הריון תאומים

fialka3

New member
הריון תאומים

שלום לכולן. אני כבר הרבה זמן פה, אבל כתבתי מעט פה, יותר בקומונה שבדרך. אבל נראה לי שעכשיו אני יכולה להצטרף רישמי. היום עשיתי US ראשון וגיליתי שיש לי תאומים. שני עוברים קטנים עם דופק. שבוע 6. אני בשוק..אני לבד בארץ, הורים שלי בחול, יש לי משפחה פה אבל בערים אחרות ואני לא ממש קרובה אלייהם. אני בטח אשמור את שניהם, אבל אני צריכה קצת תמיכה נפשית מאימהות לתאומים. איך מסתדרים במצבים כאלו? אני יכולה לקנות עזרה, בטח, אבל אני נורא מפחדת...
 

מרגנית2

New member
וואוא מזל טוב!!!

בהחלט ניתן לעזור לך פה. טוב שיצאת מהארון והתחלת לכתוב! תגידי באיזה אזור את ובטח תימצא מישהו מהפורום שתוכל לעזור. בהתחלה בעיקר עם שיחות - אפשר גם בטלפון..
לקנות עזרה תתחילי מהשכנים. תדפקי על הדלת ותשאלי אם מישהו יכול לעזור. מבין השכנים אולי תהיה נערה שצריכה כסף ואז תציעי לה סכום קטן. נגיד 25 לשעה.

ולא לפחד! ולא להתבייש. בארץ ילדים זה ברכה! ואנשים נהנים לעזור.
אני קצת חולה. כשאבריא אשלח לך את הפון שלי..
 

fialka3

New member
תודה רבה

אני מבאר שבע. יש לי חוזה לשכירות עד יוני, ואני גם אצטרך לעבור דירה כי אני כרגע גרה בקומה שלישית בלי מעלית ובלי ממד. וואי, הייתי לבד כל כך הרבה זמן ועכשיו כל החיים שלי הולכים להשתנות לגמרי...יש לי גם חברים בטח רק שאני לא יודעת עד כמה אפשר לבקש מהם עזרה...
 

רi תם

New member
מזל טוב


קראתי הודעות שלך בקומונה.קוראת שם הרבה,בערגה...אך משום מה לא יכולה להגיב.לפי הבטא שלך ידעתי שזה הולך להיות זה:).שוב מזל טוב.אני אמא לתאומים,אוטוטו בני 4,בת ובן.רחוקה גאוגרפית ממך אך מוכנה לשוחח איתך טלפונית ו/או לענות לשאלות פה.לצערי,שיחת הטלפון הקודמת שלי,עם אמא יחידנית לתאומים שהייתה "בדרך",נפלה על אזניים ערלות והייתה מאוד מתגוננת.מקווה שהיום,בתוך האמהות היא התפכחה והבינה ששווה להקשיב ל"בעלות ניסיון" אבל זה לא מונע ממני להציע עזרה.בשמחה,איך ומתי שתבחרי ו...אל תפחדי.הכל פיקס!
 

fialka3

New member
תודה רבה

אני אכתוב לך בפרטי ברגע שיהיו לי שאלות ברורות. בנתיים זה רק פחד כללי...
 

אמאנחל

Member
מנהל
בשעה טוב


שימשיך עגול ובריא ומלא בהתרגשות.
מובן שזה מאוד מאוד מפחיד. המעבר להורות הוא אחד המעברים הכי מפחידים שיש, קפיצת ראש אל הלא נודע בלי דרך חזרה. זוכרת את הדאגות שלי. ולעבור להורות לתאומים עוד יותר מפחיד. תסמכי על הכוחות שלך, שהביאו אותך עד הלום, שתמצאי פתרונות, ותני לעצמך להיות פחות ממושלמת. תבקשי הרבה עזרה, ותנסי באמת להתכונן כמה שיותר מהבחינה הפרקטית.
תראי מה כתבו כאן לפני כמה חודשים באותו נושא:
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/34/181610666/משפחה/אמהות_יחידניות_מבחירה
 

