התלבטות לגבי ילד שני

חדשהפה40

New member
התלבטות לגבי ילד שני

שלום בנות, כיף לחזור לכאן כאמא..
יחידנית. ילדתי לפני 5 חודשים ומאושרת מאוד אבל משהו מרחף מעליי לגבי ילד נוסף. אני בת 42 כך שצריכה לעשות בהקדם אם אחליט שכן. ופה אני פונה אליכן, מי מכן שעשתה שני ילדים לבד, איך מסתדרת? אני לא יודעת מה זה להיות אמא לילד גדול , כך שלא יודעת כל כך למה לצפות, אשמח אם תתנו לי קצת מניסיוכן. איך זה לגדל שניים לבד..פיזית נפשית וכלכלית.
ברוך השם אני מרוויחה מעל לממוצע.
תודה��
 
זה לא פשוט אבל שווה

אבל לדעתי בטווח הארוך שווה את זה.
הקושי הוא לפחות בשבילי כרגע לא כל-כך כלכלי כמו לוגיסטי. לי יש ילד בן 3 ןחמישה חודשים ועוד תינוקת בת חמישה חודשים. זה לא פשוט אבל הקושי זמני.
לכמה ניסיונות נזקקת עם הבת? יכול להיות שתשיגי הריון מהר (יכול להיות שלא מאד מהר) בכל מקרה הילדים יהיו בגילאים קרובים וייתכן שתצטרכי עגלת תאומים. יהיה קשה בהתחלה לתמרן בין ילדה גדולה שאיננה תינוקת בת יומה אך גם רחוקה מלהיו עצמאית לבין תינוקת שרק נולדה. אני הייתי הולכת על זה כי בגיל 3 בערך המצב מתחיל להתאזן ונשארים עם היתרונות שיש לכך שההפרש הגילאי ביניהם קטן מאד
 

מרגנית2

New member
בהחלט שווה

פיזית זה קשה. נפשית זה נהדר. וכלכלית זה תלוי בך. לי יש שניים גדולים. ההרמוניה והשמחה שלהם כשהם יחד - זה שווה הכל. היינו יחד בקיץ בארהב - הם צברו חוויות מדהימות גם בלעדי. יש להם זה את זה. היא לא זזה בלעדיו. הוא כרוך אחריה.
ההתחלה היתה קשה. כיום אני לא מבינה מאין שאבתי כוחות. אין לי עזרה מהמשפחה. לבד עם תינוק וילדה בת 10.
כיום אני מביטה בהם ויודעת שעשיתי את הדבר הנכון. עוד מעט בר מיצווה לילד. ואחותו הודיעה לי שהיא לעולם לא תעזוב אותו. ותמיד תשמור עליו. גם כשאני לא אהיה. זה מרגיע. ומשמח.
 
ילדים זה שמחה


לבד עם שניים זה לא תמיד קל.
לא קל למצוא את הדרך לענות על הצרכים השונים של גילאים שונים,
וגם כל המטלות הטכניות בבית הופכות להרבה יותר מעיקות -
אני הרגשתי שהכביסה הפכה לתעשיה, הכיור מלא כלים, הבלאגן יותר עמוס...
אבל, אם רוצים, מסתדרים ולומדים אסטרטגיות.
לא תמיד קל אבל משתפרים.
ובשורה התחתונה, אני כל כך שמחה שיש את שניהם.
הבית מלא יותר. בין הילדון ואחותו התינוקת צומח קשר חם ואוהב.
 
הגדול חגג 8 השבוע:)

הקטנה בת אוטוטו 6. לקח לי המון זמן של לבטים (ששיתפתי עם האמהות המקסימות כאן בפורום) עד שהחלטתי שאני הולכת על זה בפעם השניה. זה לא פשוט ולא קל פיזית וכלכלית לפחות בשלבים הראשונים ששניהם היו קטנים כי יצא שהיו לי 2 פעוטות בבית בו זמנית. אבל, היום כשאני מסתכלת לאחור לא הייתי משנה דבר. הם כל כך מחוברים ואוהבים, ורבים, ומשלימים ודואגים אחד לשניה ומתאגדים לפעמים נגדי שזה קורע אותי מצחוק, ויש להם אחד את השני לכל דבר. גם היום זה לא פשוט כלכלית , הצרכים משתנים, יש צהרונים, חוגים, בגדים, אוכל (שיהיו בריאים ) אבל ברגע שנכנסים לזה באופן מציאותי אז גם מוצאים דרכים להתמודד ולתעדף דברים.
 

נהורית1

New member
האם עשית בדיקות רפואיות לבדוק אם אפשר ילד נוסף?

לפני הכל, כדאי לערוך בדיקות ולוודא שחלילה אין סיכון בילד נוסף. לגבי הילד עצמו, לא סיפרת אם יש לך עזרה מצד כלשהו, אחיות הורים. לגדל ילד בלי הורה, זה קשה , שניים קשה מאד. יש לי חברה שהבת שלה אמא יחידנית עם תאומים. היא מספרת שהיא לא זזה מהבת, כל הזמן איתה כדי לעזור ולתמוך. כך שרצוי שתהיה לך עזרה מצד כלשהו. שני ילדים בהפרש כזה, באמת צריך תמיכה.

שיהיה לך בהצלחה.
 
למעלה