ייסורי כיתה א

יהלולים

New member
ייסורי כיתה א

הבן שלי חזר היום מבית הספר מבואס, ובארוחת הערב פרץ בבכי - מסתבר שיש להם "דף חוזקות" שהם קיבלו בכיתה, שאותו ממלאים במדבקות, שמקבלים מהמורה על כל מיני סוגי הצטיינות - בלימודים, ובעזרה לחברים. ברגע שדף החוזקות מתמלא - יש טקס, ומעניקים פרסים.
הבכי שלו היה כי לאחרים יש כבר שתיים או שלוש מדבקות - ולו רק אחת. והמורה לא עברה כדי לראות את העבודה שלו, ובכלל - חלק מהספרות הוא כותב עדיין הפוך (נשמע לי טבעי בגיל הזה).הוא אמר שהוא תיקן אותן - ועדיין לא קיבל מדבקה. שאלתי אותו מה דעתו על העבודה שלו - והוא אמר לי שהוא חושב שהיא טובה. אמרתי לו שזה מה שחשוב, ושזה הרבה יותר חשוב מלקבל מדבקה.
אין לי מושג מה דעתי על שיטת המדבקות (תוך כדי כתיבה דווקא צומחת לי דעה) והאם היא עובדת - אבל ברור לי שעבור הבן שלי היא הרסנית. הוא מאוד לוקח תחרויות ללב, והפחד להפסיד מביא אותו ליאוש.
כתבתי למורה, וסיפרתי לה מה קרה. אני מניחה שהם לא ישנו את השיטה שהיא בית ספרית.
אבל לבן שלי אמרתי שלי לא איכפת בכלל אם יש לו מדבקות בדף הזה, ומה שבאמת משנה, זה אם הוא חושב שהוא עשה עבודה טובה. אני לא יודעת אם להמשיך בקו הזה, אבל אינטואיטיבית - ממש הייתי רוצה שידע שמדבקה כתמורה לעבודה היא שטות אחת גדולה, כי מה שחשוב היא איכות העבודה עצמה, ולפעמים המורה רוצה לתגמל דווקא את המתקשים, או המפריעים. אבל אני לא מעזה להגיד. הייתן משתפות את הילד שלכן בהרהורי הכפירה המערכתיים שלכן?
 
לדעתי כן

ביה"ס מחנך את בנך להיות עגל בעדר. אם הוא יחשוב באופן עצמאי הוא עוד עשוי, רחמנא ליצלן, לערער בחשיבות השירות הצבאי בהמשך.
&nbsp
זו אחת הסיבות שבגללן אחרי שנתיים של יאוש בביה"ס ממלכתי העברתי את בני לחינוך אנתרופוסופי ומאז הוא פורח.
 

אד י

New member
זו שיטה נוראית

מה גם שנשמע שהיא מיושמת בצורה שגויה.
אם כבר משתמשים בשיטה זו שנקראת דרך אגב "כלכלת אסימונים", אז לילדים צריך להיות מאוד ברור על מה מקבלים מדבקה, והתנאי לקבלת מדבקה אמור להיות אפשרי לכולם. והמורה חייבת לתת מדבקה אם ילד עמד בתנאי שהוגדר לקבלת מדבקה. זה לא אמור להיות שהיא נותנת לפי איך שמתחשק לה באותו רגע או לפי כמה שהיא הספיקה לבדוק באותו שיעור.
אם לא מיישמים את השיטה הזו בדיוק בדיוק לפי הכללים שלה היא גורמת בדיוק למה שאת מתארת.
והבעיה היא שזו שיטה שמאוד קשה ליישם נכון במערכת החינוך בארץ, גם בגלל שהכיתות יחסית גדולות, אבל בעיקר בגלל שהאופי הישראלי הוא כזה שלא שם לב לפרטים, במיוחד לא לחיוביים ולא מקפיד על הצמדות אבסולוטית לחוקים.
אני עובדת כבר הרבה שנים בחינוך מיוחד, ועוד לא נתקלתי באשת חינוך שהצליחה ליישם את השיטה הזאת. למרות שזו שיטה שנהגתה עבור חינוך מיוחד. בתחושה שלי זו שיטה שנוגדת את האופי הישראלי ...
&nbsp
לגבי הילדון הפרטי שלך,
כמו שכתבתי בעבר,
כדי להתמודד עם מערכת החינוך הממלכתית בארץ,
צריך לגדל עור של פיל,
עצוב שזה קורה בכיתה א',
וטוב שאת עוזרת לו להשאר חזק ונאמן לעצמו.
&nbsp
מעניין מה המורה תענה לך ...
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

יהלולים

New member
המורה לא ענתה לי, הבוקר אמרה

"שלחת לי משהו?" ובקצרה סיפרתי לה מה קרה אתמול בערב. היא הבטיחה לתקן. אבל על השיטה עצמה לא הספקתי לדבר איתה. אני מתכוונת לעשות זאת, אבל ללא הרבה תקווה לשינוי. היא נחשבת למורה מאוד טובה, יכול להיות שהשיטה נכפתה עליה - מי יודע.
 

