יבוטלו מפגש הפורום לאלתר (פוסט רציני)

מארסו

New member
יבוטלו מפגש הפורום לאלתר (פוסט רציני)

שלום לכולם.
אני חושב שההודעה האחרונה שלי בפורום היתה לפני איזה שנתיים. למי שלא מכיר, אני מ"דור המייסדים". אלו שהיו פה כשקם הפורום, והיה זירה תוססת, רעננה, מצחיקה ולפעמים סוערת לדיונים בנושא מוזיקה עברית, הכרויות של אנשים יקרים ותנופת עשייה.
לא אכביר מילים על מצבו של הפורום. רק אגיד שלהנהלת תפוז בהחלט לא מגיע שהפורום יישאר פעיל בה. פלטפורמה הפכה בלתי נסבלת לצפיה. לא במחשב, וגם לא בנייד. מוצפת סרטונים ופרסומות שמשתלטים על המסך, ומקשים מאוד לעקוב אחרי איזו שהיא התדיינות כאן.
הפלטפורמה עצמה לא רלוונטית לשום דבר, ולא לחינם רוב ההתרחשות קורית כיום בפייסבוק.

ולכותרת הפרובוקטיבית. התכוונתי ברצינות.
לא שיבוטלו המפגשים עצמם. הם דווקא על הכיפק.
התכוונתי שיבוטל המונח הלא רלוונטי הזה. "מפגש פורום". שתנותק לאלתר הזיקה הטפשית הזו בין "הפורום" למי שמוזמן ו"זכאי" להגיע למפגש.
בשנים האחרונות הצטרפו למעגל השרים איתנו (במעגלים שונים) אנשים יקרים. באמת, אנשים טובים מאוד. אף אחד מהם לא היה ולא מתכוון להיות פעיל בפורום הזה. יחד עם זאת, חלקם מגיעים למפגשים, חלקם מגיעים אחרי שצריכים לבקש להיות מוזמנים (הא ? למה באמת? כולנו מכירים אותם וכולנו יודעים שהם תוספת איכותית בהחלט לחוג השרים) וחלקם לא מודעים להם כי הם "לא בפורום". וזה, חברים, פשוט שטויות. לא רלוונטי, וגם, האמת, קצת מעליב כלפי אותם אנשים נחמדים שנאלצים "לבקש" להיות מוזמנים.

מה רע ב"מפגש שירה לחברים" ?
 
מסכימה בהסתייגות

גם אני חשבתי שהמונח "מפגש פורום" כבר לא מתאים לדבר הזה. ובאמת "תנאי ההצטרפות" כבר לא רלוונטיים כי הפורום הזה כמעט לא פעיל.
אבל אני חוששת ש"פתיחת השערים" עלולה ליצור בעיה - אם ומה יהיו תנאי הקבלה החדשים.
האם אנחנו מוכנים לפתוח את המפגשים לכל דכפין? לא שאני חושבת שאנחנו צריכים להיות מועדון אקסקלוסיבי. זה ממש לא מתאים לסוג האנשים שאני מכירה בין החברים, אבל המפגשים שלנו מוגבלים בכמות האנשים בגלל האירוח בבתים פרטיים וגם בגלל האופי החברתי של המפגש (כבר ככה האופי של המפגשים השתנה מאוד ממה שהיה לפני שנים).
ואם צריך להגביל באיזושהי צורה - מי יקבע את הכללים? מי הם "תוספת איכותית" ומי לא? ומי צריך להיות הפקח? זאת עשויה להיות משימה לא נעימה לצוות המארגן, ולא הוגן להפיל עליהן את זה.
אמנם "תנאי הקבלה" הנוכחיים הם קצת אנכרוניסטיים אבל הם לפחות מהווים סינון מסוים שאינו על בסיס אישי.
 
