קניות לכיתה א

יהלולים

New member
קניות לכיתה א

הבן שלי עולה לכיתה א - וההתרגשות עצומה. האם יש לכן המלצות - איפה כדאי לקנות ציוד (ילקוט, קופסת אוכל, קלמר - והמלצות על מה כדאי לשים דגש בבחירה שלהם? אנחנו מרמת גן.
המון תודה!
 

מרגנית2

New member
נולדתי ברמת גן :)

וברכות לכיתה א
בקשר לתיק - מניסיון רב שנים אני קונה את התיק הקל ביותר בלי פלסטיק בלי גלגלים.
הילדים שלי הלכו יום אחד עם הגלגלים וזרקו את התיק.
קופסת אוכל: כדאי כזו עם תאים. שתוכלי לשים כריך וקצת פירות ירקות חתוכים.
לילד יש לי קופסא אחת בגודל לחמניה
ועוד קופסא קטנה לפירות. וגם שקיות כריכים של סנו. האחרות עשו בעיות בבוקר..
מציעה לך לקנות אקטימל ולתת כל יום בקבוק. אצלנו זה ה ד בר
קלמר אני קונה את הכי זול. שקית בד כלשהי. שיהיה מקום לעפרונות. מחדד מחק.
מספריים.
מאד עוזר לי גם בבוקר שקית שוקו קטנה. הוא מת על זה. נכון סוכר וקקאו... אבל זה משפר מצב רוח :)
שיהיה בהצלחה
 

אמאנחל

Member
מנהל
בכתות הנמוכות חייבת תיק עם גלגלים

המשקל של הספרים לא מתאים למשקל הגוף של ילדים בני שש ולכן חייבים עגלה עם גלגלים. שלי השתמשו בגלגלים עד כתה ג' כולל. כדאי שהעגלה לא תהיה בנויה בתוך התיק כדי שבימים שלא צריך (לפני חגים, כשיוצאים להצגות) אפשר יהיה לקחת את התיק בלי העגלה.
יש עגלות שנמכרות בנפרד מהתיקים, צריך לוודא שהעגלה מתאימה לתיק שנבחר.
&nbsp
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4548579,00.html
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4396713,00.html
&nbsp
אם יש לכם רשת עידן 2000 בסביבה, אפשר אצלם לקנות דגמים של שנה שעברה במחיר יותר נמוך.
&nbsp
את שאר הציוד אפשר לקנות בחנויות סטוק למיניהן, יש מעט ציוד שאין בחנויות האלה. לקראת סוף אוגוסט התחרות כל כך גדולה שלפעמים בקרביץ יותר זול. אצלנו לא השתמשנו בקופסת אוכל ייעודית אלא בקופסאות אחסון פשוטות בגרושים. דאגתי לוודא שהילדים יכולים לפתוח אותן בכוחות עצמם. חלק מהקופסאות ממש קשות לפתיחה. אפשר יומן שנת ב 10 שקלים, לא צריך ב 60 שקלים. וכנ"ל לגבי קלמר. צריך קלמר ממש ענק עם שלושה כיסים כי הילדים צריכים גם מרקרים גם צבעים גם דבק סטיק גם מספריים והם באמת משתמשים בהם כל הזמן בהתחלה.
אל תקני סטוק של "מחברות חכמות". הן יקרות ומשתמשים בהן ממש מעט. והעודפים סתם נזרקים. אם יש לך סבלנות תחכי לתחילת השנה כדי להבין בדיוק איזו מחברת צריך.
&nbsp
אל תשלי את עצמך שתרכשי את כל הציוד בקיץ. עם תחילת שנת הלימודים יהיו שבועיים (בערך) שבהם תלכי לחנויות כמעט כל יום כי המורות ייזכרו שהן צריכות משהו, והילד לא יכול לסבול מבחינה פסיכולוגית שאין לו מה שהמורה צריכה בדיוק למחר.
. יהיה ציוד מסוים שתצטרכי ללכת לרכוש בחנות הכי יקרה. למשל כי המורות מוכרחות דווקא עטיפת מחברת סגולה ואין סגול באריזות העטיפות הסטנדרטיות. מניסיון, לא שווה להלחם בזה, משלמים עוד כמה שקלים ועוברים הלאה. היו מקרים שבהם קניתי נייר עטיפה ועליו שמתי עטיפת ניילון שקופה כי לא היה את הצבע המתאים בחנות.
.
&nbsp
בהצלחה!!
 

