סיפור שהיה כך היה - סליחה מאד ארוך

סיפור שהיה כך היה - סליחה מאד ארוך

אני לא נוהגת לכתוב בפורומים אנונימיים ומעדיפה דווקא קבוצות בפייסבוק אבל הפעם חשוב לי לקרוא דעות של נשים במצב כמו שלי רק מבלי לחשוף את זהותי האמיתית.
עד לא מזמן היו לי רק שני ילדים קטנים בן 3 ובת שנה. החלטתי מהר שאני רוצה עוד ילד או ילדה ולכן מייד כשיכולתי הלכתי לסיבוב שלישי ונקלטתי די מהר. ילדתי לפני כשבוע ילדה נוספת.

אני צריכה לתת לכם הקדמה לשאלה שלי בסוף. תכך תבינו שהכל קשור:

אציין רק שכל הלידות שלי הסתיימו בהצלחה ובלידה רגילה. הלידה הראשונה החלה בירידת מים והתארכה כמעט לידי יומיים מכיוון שהייתה ירידת מים אבל בלי צירים, קיבלתי זירוז עם אפידורל ולאחר לא מעט שעות ילדתי. הלידה השנייה החלה אף היא בירידת מים ולאחר 17 שעות החלו צירים באופן טבעי. בלידה הזו ניסיתי להקהות את כאבי הצירים עם כדורפיזיו וסתם דימיון מודרך. זה הצליח לי עד שהכאב הפך בלתי נסבל וכל 5 דקות היה ציר. בבית החולים שבו ילדתי הצוות היה אפאטי ונראה שלא היה לאחיות ממש אכפת והן לא הקשיבו לי. בסופו של דבר הייתי בפתיחה של 5 ס"מ והעבירו אותי מהר לחדר לידה ושם כב רהתחננתי לאפידורל. האגן כאב לי בגלל מצב טרום לידה שסבלתי ממנו ובקיצור לא הספיקו לתת לי אפידול. כאבים של צירי לחץ הם נוראיין ורק מי שהרגישה אותם בלי הרדמה יכולה להבין את גודל הזוועה. אבל גם לידה זו הסתיימה בלי בעיות.
בלידה הראשונה לא היה לי איש קשר כי אף אחד לא חיכה לי בבית אולם בלידה השנייה הייתה אחותי עם הבן.
זו הייתה אמורה להיות גם בלידה השלישית. הכל היה מוכן. הייתי שבוע 39, מיטה ועגלת תאומים מוכנות עם כל הציוד. אחותי הייתה בכוננות עם הטלפון ליד גם בלילה. רצה הגורל והבן שלה שיחק עם הטלפון ימים לפני ללא ידיעתה והעביר את השם שלי לרשימת החסומים
מה שאומר שאם רציתי להתקשר, לא יכולתי להשיג אותה.

עכשיו הפסקה קטנה:
עוד לפני סוף חופשת הלידה שלי התחלתי לעבוד במשרה חלקית של יום בשוע באיזה מקום וקיבלתי המלצות על מטפלת מצוינת שאפשר לסמוך עליה בעיניים עצומות. המטפלת בהחלט הייתה טובה אם כי לעולם אי אפשר לדעת בביטחון מלא מה קורה בהיעדרכן. היא טיפת בבית שלה ונראה היה שהכל בסדר. מה שכן היא בהחלט הייתה קצת, איך לומר תאבת בצע וביקשה 50 ש"ח לשעה. הסכמתי. איזו ברירה כבר הייתה? לא אהבתי את העובדה שהיא הייתה אחת מאלה שאומרות משפטים צבועים וחסרי שחר כמו "את כמו הבת שלי", "הילדים שלך הם כמן הנכדים שלי" אלו משפטים שאני אישית קוראת להם משפטי בולשיט כי אין מאחוריהם כלום ואני אישית שונאת לשמוע אותם. בהמשך היא ניסתה לדחוף לי גם את הצהרון שלה עבור הבן שלי במחיר יחסית מופקע של 2300 ש"ח לשלושה שבועות (צהרון עירייה עולה אותו מחיר לכל החודש והם עוד משלמים מיסים וכו')
אבל הסתדרתי איתה ובסך הכל היא הייתה בסדר. אפילו הייתה לי כוונה לשכור אותה כמטפלת עבור הבת שלי שנולדה לא מזמן כדי להמשיך באותה עבודה. כבר דיברתי איתה והיא הסכימה. חשוב לי גם לכתוב לכן שאותה מטפלת גרה בסך הכל קילומטר אחד מהבית שלי ויש לה רכב והיא פנויה כי היא בת 59 והילדים שלה כבר גדולים ומזמן עזבו את הבית.

