שוקלת לעבור לפריפריה

ayala99

New member
שוקלת לעבור לפריפריה

אני כרגע בחופשת לידה, שוקלת לעבור לפריפריה, מסיבות כלכליות. אני מתלבטת. האם נניח בעוד שנתיים ילדותי יהיו היחידות בגן מתרומת זרע?
מלבד הורדת עלויות והעניין החברתי, יש עוד שיקולים שעלי להביא בחשבון?
אולי יש כאן אימהות שיכולות לתרום לי מנסיונן?
 

fialka3

New member
אני גרה בבאר שבע

אני לא יודעת לאן בדיוק את שוקלת לעבור, אבל אם יש לך שאלות אני יכולה לענות לך. אני מכניסה את הבנות שלי (בנות חמישה חודשים כרגע) לגן בעוד חודש והן יהיו יחידות מתרומת זרע בגן. נכון לכרגע זה לא מפריע לי.
 

ayala99

New member
אז זה חשש לא מבוסס

אני מבינה שבגדול זה לא אישיו
&nbsp
 

fialka3

New member
תראי, האמת שאני לא יודעת כרגע

טרם הצטרכתי להסביר לבנות את המוסג אין אבא. לא יכולה להגיד לך שזה בכלל לא מפחיד אותי, אבל בטח אסביר, כשנגיע לשם. אבל לא הייתי מחפסת גן או מקום מגרורים משיקול הזה.
 

ayala99

New member
אה חשבתי יותר על המבוגרים בסביבה

שהם גם משפיעים על ההתנהגות של הילדים,
וגם כלפי, שלא אהיה מבודדת
 

fialka3

New member
בסביבתי רוב האנשים יודעים שהבנות שלי מתרומה

ומאף אחד לא שמעתי מילה לא טובה על זה. להפך, הופתעתי לטובה. או שלא שואלים יותר מדי שאלות או שמפרגנים. משפחות מסוג שלנו כבר נפוצות בארץ וגם בבפריפריה זה הפך להיות דבר רגיל ומקובל.
 

שלגיה73

New member
רק לעניין הלבד בגן

אני לא מהפריפריה וילדיי היחידים מתרומה בכיתה/גן
יש עוד אמהות יחידניות בעיר שבה אני גרה אבל בינתיים לא היה איתנו אף ילד כזה
בעיני זה לא שיקול, ואם כלכלית ותעסוקתית יהיה לך טוב במקום אליו את מתכננת לעבור אז תעברי
 
לא גרה בפריפריה, אז אולי אני מכלילה

באופן סטראוטיפי מדיי, אבל בדרך כלל יש קשר בין המצב הסוציואקונומי של האוכלוסייה לבין איכות החינוך שהילדים מקבלים. זה לא אחת לאחת - אני למשל הייתי נרתעת ממגורים בסביבה עשירה מדיי, גם כי זה פתח לצרות (לפעמים הילדים שם הולכים לאיבוד) וגם כי אני לא אוכל לתת לילדים שלי את מה שהאחרים מקבלים.
אבל אני כן מכוונת לגבוה מספיק, כדי לזכות בחינוך טוב ובסביבה טובה (כן, אני יודעת, כאן יש כבר בעיה).
 

fialka3

New member
זה לא נכון, אבל

העובדה, שקיימת דעיה כזאת וזה עדיין נפוץ, ממש משמח אותי כי זאת אומרת שיש תקווה טובה שאני אוכל לקנות דירה בבאר שבע בקרוב במחיר סביר. תאמיני לי שממש לא כולם, שלא גרים באיזור תל אביב הם אנשים עניים ומסכנים. יכול להיות, שיש משהו במילים שלך, אם לדבר על ערים קטנות בפרפריה, אבל בגדול זה ממש לא נכון. דרך אגב, אני גרה בפריפריה לא בגלל העניין של כסף. פשוט אני עובדת פה וגם לא מרגישה שחסר לי מהשהו שיש רק במרקז.
 