jiminit2

New member
מזל טוב


ממרומי גיל שש וחצי (תאומים בן ובת) אני מברכת אותך על מזלך הטוב ומאחלת שימשיך בטוב, בשקט ובשמחה רבה רבה
ההתחלה מפחידה מאוד, הרבה חרדות ופחדים וזה ברור ומובן ביותר. וההמשך .. נדבר עליו כאשר תהי בשלב מתקדם יותר בהריון טפו טפו . אם את לבד בארץ ורחוקה מהמשפחה תצטרכי לקנות עזרה בתשלום ולהיות מאוד מאורגנת ומסודרת לוגיסטית. אני העסקתי אופרית לחודשיים הראשונים (היתה אמורה להשאר שנה אבל ברחה אחרי החודשיים הראשונים המתישים וזה יצא מצוין
) ולאחר מכן הסתדרתי לבד ואז עם מטפלת שעזרה לי בשעות היום. ההורים שלי אמנם לידי אבל מבוגרים ולא יכולתי להסתמך על עזרתם. בכל מקרה אני רוצה לעודד אותך שלומדים להסתדר בכל מצב וגם עם ההתחלה קשה ההמשך הוא מדהים ואין יום שאני לא מברכת על כך שזכיתי בתאומים ושהם זכו אחד בשני. יש להם קשר מדהים ביניהם ובכלל זו חוויה שונה לחלוטין מהורות "רגילה" (ודי קסומה עם יורשה לי..)
אשמח לענות על כל שאלה, כאן או בפרטי ובטלפון
בהצלחה!!!!
 

fialka3

New member
תודה רבה

אני אתקדם קצת בהריון ואז אתחיל לשאול שאלות קונקרטיות. בנתיים אני בשוק. למרות שאני מבינה שלטווח הארוך הריון תאומים זה מזל וברכה, אבל לטווח קצר זה יהיה מאד קשה לי בהתחלה.
 

jiminit2

New member
אין ספק

זכור לי היטב השוק הזה
וגם התקף החרדה שחטפתי כשראיתי את תוצאות הבטא שלי... (מאחת שלא רצתה תאומים בגלל שיש לנו המון במשפחה וידעתי מה זה...) . קחי כל יום ביומו , נשימות עמוקות ותתמקדי כרגע בהריון. השאר יבוא בהמשך.
 
קראו לי אז באתי


ראשית, מזל טוב!

אני יחידנית+3 (ביניהם תאומים) שגרה בבאר שבע.
אשמח לעזור, מוזמנת לפנות אליי בפרטי.
 

מרגנית2

New member
חמודה! איזה כיף לראותך!

חייבת מתכון לעוף במרק לשבת :) הילד חייב עוף כדי לגדול!!!
 
תתרכזי בהריון - זה הכי חשוב כרגע


הריון תאומים בפני עצמו הוא ארוע גדול ומבורך.
בכל טרימסטר יש שמחות ואתגרים ואת צריכה להתמודד עם זה כרגע ולא עם האחר כך.

קודם לשמור ולדאוג לתזונה נכונה, שינה, לא להעמיס לחצים. לקחת ויטמינים לא רק מה שצריך אלא מעבר כי זה הריון תאומים. לאכול טוב, רצוי כמה שיותר, בהריון תאומים כדאי להעלות משקל עד אמצע ההריון כי בניגוד להריון רגיל דווקא בסופו קשה מאוד לאכול ולהשמין ואם בהתחלה יש הקאות וכו' אז זה גם אתגר (כן להשמין, גם אם את לא רזה את אמורה לעלות לכל הפחות 10 קילו עד סופו כשחלק גדול מזה זה בכלל משקל העוברים והשיליות והמים, כך שרצוי לעלות בממוצע 15 קילו, וזה הזמן להתחיל - להזין שני עוברים) בהריון תאומים העוברים גדלים על חשבון המאגרים שבנית בהתחלה. מה גם שהרבה הריונות מסתיימים בלידה מוקדמת אז אחת כמה וכמה לכי לאכול


כמו כן חשוב- לעקוב אחרי הברזל. יש ירידות חדות במאגרי הברזל בגלל עלייה בנפח הדם ועוד. א זלקחת תוספי ברזל ולבצע בדיקות דם בתדירות גבוה. וגם חלבון בשתן - לעניין רעלת הריון.