עכשיו המשך הסיפור:

יום חמישי בערב בשעה 20:15 מרגישה קצת כאבי בטן. חושבת לעצמי שום דבר וממשחכה הלאה. אחרי עוד איזה 10 דקות שוב כאב אבל בעוצמה פחותה יותר. לא ייחסתי לכאבים חשיבות כי הם היו נסבלים וגם לא סדירים ולא באותה עוצמה. באיזשהו שלב הם הפסיקו ונכנסתי למיטה מנסה לישון ואז שוב כאב חד בבטן התחתונה. הלכתי להתפנות בעודי חושבת שזה כלום אלא סתם קריאה של הטבע. הכאבים באו והלכו ואז פתאום התחזקו כל 5 דקות. זה היה כבר אחרי חצות. נםל לי אסימון שאלו צירים!!! (בפעם הקודמת הרגשתי אותם בגב התחתון ובישבן). התקשרי כמובן לאחותי שתגיע בזריזות אולם היא לא ענתה. נשמע איזה צלצול מוזר ואז ניתוק. ניסיתי כמה פעמים ו...כלום! ניסיתי לתפוס א בעלה אף כפי שהתברר מאוחר יותר הוא היה עייף כבר כמה ימים ושם את הטלפון על "שקט" בקיצור מפה לשם נכנסתי פפאניקה מטורפת. "מה אני אעשה עכשיו?" את מי מזעיקים? מי יישאר עם הילדים שלי? איפה אני אלד? להישאר בבית וליילד את עצמי? מה יקרה אם זה יסתיים באסון? לקרוא למד"א? אלו הרי שירותי חירום ויקחו אותי ישר לבית החולים הקרוב הם לא שירותי בייביסיטר. קשה לי להעביר לכן בכתב את גודל הםאניקה שחשתי וכל אותו זמן יש צירים שצריך להתמודד איתם. התחלתי לחשוב למי עוד אני יכולה להתקשר. השעה הייתה כבר 1:15 בלילה. יש לי שלוש שכנות שאני בקשר איתן עם אחת קשר קצת רופף אבל הפעם בגלל המצב הקריטי לא היה זמן לחישובים. התקשרתי לכל מי שרק אפשר שגר לידי וחשבתי שיוכל לעזור לי להיות עם הילדים לפחות כמה שעות עד שהלידה תסתיים ולקחת אותם לגן שגם ככה מאד קרוב לבית. מקסימום חשבתי לעצמי במהלך היום אשיג את אחותי והיא כבר תוציא אותם מהגנים ותדאג להם. הבעיה הייתה שהם לא התעוררו
בצר לי התקשרתי גם למטפלת. היא ראתה את השם שלי על המסך וענתה. אומנם כנראה הערתי אותה מהשינה אבל היא נשמעה יחסית עירנית. סיםרתי לה מהר את כל הסיפור וביקשתי אם תוכל לבוא להיות עם הילדיןם שלי כי אני חייבת להסתלק לבית החולים כמה שיותר מהר. התשובה: "לא אני לא חושבת שאוכל. זו שעה מאוחרת. אולי תנסי בכל זאת את אחד מהשכנים" בנקודה הזו כבר התאפקתי לא לבכות. להתחנן לא רציתי אבל שוב ביקשתי ממנה אם אולי בכל זאת תוכל להגיע. לא יודעת איך בכלל אספתי את עצמי אבל היא בכל זאת אמרה לי "אבל סיגלית, התקשרת אלי ב-1:15 בלילה" במין טון יללני. היא אמרה שבכל זאת אנסה את אחד מהשכנים ושאם אצטרך אותה בהמשך, אני מוזמנת לפנות. קשה לי להביע במילים כמה חסר רגישות היה מה שהיא אמרה. אי אפשר להסביר זאת.

