עזרה בזיהוי הקלטה בפורמט מגנטי 35ממ

mendy2k

New member
עזרה בזיהוי הקלטה בפורמט מגנטי 35ממ

הגיע לידי הקלטה MASTER של "רכבת העמק" על גבי מדיה של MAGNETIC FILM ברוחב 35ממ (נראה כמו פילם צילום של מצלמת SLR רק שהוא 300 מטר אורך) יכול להיות שיר של יהונתן גפן או של דורית ראובני, נראה יותר של גפן בגלל סוג הפורמט אבל רציתי לדעת למי יש דרך לנגן את הסליל כדי לזהות
052-5263639 מנדי





 

25306yosef

New member
נראה לי שזה בכלל לא מאסטר, זה צילום וידאו / חוזי עם פסקול

יתכן שזה אכן מאסטר, אבל מאסטר של וידאו ולא מאסטר של אודיו.

האולפנים המאוחדים היו אולפני קולנוע והסרטה ולא אולפני קול ועסקו מאז ומתמיד בצילום וידאו / חוזי / קולנוע / טלויזיה על סרטי פילם עם פסקול* ומאוחר יותר עם התפתחות הטכנולוגיה עברו להשתמש גם (אבל לעולם לא רק) בסרטי וידאו מגנטיים מסוגים שונים ובפורמטים שונים ובהתאם לדרישות הלקוחות שלהם שדרשו מהם להשתמש בתקנים של איגוד השידור האירופי ותקנים של גופי תקינה נוספים.

הפסקול (במקרה של מוסיקה) הועתק לרוב מהמאסטרים המקוריים שהוקלטו באולפני קול על סרטים מגנטיים של 1/4 אינץ'. לצורך שילוב הפסקול בוידאו בוצעה עריכה בפסקול ושולבו לתוכו כל מיני אפקטים של אודיו, קולות רקע, דיבור, מוסיקה, וכו... העריכות של פס הקול בוצעו באמצעות חיתוך הסרט המגנטי מסוג 1/4 אינץ' והדבקתו מחדש. ולאחר סיום העריכה הסופית הועתק פס הקול הערוך לסרט הוידאו. ולמעשה הקטע המוסיקלי הנמצא בסרט הוידאו עבר העתקה פעמיים, פעם אחת מהמאסטר המקורי שהוקלט באולפן קול על סרט מגנטי של 1/4 אינץ' לסרט העריכה של פס הקול שהיה אף הוא על 1/4 אינץ', ובפעם השנייה העתקתו של פס הקול הערוך לתוך סרט הוידאו שהיה על פילם.

***

מתוך ויקיפדיה: 35 מ"מ זה הרוחב המקובל לסרטי קולנוע המוקרנים בבתי קולנוע. רוחב זה מספק תמונה חדה גם בהקרנה על מסך גדול.

***

ואילו מאסטרים של הקלטות אודיו הקליטו לאחר הבישול על סרטים מגנטיים ( לא סרטי צילום ולא פילם!!!), סרטים מגנטיים מסוג 1/4 אינץ' במהירות של 15 או 30 IPS / NAB.

מאוחר יותר אני אחפש עבורך תמונה של עטיפת סרט מגנטי 1/4אינץ' של חברת אגפא שנועד עבור הקלטות אודיו ולבישול של מאסטרים ולעריכות של סרטים מגנטיים עם לידרים עבור מאסטרים לתקליטים.

ובאשר לשאלתך למי יש דרך לנגן את הסליל כדי לזהות,

נסה לחפש אולפנים שעושים המרה של חומר אנלוגי למדיה דיגיטלית, שם תוכל (בתשלום) לשמוע את הסליל וגם להמיר את תוכנו למדיה דיגיטלית ללא אובדן ובהתאם לתקנים הבינלאומיים.

אוכל להמליץ לך על מקום שעושה המרה למדיה דיגיטלית ללא אובדן ובהתאם לתקן של איגוד ארכיוני הצליל בעולם שהוא מינימום 24 ביט על 96 קילוהרץ והוא נועד לצורך המרה של חומר אנלוגי לדיגיטלי.
 

25306yosef

New member
תמונת עטיפה של סרט מגנטי מאסטר של חברת אגפא

כך נראית עטיפת סרט מגנטי 1/4 אינץ' של חברת אגפא שנועד לצורך הקלטות אודיו של מאסטרים ולצורך עריכות עם לידרים עבור מאסטרים לתקליטים.

ולמי שלא יודע, לידר זה הסרט המוביל שאיננו סרט מגנטי והוא נמצא בהתחלה ובסוף (כמו בקלטות האודיו) וגם בהפרדה בין הקטעים המוסיקליים השונים.

