הקטר המקטר

s p r i n g1

New member
הגננת של הקטנה לא פעם חסרת התחשבות וגם נוהגת באפליה

בהרשמה לגן הקטנה שובצה לגן יותר מרוחק והעברתי אותה לגן הכי קרוב לבית כדי שיהיה נוח, חשבתי שהגננת טובה.
בדיעבד מתברר שאולי היא טובה מבחינת העברת תכנים אבל חסרת התחשבות לחלוטין ונוהגת ממש באיפה ואיפה, יש ילדים שהיא חמה אליהם ויש ילדים שדי מנוכרת וטכנית...
יש ילדים שהיא נוהגת כלפיהם בחום מופגן, לפעמים כי מכירה את המשפחה בגלל ילדים קודמים או שמכירה הכרות אישית את ההורים ואז זה פוצי ומוצי וחיבוקים, ואילו כלפי ילדים אחרים היא פשוט קרה וטכנית, הקטנה שלי ילדה ממש חמודה (אני אובייקטיבית כמובן :)) שכולם מתים עליה, בכל מקום אחר כולם מחבקים ומנשקים אותה , יש בקטנה משהו חם ואוהב , ילדה כזאת שכולם אוהבים, פרט לגננת שלה.....התברר לי שזאת לא ראיה חד צידית שלי, שיש הורים שהילדים היו אצלה ונתקלו בדיוק באותו יחד מנוכר.....חוות דעת שלו הייתי שומעת קודם לא הייתי מעבירה אותה מהגן שאליו היתה רשומה (ומתברר ששם הגננת חמה ומדהימה)
עכשיו מתקרבים ליום המשפחה והגננת הזאת ממשיכה בניכור וחסור התחשבות....בביה"ס של הגדולה שהוא למעשה בית הספר השכונתי של שכונת מגורי נקבע כבר לפני יותר מחודשיים מופע יום משפחה ב24 לפברואר, מדובר במופע גדול שבו הילדים שמשתתפים במגמות שונות מעלים מופע רציני של שעתיים, יש מופע לילדי א-ג ב8-10 ואחרי זה מופע לילדי ד-ז ב10-12,
הגננת של הקטנה הודיע רק אתמול שב24 ב 11 תתקיים קבלת שבת לכבוד יום המשפחה פעילות משותפת של הורים וילדים, כשפניתי אליה בנוגע לזה שב24 יש אירוע של ביה"ס השכונתי טענה שדיברה עם הורים שאמרו לה שיש מופע ב8-10, מתברר שדיברה עם הורים של שתי ילדות שהיא בקשר חברי איתם, למרות שידעה שגם אני וגם עוד אמא אמהות יחידות לא טרחה בכלל לברר איתנו, כשהיא יודעת היטב שאצלנו אין שני הורים, דיברה רק עם ההורים החברים שלה, כשביקשתי שתעביר את האירוע לשישי אחר סרבה, עד היום היא תמיד קיימה את האירועים בבוקר, אבל הפעם חריג, היא קבעה את השעה 11 (סביר להניח שכדי שיתאים להורים שהיא בידידות איתם שילדהם משתתפים במופע ביה"ס ב8-10.....)
זה כל כך מתסכל שיש גננת שפשוט מתעלמת מחד הוריות ולא מתחשבת כלל ואף פועלת באיפה ואיפה הזה גם מבחינת חום ואהבה לילדים ובכלל יחס, יש כאלה שהיא מעדיפה במופגן על אחרים...
ההתנהגות של הגננת הזאת זה לא משהו שאפשר להתלונן עליו לגורם רשמי, לצערי אני נאלצת לרשום את הקטנה לאותו גם לשנה הבאה כדי שתישאר עם החברים שלה, בגן שליד שאליו ממשיכים אחרי זה ומיועד לקבוצות הגיל הבאות יש רק שישה ילדים שעולים לא כלומר רוב הילדים ישארו בגן הנכחי עוד שנה ואני רוצה שתישאר איתם.
יש ימים שהילדה אומרת לי "לא בא לי לגן" נכנסת לגם במן השלמה, בכל מקרה אחרי זה היא משחקת ועובר לה וכשאני לוקחת אותה היא בהחלט במצב רוח טוב..
ממש ממש עצוב לי שביום המשפחה אאלץ להחליט עם איזה ילדה להיות , אחותי תבוא ותהיה עם הילדה השניה (לפחות נחמה פורתה) מסתמן שאחותי תהיה עם הקטנה כי לגדולה זה הרבה יותר משמעותי שאהיה והקטנה עדיין לא מבינה את ההתנהלות של הגננת ובדיוק את המשמעות של יום המשפחה...
 