בכל אופן אספתי את עצצמי הבנתי שאין לי שום ברירה אלא לברוח לבית החולים עכשיו ויהיה מה שיהיה למרו שכל הזמן חשבתי על הבן שלי בן ה-3 שיתעורר חלילה בלילה ולא יראה אותי ויהיה עצמו חסר אונים ולא ידע לאן נעלמתי. בדרך עשיתי עוד ניסיון. עצרתי פיזית בדלת של השכנה וצלצלתי אך לא הייתה תשובה ואז צלצלתי בדלת של שכנה אחרת ולא יודעת מה להגיד כאילו מלמעלה שמעו אותי. היא פתחה את הדלת וביקשתי ממנה מהר לעלות להיות עם הילדים עד הבוקר והיא עלתה אני בינתיים רצתי.

הסוף טוב. בשעה 1:50 הזמנתי מונית שהגיעה מייד עליתי בדרך הצירים התקצרו ל-2.30 דקות ונהיו כבר לא פשוטים הנהג עצמו הה בפאניקה והסתכל כל הזמן מעבר לכתף מפחד שאולי אלד לא ברכב
הגעתי לבית החולים בשעה 2:25 רצתי לקבלה הראיתי תעודת זהות ונכנסתי ישר למיון נשים שם באה המיילדת ובדקה לי פתיחה. הייתי עם 7 (!) היא בקושי הספיקה מוניטור ובדטח שלא לחץ דם. ישר העלו אותי לחדר לידה ושם בפתח של חדר הלידה כבר הרגשתי כאבים מטורפים הייתי בפתיחה של 10 בתוך כמה דקות. שוב מי שלא עברה לא תבין הכאב בלתי נסבל זה ממש כאילו האש שורפת אותך. היא הבטיחה לי שתיים-שלוש לחיצות וזהו ואכן כך היה הראש כבר היה בחוץ ואחרי עוד מאמץ קטן היא כבר יצאה לגמרי. אז הכל יסתיים בכי טוב בלידת בזק. אני מבינה בדיעבד כמה מזל היה לי שהגעתי just in time. בחיים לא הייתי מתארת לעצמי שכך תיראה הלידה השלישית והאחרונה שלי בגלגול הזה אבל כך יצא.

ועכשיו לשאלה שלי: אחרי כל מה שכתבתי ותיארתי כאן, מה היין חושבות לגבי המטפלת? אני רואה את זה כאכזריות ואטימות. אדם שהיה מסוגל לעזור לי במצב קריטי , לא הסכים כי לא היה לו מתאים להזיז את עצמו מאזור הנוחות שלו. מיור להזכיר שכל העזרה הייתה בתשלום והייתי בשמחה משלמת לה אבל הנושא כלל לא עלה על הפרק מצידה. היא ידעה באיזה מצב אני ולא היה אכפת לה. זה לכאורה מאישה שאמרה שהילדים שלי הם כמו הנכדים שלה...כן בטח

אני לא מצפה דווקא להזדהות איתי אבל אני אישית לא רוצה שום קשר איתה יותר. לא רוצה לשמוע ממנה לא רוצה לראות אותה ושום דבר. אחרי הלידה אגב היא ניסתה ליצור איתי קשר טפוני ולא עניתי לה. מחקתי אותה מרשימת אנשי הקשר. ההיא כנראה הרגישה אשמה ולדעתי בצדק. דיברתי ען גיסי על זה והוא טען שהיא לא חייבת לי. אז נכון לא חייבת אבל זה אדם שהכרתי, שטיפל בבת שלי, שהבת שלי "לכאורה" הייתה כמו הנכדה שלו ומעניין שלא היה אכפת לו להשאיר אותי ואותה מול שוקת שבורה ברגע של מצוקה אמיתית
מה אתן חושבות?
 

