שאלת משכנתה

שאלת משכנתה

היי
מחפשת את חוכמת ההמונות ומתעניינת בדעתכן האישית ולכן לא פונה כרגע לייעוץ אז אל תפנו לשם בבקשה.
אז ככה:
זכיתי במחיר למשתכן ברמלה. הסיכוי שאגור שם הוא אפסי כי אני לא מתחברת למקום, לאוכלוסיה ולמרחק מהעבודה.
כלומר זו דירה להשקעה (אם אפשר לקרוא לדירה ראשונה "דירה להשקעה").
זכיתי במקום די רחוק מה שאומר שהסיכוי שישארו לי 3 חדרים הוא נמוך.
במידה ודירה של 3 חדרים עולה מעט פחות ממיליון ש"ח ויש לי הון עצמי של 300K, האם הייתן הולכות על דירה של 4 חדרים שעולה כ- 1,250,000 עם ההון העצמי הזה או שזו התאבדות מבחינה כלכלית?
משכורת של כ- 10K, אין הלוואות אחרות ויש פוטנציאל בעתיד הרחוק לירושה שתכסה כחצי מהסכום.
כמובן שאכוון לדירת ה 3 חדרים, אבל אם לא ישאר אז מתלבטת אם לוותר על הזכאות או ללכת על 4 חדרים.
כרגע גרה בדירה של אחותי ולכן לא משלמת שכ"ד אבל לא יודעת מתי היא תחליט למכור אותה ולפנות אותי וזה מפחיד אותי בפני עצמו כי אז יהיה גם שכ"ד על הראש (לא משהו שיקרה בשנים הקרובות אני מניחה).
יש עיצות? מה הייתן עושות במקומי?
 

ה-שונית

New member
לוותר ולחפש משהו מתאים

לא מומלץ לקחת משכנתה שהעלות החודשית שלה מהווה יותר משליש מהשכר.

אם את כבר שוקלת לקנות דירה שלא תשמש אותך למגורים, תפתחי את הראש ותסתכלי גם על דירות יד שניה של שלושה חדרים בערים מרכזיות אחרות. למשל, בחיפה תוכלי למצוא דירות שלושה חדרים יד שניה במחירים שאת מדברת עליהם בשכונות טובות. דירה כזו את גם יכולה להשכיר מיד (כי לא תצטרכי להמתין לכך שתבנה) ולכסות באמצעות שכר הדירה את המשכנתה או לפחות את חלקה. התנהלות כזו גם תאפשר לך גם להקצות סכום כסף לשפץ אותה במידת הצורך.
 

jiminit2

New member
לא הייתי שוללת רכישת דירה

חסרים פה המון נתונים אבל נקודת הפתיחה שלי היא שנדל"ן ביד כרכוש שלך תמיד מביא תשואה מובטחת. לדעתי יש לך הון עצמי מספק לרכישה של דירת שלושה חדרים ולגבי דירת ארבעה חדרים = פה זה כבר לשבת עם הבנק ולבדוק מה התנאים ולמה את זכאית ולכמה שנים את יכולה לפרוס את המשכנתא.
את כמובן חייבת לבדוק האם הדירה במיקום שבו יש בכלל ביקוש לשכירות. כלומר תוכלי להשכיר אותה בקלות? באיזה סכום? הוא מכסה את ההחזר החודשי?
 
למעלה