jiminit2

New member
אכן ייסורים

היתה לי על השיטה הזו עם יועצת בית הספר שנה שעברה. שיטת המדבקות עבדה חזק אצלנו והבן שלי הבין בתוך חודש שמי שמקבל את הכי הרבה מדבקות זה הילד עם בעיות ההתנהגות הכי קשות, זה שהילדים הכי פחדו ממנו (הוא הבין את זה בלי שאמרתי לו את דעתי בנידון). הוא אמר לי ש X מקבל מדבקה אפילו אם הוא רק יושב בשקט או מרים אצבע ובגלל זה יש לו יותר מכולם. אמרתי ליועצת שתשים לב שהוא הבין את השיטה והיא אמרה שהן יחשבו על משהו אחר. היתה להם מנתחת התנהגות , אולי עדיין יש , והצוות עבד בהנחיה שלה - שהיא כולה חיזוקים חיצוניים (מדלית התנהגות, מצטיין יומי וכו). זה ייצר התנהגות טובה בימים מסויימים אבל לא לאורך זמן כי ברגע שממצים את החיזוק הזה מחפשים משהו אחר. אמרתי ליועצת בית הספר שכל מה שהילד (שלי) צריך זה מילה טובה באופן אישי, בגובה העיניים ולא צריך את כל הפרסים והשוחד הזה, זה לא עושה כלום חוץ מתחרות שסופה בזכיה בשטות שלמחרת שוכחים. אמרתי לה שלדעתי הם צריכים לרתום את הילדים למסגרת במילים טובות וניתן אחריות על נושאים שונים אבל כמובן שלא הקשיבה לי . עכשיו הילדים שלי בכיתה ב'. זה לא השתפר בכלל ואני די מיואשת. כרגע בחיפושים אחרי מסגרת חלופית אבל זה לא יקרה השנה. הילד שלך ילמד לפתח עור עבה, לא תהיה לו ברירה (כך היה אצל הילד שלי) כך שההגדרה שלך נכונה - אכן ייסורי כיתה א'. ובכלל - בית הספר אצלנו היווה את קץ הילדות ואובדן התמימות ואני עדיין מתאבלת על זה.
 

יהלולים

New member
תודה לכן על המידע - מחזק את מה שהרגשתי אינטואיטיבית

ועוד בית הספר הזה נחשב למצויין . למעשה, נלחמתי על הזכות להגיע אליו. מוזר מאוד שמיישמים שיטה כל כך קלוקלת ונותנים לה במה כזאת.
 

jiminit2

New member
למדתי שזה לא מוזר

הצוות כפוף לכל מיני יוזמות של צוותים חינוכיים / מנתחי התנהגות חיצוניים ולא בוחר בעצמו מדיניות
 

אד י

New member
השיטה עצמה לא קלוקלת

אם תחפשי מחקרים עליה תמצאי המון תמיכה חיובית.
הבעיה היא שלא מיישמים אותה נכון.
ואז זה בכלל לא שיטה אלא סתם משהו שהמציא מישהו בלי שום תימוכין של מחקר.
השאלה היא איפה הכשל,
האם המורה לא הבינה את השיטה ומיישמת באופן שגוי או שמי שהדריך את המורה לא הבין ונתן הדרכה שגויה.
&nbsp
זה כמו שתיתני לילד חולה בשפעת אנטיביוטיקה במינון כפול ותצפי שהוא ירגיש יותר טוב. אנטיביוטיקה זו תרופה טובה, אבל לא לשפעת ולא במינון לא מתאים.
&nbsp
 

שלגיה73

New member
נשמע ממש רע

אני בעד תחרות של כל ילד עם עצמו, להשתפר למול נקודת הפתיחה שלו ולא כהשוואה לילדים אחרים.
אז כן, הייתי עושה מה שצריך מול המחנכת/יועצת כדי שהילד שלי לא יצא עם תחושת קיפוח ומצד שני הייתי משתפת אותו בגבולות יכולת ההבנה של ילד בן 6 בדעתי על השיטה, מתוך מחשבה שחשיבה ביקורתית היא דבר שראוי לפתח מגיל צעיר
 
אצלנו ההורים הצליחו להפסיק את הנוהג הטיפשי הזה

את הבת שלי לימדתי לא להתרגש מזה, ומבחינתי היה בסדר גמור שתלמד לשבור את התבנית שבית הספר רוצה להכניס אותה אליה. מובן שלא ששאלתי אותה מעולם מיוזמתי על ספר החוזקות, לא ביקשתי לראות אותו ולא התרגשתי מהנושא.
אבל אימהות אחרות התרגזו נורא שדווקא הילדים שבסדר באופן טבעי מקבלים פחות מדבקות, ולקחו את זה קשה(בעיקר האימהות).
זה גם הפך את הכול למלאכותי וריקני. כשהילדה הייתה חולה היה לה ברור שכל שיחות החברות לדרוש בשלומה זה רק כדי לקבל מדבקה (וכשפסקו המדבקות, פסקו גם השיחות).
בקיצור, מי שרוצה לעסוק באילוף, צריך לפתח שיטות אילוף טובות יותר.
 

אמבי

New member
מבאס לקרוא
. אני משתפת את הבן שלי בחלק מהרהורי

הכפירה שלי לגבי מערכת החינוך (לא יותר מדי, כי הוא דווקא אוהב את ביה"ס), כמו למשל שיצטרך לחבוש כיפה בטקס קבלת ספר תורה ומה דעתי על זה (בעיקר לאחר שהוא עצמו מאוד לא אהב את הרעיון-אולי קלט מה עמדתי).
נשמע שנהגת בצורה מצוינת, והייתי ממשיכה באותו קו, כולל שיחות עם המורה, כפי שאת עושה.
 

יחידה2

New member
כיתה ד..עם מדבקות

עד כיתה ג..זה היה יותר אינטנסיבי..השנה נדמה לי שרק בשיעור תורה ואנגלית.לבת שלי זה מצוין
 
למעלה