רi תם

New member
וואו וואו ועוד וואו אחד!!!

ראשית,מזל טוב,ב"ה שאת אחרי ובטוב!!!גדלי הילדים בנחת.אני עוד בהלם מכל הניסים והנפלאות שאת מתארת רק יכולה לומר שממה שכתבת המטפלת הזו....איך לומר בלשון המעטה....לא "מוצאת חן" בעיניי אבל קטונתי.לא מכירה ולא אשפוט מעבר.
רק בריאות ואושר!
 
עוד משהו קטן (וקצר)

הייתה לי בנוסף גם בייביסיטר בת 21 במשך כמעט שנתיים. ממנה ביקשתי עזרה ראשונה והיא לא הסכימה להגיע בגלל שההורים שלה אסרו עליה. את ההורים אני מכירה הם שניהם די פרימיטיבים אבל חשבתי שלנוכח הנסיבות אוכל לשכנע אותם. מסתבר שזה לא עזר. הם הבינו שמדובר במקרה חירום ולא היה להם אכפת. הם טענו שהן מפחדים אפילו שהסברתי להם שהיא תיקח מונית ואני אשלם עליה רק שתגיע.
אז זהו להיות יחידנית משמע שאסור לעולם להיקלע למצב חירום כי אף אחד לא מבטיח לכן עזרה.
את שתי התכשיטים שהזכרתי המטפלת והבייביסיטר מחקתי מרשימת אנשי הקשר שלי. קשה לי להאמין שאלה האנשים שהייתי איתם בקשר כל כך הרבה זמן ושכך הנהגו כשהייתי באמת זקוקה להם
 
מזל טוב , וואוו אמא לשלושה פצפונים, כל הכבוד!!

אני לא הייתי יכולה להמשיך ולסמוך על מי שברגע האמת לא הושיט יד,
במצוקה אמיתית בה היית. כך שלא הייתי סומכת על המטפלת.
&nbsp
מה שאותי יותר מטריד זה הקטע של אחותך, במצבים כאלו כדאי להיות בקשר יום יומי,
ווטאפ, טלפון, הודעה.. אפילו כדי לדעת שאת לבד והכל בסדר אצלך.
&nbsp
החלמה מהירה ותמצאי מטפלת חדשה וטובה יותר.
מזל טוב

&nbsp
 

jiminit2

New member
אני חושבת שאת מדהימה


לא יודעת מאיפה היו לך הכוחות לאסוף את עצמך ולחשוב חשיבה ראציונלית תוך כדי צירים על פתרונות. מעריצה אותך עד אין קץ על הכוח והרצון לרצות ולגדל שלושה ילדים. אין ספק שאת בעלת כוחות על! מאחלת המון מזל טוב להולדת הבת והרבה נחת משלושתם. מגיע לך!!
את המטפלת והבייביסיטר לזרוק לכל הרוחות בלי לחשוב פעמיים. היא אמנם לא "חייבת לך" כמו שאומר גיסך, אבל היא נמנעה מלעזור לבן אדם במצוקה וזה אפילו לא משנה מי ומה הסיטואציה. לסרב לבוא לעזרה לאמא יחידנית במהלך לידה זה בלתי נתפס בעיני. לא הייתי סומכת על אדם אטום כזה עם ילדים.
חפשי עזרה אחרת בדחיפות, כי באמת שאת חייבת עזרה וגיבוי עם שלושה אבל אל תסתמכי עליה. לא הייתי מעזה להשאר ללא רשת גיבוי בכלל (אומרת כאמא לתאומים.. )
ושוב - המון מזל טוב וכל הכבוד על הכוחות והאומץ!!
 

