יא-אללה של ויצוווו לא נגמר הסרט איתם

יא-אללה של ויצוווו לא נגמר הסרט איתם

אז השנה החלטתי שהולכים לגן. הילדים בשלים וגם אני לגמרי שם.
לסניף שליד הבית לא התקבלנו כי מסתבר שהוא מלא עד אפס מקום מתינוקות שהמשיכו לבוגרים.

נרשמתי לסניף מרוחק, אבל ממש... מרחק חצי שעה הליכה עם עגלת תאומים וכל המסביב. אין אוטובוסים ישירים. סרט.
אמרתי, לא נורא, תלכי, תתחילי, שייכנסו, שתשתחררי, שתעבדי יותר, אחכ נמצא פיתרון אחר.

הגענו.
יומיים הסתגלות.
הילדים - נהנים לאללה. הגן מרווח יחסית, גינה חדשה, הילדים מקסימים מלבד כמה אגרסיבים.... שלי כמובן חייכנים הרמוניים, חושבים שזו משחקייה חדשה. נהנים מכל רגע. אבללל הצוות- מגעיל. דוחה. כאילו שנות השבעים קפצו לי לפנים. גננת שמסרבת להתייחס לילדים בוכים כי "זה רק יגביר את הבכי" ומסרבת שאחרים ינגעו בהם (מלבד מטפלות שהגישה שלה נוגעת גם בהן. ספציפית היתה שם ילדה אתמול שבכתה כל שעות הבוקר עד שהלכתי, אבל בכי אובסיסיבי ומילמול שהי אורצה את אמא. כל מי שהיה במקום כולל מור הלתנועה וכמוני חיבקנו נישקנו, הילדה באמוק. לא אוכלת אל שותה לא משחקת. והגננת - "היא תלמד! היא כבר שנה שנייה פה במערכת! אי אפשר להתקשר להורים על כל דבר". אחת הסייעות התווכחה איתה, שהילדה במצב נוראי, שההורים חייבים לקחת אותה- ומסתבר שהיא נשארה עד ארבע

היום בבוקר התקשרתי סתם בקשר למשהו.. להודיע שכרגע אני מחכה עם ההרשמה, שזה רחוק. כי אני חוששת לוותר על זה למרות כל האיכס הזה, כי מה אעשה? גן פרטי?! מה?!
אז היום כשהתקשתרי ניסיתי לברר מה עם הילדה, וננזפתי.. על ידי סייעת פישרית בצורה בוטה וגועלית.

כל הזמן יש צעקות על ילדים ונזיפות. הגננת צרחה על הבן שלי ביום הראשון כשנגע במגירת צעצועים בזמן שכולם משחקים.. אמרתילה, שאפשר גם לבקש. היא אמרה- הוא יתרגל, אני צעקנית. אמרתי לה- גם את צריכה ללמוד כל ילד, לא רק הם אותך.

ענתה בזלזול בסדר ואחכ נכנסה בי כל השהות שלי שם.אבל ממש, בפניי!

מסתבר שגם יש לה ניסיון של קרוב ל40 שנה שם...מהדור הישן. וכנראה דחפור לא יזיז אותה (אולי הפנסיה תדפוק על הדלת בעוד חודש?)"

אני בתסכול עמוק. התקשרתי לסניפים אחרים של מעונות ממומנים. לא לכולם, אין לי כח לזה. לאלה שהתקשרתי התשובה שלילית. אין מקום וגם שם כל מנהלת הותגובות האנטיפטיות שלה. ממש נאבקתי להסביר למה אני מתקשרת עכשיו ולקבל מידע על מקומות פנויים היה קשה כמו דיאטה.

מה קרה, בוחרים אותן לפי מה בדיוק? קצת שירותיות? זה לא מוסד פרטי שעומד בפני עצמו, זה מוסד ציבורי.

