הדבקת קרמיקה על חרסינה

צוצי27

New member
הדבקת קרמיקה על חרסינה

שלום
אני מעוניין להדביק קרמיקה על חרסינה מהזן הישן, 15*15.
איך בדיוק אני עושה את זה, צריך לדפוק קצת על החרסינה כדי שיהיו חריצים על פני השטח ואז להדביק או שפשוט יש דבק מיוחד ועמיד שמדביקים ישירות את הקרמיקה על החרסינה.
אני אודה למי שיעזור לי לגבי סוג הדבק ואיך כדי להדביק.
 

רוני1955

Active member
הדבקת חרסינה

אני הדבקתי בזמנו קרמיקה על חרסינה כזו עם סיליקון. זה היה לפני כעשרים שנה. עד היום מחזיק מעמד ללא כל בעיה. שמתי על כל אריח פסי סיליקון כשני סנטימטר מהקצה, בכל פינה כ 5 ס"מ, וזהו. השתמשתי בספייסרים לשמירת המרווח בין האריחים. למחרת הוצאתי אותם ושמתי רובה.
יכול להיות שהיום יש דבקים מיוחדים להדבקה כזו. אני לא מכיר.
 
הכי טוב להוריד את האריחים הישנים

עם כל הכבוד לדרך שבה רוני עשה את זה ולניסיון המוצלח שלו - לא זו הדרך הנכונה.
 

אלבה

New member
אני הדבקתי פסיפס על פסיפס עם סופר 7

וזה לא תופס חזק, הקוביות מתנדנדות גם אחרי היבוש, אבל הרובה מחזקת אותן.
 

רוני1955

Active member
מה זה???

מי החליט את זה? מי מחליט מה נכון ומה לא נכון? אין כאן חישובי חוזק, ואין צורך באישור של מהנדס. אין רק דרך נכונה אחת. יש לכל פעולה מסוג זה כמה דרכים לבצע, והדרך הכי נכונה זה מה שכל אחד בוחר לעצמו. יש כמובן גם אופציה להוריד את הכל, ולרצף מחדש. הבעיה היא שלדרך הזו אתה חייב בעל מקצוע, וזה כרוך בהרבה מאד לכלוך ובלגן. בדרך שאני ביצעתי, אפשר לבד, ואין לכלוך.
 
מה אתה קופץ ?

מי דיבר בכלל על חישובי חוזק ומהנדס ? אתה לא מסוגל שמישהו יגיד שצריך לעשות אחרת מאיך שאתה חושב ?

יכול להיות שהאלתור החובבני שלך - שאתה תמיד נוהג להמליץ עליו כאן למי שמגיע עם השאלה הזו - מתאים ומספיק לך, אבל הוא בוודאי לא עומד בשום קנה מידה של ביצוע נאות, בוודאי לא ביצוע מקצועי. לריצוף זה בוודאי לא מתאים ולחיפוי זה סתם חאפרי.
 

רוני1955

Active member
למה קופץ?

אני לא קובע מסמרות, וטוען שרק הדרך שאני עשיתי, היא נכונה. מי ששלל דרך של מישהו אחר, היית דוקא אתה. אני כתבתי שזה נכון, ובאמת אפשר לפרק את הכל, וציינתי עובדה שזה גורם להרבה לכלוך ובלגן. השיטה שאני עשיתי, וןממליץ עליה בכל פעם שמישהו שואל, היא אמינה וטובה. שני היתרונות הגדולים שלה לגבי השיטה שאתה המלצת, הם לכלוך מועט ביותר, ואפשרות לביצוע עצמי. ה"אלתור החובבני" כמו שאתה מגדיר אותו, מחזיק מעמד שנים רבות. לעומת זה, כבר נתקלתי כאן בפורום ביותר מפעם אחת, שחיפוי קיר שנעשה בשיטה שאתה המלצת, התפרק ונזקק לתיקון. לגבי קנה מידה של ביצוע נאות או מקצועי, מי מחליט על זה? ראית איך זה נראה? בדקת את החוזק של ההדבקה? לפי מה קבעת שזה "לא נאות", ו"לא מקצועי"?
נתת את הדרך שלך, ואני נתתי את הדרך שלי. מי ששאל, יפעיל את האינטיליגנציה שלו, ויחליט איזו דרך לבחור. לשלול הצעות של אנשים אחרים, זה ממש לא מכובד ולא רציני.
 
למעלה