אמאנחל

Member
מנהל
מזל טוב!!

אמא לשלושה!! תהני מהם

&nbsp
אני לא הייתי רוצה לראות יותר לא את הבייביסיטר ולא את המטפלת. תמצאי בוודאי טובות מהן.
 

אד י

New member
וואו !!!!!

איזו לידה !!
לגמרי מבינה את התגובות שלך.
עם זאת, שימי לב שגם אחותך לא הצליחה להגיע ואותה לא מחקת מרשימת אנשי הקשר.
ואני לא חושבת שאת צריכה בהכרח לנתק קשר עם הבייביסיטר והמטפלת. להגיע באמצע הלילה למקרה חירום זה לא בהגדרת התפקיד המקצועי שלהן וזה טיב הקשר שלך איתן.
הקפצה באמצע הלילה זה משהו שהייתי מצפה מחברה, בן משפחה, מישהו שלא נמצא ביחסי עובד מעביד איתך.
&nbsp
רק לשם הידיעה, אומנם מדא הם לא בייביסיטר אבל הם לא היו משאירים את הילדים שלך לבד בבית ודואגים להם לסידור. אפילו ברמת לשלוח ניידת לדפוק לאחותך על הדלת.
&nbsp
&nbsp
 
את מדהימה! לא פחות. איזו תושיה, איזו יכולת התארגנות, איזו

יכולת לעמוד בתנאי לחץ ולהמשיך לעשות החלטות! כל הכבוד.
ולגבי המטפלת - הייתי מנסה למצוא אחרת. לא כך לגבי הבייביסיטר. אם זו נערה, והוריה הם המחליטים, זו לא ממש אשמתה. קשה להחליף בבת אחת את כל העזרה באנשים חדשים. הייתי מתחילה עם חיפוש מטפלת, שבאמת היתה אטומה להחריד, ובהמשך, אם לא תהיי מרוצה מהבייביסיטר תחפשי אחרת. ובעיקר צריך לחשוב איך שומרים על קשר עם אחותך במצבי חירום. העיקר שאת אחרי הכל, ושהלידה עברה בשלום. זה הכי חשוב. שיהיה לך מזל טוב, תגדלי אותם בהנאה ובנחת.
 
זה בדיוק מה שגיסי אמר

את הדברים שאת כותבת לגבי יחסי עובד-מעביד וכו'
ועדיין ולמרות הכל יש כאן טעם לפגם
אפילו אם תשאירי בצד את העניין האנושי ותסתכלי על הפן הכלכלי. אני יודעת מניסיון שאותה מטפלת מפעילה גם צהרון ונלחמת על כל ילד וילדה שיבואו אליה ויישארו. אני יודעת כי היא רדפה אחרי ובלבלה לי את המוח לא מעט פעמים שאשאיר את הבן שלי בצהרון אצלה (עכשיו הוא בטרום-טרום חובה) אבל לי זה היה יקר מדי. אנ יגם יודעת מההיא שהמליצה לי עליה ועוד מכרה שגם אחריהם היא רדפה. כאשר התקשרתי אלי כשקרה המקרה הצעתי גם לשלם לה כסף והרבה כסף. מעולם לא דובר על כך שתבוא לשם שמיים אבל היא לא רצתה לצאת מהמיטה. גם כשדיברתי איתה על זה שתטפל בתינוקת לכשתיולד הצעתי לה סכום נאה בהחלט אז עכשיו אחרי כל מה שקרה נשאר אצלי טעם מר. אני מרגישה לא נוח לפגוש אותה. היא הפסידה את העבודה שלה בתור מטפלת וגם את השכר שהייתה יכולה לקבל עבור אותו אירוע חירום. ונכון שהיא לא חייבת כלום אבל מי שמשתמש במשפטי שטות בסגנון "את כמו הבת שלי" ו"אנחנו כמו משפחה" כאשר מאחוריהם אין כלום זה די דוחה (כך אני מרגישה) ורק ברגע האמת את מבינה כמה הם חסרי שחר

