חיפוש אחרי עיבודים שונים לאותו שיר

yaeli156

New member
חיפוש אחרי עיבודים שונים לאותו שיר

היי,

אני צריכה עזרה, עם חיפוש שיר שהמוזיקה והמילים שלו שמחים שניהם, או עצובים שניהם, ולאחר עיבוד המוזיקה והמילים לא מתאימים אחד לשני יותר (למשל המילים נותרו עצובות והמוזיקה הפכה לשמחה, או המילים נשארו שמחות והמוזיקה הפכה לעצובה..)

אם למישהו יש רעיון כזה אני אשמח לשמוע!
תודה רבה
 
דוגמא וחצי

הביצוע שאני מכיר שהכי קולע לבקשתך הוא הביצוע של ארקדי דוכין ל "ליצן קטן שלי" , הפך שיר פורימי עליז וקליל לשיר סמי-עצוב עם הרבה רגש ועוצמה. יש גם את המערכון לפורים של ארץ נהדרת " יום הזיכרון לשושן" שגם שם לקחו שיר פורימי עליז והפכו לשיר עצוב, נדמה לי ששם הראל סקעת מבצע גם כן את ליצן קטן אבל אני לא סגור על כך.
עוד שיר שקשור לפורים הוא "שיר ערש" של אלתרמן וארגוב. אם תקשיבי ביוטיוב לביצוע המקורי של השיר מפיהם של שמעון בר ואברהם מור כפי שהושר במחזמר "אסתר המלכה", תשמעי ביצוע קצת יותר מהיר וקצבי מאשר הגרסאות שהפכו אותו לשיר ערש לילדים.
אגב, ישנם מקרים בהם המשורר כתב שיר באווירה עצובה והמלחין הפך אותו לשיר קצבי ושמח. המפורסמים שבהם : נורית הירש "שימחה" את בשנה הבאה של אהוד מנור, ומתי כספי עשה אותו הדבר ל "אור" של נעמי שמר.
 

noale noale

New member
לגבי הסיפא של דבריך

לטעמי גם "לא אהבתי די" הוא שיר אשר נכתב באוירה לא ממש שמחה, אבל העיבוד (לאו דווקא הלחן) המקורי הפך אותו לשמח, ואילו דווקא ביצוע של השנים האחרונות (של בטי פבלו) הוא קצת יותר נוגה
 

סאביבית

New member
שניים

ניגון עתיק (אם תרדנה בליל דמעותייך)
איך עף הזמן - נכתב כשיר עצב
&nbsp
וגם -
כל השירים של רינת גבאי

&nbsp
 
למעלה