הנקה הטוב, הרע (והמכוער?)

הנקה הטוב, הרע (והמכוער?)

אז אני באמצע ההריון השני. את הראשון תכננתי להיניק עד גיל שנתיים ומשכתי עד גיל 1.9 כאשר הוא בעצמו הפסיק. עד גיל 7 חודשים ההנקה הייתה מלאה ללא שאיבות שאיתן לא הסתדרתי בכלל מהתחלה. מאוחר יותר הכנסתי מוצקים בהדרגה אבל כל הזמן הייתה לי הרגשה שההנקה בשבילו הייתה פינוק במשך הזמן יותר מאשר צורך. הוא התייחס לפיטמה כאל מוצץ וקצרה היריעה מלפרט את כל הקשיים שעברתי בשל כך: חוסר שינה כרוני כמעט עד גיל 1.5 (היו פעמים שהיה ישן לילה שלם ממש 9-10 שעות אבל ברב הלילות לא) בדרך כלל היה מתעורר 2-3 פעמים בלילה והיה גומר אותי. בנוסף לא היה מוכן להסתובב בשום מקום סגור בלי ה"מוצץ" שלו מה שאומר שהייתי צריכה למצוא מקומות מסתור להנקה. לא יצאתי לשום מקום, לא למספרה, בקושי לחנויות וזה היה סיוט
מהצד החיובי ידעתי שהוא מקבל את כל התזונה שהוא צריך והכי חשוב הילד שלי היום בן 2.7 היה חולה במחלת חום רק פעם אחת בחייו לשלושה ימים! לא דלקות אוזניים/מעי/מערכת הנשימה ועוד צרות אחרות. אני לא יודעת אם זה רק ההנקה ארוכת הטווח או גם זה שהוא נולד במועד או גנטיקה או סביבה או הכל ביחד אין לי מושג.
עם הבת החלטתי לא לחזור על הנקה ארוכה. מאידך זה יהיה יותר פשוט כיאצטרך לחזור לעבודה אחרי 4-5 חודשים לא תהיה לי פריבילגיה לשבת בבית שנה כמו עם הראשון. ועכשיו לעניין הסקר:

1) כמה זמן הנקתן (מלא/חלקי)?
2) אתן יודעות שיש מחקרים שטוענים לכאן ולכאן על יתרונות בריאותיים, יתרונות אינטלקטואליים מסוימים וכד' שיש להנקה על פני תמ"ל ומאידך מחקרים שטוענים שאין הבדל מהותי ובודאי לא אחרי חצי שנה. מה דעתכן?
3)יתרון גדול שהיה לי כשהנקתי זמן רב היה שהמחזור הראשון הופיע אצלי 10.5 חודשים לאחר הלידה. מתי חזר אצלכן המחזור ביחס להנקה או אי הנקה?
 

אופירה10

New member
אני פריקית-הנקה

או לפחות הייתי, שכן בנותיי כבר גדולות.
1. את הבכורה הנקתי עד גיל שנתיים וחצי.
את הצעירה הנקתי עד גיל ארבע ורבע.
שתיהן החלו עם מוצקים בסביבות גיל חצי שנה (כך הומלץ בזמנו על ידי משרד הבריאות).
2. אני מאד אהבתי להניק.
למרות שהיו התעוררויות בלילה עד גיל מאוחר - זה לא הפריע לי ממש, ובעיניי ראיתי
(ורואה עד היום) רק את היתרונות שבהנקה ולא מצאתי חסרונות בכלל.
זמן רב אחרי שהפסקתי להניק, עוד התגעגעתי לזה.
3. אחרי שני ההריונות המחזור חזר לאחר כשנה בערך, פחות או יותר.
וזה היה מעולה עבורי.
 
אצלי

1. את הגדולה לא הנקתי בכלל (בגלל עניין בריאותי שלי), את הילדון הנקתי 8 חודשים ולא הרגשתי בכלל את ההתעלות בהנקה שכולן מדברות עליה. הפסקתי כי נגמר לי החלב וההפסקה עצמה היתה קשה מנשוא עבורו.(סירב לקחת 80 סוגי בקבוקים שונים)
2. שני הילדים שלי יצאו יפים, חכמים, מוצלחים, חברותיים ו מ ד ה י מ י ם (ובשלב זה של חייהם אני לא רואה הבדל בין מי שכן/לא ינק, גם לא במחלות ילדות.

