המלצה לפילטר דירתי נגד אבנית (סיליפוס / מגנט)

arielbm

New member
המלצה לפילטר דירתי נגד אבנית (סיליפוס / מגנט)

שלום לכולם.
אני רוצה להתקין פילטר דירתי לסינון המים בבית מחלקיקים / חלודה ולמניעת הצטברות אבנית.
אני גר בשוהם ויש פה בעיה חמורה של מים מלאים בחלודה / חלקיקים וקשים מאוד (מלאים באבנית) כל כמה שנים (3-5) צריך להחליף / לטפל בברזים כי הם נסתמים / נדפקים מאבנית ולכלוך.

עד לא מזמן היה לי בית סנן 10" עם פילטר פוליפרופילן שמכיל בתוכו ג'ולות קטנות של חומר שנקרא PHOHOS, דומה לסיליפוס אבל אמור להיות בריא יותר. משפר את המצב אבל לא פותר לגמרי מבחינת אבנית (מבחינת סינון כמובן, פוליפרופילן 50 מיקרון היה מעולה).
לפי כחודש התמודדתי עם אסון, הפילטר "פרץ" (כנראה היה תקול בייצור או נדפק במשלוח בדואר) וכל הג'ולות הקטנות נשטפו לצנרת הביתית. הייתי צריך לפרק את המרכזיה ואת כל נקודות הקצה, לבצע שטיפה יסודית לכל הקוים בבית, לטפל במס' ברזים שהג'ולות הקטנות נכנסו לתוך מנגנון המיקסר שלהם ולהרכיב הכל מחדש (בקיצור שבת של כיף עם שוודית מפתח צינורות ו 15 נקודות מים לטיפול). לפחות עכשיו כל קווי ה PEX בתוך הדירה שטופים ויש גם מרכזיה חדשה איכותית (תוצרת איטליה עם ברז שליטה לכל קו).

החלטתי שאני מחליף פתרון, לא מוכן לעבור את זה שוב, וגם ככה, כמו שכתבתי, מבחינת אבנית, הפתרון לא היה מושלם.

השאלה היא האם בכלל לטפל באבנית במים או רק לסנן? אם לטפל אז איך (סיליפוס? מגנטים?)
הבנתי שמגנטים לא יעילים ברמה הדירתית, אלא רק ברמה נקודתית (פילטר מגנטי לפני מכונת הכביסה וכו'...) וזה לא יפתור לי את הבעיה עם הבלאי הגבוהה של הברזים בבית.
לגבי סיליפוס הבנתי שאין באמת תקן לחומר הזה במי השתיה. אין התוויה נגד, אבל גם אין תקן שמאשר שימוש בטוח לא לחומר ולא למערכת מינון שמובטח בה שהריכוז לא עובר את המקסימום המותר.
הבנתי גם שיש בעיה קשה של "זיופים" בחומר הנמכר ואז נחשפים לסכנה של שחרור מתכות כבדות וכו'...בכמות מעל הרצוי למים.

מישהו מוכן לעשות לי סדר בעניין? כרגע אני בעיקר מבולבל ונוטה לחשוב שלהחליף ברזים כל כמה שנים זו אולי הצרה הקטנה יותר לעומת האלטרנטיבות הלא בריאותיות....

תודה!
 
כבר דובר רבות על כך

אין שום צורך בסנן אבנית לכך הבית. משתי סיבות עקריות: 1. המים מכילים מינרליים (זאת האבנית) כגון סידן מגנזיום החשובים לבריאותנו . זאת בהנחה שהמים שלך אינם מגיעים ממכוני הטפלה ( במים אלו אין אבנית ). 2. אין צורך לסנן אבנית למרבית מוצרי הבית למעט מכונת כביסה, דוד שמש ומדיח (שממילא מגיע עם התאמה למלח נגד אבנית) , לכן עדיף להשתמש בסנני אבנית קטנים נקודתיים.
 

רשר

Well-known member
מנהל
נשמע כמו סאגה קשה אך למה אתה חושב שזה בגלל הישוב?

האם גם לשכניך יש בעיה כזו?
בדוק שמא הבעיה היתה רק אצלך בעוצמה חזקה כל-כך,
אני מכיר כמה ברזים בשוהם ולא נתקלתי בעוצמה כזו

לגבי סיליפוס - החומר תקני ומוכר יותר שנים מאיתנו יש לו תקנים בכל העולם ובהחלט מומלץ כפתרון לאבנית למי שתיה ובישול (לדעתי מיותר)
 

arielbm

New member
כן גם השכנים באותו מצב

חלק גדול מהם עם פילטרים דירתיים כאלה ואחרים.
יש בעיה של איכות המים / צנרת הולכה עירונית. בעיה ידועה של "מים קשים" ביישוב, גם בשכונות אחרות ביישוב.
&nbsp
לגבי הסיליפוס, אני מבין שלחומר יש תקן בריאותי שמאשר שימוש (לא ממליץ מבחינה בריאותית, אבל מתיר שימוש) אבל עד ריכוז מסויים.
לא מצאתי אף פילטר דירתי שיש לו תו תקן למערכת מינון הסיליפוס (תקן שמאשר שאם שמת סיליפוס לפי ההנחיות אז מינון הסיליפוס במים בצנרת הבית יהיה בטווח הבריאותי המותר וגם בטווח האפקטיבי לטיפול באבנית).
לכל הפילטרים שמצאתי יש תקן לסנן מיקרוני - סינון חלקיקים וכו'... אבל לא למינון הסיליפוס.
אז השאלה היא איך אני יודע שמערכת הסנן תשמור על בריאות המים ותהיה אפקטיבית במניעת אבנית, כי משתמשים בהם גם לצריכה במקלחת/צחצוח שינויים / בישול וכו'.... והגוף נחשף למים עם הסיליפוס.
&nbsp
אני לא מחפש את מניעת האבנית כאקט בריאותי, אלא כאקט של "שימור" למערכת המים והברזים בבית (צנרת / ברזים / צרכנים כגון דוד, מדיח, מכונת כביסה, וכו'... והמרכזיות של המים בבית).
באספקט הזה של שימור מערכת המים כן יש חשיבות למניעת האבנית.
&nbsp
תודה.
 

רשר

Well-known member
מנהל
טיפול ביתי באבנית (לתושבי שוהם)

חומרי כביסה ומדיח מכילים את כל הדרוש לפתרון הבעיה (בדוק אצלך את הציוד ותראה שאין אבנית עבה כמו על הקומקום), לכן מיותר להטעין סיליפוס למסנן כללי, אפשר להתקין מסנן קטן להגנה על הדוד ולהטעין בו כדורי סיליפוס שימסו בקצב המקסימלי שמסוגלים ועדיין יהיה בתחום הבריא (החלפה/הוספה פעם בשנה),
לגבי ברזים בכל הבית - כדאי מאוד לעבור לפחות פעם בחודש על כל הברזים ולהביא אותם לקצה טווחי הפעילות בכל המצבים - זה יפרק אבנית שהצטברה וישמור עליהם להרבה שנים,
הצנרת הפנימית ממילא לא צוברת אבנית כך שבעצם נשארת רק עם קומקום ומכונת קפה/מים חמים (אני מכניס רק מים שכבר הפרישו את האבנית לקומקום),

לגבי הצנרת בישוב - ברוב המקומות אין בעיות קשות במיוחד לעומת ישובים אחרים בארץ, יתכן ובאזור מסויים יש בעית לכלוך מצנרת ראשית גרועה לכן כדאי לידע את 106 (רועי) ואם יהיו הרבה פניות מאזור ספציפי הן יטופלו,
 
למעלה