השכנה ההיא שפתחה לי את הדלת בסוף גם היא לא חייבת לי כלום. לא היו בינינו קשרי חברות אלא יותר יחסים של תן-קח ואולי קצת קשרים ידידותיים של לדבר פה ושם על טרדות היום. ועדיין היא עזרה, למרות שלבוא למישהו באמצע הלילה זו לא עזרה רגילה.

מדי פעם הייתי קוראת סיפורים על אנשים שהיו מפרסמים הודעות בפייסבוק בסגנון של "חסרים אנשים למניין עבור המנוח X" ואנשים הגיעו למרבה ההפתעה גם זרים מולךטים שלא הכירו לא את המנוח (שכבר מת אז זה גם לא מקרה קריטי כבר) ולא את משפחתו וזה עוד בשעות הכי גרועות של היום באמצ הקיץ בצהרי היום והייתי תוהה לגבי זה ולמה שבכלל אדם זר יטרח בשביל מישהו אחר ועוד בשביל אדם שכבר ממילא מת. אני מניחה שתיאורתית אילו היה לי יותר זמן והייתי שמה הודעת בסגנון בפייסבוק, כבר הייתי מוצאת את מישהו אבל לא היה זמן. המטפלת ההיא הייתה אחרונה ברשימת האנשים אליה התקשרתי.

לגבי מד"א באמת שאין לי מושג מכיוון שמעולם לא הייתי בסיטואציה כזו ומקווה לא להיות

בעניין אחותי אי אפשר להשוות. שם היה מדובר בתקלה שהיא לא הייתה מודעת אליה, סוג של חוק מרפי. רק יומיים-שלושה לפני המקרה התקשרתי אליה והכל היה בסדר.

מה שכן למדתי מהמקרה זה שהרבה פעמים מדברים על לקנות עזרה בכסף. אז כפי שנוכחתי לדעת כסף לא קונה הכל. מלבד הקלישאות הרגילות של כסף לא קונה (תמיד) בריאות, הוא גם לא (תמיד) קונה עזרה.
 

alto4

New member
כסף לא קונה הכל , זה נכון מאוד.

סתם לדוגמא, ככה היו מקרים למשל שמישהו מצא מזוודה עם כסף (והרבה הרבה כסף מזומן) והביא אותה למשטרה והיא החזירה לבעליו.
ועוד ועוד מקרים , תורמי כליה לאנשים שלא מכירים אפילו וללא כסף.
&nbsp
יש אנשים כאלה, אבל הינם נדירים ביותר.... זה כנראה עניין של אופי בין השאר...
 

alto4

New member
כלומר החזיר את המזוודה כי כסף זה לא הדבר החשוב ביותר בשבילו

 

katanchikit

New member
אני מסכימה איתך!!