ואל שבאתי עם ציפיות על. אני יודעת שבמסות של ילדים קשה עד בלתי אפשרי להתייחס לכולם. אין ספק שילדים בגנים ל אמקבלים מענה מהיר לכל צורך. וז החלק מהדיל כי במקום זה הם מקבלים המון גירווים והסחות דעת וסדר יום שמקל את ההתמודדות. ברור לי שילדים בוכים וילדים לא מרוצים תמיד יהיו, בטח בהתחלה אבל גם בהמשך. לא מחפשת עכשיו גן אנתרופוסופי במעורבות הורית עם 5 סייעות וגננת רוחניקית. מצד שני- למען השם, אנחנו בעידן אחר, שבו משתדלים לכל הפחות להתנהל מול הילדים באופן סביר. נעים. לא להשפיל אותם.
באמת.
ראיתי את הילדים האחרים בגן, שרובם סופגים את הבוטות והגועל ואיכשהו מבליגים, כלומר די מוסחים מהאטרקציות ואין אין על גן בגיוריים האלה. לא משנה כמה אני משתדלת בביתת - אי אפשר לעמוד בקצב הזה.

הילדים. נהנים מהמשחק. אבל עדיין ילדים בוכים ובקושי מתייחסים אליהם, בקושי. הצוות מסוגל לשמוע צרחות זמן רב בלי להסתכל על הילד ואז להגיע אליו ולסנן משהו מגעיל.

מה עושים, מה עושים. בא לי לדפוק את הראש בקיר. חשבתי לפתוח פעוטון קטן בבית. גם כסף גם הילדים יהיו איתי, אבלללל עוד שנה להיות בבית עם הילדים? י שלז הכל כך הרב המינוסים שאני לא רוצה להיכנס לזה.

חשבתי אולי צהרון, או לשלוח לגן פרטי לחצי יום ועדיין זה ייצא יקר מאוד. פי שניים מויצו.
בתסכול.
גדול.
 
גן פרטי

כשהילדים היו קטנים הלכתי לראות את ויצו אצלנו בשכונה וחטפתי חום.. אולי זאת אני שלא מוכנה להתפשר כי המון כן נרשמו . החלטתי שבשנים החשובות האלו אני אצטמצם וארשום אותם לגן פרטי. וכך היה, רשמתי לגן מדהים שהייתי מאוד מרוצה ממנו והילדים פרחו ואני הצטמצמתי בהוצאות של דברים אחרים. לפחות הייתי רגועה כשהלכתי לעבודה. אבל זה מאוד אינדוידואלי לגבי האפשרות להצטצמם ולהתפשר. המון בהצלחה!
 
מאוד מאוד עצוב מה שאת מספרת

זה כל כך לא ככה בגן שהילדונת שלי נמצאת בו, גם ויצו

המטפלות מרימות, מחבקות, כן מתקשרות להורים של ילדים שקשה להם להישאר.
&nbsp
ממש ממש עצוב מה שאת מספרת.
גם בגן של הילדונת יש ילד שבוכה המון, אבל הן כנראה כבר מכירות אותו
משנה שעברה, והוא מהזן הזה שבוכה הרבה.
&nbsp
יש גנים פרטיים של התמ"ת תבדקי, יכול להיות שתוכלי לקבל את אותן הנחות
גם בגן פרטי.
&nbsp
חיבוק גדול על התחושות שלך.
&nbsp
ועוד משהו, חצי שעה הליכה זה המון. הגן של הילדונת רבע שעה הליכה
ובימי חורף קרים וחורפיים, והיו כמה כאלו השנה, היה לי מאוד קשה....
אין אף אוטובוס שמגיע לשם, ומשם לעבודה שלי. אני הולכת מרחקים מאוד
גדולים בבוקר.
&nbsp
אז אם את לא שלימה עם הגן אז חפשי משהו יותר קרוב הביתה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
עצוב לי לקרוא אותך.

הבן שלי היה שנה אצל מטפלת עד שנכנס לגן. היא סיפרה שעבדה בכמה מעונות וראתה איך מתייחסים לילדים ולא עמדה בזה, עזבה. אמרה שגם עבדה בגן פרטי שגם שם לא התייחסו יפה לילדים.
יש מעונות כן טובים, אבל כנראה שבשלב הזה הם מלאים.
אל תשאירי את הילדים שלך שם, קחי כמה ימים אויר ותנסי לחשוב על פיתרון אחר. עדיף צריף רעוע מלא אהבה מאשר משחקים וגירויים אבל יחס כזה.
יודעת כמה זה קשה, הייתי שם, מזל שמצאתי את הגן הפרטי שבו הבן שלי היה עד גיל 4.
חושבת בקול רם מסיפורי אמהות: אולי תנסי למצוא גן פרטי שתסגרי להם את שני המקומות האחרונים ולכן הם יתנו לך הנחה רצינית. גן פרטי שעכשיו נפתח ולכן עוד לא שמעו עליו ולא מילאו אותו והם מנסים להוציא לעצמם שם טוב.
 