אפשר להסתכל על הנתונים שמפרסם משרד החינוך

נתוני בחינות הבגרות, המיצ"ב (שצריך לקחת אותו בזהירות, אבל בהחלט הייתי מסתכלת על כמה פרמטרים בו, וגם נושא האלימות), והערים שבהן יש השקעה כלכלית רבה בחינוך (ערי השרון חזקות מאוד בפרמטר הזה).

בכל המבחנים הבין-לאומיים עולים הפערים הקשים ביותר בין המרכז לפריפריה, פערים חריגים בסדנרטים של מדינות ה-OECD. זה קושי באוכלוסיה, במורים שרוצים לעבוד שם, בהשקעה העירונית, וכמובן בהשקעה הפרטית של המשפחות בחינוך.
יש כמובן גם הבדלים בין שכונות בערים עצמן (ואני יכולה לנחש שגם כאן יהיה הבדל בחוסן הכלכלי של תושבי השכונות), אבל יש מגמות.
 

fialka3

New member
תראי, לא לכולם יש כסף כדי לגור בשכונות הכי טובות במרקז

נגיד, אם נתחיל להשוות בין כל מני שכונות פחות טובות בבת ים (זה רק לדוגמה) לשכונה טובה בבאר שבע אז אני ממש לא בטוחה שנקבל תוצאות לטובת בת ים. ואני משלמת פחות דמי שכירות בבית חדש יחסית עם מעלית, ממ''ד בדירה וחניה בבנין מאשר משלמים במרקז שכר דירה בבית ישן מאד ללא מעלית וממ''ד ואני לא יודעת, האם השכנים במרקז בבית הזה בשכונה כזו יהיו טובים יותר. וגם בתי הספר.
בהחלט אפשר לגור גם בפריפריה, אבל בטח צריך לראות באיזה עיר בדיוק ובאיזה שכונה שם.
 
נכון, פריפריה גאוגרפית וחברתית קצת מתערבבים

יש צפון תל אביב ודרום תל אביב, יש באר שבע (עם שכונות שונות) ויש עומר.
וברור שלא תמיד יש כסף, ולכן צריך לעשות עבודת בדיקה טובה וממצה של השכונה שאליה עוברים. אבל את מכניסה כאן גם שיקולים נוספים (מעלית, ממ"ד, אופי הדירה).
השואלת שאלה על שיקולים נוספים שצריך להביא בחשבון (וגם לאופק ההשתכרות יש משמעות בשני המקומות), וציינתי מה היה קריטי עבורי.
 
אני לא מפריפריה, אבל מעיר קטנה ומעורבת

בשנה הראשונה הייתה איתי עוד יחידנית. הייתי מאוד מופתעת כי זה לא נפוץ בעירנו.
עד כדי כך לא נפוץ שכשהגעתי לרופא משפחה לבקש הפניות לפני הטיפולים היא אמרה שהיא יודעת שיש דבר כזה כמובן, אבל עוד לא נתקלה במטופלת או מישהי ש''עשתה זאת''.
אחרי השנה הראשונה כבר היינו היחידים בגן מתרומה ומעולם לא שמעתי מילה שלילית בנושא. היו סקרנים ששאלו ועניתי וכולם מאוד פרגנו.
לדעתי זה לא צריך להיות שיקול בכלל.
אם היית אומרת שאת שוקלת לעבור לעיר או גן חרדי אז הייתי מבינה את החשש.
בהצלחה
 

fialka3

New member
לאומת זאת, אני כן גרה בפרפריה ואני מכירה לא מעט נשים

בעיקר בעבודה שלי שהן או כבר אימהות יחידניות מבחירה או שהן בתהליכים. וכמעט כל אחד בסביבתי יכול לספר שמכיר נשים, שעשו זאת.
 

אד י

New member
תלוי בילד

יש ילדים של מזיז להם יותר מדיי שאין להם אבא.
ויש ילדים, כמו שלי, שלהיות שונה מהכלל מאוד מפריע להם.
אין לי ספק שלבת שלי היה יותר קל אם היינו גרות במרכז תל אביב והיו עוד משפחות ייחודיות בגן/בכיתה שלה.
אבל אנחנו לא.
והיא לומדת להתמודד עם החיים שלה כמו שהם.
&nbsp
 
למעלה