אמאנחל

Member
מנהל
אויש.

אולי תתנחמי בזה שבטח בתך לא תהיה היחידה בלי הורה. הרי אף פעם אי אפשר למצוא שעה שבה כל ההורים יכולים להגיע. כבר הייתי בהרבה אירועים כאלה ולא תמיד ההורים מגיעים, גם כשיש שני הורים. לפעמים מגיעים סבים וסבתות או מטפלות או דודים דודות. כך שהעיקר שתהיה שמחה ועם מישהו שהיא מכירה.
 

s p r i n g1

New member
החלטתי מה לעשות- הקטנה תבוא איתי ועם אחותי למופע של הגדולה

יותר חשוב לי ביום המשפחה שנהיה ביחד , במיוחד לאור מצבנו המשפחתי,
ככה כולנו נהנה ביחד מההופעות של הגדולה.....יותר חשוב מאירוע מטופש בגן של גננת חסרת התחשבות.
 

רוןרון40

New member
אני שמחה שזו ההחלטה שלך

בדיוק מה שרציתי להציע כשקראתי את הפוסט הראשון.
זה הכי הגיוני... וברגע שזה כבר לא יעניין אותה אז את או אחותך יכולות לזוז קצת הצידה ולמלא את הצרכים שלה.
 

אמאנחל

Member
מנהל
פתרון יפה


טוב שהיא עוד קטנה, היא בכלל לא תדע שהיא הפסידה משהו.

לגבי הגננת הייתי מפרידה את שתי הסוגיות.
זה שהיא לא חמה מספיק כלפי הקטנה זה עניין אחד, שבאמת כדאי לחשוב איך להתייחס אליו ואם אפשר לעשות משהו. אדי סיפרה כאן בעבר איך היא דאגה לכך שבכל פעם שהיא נכנסה לגן הגננת תחבק את הילדה שלה. אולי אם הגננת באמת קרירה כדאי לדבר עם הסייעת הקבועה שתיתן תוספת חום לילדה.
קביעת מועדי אירועים זה דבר אחר. יכול להיות שכדאי לך להקדים ולדבר עם הגננת בכל פעם שמתפרסם אירוע בית ספרי, כדי שאת תהיי הראשונה שמשפיעה על מועדי אירועים. אולי תנסי לדבר איתה כבר מעכשיו לבקש ש"בתמורה" להתנגשות ביום המשפחה, היא תתאם איתך את מועד המדורה, למשל. ((יש כל כך הרבה אילוצים סביב הדברים האלה, מתי המנגנת פנויה, ילדים שיש להם אחים בכתות א-ג, מול ילדים עם אחים בכתות ד-ז. משפחות עם חמישה ושישה ילדים. הורים שעובדים ולא יכולים להתשתחרר. בכל מקרה יהיו הורים שלא יהיו מרוצים/פנויים, מבאס שהפעם זו את)).

תהנו בהופעה, אני בטוחה שהגדולה תשתתף מקסים ותהנו כולכן.
 

moonlight37

New member
מבינה אותl SPRINGך אבל ...

מבינה אותך ספרינג , גם אני לפעמים אומרת שיש לבחור את המלחמות אבל גיליתי שלהביע את הדברים זה חשוב מאוד ומשחרר ושיעור טוב לילדינו . את לקוחה של הגן גם אם הוא עירוני ויש לה מחויבות כלפיך להיות הוגנת ונעימה אם לא חמימה . הייתי מחפשת זמן טוב ולהגיד שאת מסתובבת עם הרגשה שאין מספיק התחשבות כלפייך כאם יחידנית בהתחשבות במועדים שחוגגים אותם בגן וביה"ס במקביל , ובנוסף את מרגישה שהילדה לא מרגישה שמחבבים אותה או חופשי לידה ובגיל הזה זה חשוב . כדאי שתגידי הכל בטון רגוע ( למרות שזה קשה מול מישהי מרגיזה ) ולהוסיף שבגיל הרך הזה הגישה הנעימה נחקקת בזיכרון יותר מהכל . כמובן תבחרי בכל דרך שנכונה לך , בטוחה שבתך יודעת שהיא אהובה מהבית שלכם וזה הבסיס אבל תרגישי נוח לבטא את הרגשתך . והקטנה נשמעת מתוקה .
 

