לא יודעת איך להתקדם

fialka3

New member
נעל גרב

היו לנו כאלו בחורף, כשאף אחת מהן עוד לא הלכה. ואני התרשמתי שזה דווקא יותר מסוכן להחלקה
 
אספר לך

שהיום דיברתי בעבודה עם חברה שבנה בן שנה וחצי ועוד לא הולך.רק צעד פה צעד שם והיא לא התעלפה מהעניין.
אל תדאגי.היא תלך
 

fialka3

New member
לא יודעת איך להתקדם

בנות שלי בנות שנה וחצי. כבר כתבתי שזאת, שנולדה קטנה, קצת מתעכבת בהתפתחות פיזית. היא התיישבה בכוחות עצמה בגיל 10 חודשים, התחילה לזחול על שש בגיל 11 חודשים. נעמדה על הרגליים בגיל שנה. לקחתי אותה פעמיים לפיזיאוטרפסטית, היא אמרה שיש לה טיפה גמישות יתר והיפוטונוס, אבל כל זה במידה קלה ואמור להסתדר לבד. אמרה שאם בגיל שנה וחצי היא לא תתחיל ללכת, להביא אותה שוב לבדיקה ולקנות לה נעליים שיחזיקו לה קרסוליים. לאחרונה היא התחילה לעשות צעדים ראשונים. בבית זה עד ארבע צעדים ברצף, לרוב היא מעדיפה להתנייד על שתי ברכיים. פעם אחת לקחתי את הבנות לפארק ועל הרצפה שם לא דשה סינטטי, אלא כמו גומי כזה. ושם היא פתאם קמה והלכה איזה 15 צעדים, כאלו היא כבר ממש הולכת. אז מה שהבנתי אין לה מספיק יציבות בקרסוליים והיא מפחדת ללכת. קניתי לה נעליים וחשבתי שזה יפתור את הבעיה. אבל פה יש בעיה אחרת - מידה הכי קטנה זה 19 והיא צריכה מידה אחת פחות. אבל 18 יש רק טרום הליכה והן לא יחזיקו לה את הקרסול. אז אני לא יודעת איך להתקדם מפה. יש למישהו רעינות?
 
מנסה

1.ספידה?
2.להתייעץ עם אורטופד או רופא ילדים.
אני מאוד סומכת על רופא הילדים שלי ולו הייתי נתקלת בשאלה כזו הייתי מתייעצת איתו.
אגב, למה הלחץ? ואם היא תלך עוד חודש,חודשיים?
איפה כתוב שבגיל שנה-שנה וחצי ילדים צריכים להלך באופן יציב ומלא?

רותם (לא מצליחה להיכנס בשמי).
 

fialka3

New member
אני חושבת להזמין תור לאורטופד ילדים

בעבודה יש לי הרבה אינטרקציות עם אורטופדים רגילים ונסיתי לשאול בזמנו כל מני שאלות בנושא והם לא כל כך מתמצאים בעניין כי זה לא בדיוק תחום שלהם. כנל רופאת ילדים שלנו.
אני קצת לחוצה כי הילדה הראתה לי שהיא כן יודעת ללכת כשלא מפחדת להחליק - מה שכתבתי לגבי הטיול בפארק. למרות שגבול השקלה זה שנה וחצי אני יודעת שהיא קצת מתעקבת בהרבה דברים פיזיים ובסוף כן עושה הכל בזמן שלה, לכן זה שהיא עוד לא הולכת בפני עצמו לא מפריע לי.
 

אבטליה

New member
גם אצלי לאחד התאומים היה עיכוב בהתפתחות

וגם הוא עוד לא התחיל ללכת בגיל שנה וחצי.
אני התייעצתי עם פיזיותרפיסטית טובה, שהמליצה לי לקנות לו נעלי ספורט שיחזיקו לו היטב את הרגל - חברת "נייק" או "ניו באלאנס" (לא נימרוד, פפאיה וכו'). גם לא הייתי מורידה לו את הנעליים, אפילו כשהיינו בבית.
מצאתי כאלו ב"מגה ספורט" ואפשר לדעתי למצוא בכל חנות נעלי ספורט.. אין לי מושג מאיזו מידה מתחילות הנעליים - צריך לבדוק בכל חנות.
אבל אין צורך לדאוג.. כבר לקראת גיל שנתיים הוא כבר הלך, לפעמים חסר להם בטחון עצמי. הוא פתאום עשה כמה צעדים - הוא נתמך בכיסא, ורצה להגיע למוצץ שלו - שעל הכיסא השני (במרחק 2 צעדים), אז הוא פשוט הלך!
שיהיה בהצלחה!
 

fialka3

New member
תודה

נעליים שקניתי לה לא עזרו, אז הורדתי אותן והיא עכשיו מתחילה ללכת יחיפה. לאט לאט, עדיין מעדיפה על הברכיים, אבל כבר הולכת מספר מכובד של צעדים ללא תמיכה כשאני מבקשת ממנה.
 
למעלה