צוואה - כשאין כ"כ על מי לסמוך אם חלילה ...

jiejie1

New member
צוואה - כשאין כ"כ על מי לסמוך אם חלילה ...

לחברות הפורום שלום
רציתי לשאול בעצתכן , אני אמא חד הורית מבוגרת , אני עומדת לפני לידה ילד ראשון ( יחיד), רציתי לדעת אילו דגשים הייתם רושמים בצוואה במקרה כזה
בנוסף אני מקווה שכל יהיה בסדר אך אם חוח יקרה לי משהו אין מישהו מבני משפחתי שהייתי סומכת עליו בלב שלם בנוגע לגידול הילד (הם לא אנשים רעים מעמד ביניים בורגנים פחות או יותר , אבל הם לא ביקשו את הילד הזה שהוא יוזמה פרטית שלי , חלקם לא במצב בריאותי שפיר ולא מסוגלים לעמוד באתגר של גידול ילד ,לאחרים יש חיים משלהם וילדים משלהם והם לא מעונינים בילד והוא יהיה במקרה הטוב נספח שעושים לו טובה או עושים איתו מצווה (ועושי המצווה הם אנשים חרדים כך שבגרות לא תהיה לו ) האם אני טועה ברצוני לרשום בצוואה שהילד במקרה ולא אהיה ועדיין יהיה בגיל בר אימוץ ימסר לאימוץ ?
מישהו מכיר את התחום? מישהו יודע אייך להבטיח ש(מעט) הרכוש שיש לי יעבור רק לילד ולא לכל מיני חמדנים שיגזרו ממנו קופונים (צר לי אך זו עשויה להיות המציאות ) , אני מקווה לטוב אך מתכוננת למקרה של בעיה , אשמח אם מי שנתקל בנושא יוכל לתת עצות
 
לבי אתך

אכן, מחשבות קשות.
אני לא מכירה את התחום, ועוד לא עשיתי צוואה (סומכת על בני משפחתי הקרובים, למרות שעדיין היה טוב אילו הייתי מתמודדת עם זה).
יכול להיות שאת צודקת בהרגשתך במצב שבו הילד צעיר מאוד. אבל אם הילד בוגר יותר, סעיף כזה בצוואה יהיה בעייתי מאוד. בתחושת הבטן שלי הייתי מעמידה לפני תעודת הבגרות את שלמותו הפיזית והנפשית. אם תפסלי את קרובי משפחתך, הוא עלול להגיע למקומות שבהם ייפגע.
אני מציעה לכתוב צוואה שבה את ממנה קבוצה של קרובי משפחה לנאמנים, והם אלה שיתבקשו אם חו"ח יהיה צורך להתכנס, להחליט על עתידו של הילד, וגם להירתם לגידול השוטף. קשה להחליט על כך מראש כי מצבים משתנים במהלך החיים.
את יכולה לכתוב שאם הילד פחות מגיל 3 (נניח), גיל שאפשר למצוא לו הורים צעירים יחסית שירצו בו מאוד, את מעדיפה שיזכה במשפחה חדשה. במצב אחר, הם ידונו ויחליטו מה הטוב בשביל הילד.
את צריכה לנסות ולהבטיח את עתידו הכלכלי, כדי שלא ייפול לנטל על מי שייקח אותו. כאן תידרשי לבדיקה יסודית של הנכסים: ביטוח חיים, פנסיה (תבדקי מה שיעור התגמולים שהוא יקבל כשאר יחיד), קצבה מן המדינה וחלוקת הנכסים (לרבות ירושות עתידיות - אם יש). את הנכסים יש להבטיח עבורו לגיל מבוגר, מבלי שהאפוטרופוס ישים ידו על הקרן.
צריך לחשוב היטב: אם הילד יימסר לאימוץ, להשאיר את כל מה שאת מורישה לו בנאמנות חיצונית של עורך דין + חברה שמקובלת עלייך, כדי שהכסף יישמר כפיקדון עד - עד שהילד או מי מצאצאיו ידרשו אותו (בתקווה שהמהלך חוקי). כך תוודאי שלא ימסרו אותו לאימוץ בתנאים לא טובים, רק כדי לרשת אתכספך.
אם המשפחה מגדלת אותו, צריך לקיים מנגנון בקרה שיוודא שמצד אחד המשפחה תחיה ברווחה, ואפילו תרוויח מגידולו, ומצד שני, כשהילד יגיע לבגרות יהיה לו כסף להתפרנס בשנות לימודיו.
תייעדי כסף ללימודים (השלמת בגרויות וכו') - ותקבעי מנגנון שייתן מענה למקרה שהילד לא ירצה ללמוד (למשל שיקבל את הכסף בהגיעו לגיל 30).
הייתי קובעת גם קרן שתפריש סכום חודשי עבורו בשנות לימודיו + תשלום שכר לימוד, כמובן.
אבל זה באמת מצב קשה.
מאחלת לך בריאות רבה ואריכות ימים, ואושר עד אין קץ באימהות.
 