3. אצלי המחזור חזר בערך בחודש השני/שלישי של ההנקה אז זה בטח לא פרמטר להחלטה.
בהצלחה.
 

אד י

New member
10 ימים

מתוכם 5 הנקה ו 5 שאיבה ובקבוק.
לקח לי עשרה ימים להבין שהנקה עם גודש ועם תינוקת שמתקשה לינוק, זה פרויקט שגדול עליי.
היה לי קשה, אבל ויתרתי על ההנקה לגמרי.
&nbsp
לשאלתך, לדעתי ברגע שהתינוק אוכל מגוון של מזונות מרוסקים, ההנקה היא דרך לתמוך במערכת החיסונית שלו וכבר לא נדרשת לצרכים תזונתיים.
מצד אחד אני מצטערת שלא הנקתי, מצד שני אני שמחה כי אני חושבת שהיה לי מאוד קשה אם ההנקה הייתה הופכת לתלות כמו שאת מתארת עם הבכור. וזה לא חריג, יש הרבה מקרים כאלו.
מבחינה בריאותית הבת שלי הייתה חולה הרבה במיוחד מרגע שנכנסה למסגרת. ואין לי מושג אם יש קשר או אין קשר לעניין ההנקה.
אני לא זוכרת מתי המחזור חזר, לדעתי דיי מהר, משהו בסגנון חודש וחצי - חודשיים.
&nbsp
 

dafnapo

New member
כמעט ולא - בין שבוע לחודש

1) עם הראשונה ניסיתי ונלחמתי בעצמי, שאבתי, התייעצתי, משכתי כמה שאפשר, התאכזבתי, אבל מהתחלה לא היה לי מספיק חלב והוא נגמר מהר מאד. כבר מהיום השלישי הייתי צריכה לתת תמיכה גם של תמ"ל.
עם השניה ניסיתי, אבל בלי מלחמות. נתתי מה שהיה ואחרי שבוע כבר לא היה מה לתת.
2) לא מצאתי קורלציה לענייני בריאות. שתי הבנות שלי שונות מאד באיפיוני הבריאות שלהן. לגבי יתרונות אינטלקטואלים, לדעתי זה שטויות. שתי הבנות שלי שכמעט ולא ינקו כלום ילדות מחוננות והבנות של אחותי שלא ינקו בכלל אותו דבר. יותר מתאימות לפרסומות של סימילאק מאשר לעידוד הנקה.
3) המחזור שלי הופיע בסביבות שלושה-ארבעה חודשים אחרי הלידה. בלידה הראשונה זה דווקא שימח אותי כי מבחינתי זה אמר שהגוף חזר לעצמו והתאושש יחסית מהר ואיפשר לי להתחיל התארגנות לילד שני מתי שרציתי.
 

אמאנחל

Member
מנהל
כמה חודשים

הנקתי כל "חופשת הלידה". עם הראשון חזרתי לעבודה אחרי 12 שבועות. אחרי שחזרתי לעבודה ניסיתי להמשיך להניק ולשאוב. אבל זה היה יותר מדי בשבילי. הילדון רצה לינוק במשך כל אחר הצהריים, ושאב ממני את כל האנרגיה.
&nbsp
עם השנייה הייתי בחופשת לידה חמישה חודשים ולדעתי זה הזמן שהנקתי. ניסיתי לשאוב בנוסף להנקה, אבל מהר מאוד ויתרתי. זה מציק, כואב, ולא הניב כמעט כלום. ותופס זמן שאפשר להקדיש לילדים או לכל דבר אחר. כשחזרתי לעבודה ידעתי שההנקה תיפסק. לדעתי המשכתי להניק כמה סופי שבוע אבל היה ברור שזה ייעלם מהר מאוד.
&nbsp
לא ממש זוכרת מתי חזר המחזור. אבל אני יודעת שכשהגדול היה בגיל חצי שנה כבר התחלתי לחשוב על השני אז כנראה שכבר היה מחזור.
 

אמאנחל

Member
מנהל
ואין להנקה קשר לשינה בלילה

הילדים שלי ישנו לילות שלמים מגיל שלושה חודשים גם כשהנקתי.
אם תחליטי בגיל שישה חודשים בערך, או כשתרגישי שזה הזמן הנכון, שאין יותר הנקות בלילה, כי מגיע לך ולו לישון לילות שלמים, זה בסדר גמור וזה לא קשור להנקה או לבקבוק. זה שאת מוכנה או לא מוכנה להעמיד גבולות לגבי שינה בלילה לא קשור להנקה. יש גם אמהות שנותנות בקבוק מלידה שממשיכות לקום שלוש פעמים כל לילה כי הן לא מוכנות להציב גבולות בלילה. זו בחירה שיש לה מחיר אבל לא צריך להאשים בה את ההנקה.
 
