רטיבות בתקרת מרפסת שירות בדירה מתחתיי

מ א1

New member
רטיבות בתקרת מרפסת שירות בדירה מתחתיי

אניקומה אחרונה בבניין בן 6 קומות, דירת דופלקס. לפני שנה, אחרי 7 שנים שנכנסנו לגור בבניין (בניין חדש), נוצרה רטיבות בתקרת מרפסת השירות בדירה מתחתיי. הרטיבות נוצרת רק כשיורד גשם. הוזמן הקבלן שבנה את הבניין לבדוק את הנזק וקבע שאין בעיית איטום (עשה בדיקת הצפה) במרפסת שלי שמעל מרפסת השירות של השכן. כמו כן, הקבלן הביא מאתר נזילות, שקבע שעשינו חור בצינור ניקוז כשהתקנו ארון אמבטיה כשנכנסנו לדירה. הסיפור הזה התגלה כקשקוש בניסיון להתחמק מתיקון. הזמנתי את שרברב מחב' הביטוח שלי שבדק ואמר שהנזילה היא מצינור מי גשם מהגג. הוזמן מאתר נזילות/שרברב מטעם חב' הביטוח של הבניין ואכן איתר חור גדול בצינור ניקוז מי גשם שנעשה ע"י הקבלן שביצע את הכנת צנרת המזגנים לדירתי. החור כנראה נאטם בזמנו (רואים שאריות חומר איטום) והאיטום כנראה התפורר. אחרי הרבה דיבורים ואיומים בתביעות מצד חב' הביטוח של הבניין על הקבלן הוא שלח עובדים לתקן את הנזק בצינור מי גשם ובאותו הזמן (ינואר 2019) גם חידש את הרובה במרפסת שלי ואטם גם את בסיסי צינורות המים במסתור
הכביסה שלי. החורף שעבר עבר בשלום. לא חזרה הרטיבות בדירה מתחתיי. עכשיו, שוב יש רטיבות באותו מקום...בדיירים מתחתיי דורשים שאביא שרברב מהביטוח שלי כי הם לא רוצים (או שהונחו..) להפעיל את הביטוח שלהם. אני מעוניינת להביא את חב' הביטוח של הבניין כי הנזק נגרם באותו מקום וכנראה מאותו צינור מי גשם משותף. בינתיים, מחכים גם לקבלן שיבוא לבדוק את התיקון שביצע בשנה שעברה ולהעריך את הנזק. ועוד דבר: לפני כשנתיים התפוצץ דוד המים בדירה שמתחתיי. הדוד נמצא מותקן במרפסת השירות שבתקרה שלה נוצרה רטיבות. האם יכולה להיות רטיבות בתקרה כתוצאה מפיצוץ הדוד? האם יש למי מבאי הפורום רעיון מאיזה עוד כיוון עלי לבדוק את מקור הרטיבות הזו? אשמח לתשובתכם.
 
כיוונים מהם עלולים לחדור מים ולגרום קורוזיה שגורמת סדיקה....

קורוזיה של ברזל הזיון בתקרת מרפסת השרות, או בקורות והעמודים של שלד הבניין בסביבת המרפסת, עלולה להיות הסיבה הנוכחית לחדירת מים.
קורוזיה מקטינה את שטח החתך של הברזל, מה שמגדיל את העומס היחסי עליו ועלול לגרום להתמתחות שגורמת לסדיקת הבטון.
החלודה (תוצר הקורוזיה) תופסת נפח גדול פי 8 לערך מהברזל המקורי, שדוחפת וסודקת את הבטון בסביבתה.
סדקים בבטון והתנפחות הברזל/בטון במעטפת הבניין גורמים לכשלים בשכבת האיטום החיצונית (חיפוי אבן או מערכת טיח/צבע) ומאפשרים חדירת מים מבחוץ.
חדירת מים מבחוץ מתרחשת גם בבקרים עתירי טל, לא רק כשיורד גשם.
חדירת מים מאפשרת ומעודדת קורוזיה מואצת, וחוזר חלילה

המלצה:
הביאו מומחה שיקום לאיבחון האתגר, על חשבון ועד הבית או על חשבונכם.
אל תסתפקו במומחי חברות הביטוח, מכיוון שהם לרוב מונחים לטפל זמנית בנקודות החזותיות בלבד מבלי להתייחס לפגיעה במשך השרות של המבנה.

בהצלחה
 
למעלה