוון שפירוש השם נינווה הוא: הבית של הדג (נון=דג, נוה=בית) וגם הסמל של העיר בשפת הציורים (פיקטוגרפיה) היה בית בתוך דג. אגב את הבית פתחו במפתח סול... ואם ביונה עסקינן אז גם השיר "אמא ודני" מושפע מהסיפור התנכ"י (למשל חשבתם פעם מי הוא הנביא הזקן שדני פוגש בבטן הלוויתן?) ואכן השיר הזה מסיים אנתולוגיה בעריכת רפאל אליעז העוסקת ביצירות בעקבות ספר יונה.. עדכאן פינתנו "טעם של פעם" על יונות ודגים, וכעת ניתן לעבור למנה העיקרית. "מלצר, נראה לי שהצעתך בקשר לסטייק אומצה בחום..."
 

מוגג

New member
כי סינדרלה היא האגדות כולם../images/Emo119.gif

מתוך "חוזה לך ברח" בעקבות עמוס פרק ז´.. והטיפו ההרים עסיס - גם עמוס. והיה ביום ההוא - בעקבות ישעיה ב´ אגב "הנה אנוכי שולח לכם את אליה הנביא" מופיע דווקא במלאכי.
 

מוגג

New member
אין תאנים בגפן

ואין ענבים בתאנה איך היה יבול האבנים השנה? שירו של נתן זך בפי הכל עובר חביבי מצטט מירמיה ח´ וגם מיחזקאל טז "ואעבור עלייך והנה עיתך עת דודים" (אגב, זה הפרק שבחמישייה הקאמרית מלמדים לקראת בר המצווה עם כל המילים ה"גסות", הבעייה היחידה שאין הפטרה מפרק זה...).
 

מוגג

New member
כאן גולני לוחם

על שלושה פשעי דמשק (מתוך עמוס) מדרום תפתח בטובה כהיפוך לפסוק "מצפון תיפתח הרעה": מה אתה רואה?(ירמיהו) בשיר "שבחי מעוז" של נעמי שמר היא מצטטת בסגנון חפשי את ישעיה ב´ מערות מנהרות ונקרות צורים ומחילות עפר...בשלב יותר מאוחר בחייה היא כבר לא סמכה על המעוז אלא פנתה ישירות לבורא עולם "על כל אלה שמור נא לי אלי הטוב"... אגב, שמתם לב שהחריזה כאן מאוד צולעת יחסית לקריטריונים של נעמי? המר והמתוק ן אלי הטוב... לא בדיוק חרוז. אולי הייתה כאן מילה אחרת? (ותחשבו על זה)...
 

ST

New member
ועוד משהו קטן... ../images/Emo29.gif

אם יש לכם שירים שאתם לא יודעים מאיפה הם, שימו אותם בהודעה נפרדת לגמרי - מחוץ לשרשור, ואני כבר אשרשר.. אחרת זה יהיה קצת בעייתי (גם ככה זה בעייתי, אבל זה יקל עלי) תודה, אסתי.
 

dearj

New member
מחוץ לשרשור

משה רבנו (או שם דומה - שימי תבורי) ידיד נפש אב הרחמן (לחן של אבי ברק) אבישג אברהם ושרה (בנימין טנא, מישה סגל, אריק איינשטיין) אברהם ושרה (חיים חפר, דובי זלצר, שושנה דמארי ואריה אליאס) אבשלום (אריק איינשטיין) אבשלום (מוטי פליישר) אגדת 21 (ארצי, ע"ש האגדה על שלמה המלך) אוריה (שולה חן) איזבל (עקיבא נוף) איל אין תחתיו (ע. הלל, סשה ארגוב, אורה זיטנר) אל תירא עבדי יעקב אמר ה´ ליעקב (שולי נתן) אנית יעקב? ארץ שבעת המינים (זה השם המלא - דודו ברק, נחום היימן, חני ליבנה) איתי מלבנון אתן במדבר בוא נתחיל מבראשית (אילנית) המשך יבוא...
 

גרי רשף

New member
קבל../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gifוקבל../images/Emo31.gif../images/Emo22.gif

יש כמה וכמה שירים ראויים לציוּן וגם כמה שאינני מכיר לצערי, ועל כך הנהלת הפורום רושמת לך
גדול, אבל: ´ידיד נפש´ אינו מהתנך אלא מהמאה השש עשרה (ר´ אלעזר אזכרי), ו-´איתי מלבנון´ זה משיר השירים, ולספר זה נצטרך להקדיש שרשור מיוחד.
 