0p9o8i7u

New member
ממש לא חייבת תיק עם גלגלים!!!

נכון, יש ספרים ומחברות וציוד נלווה
אבל תיק עם גלגלים הורס את הגב ואת האיזון בין השכמות.
יותר ממבין דבר אחד או שניים המליצו להתרחק מהתיקים האלו.
החברות אמנם מוציאות כל שנה קטגוריות של תיק אורטופדי או תיק במשקל נמוך וזה מצוין לתיקים שבלי הגלגלים, אחרת מה משנה הגב האורתופדי אם מושכים ביד...

אצלנו אגב, היה מפגש שבוע שעבר, חילקו להורים רשימת ציוד מסודרת ורשימת ספרים.
לידינו יש חנות של מקס סטוק.
הכל נמצא במחירים נוחים.

בהצלחה ושיהיו קניות בכיף :)
 

ה-שונית

New member
ביררתי בקרב הורים מנוסים

רובם ככולם דווקא המליצו שלא לקחת תיקים עם גלגלים:
אם הגלגלים מובנים - אז הוא בדר"כ כבד יותר.
מנגנון נפרד - צריך לסבל בנפרד. מה כיף בזה?
גם בלי גלגלים התיק נראה יותר גדול מהבת שלי...
וביה"ס מאפשר להשאיר ציוד בכיתה.
&nbsp
הלכנו על תיק עם גב אורטופדי של מודן.
שאיכות הנוחות הגב שלו עולה - כך נראה - על זה של קלגב.
&nbsp
בהצלחה לכל העולים בכלל ולעולים לכיתה א' במיוחד.
 

אמאנחל

Member
מנהל
בכתה ג' הבן שלי עשה ניסיון לקחת את התיק על הגב

אחרי יומיים חזר לקחת עם ה"עגלה".
&nbsp
גם הבת עשתה ניסיון, ומיד חזרה לגלגלים.
&nbsp
בכתה ד' כבר היו מספיק חזקים כדי לקחת על הגב בלי גלגלים.
 
אני הבנתי שתיק על גלגלים לא מומלץ

כי יוצר עומס רק על כתף אחת / היד שסוחבת, ואז יכולות להיות בעיות גב וכו'.
&nbsp
&nbsp
 

אד י

New member
המלצות

אני מאוד אוהבת את המוצרים של סיסטמה לקופסת האוכל ולבקבוק מים. אני קונה את הקופסא שנראית כמו קובייה.
אלו מוצרים שעוברים טוב מדיח ולא מתבלים מהר.
לגבי ילקוט, אני קניתי ב א' ילקוט על גלגלים, כי היא הייתה צריכה ללכת מרחק ברגל לצהרון ולא רציתי שתסחב על הגב. היא המשיכה איתו ל ב', ורק אז עברה לילקוט פשוט .
אני קניתי אז ילקוט שיש לו רק שני תאים, גדול וקטן, כי ידעתי מההיכרות עם הבת שלי שהיא לא תצליח לחפש ביותר מתא אחד לפני שתחליט ש "אין לי".
לרוב ממליצים לגיל הזה ילקוט מחולק כדי לשמור על הסדר.
אותו עקרון עם קלמר, אצלנו יותר מתא אחד וחצי מהציוד "נעלם", אבל לרוב מומלץ קלמר של 3 תאים, כי יש מלא מלא מלא ציוד לקלמר של כיתה א'.
 