אד י

New member
מתסכל מאוד

לצערי זו המציאות בארצנו, עדיין יש אנשי ״חינוך״ ו״טיפול״ כאלו.
פחות ממה שהיו בשנות ה 70, אבל עדיין יש לא מעט. ואם את נתקלת בכמה כאלו, אז זה לא משנה לך שיש אחרים לא כאלו....
&nbsp
אני שלחתי לגן פרטי, אבל דווקא לא בגלל שמאסתי בוויצו, אלא בגלל שהיה לי את המימון לפרטי.
&nbsp
איך שאני רואה את מצבך עכשיו יש לך כמה אפשרויות :
1. להחליט שאת מוציאה מהגן הזה ומוצאת איזה שהוא פתרון אחר (בית, גן פרטי חצי יום, להמשיך לחפש מסגרת מסובסדת).
2. להשאר בגן הנוכחי ולפעול לשיפורו. וגם פה יש שני מסלולים אפשרייים :
א. להכנס לתהליך של ביקורת, לדבר עם המנהלת, להפעיל את הוועד, להקליט בסתר. וכל מה ששומעים בתקשורת לגבי התנהלות מול גננות בעייתיות.
ב. להתחבב על הצוות המטפל, למרות כל המינוסים הרבים מספור שלהן, כך שלפחות תהיי בטוחה שכשהן פוגשות את הילדים שלך בכל מיני סיטואציות עולות להם מחשבות טובות עליך ועל הילדים.
אני בחרתי בדרך האחרונה כשהבת שלי הייתה בגן עירייה עם צוות כזה, וזה קצת הקל על שתינו את החוויה. זה כמובן אחרת בגיל 4 . אז אני לא בטוחה שזה יתאים לכם.
&nbsp
 

jiminit2

New member
לחפש מעון אחר דחוף

כתבת ששנות ה 70 קפצו לך לפרצוף.. אני קראתי לזה מנהרת הזמן לשנות ה 50 .. אבל אצלנו זה התבטא בגישה מיושנת לתכנים, להצמדות ללו"ז שלא התאים לכל הילדים, למבנה עצמו והציוד שהיו עתיקים. א-ב-ל (!) הצוות היה נעים ברובו, במיוחד עם הילדים. הסייעות הותיקות מאוד אצלנו היו כאלו שבחרו לעבוד שם ולהשאר עם המנהלת וזה היה סימן חיובי. פה את מדברת על מישהי שחוקה לגמרי וגם אם לילדים שלך טוב כרגע, הם לא ממש מדד כי הם לא מכירים משהו אחר וילדים הם סתגלניים. את לא תוכלי להכניס אותם כל יום בלב שלם ולא תסמכי על הצוות וזו תחושה נוראה ומרירה , הצורך הזה להסתפק ביחס כזה כי "זה מה שיש". חפשי גנים אחרים. לא חייב להיות ויצ"ו (יש להם מעט מאוד סניפים באיזור שלך לדעתי). יש נעמ"ת, יש נשות אמונה, נשות חירות, אמילי וכו . תדברי עם המנהלות ותבקשי שישימו אותך ברשימת המתנה לפחות. מהניסיון שלי יש הרבה הורים שלא עומדים בגישה / ביחס / בכמות המטפלות ומוציאים מהמסגרת הזו בחודש-חודשיים הראשונים. כלומר, אחרי החגים יכול להיות שיתפנה לך מקום. תמשיכי לנסות. ואגב, מציעה לך מאוד לחפש מקום נגיש יותר - שלפחות יש לך אוטובוס קרוב אליו. כי ההליכה הזו שאת מתארת לא אפשרית בחורף ומאוד תקשה עליך לטווח הרחוק.
 

jiminit2

New member
אגב, לגבי הילדה הבוכה

אצלנו היו תאומים כאלו ואני אישית סיפרתי גם לאבא וגם לאמא מה ראיתי לגביהם (האבא היה איתי בועד) . הם משכו כתפיים ואמרו שאין להם בעיה עם זה, "ככה הילדים שלהם תמיד". אז לא להסיק מסקנות.
 
