מיגון תריס חשמלי

zismad

New member
מיגון תריס חשמלי

שלום לכולם, האם מישהו מכיר איזשהו פטנט כדי למגן תריסים חשמליים ? כלומר התריסים האלו ניתנים להרמה ביד אחת אפילו ! אולי יש איזשהו פין ביטחון שיאפשר תפיסה של התריס כשהוא למטה ? או אולי פטנט אחר ? בתודה צביקה
 

DCS

New member
פין בטחון

שמעתי שיש פין בטחון לחלונות הזזה. הפין מחבר את 2 החלונות בנקודת החפיפה. אני גם מחפש את הפין הזה - יכול להיות שזה מתאים לך - ע"י הרכבה של הפין על המסילה הצדדית.
 

zismad

New member
זה לא מה שאני מחפש

אתה מדבר על החלון עצמו אני לא רוצה שיגיעו לחלון :) אני רוצה לעצור אותם עוד בתריס .... מישהו ?
 

המנעולן

New member
לא תקני ומסוכן!!!

אם פעם אחת תשכח לנטרל הבריח ותנסה להרים התריס- המנו יישרף!!! לכן לא מתקינים וממליצים שלא להעיז!
 

zismad

New member
אז איך ממגנים יציאה ?

זהו תריס שאמור להגן על דלת יצאה איך מגינים על הדלת הזו (שהיא כולה זכוכית) ? צביקה
 

רותם1112

New member
במידה ותבצע את התריס משלבי

אלומיניום, והעבודה תבוצע ע,י בעל מקצוע מיומן אזי הפתח יהייה ממוגן. באם אתה עדיין",לא ישן טוב בלילה" אתה יכול למגן חיצונית עם סורג דקורטיבי כדוגמת תוצרת טרילידור (יקר מאד ולדעתי מיותר)
 

zismad

New member
התריסים כמובן משלבי אליומניום

דרגת MIDI אבל עדיין אפשר להרים אותם דיי בקלות... שוב אזכיר כי מאחורי התריס יש דלת מפרופיל דמוי בלגי, והיא רובה זכוכית. רעיונות מישהו ? צביקה
 

mol3

New member
תשובה של שמאי ביטוח

1. אין שום אפשרות אפקטיבית להקשיח תריס אלומיניום לרמה שקשה לפרוץ אותו. 2. אין דבר כזה אי אפשר לפרוץ. השאלה כמה קל לפרוץ 3. סורג "טרילידור" אל תתקין. קל לפרוץ ומאד יקר. 4. אם הדלת עשוייה פרופיל בלגי אפשר למגן כך: - התקנת יריעות ניילון 350 מיקרון על הזכוכיות (כולל תחת לייסטים). הכל בהנחה שיש ליסטים מפלדה. אם אין, לשים. נעילה - מנעול צלילינדר "רב-בריח" מוגן מסביב בפלדה מאסיבית (רוזטה או פס פלדה מרותך). אם שלבי הפרופיל הבלגי צפופים דיים ויוצרים ריבועים קטנים, נניח 25X25, אז אפילו לא צריך להגן על הזכוכיות, כי הפרופילים הם כמו סורגים.
 

mol3

New member
קבל תיקון קראתי את ההודעה שלך שוב

מה זה "דמוי בלגי" ???. אם זה לא מפלדה, כל מה שכתבתי לך, לפח........... אם אתה יכול לפרט את סוג החומר, והכי טוב להעלות תמונה.
 

המנעולן

New member
קבלת תשובה חלקית...

כל תריס כיום הוא מאלומיניום אבל מהסוג המוקצף שעובי האלומיניום אפסי. המציע אולי התכוון לתריס אלומיניום משוך שהוא בעל עובי דופן עבה מאוד ולא ממולא בפוליסטרן מוקצף וזהו התריס שיכול לשמש כסורג. הוא כבד והמנוע חייב להיות מותאם. זהו גם הסוג היחיד המשמש למפתחים מעל 4 מטר או באזורים מול הים שהסופות עזות.
 

mol3

New member
מהניסיון שלי

לא נתקלתי בתריס אלומיניום שהגיע לחוזק של סורג, או של תריס פלדה. גם רוח מול הים, יוצרת כוח של מקסימום 140 ק"ג/מ"ר. תעשה חשבון שכוח זה מתחלק ל- 10 פסים לפחות, היינו כל כזה פס מסוגל להחזיק 10 ק"ג/למטר אורך. משיכה הגונה מנקודת האמצע למטה והתריס יוצא מהמסילה שלו כמו חמאה. פשוט מושכים אותו ונגמר הסיפור. אני לא מאשר כאלה תריסים לביטוח, כתחליף לסורג.
 