יהלולים

New member
תודה לכן! ושאלה לגבי תיק -

תכננתי לקחת את שני ילדי על אופניים חשמליים לגן, ולבית הספר, בגלל הפקקים בכניסה לרחוב בו נמצא בית הספר. תיק עם גלגלים או עגלה מאוד יסרבלו את התכנון הזה. האם המשקל של תיק בכיתה א הוא כל כך בלתי נסבל, או שזו רק המלצה של נוחות? (בהנחה שהוא לא צריך לסחוב את התיק כל הדרך).
 

jiminit2

New member
נסי ליצור קשר עם אמהות לילדים שכבר בביה"ס הזה

כי זה מאוד תלוי במבנה בית הספר, ברוח הצוות ובהרגלי הלמידה. אצלנו למשל בית ספר צומח במבנה זמני היה מעט מאוד מקום להשאיר ספרים וציוד ולכן סחבו
ה - מ - ו - ן ספרים הביתה וחזרה כל יום. התיקים היו כבדים *לי* אז בוודאי שלילדים. אצלנו המבנה דרש הגעה באוטו, הליכה של הילדים מסביב לבניין ואז מדרגות. קניתי להם את הילקוט הקל ביותר של קלגב (שנה שעברה קראו לו טרולי לייט, השנה יש X משהו.. כל שנה יוצא דגם). הרעיון הוא של מסגרת פלסטיק דקה וקלה עד כמה שניתן עם גלגלים שאפשר לפרק אם הילד מחליט שלא נוח לו. אצלי גררו את התיק עד למדרגות ואז או שגררו גם במדרגות או שהניחו אותו על שולחן בצד והלבישו לע הכתפיים. לוגיסטיקה שהיו צריכים להתרגל אליה.. באופן כללי כדאי שתהי בקשר עם הורי בית הספר או הכיתה כי בדר"כ יש רכישות ציוד מרוכזות שניתן לעשות ולכל בית ספר יש את המסורת שלו (למשל אצלנו דורשים חולצות אדומות לשיעורי התעמלות פעמיים בשבוע. זה אומר שהייתי צריכה לקנות יותר חולצות אדומות מכל צבע אחר..)
 

אד י

New member
זה תלוי בבית הספר

בעקרון על פי חוזר מנכ"ל אין שיעורי בית בכיתה א' ובעקרון בית הספר יכול לאפשר להשאיר את ספריי הלימוד בכיתה. ואז לא צריך לסחוב כמעט כלום.
ברוב בתי הספר במרכז הארץ המצב הוא לא כזה, ולמרות שלפי חוזר מנכ"ל לא אמורים להיות שיעורי בית בכיתות הנמוכות, הילדים כן מקבלים שיעורי בית ואין אפשרות להשאיר שום דבר בכיתה. ואז צריך לסחוב והרבה.
ביום רגיל בבית ספר יסודי לומדים לפחות 3 מקצועות, לכל מקצוע יש חוברת מכובדת ומחברת ולפעמים גם ציוד המחשה.
קחי תרמיל שיש לך בבית, תכניסי פנימה 3 ספרי קריאה עם כריכה קשה (=חוברות), ועוד שלושה ספרי קריאה עם כריכה רכה (=מחברות), תוסיפי בקבוק מים מלא חצי ליטר(=קלמר), תוסיפי עוד בקבוק כזה (=שתייה), דחפי פנימה גם סווטשירט של הילד (=כל מיני שטויות שמצטברות שם בלי שליטה).
זה ייתן לך מושג לגבי כובד ממוצע ואז תחליטי מה שנראה לך.
 