לפני שמבטלים מפגשי פורום

בוא ניקח רגע ונדון במושג פורום. מהו פורום?
פורום הוא קבוצת אנשים העוסקים בנושא מסויים.
פורום יכול להיות וירטואלי, ויכול גם לא.
מכאן שקבוצת האנשים הזו שאנחנו עוסקים בה. היא העיקר. הקבוצה הזו דנה בעיקר במוסיקה חדשה וישנה במשך שנים ארוכות כקבוצה מיוחדת. במסגרת זו נוצרו קשרים מיוחדים בין החברים בקבוצה. ללא קשר אם הקבוצה נפגשת מידי יום באינטרנט , בבית זה או אחר, (IOL WALLA או תפוז) אותם אנשים, הכרות רבת שנים. הקבוצה יצרה לעצמה חוקים מסויימים תבניות מפגש יחודיות, מענה על צרכים מסויימים. לתוך הקבוצה המאוד מיוחדת הזו נולדו עם השנים בני הדור הבא, חלקם לוקחים חלק נכבד בכל מפגש ומפגש. חלקם נפגשים עם הילדים האחרים במפגשים מיוחדים לבני משפחות . יש אינטרקציה מאוד מיוחדת בין חברי הקבוצה המאוד מיוחדת הזאת. ושוב. קבוצה=פורום. ללא קשר מי יהיה הבית הבא שיארח דיונים. לדעתי האישית, רוב המשתתפים הקבועים מאוד שלמים עם תבניות החוקים שנוצרו לנוחות כל המשתתפים . לא רואה סיבה לבטל או לשנות. בואו נשמח עם מה שיש. וזה חבורה נפלאה של אנשים שאוהבים את הדברים הנכונים . ואוהבים להפגש ולשים. וזה בהחלט מפגש פורום.
 

מארסו

New member
דודה יקרה,אני אומר את זה באהבה

אני חייב להודות שאני לא מבין את התשובה שלך ואיך היא מתייחסת לטיעונים שלי. אם קראת את מה שכתבתי - הרי לא כתבתי לבטל את המפגשים עצמם, רק את המונח "מפגש פורום", ואת הזיקה בין המפגש למה שקורה פה, בתפוז. לא צריך להיות יותר קשר כזה.
גם לא לגמרי ברור לי על סמך מה את טוענת שרוב המשתתפים הקבועים מאוד שלמים עם תבניות.... הרי את לא היית במפגשים, או דיברת עם רוב המשתתפים (באמת , בלי לקנטר, הרי זו המציאות).

ההאחזות הזו בחוקי פורום שנוצרו אי שם לפני יותר מעשר שנים, לפני עידן הפייסבוק, עם אנשים שכיום רואים אותם אולי פעם בשנה במפגש כזה או אחר, אבל הם בוודאי הרבה פחות פעילים ומחוברים מאנשים אחרים שלא מבקרים בפורום - ההאחזות הזו היא האחזות בעבר. המציאות הזו כבר מזמן לא קיימת. בואו נודה בזה, ונצעד קדימה.
מה רע בלרענן את "החוקים" ? הרי לרגע לא אמרתי שלא צריך כללים למפגשים האלה. את מי מותר להביא, איך אמורים להתנהג וכו'...
כל שאני אומר הוא שהגיע הזמן לנתק את הזיקה הלא הגיונית ולא הוגנת הזו בין המפגשים לפורום בתפוז.

מייד תישאל השאלה...אז לפי מה נקבע למי "מגיע" להיכנס למפגש כזה? הרי אנחנו לא באמת רוצים שכל אחד בעולם שיבוא לו לשיר יוכל להגיע, נכון? צריך איזה קריטריון אובייקטיבי. נכון, צריך לחשוב על זה.
אבל מצד שני - בכללים של היום - כל אחד שכתב לפני שבע וחצי שנים הודעה בודדת בפורום הרי זכאי להיות מוזמן. לא משנה אם הוא אדם נחמד או אנטיפט מוחלט.
 
מארסו יקירי, מאז ומתמיד וגם הרבה אחרי. תקרא אתה את תשובתי

בעיון. מה לא הבנת? בסך הכל הסברתי לך את המילה פורום. שאין לה שום קשר למיקומה הגאוגרפי או הוירטואלי. מדובר בקבוצת אנשים. קבוצה שנוצרה במקרה הזה כן , מה לעשות בצורה וירטואלית, אבל מזמן קרמה עור גידים וקיבלה תפנית של שמות פרטיים ולא כינוי או שמות משתמש. אז מה? היא עדין אותה קבוצה שנוצרה בדרך מסויימת. ולאורך השנים קיבעה בהתאם לצורך תבנית מפגשים מסויימת. פעם למשל נשענו על הקלסר של ישראל, אחר כך הרכבנו שירונים , שינינו אותם, בדקנו אפשרויות להקרנה, מיחשוב, הכל על פי הצרכים. יש שאהבו יש שפחות, אבל התוצר הוא זה המקובל על ההמשתתפים. כך היה גם עם הנגנים יתברך שמם וכשרונם. זוכר? פעם היו מעט, היה רמיל על התופים וגרי על גיטרה וטריליאן בחליל. (היו ימים חבר..) היו גם פסנתרנים מוכשרים שהתחלפו בהתאם להופעות.. גם ההרכבים האלו שונו עם הזמן. אבל . אותו פורום של אנשים פחות או יותר, שרים ביחד, את אותם שירים במקומות שונים בארץ בשעות שונות וזה נפלא. זה עדין מפגש פורום. זה היה מפגש פורום עם המעבר מIOL לוואלה, וזה היה מפגש פורום "משותף"עם פיצול זמני כשהגיע עונת התפוזים, ונוכחנו שמרבה מנהלים זה יכול להיות נפלא, הבסיס שוב אותם אנשים. אותו פורום.(קבוצה). וכי משנה הרבה אם הפורום שנפגש, מתכתב בתפוז בפייסבוק או בווטאסאפ? לא. כי בסיס האנשים ישאר, יפגש ויאהב לשיר וידאג להנחיל את האהבה הזו גם לדורות הבאים. שוב, הזיקה היא לא לאתר מסוים. הזיקה היא לחברים.
ובאשר לטענתך כי אני לא שייכת, כיוון שאני לא מגיעה למפגשי שירה, ולא מדברת עם אנשים?????? הההה? מאיפה זה? מי שלא מדבר עם הדודה שיקום!!!
יש לי רק תשובה אחת.
אז מה אם אני לא שם? אכפת לי . ואני יודעת מה קורה. אפילו ברמה של מי יבקש איזה שיר, ומי יאכל איזה סוג כיבוד.
אוהבת אותך, אבל. הה????
 