התמונה המלאה היא כמובן לא שחור לבן

אני תיארתי את הצרימות, אבל כמובן שהן ל אמתנהלות ככה כל הזמן.
הן בהחלט מחבקות ומקשקשות עם הילדים, ביום הראשון ראיתי כל הזמן מישהי יושבת עם אחד הילדים על הרגליים שלה ומנסה לקשקש/להקריא סיפור לעוד כמה, או לדבר עם ההורים.

אני תמיד מודאגת כשאומרים לי "אצלנו הגן נהדר, היחס חם " וכו'
לעולם אין שחור לבן.
כי גם פה יש חיבוקים ויש חיוכים ויש התאמצות להעסיק אותם, ואף אחת לא עוברת וחובטת מילולית או יזית בילדים.

אלב מה שהיה בוטה זה קודם כל זה שכולן שם לא דופקות חשבון לאף אחד. לא לילדים, לא להורים ולא למנהלת המקום. מדבורת בבוטות.
שנית - הצרימה הזו בין סדרי העדיפויות מאוד בלטה- נכון שיש שחיקה ונכון שלשמוע כל יום ילדים בוכים הופך אותך להרב הפחות רגיש ואפילו למיואש. יחד עם זה לא ייתכן וזה קו אדום שסייעות יקשקשו עם הורים בפינת החדר, ישבו בצד עם שני ילדים מחוייכים- בזמן ש4-5 ילדים צורחים וקופצים על הדלת ואף אחת לא ניגשת.
לא יעלה על הדעת שמישהי מספרת סיפור, ומישהי אחרת מנקה את המקום ושלישית מענשת סיגריה וילדה בוכה שעה (!) ליד הדלת בלי שמישהי תיקח אותה אלי הותנסה בכל דרך להרגיע אותה. גם םא ז האומר לצאת לחצר, או להתקשר להורים, או להניח אותה עליה לבד.

גם בג'ימבורי, כל כך לא בטיחותי, חדר רגיל שפרסו בו כמה סוגי ג'ימבורי והילדים מטפסים וקופצים לרצפה! ויושבות שתי סייעות מפטפטות! כמ הפעמים ילד קפץ על הבטן של ילד אחר שלא הספיק להרים את עצמו מהרצפה לפני שחברו זינק עליו ממדרגת ג'ימבורי.

מים,ל אמקפידים לתת מים, להגי בלמי שמבקש מים.

ויחד עם זה, מחייכות הרבה, מחליפות חיתולים, מגישות אוכל בשפע (ומתיישבות לאכול שניהי אחרי ההגשה כאילו שאין 30 ילדים שצריכים עזרה עם האוכל!).


מכבי דעליי מאוד. כי זה היה קרש ההצלה שלי. אני כבר על הקצה של הקצה מכל בחינה אפשירת. כלכלית, מנטלית, הילדים שלי צריכים חברת ילדים, צריכים מרחב מוגן להשתולל בו, צריכים מרחק מאמא (וגם ההיפך), ממש צורך שהו אלא פחות חשוב מהצורך בשייכות ואהבה.

פניתי לגנים פרטיים בבקשה לחצי יום בעלות נמוכה. אני מנסה את כוחי בנגים שלא התמלאו, וכמו שכתבתן כאן שווה לנסות גם בהמשך.
אני מציקה לסניף ויצו שמתחת לבית שלי (מתחת! איזה יאוש! ואל התקבלנו כי היה שילוב של כמעט תפוס המלאה של "ממשיכים" אל מול זה שהתחלתי לעבו דחלקית מיד לאחר ההרשמה ולא לפני
).
ואני שוקלת גם בעוונותיי לקחת עוד שני ילדים ולגדל בבית עם שלי.
כי למרות הכל הלכ, אני עידין מספקת להם אהבה ויציבות ומאוד אוהבת ילדים, מאוד מאוד.
מצד שני זו האופציה האחורנה כי באמת שכולנו צריכים להתאוורר מעצמנו וגם להפוך דירה לפעוטון זה לא עניין של מה בכך.
 