אמאנחל

Member
מנהל
מפחיד מאוד

לאופניים חשמליים יש בסיס מאוד צר ולכן הם כל כך לא יציבים, לרכוב עליהם שלושה אנשים, כשמרכז הכובד כל כך רחוק מהאדמה....
אני נחרדת בכל פעם שאני רואה אותם ברחוב.
התפתלות עם אופניים על הכביש, בין מכוניות של הורים שמורידים ילדים ולא מסתכלים על הכביש אלא על הילדים, זה מסוכן. רכיבה על המדרכה לא תוביל אותך בקצב גדול יותר מהליכה ברגל, כי המדרכה תהיה פקוקה בילדים שהולכים לבית הספר.
לפחות שני תלמידים מהתיכון שבו אני מלמדת, שאני יודעת עליהם, היו מאושפזים השנה בבית חולים עקב פגיעות ראש אחרי נסיעה על אופניים.
אני מניחה שכולכם חובשים קסדות לפחות.
בעיניי עדיף שתגיעי לקצה הרחוב, רחוק מהפקק, עם רכב ותני לו ללכת ברגל משם. את יכולה כבר עכשיו ללכת איתו את המסלול ולראות שהוא מכיר אותו. כשיתחילו הלימודים לא תהיה לו בעיה, כי הרי כולם ילכו באותו כיוון. אין מצב שהוא יטעה בדרך.

&nbsp
וסליחה על הפולניות.
 

יהלולים

New member
תודה על הדאגה, היא במקומה

אבל האת הדרך לבית הספר נעשה בעיקר דרך פארקים ושבילים פנימיים. יהיו מקומות בהם אלך עם האופניים על המדרכה. אני לא מכוונת לנסוע על שום כביש.
 
ממליצה על תיק Itroli של קלגב

וקחי בחשבון שתיק זה ישמש מס' שנים כי הם יקרים מאוד אבל איכותיים. אני קניתי לבן שלי כשעלה לכיתה א' itroli גלגלים מובנים כדי שלא יצטרך לסחוב על הגב. אצלנו בכיתה א' יש מלא ספרים ומחברות:) עכשיו שהבת עולה לכיתה א' גם מתכוונת לקנות לה את אותו תיק. המון בהצלחה!
 

אד י

New member
מסייגת לגבי ילקוט שמשמש מס' שנים

אולי אצל בנים זה נכון,
אבל בנות לא יישארו מרצונן עם אותו ילקוט יותר משנה אחת.
אז לכיתה א' קנינו ילקוט יקר ובסוף כיתה א', הוא כבר היה לא יפה בעיניה ויותר מזה היה ילדותי מדיי לדעתה. לצערה, לא עזרו התכנונים והיא נשארה איתו לשנה נוספת , תוך כדי שהיא מתפדחת נורא מהדמות שעליו.
&nbsp
לנו יותר התאים לקנות ילקוט בזיל הזול (גג 60 שקלים) ולהחליף כל שנה. ככה גם אני מרוצה וגם הילדה מרוצה. וממילא החוברות נשארות בכיתה, אז אין באמת צורך במערכות גב מתוחכמות.
&nbsp
במקרה שלי לא הייתי אומרת שההשקעה של 200 ויותר שקלים על הילקוט של כיתה א' השתלמה לי באיזה שהוא אופן....
&nbsp
 
בגלל זה לא מתכוונת לקנות תיק עם דמות

אלא משהו נטרלי כמו פרחים או דולפינים שהיא מאוד אוהבת:) אצלנו יש המון שיעורים כך שיש צורך לסחוב די הרבה ולכן מאוד נוח הגלגלים .. אין מצב שאתן לה לשים את התיק על הגב:)
 

jiminit2

New member
אצל בנים אי אפשר לפספס עם כדורגל


מחזיק שנים

לבת שלי שרצתה ילקוט עם נסיכות הסברתי שבדר"כ נסיכות זה ציור שמתאים יותר לגן ולכן בחרה ילקוט עם פרפרים ונצנים ואין לה בעיה להמשיך איתו גם שנה הבאה. את הנסיכות וכל האביזרים הורודים שמרנו למדבקות השם, לעפרונות ולמחקים בקלמר. SO FAR SO GOOD
מבאס מאוד איך עם הכניסה לכיתה א' נעלמת לה התמימות הילדותית מהר מאוד
 
למעלה