בהיריון מתרומה ועכשיו בזוגיות - אשמח לעצות

יונית123

New member
בהיריון מתרומה ועכשיו בזוגיות - אשמח לעצות

אז ככה - אחרי כשנתיים של טיפולי פוריות וללא זוגיות, נקלטתי ב IVF ואני בתחילת ההיריון עם תאומים (אני עוד בשלב העיכול...).
ב- 7 חודשים האחרונים, נכנסתי לזוגיות עם גבר גרוש + 3 שידע על הטיפולים ואפילו תמך ועודד אבל לא רצה להיות האבא הביולוגי של הילדים כי לטענתו זה מוקדם לו מידי (ואני מבינה אותו), כך שהמשכתי ב IVF עם תרומת זרע, וכמו שתיארתי נקלטתי.
הוא מאוד שמח מהכל ומבקש להיות מעורב בהכל, כולל להגיע איתי לרופא לבדיקות.
דיברנו על כך כמה פעמים, ומבחינתו לגדל את הילדים ביחד כאילו הם שלו, למרות שהחלטנו שכשנספר לילדים שלו נגלה להם את האמת שהוא לא האבא.
מידי פעם יש לנו ויכוחים קטנים לגבי העתיד, איך נגדל אותם ודברים כאלה, והוא אפילו הביע כמה פעמים שהוא מאוד יתבאס אם אשלוף לו בעתיד את הקלף של הוטו על החלטות כי הם לא שלו ואעשה בסופו של דבר מה שאני רוצה רק בגלל זה.

נכון שאני ממש בתחילת ההיריון, אבל רציתי לשאול אם יש פה מישהי שהיתה או שעדיין במצב הזה ויש לה עצות איך ומה לעשות?

המון תודה על ההקשבה
 

אמאנחל

Member
מנהל
ברכות להריון וברכות לזוגיות


אני בכלל לא טיפוס זוגי, אז קחי את זה בחשבון ביחס לכל מה שאני כותבת.
&nbsp
מבחינה חוקית אם את תסכימי והוא יסכים והוא יאמץ אותם אז הם יהיו שלו מבחינה חוקית וגם לו תהיה זכות וטו. מובן שלא הייתי הולכת על זה בקלות, אם בכלל.
&nbsp
קחי גם בחשבון שאם הילדים שלו ידעו אז גם הילדים שלך ידעו כי הם הרי ידברו ביניהם.
&nbsp
בינתיים לא נראה לי שיש מה להפסיד. תתקדמו יחד ותראו אם אתם מצליחים להיות הורים יחד. אני מכירה במשפחה המורחבת שלי שני זוגות עם פרקי ב' מוצלחים מאוד. יחד עם זה צריך להיות מודעים שסטטיסטית קשרים של פרק ב' מועדים לפרוק עוד יותר מנישואין רגילים.
&nbsp
לדעתי כדאי לך להשקיע את הזמן וללכת להיפגש עם עורך/כת דין לענייני משפחה כדי להיות מודעת לזכויות וחובות שיש לך ושיש לו במקרים האלה. למשל אם יש לכל אחד מכם רכוש משמעותי כרגע, או חובות משמעותיים כרגע, ואם אתם תנהלו משק בית משותף אתם יכולים להכנס למעמד של ידועים בציבור ואז לכל אחד מכם מוקנות בחוק זכויות וחובות שאת אולי לא מודעת להם. כדאי להיכנס לזה בעיניים פקוחות.
&nbsp
אפשרות אחרת זה להתייעץ יחד בארגון משפחה אחרת. הם ידועים בכך שיש להם ניסיון בכתיבה של הסכמי הורות משותפת. אז הם לפחות יוכלו לעזור לכם להעלות את השאלות הנכונות בקשר למערכת יחסים כזאת ולנסות לחשוב יחד איך אתם רוצים שהיא תתנהל. החיים חזקים מהכל, ולא בטוח שכל מה שתסכמו היום יהיה רלוונטי בעתיד, אבל לפחות תוכלו לראות איך אתם מדברים אחד עם השני ואיך אתם פותרים אי הסכמות או חילוקי דעות כשהם צצים. המנגנון להגיע להסכמות יותר חשוב מההסכמות עצמן.
&nbsp
מאחלת לך המון אושר ושמחה בילדים ובזוגיות.
 
למעלה