אנחנו כיחידניות זקוקות לעזרה שיש בה מחויבות, ולא סתם בייביסיטר שבאה לכמה פעמים ונעלמת, או מטפלת שאפשר לסמוך עליה ואז ברגע האמת מבריזה.
כשאני מחפשת בייביסיטר לבן שלי אני מחפשת את אותה רמת מחויבות אנושית שעליה דיברת, וזו הסיבה שלצערי לא מצאתי כבר תקופה ארוכה (הבייביסיטר שהיתה לנו במשך שנים ואפשר היה לסמוך עליה בעיניים עצומות עברה דירה) ואמנם יש בזה חסרונות, ורמת ציפיות מאוד גבוהה מאותם אנשים, אבל מה לעשות... אין לנו את הפריבילגיה להישאר לבד ברגע האמת!
מאמינה שיש ובהחלט יש אנשים כמוני, שיש בהם מידת המחויבות שיש לבני משפחה. כשאני הייתי עושה בייביסיטר כשהייתי צעירה יותר הייתי עם משפחה אחת חמש שנים, 99% מהפעמים שהם קראו לי באתי וגם אם היה לי משהו הזזתי, לילה אחד הם התקשרו אליי שהאישה מרגישה לא טוב ובעלה רוצה לקחת אותה לבי"ח ואין להם עם מי להשאיר את הילדים, היה אמצע הלילה והייתי עם חצי עין ישנה ועדיין אמרתי "ברור שכן!" ובאתי, מתוך אותה תחושת מחויבות לעת צרה וכן תחושה שאני כבר קצת חלק מהמשפחה.
אח"כ עברו שנים ועברו מים בנהר ואנחנו כמעט ולא בקשר היום, אז ברור שאנחנו לא משפחה, אבל באותה תקופה שבה התחייבתי אליהם, התחייבתי עד הסוף. וכן היו ביטולים, אבל מעטים מאוד וכי באמת לא יכולתי, ולא כי בא לי לישון בשעת צרה...
אולי אני קיצונית אבל ככה אני,ככה הייתי בשביל אחרים וככה אני רוצה בשביל עצמי. יש לי מעט בני משפחה ולכן העזרה שאני קונה בכסף צריכה להיות קצת יותר מסתם עזרה שאני קונה בכסף.
אני חושבת שלא הייתי שומרת טינה וכעס על הבייביסיטר והמטפלת, סתם כי זה לא בריא לי, ואולי גם הייתי שומרת אותן לכל מיני פנצ'רים מזדמנים כי בכל זאת אנחנו לא יודעים מה יהיה ומתי נצטרך, אבל לטווח ארוך הייתי מקיפה עצמי לאט לאט באנשים מחויבים יותר. נכון קשה לדעת, וקל להתאכזב, אבל מנסים ומחפשים עד שבסוף מוצאים.
כמו ההנדימן שמצאתי אחרי המון המון ניסיונות כושלים עם כל מיני הנדימנים שאמרו שיבואו ובסוף לא באו וגבו מחירים מוגזמים רק כי אני יחידנית, אחרי תקופה ארוכה שחיפשתי בסוף מצאתי בחור עם לב זהב שמגיע כל פעם שאני צריכה אותו, בא, מתקן, לוקח גרושים (ממש גרושים!) ומשאיר אותי ואת הילד עם חיוך.
בקיצור, סמכי על עצמך ואם הן לא מתאימות לך אז את יודעת... את לא מחויבת להן כמו שהן לא התחייבו לך.
 

shilatplus4

New member
מצטרפת לברכות ולהערכה על חוזקך ותושייתך.

אז קודם כל - מזל טוב ענק ! המון נחת, בריאות ושמחה !

לא כתבת איך אחותך הגיבה לאחר ההתרחשויות הדרמטיות....

לגבי המטפלת - מבחינתי לא היתה מקבלת בשום פנים ואופן הזדמנות שניה. אפשר להתווכח אם היתה חייבת או לא היתה חייבת, אבל זו לא הנקודה. התגובה שלה בעיני היא רוע לשמו. פשוט רוע. לראות אדם במצוקה, כאשר העזרה שאתה יכול להושיט לו - כל כך פשוטה, ובכל זאת לטרוק את הדלת (מטאפורית), זה פשוט בלתי נסלח.
שמעתי המון בחיים משפטים צבועיים בסגנון שהיא השמיעה לך - "כמו הנכדים שלי" וכאלה, ומעולם לא ייחסתי להם חשיבות, ולו מינימלית. ברור שאלה מילים ללא כיסוי, וגם לא צריך שיהיו כמו הנכדים שלה. אז פשוט להתעלם. אבל המקרה היה הרבה מעבר לכך. היא לא התבקשה להציג "כיסוי" להצהרות הריקניות שלה, אלא לסייע לזולת שנמצא במצוקה, ושלא היתה לה כל מניעה לסייע (למשל בעל חולה בבית וכאלה), לו רק היתה מוכנה לצאת טיפה מאזור הנוחות שלה.

