אמא לנסיכה בת 4 שבועות, רוצה להתייעץ לגבי תחושת מועקה קלה

מאמא333

New member
אמא לנסיכה בת 4 שבועות, רוצה להתייעץ לגבי תחושת מועקה קלה

היי לכל האימהות, אז אני ב"ה אחרי הלידה, ילדתי נסיכה מעולם הנסיכות..היתה לידה טובה בלי סיבוכים, וחזרנו הביתה בבריאות טובה. אני גרה אצל אמא שלי ביחידה נפרדת וגם אחותי גרה איתנו. היום אחרי הלידה אני מבינה עד כמה הצעד לחזור הביתה בכניסה להיריון היה חשוב ומשמעותי. לא הייתי רוצה לחוות את זה לבד. והעזרה שיש לי היא יקרה מפז. אני עדיין בשלבי התאוששות והתרגלות לחוסר השינה. מה שמפריד לי הוא שלפעמים יש לי תחושת מועקה לא מוסברת. כלומר האם יכול להיות שההורמונים עדיין משפיעים ויחד עם חוסר השינה זה נורמלי? גם מבחינת האוכל, אני אוכלת אבל בגלל שאני מסביב לילדה רוב הזמן אז אני יכולה לפספס ארוחות..בלי להרגיש..חשוב לי לציין כי אין בי חרטות בכלל הילדה היא כל עולמי ואני לא יכולה לתאר את החיים לפניה. פשוט בגלל שמדברים הרבה על דיכאון אחרי לידה חשוב לי לשמור על עצמי בשביל המשפחה הקטנה שלנו
 

מרגנית2

New member
מזל טוב!

נראה לי שעדיין יש שינויים הורמונליים. אבל אין לזלזל בתחושות שלך. אם יש לך אפשרות כדי ללכת להתייעץ ולדבר על כל הקשיים. אולי אחות טיפת חלב? או מישהי שיכולה להוות אוזן קשבת?
 

אמאנחל

Member
מנהל
מזל טוב

מה שאת מתארת נשמע לגמרי נורמלי. מובן שההורמונים משתוללים!! תוסיפי לזה את העייפות האובייקטיבית ואת ההחלמה מהלידה.... דרך אגב, לחוסר שינה לא מתרגלים. אם יש לך עזרה בצורה שתאפשר לך לישון יותר במשך היום, אם לא בלילה, זה דבר מבורך!! אם אמא שלך או אחותך מוכנות לקחת את התינוקת לטיול בחוץ, כך שאת תוכלי לישון כמה שעות זה בודאי יהיה מצוין.
&nbsp
אם תרגישי שמצב הרוח הרע נמשך הרבה זמן, או חריג בעוצמתו, או מפריע לך לתפקד, תמיד תוכלי לגשת להתייעץ עם רופא/ת נשים או רופא/ת משפחה. שיפנו אותך הלאה אם יהיה צורך.
&nbsp
מאחלת לך המשך אושר עם התינוקת. תהיי טובה לעצמך, תפרגני לעצמך כל עזרה שמוצעת לך, לא נועדנו להיות לבד אחרי לידה.
 

רוןרון40

New member
מזל טוב תהני מהנסיכה


חוסר השינה, האינטנסיביות, דילוג על ארוחות וגם ההורמונים יוצרים מצב מבלבל, נראה לי שגם הסטטוס- "אמא" לראשונה יוצר מצב שלא היינו רגילות אליו קודם. אחריות על מישהו אחר ולוחות זמנים ש"מוכתבים" לנו...

תנסי למצוא זמן למלא מצברים, ביחוד שיש לך עזרה בסביבה- אוכל שינה מקלחת.
תבררי באזור שלך אולי יש "מעגלי אמהות" או מפגשים דומים קבועים- שם תוכלי באינטימיות יחסית להביע את ההרגשה שלך ולשמוע רגשות של אמהות אחרות (לא בהכרח יחידניות). יתן לך פרופורציות על ההרגשה שלך וקצת להתאוורר עם הנסיכה.
 
בהחלט נורמלי

רוצה להוסיף שמעבר לתחושה הזאת, שמלווה נשים רבות גם בזוגיות, המועקה יכולה להיות מורגשת יותר אצל יחידניות. זאת החתונה שלנו, בעצם. זה הדבר שלו חיכינו כל כך, שהופך אותנו לבעלות משפחה.
אנחנו אמורות להיות בפסגת האושר, לא?
אז זהו, שתינוקות קטנים, מקסימים ככל שיהיו, לא בהכרח תורמים לאושר בלתי פוסק, גם לא להפגת הבדידות,ובלילות הארוכים בין הנקה לגרעפס, הבדידות והעייפות נותנות את אותותיהן.
ואז מתגנבת דאגה: איך זה שאני לא בפסגת האושר? מה לא בסדר?
רוצה להרגיע שזה זמני, וככל שזהמן חולף (ואצלי רק אחרי הילדה השנייה) השלמות והאושר מתגברים.
 

יחידה2

New member
מזל טוב!!!

אני הייתי בדכאון אחרי לידה (בדיעבד אני יודעת את זה)..ולצערי לא טיפלתי/טופלתי....
לכי לשיחת בירור עם רופאת משפחה/פסיכולוג/פסיכיאטר...
יתכן וזה כלום..אבל שווה לברר.
 
למעלה