המנעולן

New member
זה מה שמתקינים בהרבה ויטרינות

של חנויות לצורכי הביטוח. סורגים בויטרינות של חנויות - כמעט 'פאסה'
 

רותם1112

New member
גם באלומיניום אפשר ליצור פרופיל חזק

הכל פונקציה של המפתח ועובי הפרופיל, בהנחה ששמאים יודעים מהן תכונות האלומיניום מבחינת מאמצים מותרים ומודול אלסטיות. מציע לשקול גם הגנה באמצעות מערכת גלאים, יקר יותר אך הרבה יותר אסטטי מסורגים.
 

mol3

New member
רותם 1112, מאיפה ההנחה הזו ../images/Emo6.gif

ששמאים בכלל יודעים מה המונח "מודול אלסטיות" "מאמץ מותר". ?
 

רותם1112

New member
מכיוון שקראתי כי אתה אוחז

בתקן רעידות אדמה, אזי אתה כנראה מבין מה כתוב בו, ובלי להכיר את מושגי היסוד הנ"ל, כיצד תוכל לחשב את התזוזה האנכית של רב קומות שמצוי בקרבת "שבר יגור"? ומה שיותר חשוב האם תריסי האלומיניום לא יקרסו בעת רעידת אדמה
 

mol3

New member
אתה קצת מתבלבל ../images/Emo6.gif

אני מכיר את התקן כי למדתי הנדסאות בניין. אין לזה שום קשר להיותי שמאי. שמאי שאיננו מהנדס/הנדסאי, אין לו מושג במושגים כמו "מודול אלסטיות" או "מאמץ מותר". דרך אגב, יש לי מושג לגבי המושגים האלה בתחום של חומרים קונסטרוקטיביים (בטון, פלדה וכד'). האמת, שמעולם לא התעניינתי מה הוא מודול האלסטיות של אלומניום ובטח לא מה המאמץ המותר. מכל מקום, משליטתך במונחים הללו אני יכול להניח כי גם לך איזו שהיא נגיעה לתחום. לפיכך אני מניח כי גם אתה יודע שממש לא מעניין מה יקרה לתריסים ברעידת אדמה (-: (-:.
 

רותם1112

New member
mol3 -יש לי נגיעה גם לתחום השמאות

ונתתי שירותים הנדסיים למספר משרדי שמאים שעובדים עם חברות הבטוח, אך הפסקתי עם התענוג המפוקפק משתי סיבות: - כשם שכולנו לא אוהבים את שמאי הרכב שברוב המקרים "נאמנים לאדוניהם" (חברות הבטוח) ודוחות השמאות שלהם מקפחות את המבוטח. אותו כלל נוהג גם בתביעות בנושא נזקים ל"מבנה" בארוע בטוח. ומכאן שלבעלי מקצוע חופשי הגונים קשה מאד לעבוד בתחום זה. - מכיוון שחברות הבטוח "קופצות את ידן" בתשלום לשמאים, אזי קיים נוהג בחלק מהמשרדים שהמהנדס "מנפח" את חשבונו ומעביר את "סכום הניפוח" לשמאי. שיטות הישראבלוף קיימות בכל תחום, ודרך אגב, מכיוון שאתה מתעניין בנושא תקן רעידות אדמה, קוריוז קטן: תיכננתי קונסטרוקציה למבנה רב קומות, עפ"י החישובים הסטטיים על בסיס דרישות התקן, היה ברזל זיון כבד בגרעין המבנה (קירות חדר המדרגות והמעליות). מהנדס הקבלן פנה אלינו ודרש להקטין את כמויות הזיון ומידות היסודות, מכיוון שזה נראה לא מוגזם. לא שינינו את תכניות הקונסטרוקציה, אך גם לא ראינו יותר עבודות תכנון מאותה חברה. ומי שחושב שמדובר באיזה קבלן פרטי קטן - לא, מדובר היה בחברת בניה, שהיתה בזמנו מהגדולות במשק.
 

mol3

New member
הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם

אם כל מבוטח היה מביא שמאי מטעמו בעת נזק, היו קורים שני דברים: - השמאים הטובים ובעלי השכלה רחבה היו עובדים מטעם המבוטחים. מטבע הדברים ידם היתה על העליונה בכל דיון משפטי. - היה מתבסס שוק הגיוני בתחום זה, עם שכ"ט הגיוני ללקוחות והציבור היה מרוויח. כל עוד זה לא כך, זה מה יש.
 
למעלה