שומר נפשו ירחק.

זו דעתי.

ולגבי הבייביסיטר - היא רק ילדונת, ואין לצפות ממנה דבר שאינו תואם את גילה. ההורים החליטו ולא ניתן לדון אותה על כך.

שוב - יישר כוח ענק ומזל טוב.
 
אחותי הייתה אכולת רגשות אשמה

היא לא ידעה שזה מה שיקרה. אני לא מאשימה אותה. מי היה חושב שבן שלה יכניס אותי תוך כדי משחק עם הטלפון לרשימת החסומים ועוד יום לפני הלידה? הוא בן 2.5. חוק מרפי במיטבו
 

יהלולים

New member
כל הכבוד לך על התושיה

הייתי לוקחת מסקנות להבא - כי עם שלושה - חייבים להתארגן. את המטפלת לא הייתי רוצה לפגוש יותר. צירך להיות חסרת לב על מנת לא להגיע לאם יחידנית עם צירי לידה. היא לא בן אדם בעיני.
אבל כחלק מהמסקנות - חייב להיות לך מישהו בהיכון - רצוי קרוב. אפשר לדבר עם השכנים, ולבקש אישור להיעזר במקרי חרום. את יכולה אפילו להציע תשלום מיוחד להקפצה כזאת, מבייביסיטר קבועה. אני השתמשתי בשירותיהן של בנות שירות לאומי שעבדו בגנים באזור, ותמכו בי בסופי שבוע, כשנזקקתי לעזרה מסביב לשעון.
 

alto4

New member
אם תצטרכי עזרה , אנסה לעזור, אם את גרה קרוב כמובן

ואם תירצי כמובן.
אשלח לך מסר.
 

שלגיה73

New member
ואוו כמה עוצמות

נראה לי שהייתי פועלת כמוך ומתנתקת מהמטפלת והביביסיטר.
זה נכון שהן עובדות אצלך, אבל גם ממי שעובד אצלי אני מצפה ל״ראש גדול״ ואנושיות
ואת זה שתיהן חסרו, בעיקר המטפלת שאמורה להיות בוגרת יותר ומבינה מצבי חיים הרבה יותר מילדה בת 21
 

a morph

New member
יש שמדברים הרבה ועושים מעט ויש הפוך

אנשים שמצהירים הצהרות מוגזמות, משתמשים בכינויי חיבה מוגזמים, מבטיחים שאת תמיד יכולה לפנות אליהם וכו', הרבה פעמים מתגלים כחסרי כל רצון אמיתי לעזור בשעת אמת וימצאו אלף ואחת סיבות למה לא.
לעומת זאת דווקא אנשים שמעולם לא "הבטיחו" לעזור לך, ולעתים מעולם לא הייתה ביניכם קירבה מיוחדת - מתגלים כקרש הצלה בשעת אמת.
 
וואוו איזה סיפור

קודם כל באמת המון מזל טוב. את גיבורה בהחלט. וואוו שלושה ילדים כאלה צמודים. איזה כיף.
לגבי המטפלת... אני אישית הייתי מוחקת אותה מהחיים שלי ובנוסף בכל הזדמנות שהייתה לי הייתי מספרת לאנשים עליה. רק שידעו באיזה בן אדם מדובר.
מספרת עובדות בלבד, לא חלילה קללות או איחולים כאלו ואחרים. יתכן ואפילו הייתי כותבת לה איזה אסמס עצבני וזהו.
אז נכון, היא לא חייבת לך כלום, אבל בתור בן אדם היא כן חייבת. בן אדם אנושי חייב לעשות את זה, אין לי ספק בכך.
גם לגבי הבחורה הצעירה - לא הייתי חוזרת להשתמש בשרותיה.
&nbsp
שיהיה לך המון מזל טוב והמון בהצלחה
 
למעלה