מארסו

New member
לא שייכת ?

הסתכלתי שוב ושוב ולא מצאתי איפה כתבתי את זה.
(אבל תתפלאי, אכן קם דור שלא ש"לא ידע את הדודה".והם מהווים אחוז ממש לא זניח מבאי המפגשים)
 
הנה

"הרי את לא היית במפגשים, או דיברת עם רוב המשתתפים (באמת , בלי לקנטר, הרי זו המציאות)"

אז אוקי , אפילו הצוות לא מכיר אותי אישית כמוך.
אבל זה לא אומר שהם לא יודעים מי אני, או לא מדברים איתי..

הדור הבא- הילדים? כן, גם אני לא מכירה אותם אבל רואה אותם הרבה. (בשביל זה המציאו את הפייסבוק יקירי.
 

מארסו

New member
הדור הבא - אנשים חדשים (לא ילדים).

ולגבי הציטוט שלי - הוא אומר בדיוק מה שכתוב. את קצת "מכניסה לי מילים לפה".
הוא לא אומר שאת לא שייכת, הוא אומר שכשאני מדבר על הרלוונטיות של ה"חוקים" של לפני עשר שנים ויותר, אני לא בטוח שאת באמת בעמדה להגיד שרוב האנשים חושבים כך או אחרת. הרי רק בתקופה של ה 5 שנים האחרונות נוספו עוד עשרות אנשים חדשים ל"חבורה", (רק כדי לסבר את האוזן - אני מעריך שמדובר כיום בכ 100 אנשים שמוזמנים, כולל בני זוג).
 

ramil

New member
אם אתה באמת רוצה שיענו לך

תכתוב את ההודעה הזו בפייסבוק...ודי לחכימא
 

מארסו

New member
I rest my case

לא רציתי לכתוב בעמוד היעודי בפייסבוק מכיוון שהוא עמוד מנוהל על ידי הצוות, ולא הייתי בטוח שהן מעוניינות לקיים שם כזה דיון

כמובן - הדיון יהיה הרבה יותר פורה בפייסבוק.
 
, לא בטוח

אם לשפוט לפי התגובות שקיבלת שם בנושא החשוב שהעלית.
חשוב ומזעזע הייתי אומרת. מוזר לי לחשוב שרק קומץ זעיר של אנשים הגיבו שם..
 

מארסו

New member
נכון, אם כי אני מניח שזה

קשור לעובדה שזה קבור כתגובה לתגובה בשרשור בדף פרטי, ולא פתוח לכל.
לגבי הנושא ההוא - שקלתי להעלות אותו כאן, וויתרתי כי אני לא מאמין שמישהו יתייחס כאן.
 

גרי רשף

New member
מסכים עם רוח הדברים

מעבר לכל מה שנאמר והיסתוייג, חסרה כיום ההתחדשות.
פעם היו מגיעים חברים חדשים לפורום, ותיקים היו עוזבים (חוץ מכמה שנתקעו כאן לנצח),
החדשים היו מביאים איתם את חוויית הפגישה הראשונה עם מי שהיכרנו רק וירטואלית,
ומוסיפים משהו חדש לקיים.
כיום עדיין נחמד להיפגש ולפגוש את החבר'ה, אבל ההתחדשות חסרה.
לפייסבוק יש בוודאי הרבה יתרונות (אינני פעיל שם), אבל חסרות הרבה אפשרויות שהיו כאן, ובשל נטישת תפוז - לא פלא שהאתר הפך ללוח פירסומות.
 
למעלה