ST

New member
עבודה קשה עשית לי... ../images/Emo29.gif

אז אני לא אכתוב את הכל, רק את אלו שלא ציינת את הספר... ואת אלו שאני יודעת/מכירה, או יכולה לנחש על מה מדובר. משה רבנו - שמות אבישג - מלכים א´ אברהם ושרה (*2) - בראשית אבשלום (*2) - שמואל ב´ אגדת 21 (על שלמה המלך) - מלכים א´ אוריה - שמואל ב´, י"א איזבל - מלכים א´-ב´ (השיר מספר על פרק ט´ במלכים ב´, ותודה לגרי) איל אין תחתיו - לפי השם אני מניחה שזה בראשית (כ"ב, י"ג - "ויקח את האיל ועלהו לעֹלה תחת בנו") אל תירא עבדי יעקב - בראשית אמר ה´ ליעקב - בראשית (עד כמה שאני מכירה את השיר זה לא בדיוק על פסוקים) ארץ שבעת המינים - דברים ח´ איתי מלבנון - שיר השירים ד´ אתן במדבר - ישעיה מ"א ידיד נפש, כמו שגרי אמר, הוא לא מהתנ"ך. זה פיוט שמושר בתפילה (אנחנו שרים אותו בין מנחה לערבית בערב שבת) (המשך בהודעות הבאות) אסתי.
 

dearj

New member
עוד מחוץ לשרשור

לאחר שכבר הכנתי רשימה די ארובה, "נפלה" לפתע המערכת והכל אבד! אז יסלחו לי מי שכבר חזרתי על שמות השירים אותם הזכיר. ובתקוה שלא תיינה עוד "נפילות". כאמור - מחוץ לשרשור, וניתן לאסתי ל"סדר ולנקות". אך סידרתי לפי א"ב. בהר הגלבוע בוא נתחיל מבראשית (אילנית) בזוכרי ימים ימימה (צלילי הכרם) בית המקדש (ברק, אמריליו) בלילה בא המבשר ? (שם נרדף לאליהו) בני שם עילם ןאשור (אורי זוהר) בעדן ילדים? בראשית (מנור, נוי, גבי שושן) בראשית (אביתר בנאי) ברח המלך (דור, הדר, צמד גיטרות) ברכנו (אביהו מדינה, שימי תבורי) בשיירה של אברהם אבינו (טהרלב, הירש) בת יפתח (שניים באותו שם, אך מילים/לחן שונים מאותם יוצרים! עמנואל זמיר ואמיתי נאמן) המשך יבוא...
 

ST

New member
המשך למיון... ../images/Emo29.gif

כמו בהודעה הקודמת אני לא אכתוב את הכל, רק את אלו שלא ציינת את הספר... ואת אלו שאני יודעת/מכירה, או יכולה לנחש על מה מדובר (א שהם לא כלליים מדי). בהר הגלבוע - כנראה שמואל (המלחמה של ישראל נגד פלשתים בזמן שאול, שבה גם נפל) בלילה בא המבשר - אם השיר אכן מדבר על אליהו - מלכים א´ (ושני הפרקים הראשונים של מלכים ב´) בני שם עילם ואשור - התולדות בבראשית פרק י´ (וגם בדברי הימים א´, א´) ברח המלך - דוד, שמואל א´+ב´, והתחלת מלכים בשיירה של אברהם אבינו - בראשית בת יפתח - שופטים י"א ברכנו - זה מתפילת שמונה עשרה, ולא מהתנ"ך. [טל ומטר נזכרים בעוד 3 מקומות בתנ"ך: - קינת דוד "הרי בגלבֹע, אל טל ואל מטר עליכם" (שמואל ב´, א´, כ"א) - בדברי אליהו "אם יהיה השנים האלה טל ומטר כי אם לפי דברי" (מלכים א´, י"ז, א´) - בספר איוב - ל"ח, כ"ח - "היש למטר אב או מי הוליד אגלי טל"] (המשך בהודעות הבאות...) אסתי.
 

dearj

New member
ושוב לא בשרשור

לאחר שכבר הכנתי רשימה די ארובה, "נפלה" לפתע המערכת והכל אבד! לכן אני מפצל. אז יסלחו לי מי שכבר חזרתי על שמות השירים אותם הזכיר. ובתקוה שלא תהיינה עוד "נפילות". כאמור - לא בשרשור, אך סידרתי לפי א"ב. גדעון בן עם עני גולית - כוורת גולית - שלמה ארצי (מנור, ארצי) ג´ינג´י (נדמה לי שמוזכר דוד המלך..) דבקה אוריה דלילה (הן ידוע ידע שבגדה - גולדברג, ליטני) האיש אשר יביא את הבשורה (השלושרים) הארץ עוד תשקוט (פייקוב, דמארי) הבלדה על לבן בן בתואל (ארצי) הבן יקיר לי אפרים הגר (איינשטיין) הדסה אסתר (ברק, היימן, שלומי שבת וכחול) הייתי בגן עדן (מנור, בוסקילה) המלך נמרוד/ אברם אבינו (לדינו במקור, פררה האב והבן ורבים אחרים) הנביא (שניים בשם זה. האחד - רימונה דינור ומאירוביץ, השני - נתן יונתן ונחום היימן) המשך יבוא...
 

