אבחון פסיכולוגי לפני וועדה

Chuka13

New member
אבחון פסיכולוגי לפני וועדה

שלום רב, עברתי את כל הבדיקות האפשריות ואני מוזמנת לפסיכולוג לאבחון של למעלה משלוש שעות. הפסיכולוג אמר שאעבור גם מבחן אישיות. אני מוזמנת אליו בשבוע הבא וקצת לחוצה. מה מצפה לי? מה בודקים במבחן? יש מצב שישללו אותי כי אני רגישה מדי?
&nbsp
 

omnama

New member
מצפה לך יום ארוך וקצת מתיש


אין מה לחשוש ואין מה להתכונן. הפסיכולוג יערוך לך מבחני אישיות ואת הרי רוצה שהאישיות שלך תתבטא בצורה האמיתית ביותר.
אני מניחה (ואין לי ביסוס לזה) שכל עוד את לא מפגינה מאפיינים של בעיות נפשיות עמוקות כלשהן, כל עוד את מראה שאת מבינה את התהליך, את המשמעויות, את הקשר, את היתרונות לצד החסרונות - אין סיבה לפסול אותך.
מטרת האבחון להבטיח עד כמה שניתן (ואין הרי 100%) שמצבך ומצב בני משפחתך לא יורע בעקבות התהליך. שתיכנסי אליו בריאה ושלמה בנפש וגוף ותצאי ממנו באותה הצורה (עם הפלוסים המובנים של התרוממות הנפש...). זאת המטרה של הועדה באופן כללי וזה תפקיד הפסיכולוג בתהליך.
אני מתארת לעצמי שהרגישות שלך היא מה שהביא אותך לתהליך מלכתחילה. זה לא תהליך שניגשות אליו נשים שאין בהן רגישות לזולת... הרגישות שלך היא נכס עבורך ועבור המיועדת שלך. היא תאפשר לכן לצעוד ביחד בדרך המופלאה הזאת...
בהצלחה
 

Chuka13

New member
וואו! תודה רבה על התשובה

אני ממש חוששת שיגידו שאני רגישה מדי... אבל הצלחת קצת להרגיע אותי. קראתי שאחת מתוך עשר נשים עוברת את הסינון. זה החלום שלי ואני מפחדת שלא יאפשרו לי להגשים אותו..
 

BarBS

New member
חידוד- "אחת מעשר"

להבנתי, מדובר על סטטיסטיקה כללית (ואפשר להגיד הרבה דברים על סטטיסטיקה, בפרט איפה שעושים טיפולים שהנתונים בהם מוצגים לפי סטטיסטיקה... שורה תחתונה - זו רק עוד דרך להציג נתונים, לא בהכרח מעיד על המקרה הפרטי) של סינון בתהליך עצמו- כלומר בדר"כ הסינון הועדה לפונדקאיות הוא דווקא מסיבות רפואיות/ פיזיות ולא על האבחון הפסיכולוגי, ובטח לא רק 1 מ-10 על האבחון עצמו. הועדה מחפשת התאמה בכל הקריטריונים כדי להבטיח את שלומה ובריאותה של הפונדקאית, ודווקא בדברים הפיזיים היא נוטה לדקדק מאוד ולא לאשר מקרים לגופם.
 
בהצלחה

היי יקרה,
שיהיה בהצלחה
רציתי להוסיף הערה -
כתבת ששמעת שעוברות את המבדקים אחת לעשר
אני לא יודעת אם זה נכון אבל חשוב לשים לב שלא מדובר על ראיון עבודה או מיונים בהם ניתן לקבל *רק* אחת מתוך כמה ואת צריכה לגבור על מישהי.
פה הפרספקטיבה שונה לגמרי והשאלה היא אם *את* מתאימה לתהליך הזה.
אם את מתאימה אז אין סיבה לשלול אותך.
רגישות היא דבר חשוב בעיני, אם את מרגישה שיש לך גם חוסן ומערכת תמיכה שתשמור עלייך בתהליך ותוכל לתת מקום לרגישות שלך בלי חלילה ללכת לאיבוד אז חשוב לשקף אותם
ממליצה לך לקרוא את ההנחיות הבאות של משרד הבריאות שיש לפסיכולוגים ובהם מפורט גם התהליך של האבחון (שכולל אגב שיחת משוב אחרי האבחון בו את יכולה לשקף את הרושם שלך לגבי האבחון)
וגם ההנחיות כוללות אילו מבחנים צריך לעבור, איך צריך לכתוב את חוות הדעת ומהם הקריטריונים להתאמה או לאי התאמה. אני חושבת שזה יכול לתת תחושה בהירה יותר לגבי "מה בודקים"
אם את מרגישה שאת מתאימה לפי הקריטריונים המוצגים אז וודאי תוכלי לשקף אותם גם לפסיכולוג המראיין
http://www.health.gov.il/DocLib/pon_tofes12.pdf
הרבה טוב!
 

Chuka13

New member
אלפי תודות! אמיצה מי שעוברת את כל הבירוקרטיה...

 

platti

New member
בהצלחה


כמו שכתבו לך כבר מדובר ביום שיכול להיות מתיש וארוך... אני מאוד נהניתי

הגישה שלי לגבי כל הבדיקות, האבחונים, ראיון וכו' היא שהכל בסופו של דבר נועד כדי לוודא התאמה לתהליך (הרי לא היינו רוצות שמישהי תיכנס לתהליך כשהיא לא מתאימה, כשהיא עלולה להפגע), בעצם לשמור עלינו.
לכן, אל תלחצי, תבואי ותהיי את- המטרה היא לא להכשיל אותך אלא באמת להכיר אותך ולאשר שאת מתאימה לתהליך כזה.
רגישות היא תכונה מעולה וחשובה מאוד לתהליך!
בהצלחה
 

platti

New member
התרגשתי

לא הייתי לחוצה, עברתי אבחונים בסגנון הזה כבר קודם (להתקבל לעבודה, לוועדת קליטה לקיבוץ ועוד...) אז כבר הכרתי חלק מהדברים שהיו באבחון הזה (למרות שבאופן יחסי הוא מאוד מקיף, נראה לי הכי מקיף ממה שעברתי... ) וכצו שכתבתי אני מאוד התרגשתי, אבל התרגשתי מכל דבר שהיה קשור לתהליך, כי זה באמת תהליך מרגש ומדהים

מתי את נפגשת עם הפסיכולוג? אשמח שתעדכני איך היה
 

Chuka13

New member
אני אעדכן
)) מקווה שיעבור בקלות ושלא יסחטו אותי....

 
למעלה