מרגנית2

New member
הגישה שלי - תמיד בנועם

תמיד התחברתי עם הגננות והמטפלות והמורות - ובזכות זה הילד קיבל יחס טוב.
הגננת היא בן אדם. אם היא מכירה את האמא מקודם טבעי שיהיה לה יחס יותר טוב לילד.
מציעה לך להביא לה פרח קטן. ולחייך. ולהגיד לה שהיא גננת נפלאה. זה עושה פלאים.
 

s p r i n g1

New member
הבעיה היא שאני זאת שהעבירה בזמנו את הילדה לגן הזה

בדיעבד היה חסר לי מידע, את הדעות הלא חיוביות על הגננת שמעתי רק השנה.
ויש משפט אחד שהיא אמרה לי שמבהיר אולי את היחס השלילי שלה,כשאמרתי לה שכשיש אירוע כזה במיוחד ליום המשפחה ומברררים מדגמית עם הורים רצוי לברר עם חד הוריות משום שאין שני הורים ואמא יחידה לא יכולה לחתוך את עצמה לשניים, בניגוד לילדים עם שני הורים שיכולים להתפצל, ואז היא ענתה לי "זאת לא בעיה שלי שבחרת להיות חד הורית" וזה יחד עם הגישה השלילית לשני ילדים של יחידנית ופרודה בשנה שעברה שנודעו לי השנה אולי מבהיר שיש לה משהו שלילי בסיסי נגד משפחות חד הוריות, ואם יש לה דעה שלילית בטוח שיש לה חוסר רגישות רציני ופה לא נראה לי שיש לי משהו לשנות, כי היא פועלת במפורש בניגוד להנחיות שעל גננת להכיל גם ילדים שאולי הם חריגים בגן ולא נראה שפניה למפקחת תועיל משהו רק תעצבן אותה...
היא גם דאגה שלא יהיה ועד הורים, הורים שאלו באסיפת הורים מה עם ועד הורים והיא אמרה שלא צריך, בשנה הבאה אני כן אתעקש שיהיה ועד הורים, ראיתי שיש המלצה מפורשת שממליצה לגננות כן לדאוג שיהיה ועד הורים שיוכל להביא דעות של הורי הגן ולייצג את הורי הגן והגננת הזאת כאילו רוצה לשלוט בכל בדרכה שלה בלבד ומתחשבת רק בדעות המקורבים אליה...
אחת האמהות שסיפרה לי על היחס השלילי שלה לילד שלה שנה שעברה אמרה לה שגם ניראה לה שיש לה איזה שהיא בעיה בתקשורת עם הורים בכלל...
בהתחלה חשבתי שבעת הרישום השנה אנצל כדי להעביר את הקטנה גן, בדיעבד החלטתי לא לעשות מהפכות ולהשאיר את הילדה עם הקבוצה שלה ....לא נראה לי נכון בכל פעם לעשות מעברים ומהפכות (אמא אחרת שאני מכירה התחילה בגן אחר, העבירה את הילדה לגן הזה ואז אחרי חדוש כשראתה את היחס של הגננת העבירה אותה בכלל לגן שלישי ויקר (אנטרופוסופי) .
חשבתי אולי על עוד גישה, לדבר עם הפסיכולוגית של הגן לגבי היחס השלילי של הגננת וחוסר ההתחשבות בגלל שאני חד הורית, אולי לה יהיה רעיון איך לגשת לגננת הזאת או איך לפנות אליה כך שכן תצליח להכיל ולהתחשב במשפחות חד הוריות וכן תתיחס יפה לילדים של חד הוריות......... ואולי היא תייעץ לי כן להעביר את הילדה גן אם הגננת הזאת בעלת דעות מקובעות שלא נתנות לשינוי?
 

מרגנית2

New member
פסיכולוגית זה רעיון טוב.

וכן פניה למפקחת תחמיר את המצב.
שיהיה בהצלחה.. חיבוק ממני
 

moonlight37

New member
הבדלי דורות מול גננת

גם אני התעצבנתי השבוע . באתי לברר לקראת מעבר לגן עירייה טרם טרום חובה לבתי ועמדה מולי גננת צעירה ומאוד חסרת סבלנות ועל כל שאלה ענתה לי תלוי מה יגיע שנה הבאה ולא ענתה לגבי סדר יום ואחרי כמה דקות ( זה היה בסוף היום ) גם אמרה שהיא ממש ממהרת להוציא ילדים מהמסגרת . ממש התעצבנתי והרגשתי את הבדלי הדורות בלהיות הורה מבוגר ובעיקר נותרתי עם החששות מהמעבר מהפעוטון .
 

אמאנחל

Member
מנהל
נשמע שבאת בשעה שלא הייתה לה נוחה

יכול להיות שהיא רצתה לסיים וללכת להוציא את הילדים שלה מהגן שלהם....
&nbsp
תנסי לתאם מראש ולבוא בשעה שמתאימה לסדר היום של הגן.
 
למעלה