כשמבצעים עריכה לתקליט ויניל, כל קטע מוסיקלי מופרד באמצעות לידר בצבע לבן. וכשמקליטים באולפן ההקלטות את המאסטר לאחר הבישול, כל יצירה מוסיקלית נמצאת על סליל נפרד. ההקלטה יכולה להישאר על סליל נפרד, או להערך ביחד עם הקלטות נוספות לסליל אחוד שבו ההקלטות השונות מופרדות באמצעות לידרים. כשעורכים הקלטות שונות לסליל אחוד, יש לבצע איזון על מנת שכל ההקלטות השונות יהיו באותה עוצמה. וכך למעשה מבצעים עריכה לתקליט. במקרה של עריכה לתקליט, יש להקפיד שסה"כ הזמן של הסליל האחוד לא יעבור את המקסימום האפשרי לצד של תקליט. ולמעשה לצורך הדפסת אלבום, יש צורך בשני סלילים אחודים, סליל אחד עבור צד א' של התקליט והסליל השני עבור צד ב' של התקליט. וכאמור, כל יצירה מוסיקלית מופרדת באמצעות לידר.

 

mendy2k

New member
מעניין מאוד

אז מה שאתה אומר, יתכן שזה אפילו ווידאו (אך עדיין יכול להיות אודיו)
אני מכיר רק מדיה אחד יותר גדול מה-35ממ שמדובר והוא ה- "2 PEM 486 שיש גם ברשותי (הקלטה של ALBERT UZAN - לא מוכר אך מוזכר ברשת בכמה מקומות)
שאני מוכר עכשיו ב איביי.
אשמח אם תמסור את מי שיכול לעשות לי את ההמרה, מאוד מסקרן אותי
תודה על כל העזרה
מנדי
 

25306yosef

New member
כאמור בהודעתי הקודמת, מדובר בסרט וידאו ולא בהקלטת אודיו

אם אכן היה מדובר במאסטר של הקלטת אודיו, זה לא היה מוקלט על סרט פילם.

הקלטות אודיו הוקלטו מאז ראשית ההקלטה על סרט מגנטי ועד המעבר להקלטות מבוססות כונן מחשב, על סרט מגנטי ברוחבים שונים ולא על סרטי פילם. סרטי פילם נועדו לצרכי צילום חוזי, וצרכי הסרטה וקולנוע בלבד כאשר הפס המגנטי שעל סרט הפילם נועד לפסקול של הסרט.

זאת ועוד, על עטיפת הסרט שאת צילומו העלת לפורום היתה מדבקה של אולפן הסרטה וטלויזיה ולא של אולפן הקלטות קול. אם אכן היה מדובר במאסטר של הקלטת אודיו היתה מודבקת מדבקה עם שמות שכאלה:

אולפני הקלטה אשל
אולפני טריטון
אולפני קולינור
אולפני רולי
אולפני דיבי
אולפני סיגמא
אולפני הקלטה קיבוץ העוגן
אולפני גל קול
אולפני לויטן
אולפני המון

או לחילופין שמות שכאלה:

חברת התקליט חיפה בע"מ
חברת ליטראטון בע"מ
חברת תקליטי סי בי אס ישראל בע"מ
חברת ישראפון בע"מ
חברת ישראדיסק בע"מ
חברת מקולית בע"מ
חברת הד ארצי (1973) בע"מ
הד ארצי בע"מ
חברת ארץ ישראל מזרחית בע"מ

וכו....

כל השמות המסחריים שלעייל הם שמות של חברות ובתי עסק שעסקו באודיו (שמע / קול). לעומת זאת האולפנים המאוחדים הם אולפני הסרטה וטלויזיה והם עסקו בוידאו בלבד (חוזי, קולנוע, טלויזיה).

לגבי ה- "2 PEM 486, ככל הנראה מדובר על סרט מגנטי ברוחב של 2 אינץ' (הקלטה של 24 ערוצים) שהוא למעשה חומר גלם של אולפן ההקלטות עליו מוקלטים הקולות וכלי הנגינה (כולל מטרונום, קוד זמן, וגייד) לפני ביצוע הבישול הסופי. לסרט מגנטי שכזה מסוג 2" יש לבצע בישול לשני ערוצים (סטריאו) על מנת שהוא ניתן יהיה לשימוש.

רצוי שתבצע בהקדם האפשרי לכל הסרטים האלה המרה לפורמט דיגיטלי. ומי שעוסק כיום בהמרות שכאלה זה שמוליק אבוהב באולפן ההקלטות שלו ויואב שדמה הקרוי המומחה לסרטים מגנטיים.
 
למעלה