התפתחות תינוק- 8 חודשים

Mandalit

New member
התפתחות תינוק- 8 חודשים

אמהות יקרות שלום,
אני יחדינית יחסית טרייה, ויש לי תינוק ראשון בן שמונה חודשים. מגיל 5.5 חודשים הוא במסגרת של מעון והייתי רוצה להתייעץ אתכן לגבי אופן ההתפתחות שלו:
ראשית אומר, שמבחינת טיפת חלב והמעון הכל בסדר גמור, אבל אני מודאגת מזה שהוא בן 8 חודשים ועדיין לא זוחל למרות שהוא הרבה על הבטן, הוא לא מוחא כפיים, לא מנפנף לשלום, לא מתיישב לבד וכשמושיבים אותו הוא לא יציב וזקוק לתמיכה. מעבר לכך, אני משקיעה בו המון, מקריאה לו, מסבירה לו, מלמדת אותו, מראה לו וחושפת אותו בבית ובחוץ אך לא רואה תוצר להשקעה הזו. אני מתכוונת שאני לא רואה שהוא מגלה עניין, למשל, כשאני מסבירה לו הוא לא מגיב (לא מביט למקום שאני מצביעה עליו למשל). אני יכולה לשאול אותו "איפה אור?" והוא לא יידע. הוא יודע איפה אמא אבל כל השאר לא. כן יש לו קשר עין והוא כן ממלמל, הוא ילד שמח וחיוני, אוכל יפה, אוחז לבד יפה צעצועים, בקבוקים, אוכל. מזהה אוכל כשמוגש לו אבל אני ממש מודאגת מכל השאר ולא יודעת מה לעשות.
כרגע צעדיי הבאים הם:
--טיפול אוסתיאופטי
---פניה למכון להתפתחות הילד
האם למישהי יש ניסיון דומה? מה אתן מציעות לעשות? מציינת שהוא ילד יחיד ואין לי מקור להשוואה. זה ממש מדכא אותי.
תודה רבה מראש, ושבת של נחת לכולן.
 
מזל טוב

ו.....אמאל'ה! יש לך תינוק מקסים וצעיר.
לאן טסה לך הרכבת?
את מבקשת להיצמד לספרים? יש לך מדדים להשוואה? מה הבהלה הזו?
בטיפת חלב ובמעון אמרו לך שהילד בסדר אז את רוצה לייצר לו "לא בסדר"?
תהני ממנו, אפשרי לו להתפתח בקצב שלו, המשיכי לחשוף אותו. בבוא היום תקצרי פירות.
חבקי ונשקי אותו הרבה כי בגיל שבו הוא מצוי ביטחון נפשי הוא העניין המשמעותי יותר מאשר למחוא כף או למלמל מילה, שתיים.
אישית, הצעתי לך היא שתורידי את הרגל מהגז, תהני מהגידול שלו ואל תרדפי אחרי יעדים נעלים. הוא יגדל לתפארת גם מבלי שתאיצי בו.
שבת שלום
 

אמאנחל

Member
מנהל
ברוכה הבאה


א. יש ספרם על התפתחות ילדים. אני אהבתי את הספר "מה לצפות בשנה הראשונה" ויש בטח גם אחרים. כדאי ללכת לחנות ספרים ולקנותספר שבו תוכלי לקרוא מה צפוי בכל גיל ומה הטווח הנורמלי.
ב. אני מאמינה שאם את לא רגועה אז את צריכה לעשות ברור כזה שירגיע אותך. תחושות של אמא צריך לבדוק. המכון להתפתחות הילד נראה לי מקום נכון. גם רופא ילדים יכול להיות כתובת, אולי אפילו יותר זמינה. אוסתאופטיה אני לא מכירה. אם יש משהו שצריך לזהות, אז הכי טוב לזהות אותו כמה שיותר מוקדם. יש היום התערבויות שיכולות לקדם ילדים מאוד מאוד.
ג. אל תהיי בתחושה שאין תוצאה להשקעה שלך. כל השקעה שמשקיעים יש לה תוצאה. האהבה שלך ותשומת הלב שלך ומה שאת משקיעה שוקע בתוכו, ובוודאי תורם לו ומקדם אותו, גם אם כרגע התוצאות לא נראות כלפי חוץ.
ד. כדי שיהיה לך מקור להשוואה הכי נחמד לקחת את הילד לגן המשחקים ליד הבית הוא יהנה, ואת תקשרי שיחות עם אמהות אחרות ותנסי לשמוע מה הילדים שלהן עשו בגיל של הילד שלך. את תגלי בוודאי טווח שלם של התפתחויות. חלק מקדימים מאוד וחלק מאחרים.
&nbsp
הדבר הנכון הוא לעשות מה שיגרום לך להיות רגועה. אל תדאגי "להראות אמא היסטרית". את לא האמא הטרייה הראשונה שהם פוגשים שחרדה לילד שלה. הם אמונים על מענה לדאגות שלך. אם את נתקלת באיש מקצוע שלא מכבד את הדאגות שלך, תחליפי אותו במישהו שישמע אותך בסבלנות וייתן לך תשובות כאלה שיספקו אותך.
&nbsp
תהני מההורות!!
 