החלטה לא פשוטה

התחברתי מאוד למה שכתבה "גם משתתפת"
&nbsp
אני חיכיתי שהילדה תיוולד,
בינתיים אני יודעת שיש במשפחה אנשים אוהבים אותה מאוד
ואם יקרה לי, חס וחלילה משהו, הם ידאגו לה, כפי שהבטחתי לדאוג לילדהם
אם , חס וחלילה יקרה להם משהו.
באמת צריך לעגן את זה בצוואה.
&nbsp
בכל מקרה, נראה לי שילד, בעיקר כשהוא גדל, צריך להיות בחיק משפחתו האוהבת.
&nbsp
&nbsp
חיבוקים
&nbsp
&nbsp
 

אד י

New member
לדעתי האישית

אם יש לך משפחה, רוב הסיכויים שהם יירצו לדאוג לילד במידה וייקרה הנורא מכל.
כרגע הם לא מכירים אותו, הוא עוד לא נולד. כרגע הוא כמו שאת אומרת "יוזמה פרטית שלך".
אני חושבת שברגע שהוא יהיה בחוץ, הוא יהיה חלק מהמשפחה, כולם יתאהבו בו, וירצו לדאוג לו אם חס וחלילה ייקרה אסון. הוא כבר לא יהיה רק שלך באותה מידה שהוא עכשיו.
&nbsp
לא הייתי רושמת בצוואה אופציה של אימוץ.
זו אופציה שיגיעו אליה גם בלי שתכתבי, אם אף אחד לא יירצה לקחת את הילד....
ואני באמת חושבת שאם יש לך משפחה וחברים זה לא ייקרה.
אני הייתי רושמת בצוואה סדר עדיפות, לפי הרצון האישי שלך.
בכל מקרה לא מכריחים אף אחד לקחת את הילד, את תגדירי את סדר העדיפות, והיה ואף אחד ברשימה לא יירצה (ושוב אני לא מאמינה שזה ייקרה), אז השרות למען הילד ייבחר את הפתרון המתאים ביותר לילד.
&nbsp
לכותבת אין צוואה.....
 


 

אמאנחל

Member
מנהל
ברוכה הבאה


ברכות להריון, שיעבור בקלות ובנחת. מרגש ובריא עד סופו הטוב.
&nbsp
אני חושבת שכדאי לך לפנות לייעוץ על ידי מי שמתמחה בדיני משפחה.
&nbsp
אני אינני עורכת דין ומה שאני כותבת לך הוא בערבון מוגבל ומידע כללי.
&nbsp
לדעתי כל זמן שיש אופציה של בן משפחה זה עדיף על פני העברת הילד לרשויות. כי עד שיאומץ הוא יעבור בתי יתומים או משפחות אומנה. אם הוא תינוק קטן הוא מן הסתם יאומץ במהרה, אבל כשיגדל זו יכולה להיות בעיה. את יכולה כמובן לכתוב צוואה אחת עכשיו ולשנות אותה בהמשך כשהילד יהיה גדול יותר או בכל פעם שמתחשק לך. את רק צריכה לדאוג שיהיה קל למצוא את הצוואה במקרה ש.... אם את חוששת שמישהו ימצא את הצוואה ויחליט לא לקיים אותה, את יכולה להפקיד צוואה ברשם הצוואות תמורת תשלום מסוים. ואז צריך שוב תשלום בכל פעם שאת רוצה לשנות אותה.
&nbsp
בדרך כלל לאנשים שמגדלים ילדים בארצנו לא צריכה להיות בעיה לאהוב ילד נוסף. בפרט אם הוא איננו מהווה נטל כלכלי. לכן עלייך לדאוג לכך שבמקרה שיקרה לך משהו הילד לא יהווה נטל כלכלי למשפחה שתקבל אותו אל חיקה. לשם כך המציאו את ביטוח החיים. מיד כשיוולד, עשי עבורו ביטוח חיים על סכום כזה שיבטיח שמי שיגדל אותו יקבל הקצבה חודשית שמספיקה ברווחה לקיומו של הילד, לחינוכו, לכל החוגים והלבוש והמתנות שידרשו, וגם לצורך שכירת דירה יותר גדולה למשפחה שמאמצת.
&nbsp
כדי למנוע במידת האפשר ניצול של הכספים את יכולה לכתוב בצוואה את מי את ממנה להיות אחראי על הכספים. זה נקרא אפוטרופוס על העיזבון. זה לא חייב להיות מי שיגדל את הילד. אני חושבת שאת גם יכולה לבקש שהמדינה תמנה אפוטרופוס על העיזבון, זה יקשה את החיים של מי שיגדל את הילד בבירוקרטיות למיניהן, אבל זה אמור להבטיח שהכספים יהיו מוגנים.
&nbsp
אני מצטרפת לאדי בהערכה ובתקווה שכאשר הילד יוולד את תיצרי יחסים חדשים עם בני המשפחה, ואולי גם יחסים חדשים עם חברות שהן אמהות לילדים במסגרות שבהן הילד שלך יהיה. וכן תמצאי אנשים שתרגישי שיאהבו את הילד שלך אם במקרה יקרה לך משהו.
&nbsp
ואני חוזרת על ההמלצה להתייעץ עם אנשי מקצוע כדי לא לעשות טעויות.
 
ממליצה להתיעץ עם עו"ד

יש עודS שהיא יחידנית והיא ערכה עבורי את הצוואה, אני לא יודעת אם אפשר לפרסם פה את השם שלה, אז תפני אלי במסר.

בהצלחה
 
למעלה