קשה לקרוא את שכתבת...

המנהלת כנראה חסרת אונים אם הצוות מתנהג כפי שתיארת...אוף מקווה שתמצאי מעון מפוקח אחר בקרוב...כפי שכתבו לך יהיה קשה לתפקד כשאת יודעת שהשארת את הגוזלים שלך אצל יצורות כאלה
 

jiminit2

New member
ממה שרשמת..

זה נשמע ממש כמו המעון שלנו לשעבר
הצוות מקבל משכורת רעב ואין שעות נוספות כך שכל מה שהן צריכות לעצמן בא על חשבון הזמן עם הילדים. זה כולל את הניקיון וסידור החדר בתום היום כשהילדים עדיין שם ואין להם במה לשחק כי החזירו משחקים למקום. הוא שאמרתי קודם - תחשוה מרירה של להסתפק במה שיש כי אין ברירה. אני דיברתי עם מנהלת המעון והיא כן עשתה כמה שינויים לבקשתי (ועוד הורים - נסי לבדוק מה חושבים השאר ). תיכף תהיה אסיפת הורים ותוכלי להעלות גם שם דברים שמציקים ממש. אבל הקטע הזה של סייעת אחת מאכילה, השנייה מנקה והשלישית בהפסקה מאוד מאוד מוכר
 
אני די מתוסכלת אבל כנראה שלא מספיק

כדי לרשום אותם לשם.
צריך לזכור שיש נשים שחייבות לחזורלעבוד המסויימת כדי לשמור על התפקיד שלהן וכו'. אצלי זה שונה אני עובדת בחצי משרה בעבודה דוחה רק כדי לעמוד בקרינטריונים מתוך תקווה שבהמשך אחרי הסתגלות והכל אמצא עבודה ראויה ומכניסה וטובה מבחינות נוספות.

לכן האין ברירה שלי ל אמחייב אותי להכניס אותם בלחץ היסטרי ולמהר לעבודה. אבל האין ברירה שלי הוא היסטרי מבחינות אחרות- כלכלית אני חייבת חייבת להכניס הרב היורת כסף מכרגע, נפשית גם לא פשוט. חיכיתי כל כך הרבה לספטמבר, עם הלשון בחוץ מכל כך הרבה בחינות.

ברו ר לי שסייעות תמיד תהיינה עסווקת, שתמיד יהיה פעםר בין המצוי לרצוי, אבל הגננת שם פשוט מפחידה. לא בא לי שלילדים שלי לא תהיה דמות של גננת טובה ואוהבת, ולפחות סייעת אחת שתדאג להם, תחבק כשצריך ולא תמשיף הלאה. הגננת רכנה מעל הבן שלי כשהוא ישב עם קוספא של חלקים להרכבה, לא הבנתי המ היא עושה אבל היה ברו רשהיא מסתירה אותו ושלשו דוקת אחכ פתאום קראו לכולם לג'ימבורי, כי היא צרחה על ילד אחר של איוציא חלקים מהקופסא... ואז גם על הבן שלי שרצה לשחק בקוביות במגירה. ביום השני בחייו לגן כשאני שם כן? זה נשמע לי כל כך רחוק מדמות של גננת סבירה שאני לא בטוחה שאסיפת הורים תעזור.

גם הצוות מתנהל שם ללא רסן. ז המשהו עמוק מדי. מצד שני חברה שלי תהיה באסיפת הורים ואני ארצה לשמוע ממנה מה נאמר ואיך הגיבו. ואם לא תהיה ברירה אבקש להיכנס לקבוצה של הקטנים יותר... שכבר נאמר לי שאין סיכוי. ואם גם זה לא- אעלה את התלונה על הגננת כימה יש לי להספיד ונראה מה תהיה תגובת המנהלת. אבל איך מתלוננים בלי לייצר אנטי? אני יודתע להתבטא נעים ופוליטיקלי קורקט, אבל זה באמת מצב עדין. גננת שנמצאת שם 30 שנה... אמרה אחת האמהות שלא בטוח שבכל למנהלת יש מילה ודיעה בעניינה.
 
למעלה