fialka3

New member
אני משאירה לך לינק

https://www.wikirefua.org.il/w/inde....D7.93_9_.D7.97.D7.95.D7.93.D7.A9.D7.99.D7.9D
יש פה טבלת התפתחות. לפי הטבלה עושים הערכה בטיפת חלב
ילד שלך ממש בסדר. דבר יחיד שיכול קצת להפריע, זה, שהוא עוד לא זוחל, אבל עדיין, עד גיל 9 חודשים זה תקין. להתיישב הוא צריך עד גיל 10 חודשים. לגבי התפתחות רגשית - יש לך ציפיות יתר. זה חד משמעי. כל הדברים שתאירת מתחילים לעשות מגיל 9 חודשים ובודקים תקינות בגיל שנה.
אני יודעת את זה טוב מאד כי אחת מהבנות שלי טיפה מתעכבת בהתפתחות פיזית,ולקחתי אותה למכון התפתחות ילד, אז למדתי את כל זה. דרך אגב, אף אחד לא יפנה אותו עם התלונות כאלה עד גיל 9-10 חודשים, כי זה בגבול התקין.
 

מרגנית2

New member
כן היה לי ניסיון דומה

בני לא זחל ולא ישב ולא זז בכלל עד גיל 9 חודשים. לקחתי אותו לפיזיוטרפיה של תינוקות בקופת חולים. שם לימדו אותי איך לעזור לו ללכת ולזחול. אחרי כמה זמן הוא החל לזחול ומאוחר יותר לשבת וללכת.
אני לא זוכרת לגבי שאר המבחנים שאת מציינת כמו מחיאת כפיים. אני לא השוויתי אותו לילדים אחרים והייתי מרוצה מהתפתחותו.
כיום הוא נער יפה וגבוה. יש קצת בעיה בשיעורי ספורט.. אבל הוא מתגבר.
מקווה שעזרתי..
 

a morph

New member
האמת, כל מה שתיארת נשמע לי תקין לחלוטין

הוא לא זוחל בכלל, או זוחל על הבטן (זחילת גחון)? כשהוא על הבטן הוא מסתובב סביב צירו? מתהפך להגב לבטן ומהבטן לגב?
לגבי הישיבה, יכולה לשתף שגם בני לא התיישב לבד בגיל 8 חודשים ולא היה כל כך יציב כשהושבתי אותו, בגיל 9 חודשים (כמה ימים אחרי ש"התלוננתי" עליו בטיפת חלב
) הוא פתאום התחיל להתיישב כאילו מאז ומתמיד ידע.

הוא גם לא מחא כפיים בגיל 8 חודשים ובטח שלא ניפנף לשלום, למיטב זכרוני את שני הדברים האלה הוא התחיל לעשות סביב 9 או 10 חודשים.
לגבי ה"איפה אור" הזה...
זה סתם דוגמה שבטיפת חלב נותנים למשהו שכדאי לתרגל עם התינוק, כדי שילמד לקשר בין אובייקטים לשמם ולאתרם במרחב. אם הוא לא יודע איפה האור, אבל יודע איפה האמא (או כלב, או כדור, כל ילד ומה שמושך את תשומת לבו) - בגיל הזה זה בסדר גמור ועונה על הדרישות.
אני לא הייתי רצה כרגע לאבחונים וטיפולים, אלא מחכה לבדיקת רופא התפתחות בטיפת חלב בגיל 9 חודשים, שזה אוטוטו. הרופאים שם מעולים ומיומנים וממש לא מקלים ראש, אם הוא יחשוב שיש צורך בהמשך אבחון וטיפול - הוא יפנה אותך.
ובטח ובטח שלא לפנות לטיפולי אוסטופתיה, זה תחום פרוץ לחלוטין ושופע שרלטנים שעלולים לגרום לנזק, מה גם ששום דבר ממה שתיארת לא נשמע קשור לאוסטאופתיה.
 
הילד שלי בן 1.7

הוא גם לא מחא כפיים ולא עשה ביי ביי ולא הגיב וכו'. הוא התחיל לעשו תאת זה רק לא מזמן. לכל ילד קצב התפתחות שלו. אבל אם את חוששת אז היתי הולכת לרופא ילדים לבדיקה ומשם לפי המלצתו.
בהצלחה
 
למעלה