סיכויים לקבלת אישור הועדה במשרד הבריאות

danielle64

New member
סיכויים לקבלת אישור הועדה במשרד הבריאות

הי,
רצינו לברר את הסיכויים שלנו לקבל אישור לועדה. הסיפור שלנו קצת מורכב כי לא נמצאו בעיות מובהקות אצלי או אצל בעלי (בני 40).
ניסינו מספר רב של הזרעות ורק IVF אחד. הביציות שנשאבו היו באיכות נמוכה ומתוך 15 יצאו רק שני עוברים שלא צלחו את ההחזרה. נאמר לי שעליי לבצע עוד מספר רב של סבבים עד שיימצא הטיפול הנכון שיניב ביציות איכותיות.
מאחר ועליי לעבור (לפי הסטטיסטיקות) בין שנה וחצי לשנתיים טיפול IVF והחזרות הבנתי שזה עול כבד מדי עבורי (פיזית ופסיכולוגית) ושאני מעדיפה רק לשאוב ביציות ולהקפיא עוברים ולא להיכנס להריון. לכןהחלטנו לנסות להגיש מועמדות לפונדקאות בישראל.
לפני שאנחנו מתחילים - מי יכול לעזור לנו להבין מהן הסיבות שאנחנו יכולים להגיש בבקשה ומה הסיכויים שלנו לקבל אישור? האם יש גופים (לא חברות שעוסקות באיתור אם פונדקאית) שיכולים ללות ולייעץ בתהליך עוד לפני תחילתו ועד סיומו?
תודה
 

מירבי*

New member
אישור ראשוני

היי דניאלה

כדי להתחיל תהליך פונדקאות בישראל, עליכם להגיש לוועדה לנשיאת עוברים בקשה לאישור עקרוני.
לצורך כך עליכם לבקש מהרופא המטפל שימלא עבורכם את טופס 6. (מצורף)
שם יפורטו הסיבות לפונדקאות וההיסטוריה הרפואית הגניקולוגית שלך.
יש משמעות גדולה לדברים שהרופא יכתוב בטופס.
אחרי שתגישו את הבקשה, חברי הוועדה ידונו בסיבה ותתקבל החלטה.
צקיך לזכור שפונדקאות לא פותרת בעיה של איכות עוברים אלא של נשיאת ההריון. אם העוברים לא יהיו טובים גם פונדקאית לא תצליח להיקלט.

בהצלחה ואני כאן לכל שאלה.
 
מסכימה עם מירב

פונדקאית לא תתן לך פתרון לבעיית איכות הביציות והעוברים- תצטרכי לעבור סבבים של IVF בעצמך, מלבד ההחזרה.
אם כבר אתם מעוניינים לקצר את הטיפולים הייתי מציעה לך לשקול תרומת ביציות, אלא אם כן את מעדיפה לא להרות מסיבה אחרת. השאלה היא גם מי אמר לך שאת צריכה לעבור מספר רב של סבבים עד להריון - אם זה מרופא, הייתי בורחת ממנו בכל מקרה. אם זה מישהו לא מוסמך - פשוט הייתי מתעלמת. אף פעם אי אפשר לדעת - רופא טוב יכול לעשות את השינוי בזמן קצר, אבל ייתכן גם שאכן הגיל משפיע על איכות הביציות ונגד זה אין מה לעשות, אבל בהחלט במקרה הזה פונדקאות לא תעזור. אני לא מכירה את השיקולים של הועדה, אבל מכירה המון זוגות שעשו פונדקאות ולא נתקלתי בכאלו שעברו לפונדקאות אחרי הפריה אחת מבלי שתהיה בעיה ידועה. אני גם הייתי מציעה לך לברר במה כרוך תהליך הפונדקאות - תהליך מאוד מורכב ולא קל בכלל, שלוקח לא מעט זמן וכרוך בהוצאה עצומה. בכל מקרה, את תמיד יכולה לפנות לפונדקאות חו"ל, שלא מצריכה אישור.
אין גוף שמייעץ, אבל תוכלי למצוא המון מידע ועזרה בפורומים השונים (בפורום הזה, פורום פוריות ופורום תרומת ביציות).
 
למעלה