להיות ערה לכל בעיה.

ברגע שאת מרגישה שמשהו קשה לך - לדבר עם רופא על שמירת היריון.
בהריון תאומים בטרמסטר האחרון מאשרים כמעט לכולן באופן גורף. וכמעט כל אישה בהריון תאומים- שהתגלו בעיות גם במהלך ההריון ואל רק בסופו, קיבלה מנוחה מאושרת על ידי רופאים. בקיצור- לא לחשוש ולדאוג רק להריון ולך.

אם יש לך כסף לעזרה- שמרי אותו לשלושה החודשים שלאחר הלידה, שם צריך הכי הרבה.
הקישור שנתנו לך לשרשור קודם בנושא- יש בו המון עצות פרקטיות מיחידניות לתאומים (ביניהן אני) תקראי אותו ותשמרי.

עיצה נוספת שהיום אני יודעת להעביר בבירור-
בדיעבד אם הייתי יודעת אז מה שאני היום הייתי מיישמת עזרה בשעות קבועות בשבוע מיד לאחר הלידה. זה נושא מאוד מבלבל. כי את לא יודעת במה תצטרכי יותר, בלטפל בקטנים או שאולי תרצי מישהי שתתארגן על כל המסביב, או שגם וגם- אבל לא בא לך שיסתובבו לך בין הרגליים או שגם אין כסף. מדובר על הרבה כסף. הרבה מאוד. ויש גם את העניין של מישהי שאת צריכה לסמוך עליה עם הילדים וגם שתדע ותרצה לנקות או לבשל.

אז ראיתי שמישהי מהפארק אמא לתאומים עשתה משהו חכם - לקחה מישהי שהגיעה 3-4 פעמים בשבוע משתים בצהריים עד שבע בערב.
הגיעה בשתים - לשעה לבשל, אחכ שעתיים- לטפל בתאומים בחוץ- כלומר לטייל איתם ולהאכיל אותם ולשחרר את האמא למנוחה ושקט מוחלט, ואחכ כשחזרה רחצה את הילדים עם האמא - ועשתה מעט סדר בבית, קצת רחצת בקבוקים, כביסה וכלים. זו עזרה שלדעתי היא בול מה שצריך. מהבחינה שבתמורה לכסף את מקבלת יד בכמה מהפעולות הכי מכבידות וגם שקט ודאי שתוכלי לישון בה ולאסוף כוחות.

היא בטח משלמת על זה בין 3,000- 4,000 שח בחודש אבל בתקופה הזו המדוברת זה שווה כל שקל.

מעבר לזה כן שווה לפזול לצדדים ולראות מי בכל זאת יכול לתת יד. כי כל עזרה מבורכת. כל עזרה, אפילו ברמה של מישהו שיקנה דברים מהסופר פארם או יזרוק פח בדרך למטה, או ישלח לך אוכל מבושל. יש בפייסבוק כל מיני.

לקראת אמצע ההריון הייתי במקומך דואגת לארגן הכל מהכל מראש. זה יקל מאוד אחר כך.

עד אז- לא הייתי עושה כלום מלבד לשמור על ההריון בחודשים האלה ולדאוג לעצמך. ממ שכלום. מחודש רביעי חמישי הייתי מתחיל הלהתעסק עם כל האלה מסביב.

שיעבור רגוע ובריא וקל.
 

fialka3

New member
תודה רבה

הייתי רוצה עכשיו לא לעשות כלום רק לעכל, אבל ממש כלום אני לא יכולה לעשות עכשיו כי אני צריכה לחפס דירה חדשה לשכירות. חוזה שלי הוא עד יוני ואני גרה בבית בלי מעלית ואין לי ממד. זה לא מתיאם בנסיבות החדשות.
 
למעלה