אצלי היו שינויים כל כמה זמן

6 שבועות ראשונים הנקתי במשך היום ובלילה נתתי תמל. מגיל 6 שבועות הוא התחיל לישון לילות שלמים אז עברתי להנקה מלאה ובמקביל שאבתי ותרמתי את החלב השאוב למישהי שהבן שלה היה חולה ורק חלב אם עזר לו.
כשהיה בן חודשיים וחצי התאשפזתי לכמה ימים והייתי על אנטיביוטיקה חזקה ואסור היה לי להניק אז שאבתי וזרקתי כדי שלא יתייבש אבל הכמות פחתה אז חזרתי להניק 2-3 פעמים ביום. אחרי כמה חודשים ירדנו להנקה אחת בלבד שזה היה יותר בשביל הצומי ובשמונה חודשים הוא החליט שלא בא לו יותר על ציצי ולא על מוצץ.
נעלבתי והיה לי קשה כי מאוד אהבתי להניק, אבל מה לעשות, ככה הגור רצה...
&nbsp
&nbsp
 

jiminit2

New member
מעולם לא הנקתי ואין לי חרטה בנושא

נולדו לי תאומים (במועד אבל קטנים), לבן היה קשה מאוד לינוק והמליצו לי לשאוב לו כל שעתיים ולהאכיל כל שלוש שעות ולהניק את אחותו לפי דרישה. לי זה לא התאים ובכנות לא התחשק לי להתאבד על ההנקה עד כדי כך (מכירה בנות שזה מאוד חשוב להן ועושות מאמצים אדירים לשם כך, אני לא חשתי צורך בזה). בכל אופן ויתרתי מהר מאוד. הילדים גדלו לתפארת. כן, היו מחלות והרבה אבל מכירה גם כאלו שהניקו הנקה מלאה והילדים שלהם היו חולים כך שאין לזה ממש קשר בעיני. בסופו של דבר זה לא עניין של מחקרים. את צריכה לבחור מה שנוח לך ומתאים לך לחווית ההורות שלך. לדעתי זה מוקדם מכדי לחשוב על זה. תמתיני ללידה ותחליטי לאחר שתתנסי באמהות לשניים.
 

ה-שונית

New member
הנקה

את הראשונה הנקתי 10 חודשים - עד שנגמר החלב.
את השניה - עדיין מניקה והיא בת שנה ו-3 חודשים.
לעולם לא שואבת עבורה. היא יונקת כמה שבא לך כשהיא איתי. כשהיא לא איתי (גם מספר ימים) היא מסתדרת עם אוכל או תמ"ל.
לגבי הנקה במקומות ציבוריים - למה לא פשוט להשתמש בסינר הנקה?
&nbsp
 

פרח3333

New member
הנקתי שניים

הראשון - עד גיל שנה וקצת. הנקה + שאיבות ומשם ישר למוצקים, ללא מתן תוספות תמ"ל. לא היה כמעט חולה, נכנס בגיל 5 חודשים למעון. לקח גם מוצץ ולא היתה לו בעיה עם שאוב.
מחזור חזר בגיל 9 חודשים בערך
&nbsp
השני - עד גיל שנה (שניהם,אגב, הפסיקו לאט לאט ובעצמם). סרבן מוצץ ובקבוקים. נכנס למעון בגיל 6 חודשים, קליטה קשה והרבה מחלות. קיבל קצת תוספות אחרי שנכנס למעון ביחד עם שאיבות ומוצקים.
מחזור הגיע אחרי שלושה חודשים ושוב אחרי 6 בערך.
&nbsp
אני אומרת - בילד השני חלק מהעקרונות משתבשים (יש עוד ילד לתפעל...) ומצד שני גם לא כל התוכניות יוצאות לפועל (ראי מקרה ילד סרבן מוצצים ובקבוקים).
לדעתי - תתחילי בהנקה. תשלבי די מהר מוצץ ובקבוק עם תמ"ל באופן קבוע, כדי לא ליצור תלות מלאה, ותראי איך זורמים...
&nbsp
 
למעלה