ST

New member
עוד המשך למיון... ../images/Emo29.gif

כמו בהודעות הקודמות אני לא אכתוב את הכל, רק את אלו שלא ציינת את הספר... ואת אלו שאני יודעת/מכירה, או יכולה לנחש על מה מדובר (א שהם לא כלליים מדי). ואני אנסה לא לחזור על מה שכבר כתבתי. גדעון בן עם עני - אם הכוונה היא לגדעון בן יואש, אז ספר שופטים דלילה - שופטים ט"ז הבלדה על לבן בן בתואל - בראשית הבן יקיר לי אפרים - ירמיה ל"א הגר - בראשית הדסה אסתר - מגילת אסתר המלך נמרוד / אברהם אבינו - בראשית (המשך בהודעות הבאות...) אסתי.
 

dearj

New member
גם זה לא בשרשור

לאחר שכבר הכנתי רשימה די ארובה, "נפלה" לפתע המערכת והכל אבד! לכן אני מפצל. אז יסלחו לי מי שכבר חזרתי על שמות השירים אותם הזכיר. ובתקוה שלא תהיינה עוד "נפילות". כאמור - לא בשרשור, אך סידרתי לפי א"ב. הפלא ופלא (ומשה הכה על סלע) הצלף הג´ינג´י (הפזמון - ודוד יפה עיניים וצלף באבנים. פיקוד צפון) ובאו האובדים (קרליבך, גבעטרון) ובאו ציון ברינה וביום השבת ודוד יפה עיניים (2 בשם זה של מתתיהו שלם ושל יעיש מ) והאר עינינו (נדמה לי בויקרא)? והוא יושיעני (2 בשם זה) והיה כעץ שתול וחג שבועות תעשה לך ןיהודה לעולם תשב ויולד (ויולד את נח..., חפר, זלצר, גאון) וימלט קין (חפר, בראון, גשר הירקון) וכתתו חרבותם (עזרא גבאי הלחין) ופרצת ושאבתם מים ושבו בנים לגבולם ושמחת בחגך זמר לגדעון (ידוע והופיע גם כ"גדעון בן עם עני") חברון (אתניקס) חברון עיר האבות (דדי גראוכר) חוזה לך ברח יברכך יהושע (אורי סלע, זראי, אריק לביא - ויהי אחרי מות משה במדבר...) יונה עם עלה של זית יוסף הצדיק מהלך בשדרה יחזקאל (חפר, קראוס, החלונות הגבוהים) יעקב התמים (משה הלל)
 

ST

New member
עוד מיון... ../images/Emo29.gif

כמו בהודעות הקודמות אני לא אכתוב את הכל, רק את אלו שלא ציינת את הספר... ואת אלו שאני יודעת/מכירה, או יכולה לנחש על מה מדובר (א שהם לא כלליים מדי). ואני אנסה לא לחזור על מה שכבר כתבתי (דמויות / סיפורים). הפלא ופלא - במדבר כ´ ובאו האובדים - ישעיה כ"ז ובאו ציון ברינה - ישעיה ל"ה / נ"א וביום השבת - במדבר כ"ח ודוד יפה עיניים - שמואל א´, ט"ז והיה כעץ שתול - ירמיה י"ז / תהלים א´ וחג שבועות תעשה לך - שמות ל"ד ויהודה לעולם תשב - יואל ד´ ויולד - בראשית וימלט קין - בראשית וכתתו חרבותם - ישעיה ב´ ופרצת - בראשית כ"ח ושאבתם מים - ישעיה י"ב ושבו בנים לגבולם - ירמיה ל"א ושמחת בחגך - דברים ט"ז זמר לגדעון - שופטים חברון - בראשית, במדבר (נחלתו של כלב בן יפונה) חוזה לך ברח - עמוס ז´ יברכך - במדבר / תהלים יונה עם עלה של זית - בראשית ח´ יוסף הצדיק מהלך בשדה - בראשית יעקב התמים - בראשית והאר עינינו - מהתפילה (המשך בהודעות הבאות...) אסתי.
 

dearj

New member
עדיין לא בשרשור

לאחר שכבר הכנתי רשימה די ארובה, "נפלה" לפתע המערכת והכל אבד! לכן אני מפצל. אז יסלחו לי מי שכבר חזרתי על שמות השירים אותם הזכיר. ובתקוה שלא תהיינה עוד "נפילות". כאמור - לא בשרשור, אך סידרתי לפי א"ב. כד הקמח (אני קורא בספר מלכים...) כי תבואו אל הארץ כך אלוהים ברא אותנו (הדצים) כן בקודש חזיתיך כן יאבדו (שרה לוי תנאי) כשאלוהים אמר בפעם הראשונה כשלמה את שולמית כשתבוא היונה (?) לא על הלחם לבדו למה צחקה מיכל מבול (מנור, אשרת, הנדסה קרבית) מכרות שלמה מעין אחרית הימים (האיש תחת גפנו אמר...) מקרה אלישע והנערים (שבתאי, נגרי, ארצי) משה (מדינה, שימי) משה בתיבה משה משה (נח"ל) קום לך אל נינווה המשך יבוא...אולי מחר!
 
למעלה