אח שמציק

אצילה 555

New member
אח שמציק

בבקשה עצותיכן..
תאומים בנים בני שלוש וחצי , בכללי, שניהם ילדים טובים ואין תלונות .
אבל..אחד מהם כל הזמן מציק, חוטף דברים ומרביץ לאחיו ככה סתם
גם בגן הוא יכול לראות ילדים משחקים ולבוא לחטוף מהם או להציק
יוצא שאני כל הזמן כועסת ולפעמים נותנת מכה..מסבירה לו שלא יהיו לו חברים ככה.
יש לציין שהם מקבלים המון אהבה שווה בשווה
זה סתם אופי כזה..
איך ניתן ללמד אותו?
בנוסף, יש לתאומים קשר מאד טוב,הם חברים טובים למרות שגם רבים הרבה.
וגם שאני איתם בחוץ, לאחרונה הם מאד משתוללים ולא ממושמעים..
כל טיפ מכן אקבל בברכה
תודה
 

fialka3

New member
תאומות שלי עדיין קטנות

אז אין לי מה לייעץ לך כרגע, רק חיבוק.

אני מקווה שתבוא פצי ופיצית, מנהלת של הפורום, שהיא גם מדריכה להורים לתאומים ותוכל לעזור, למרות שדי מזמן לא רואים אותה פה, אני מקווה שהכל בסדר אצלה...
 
מנסה לעזור
באופן כללי, התנהגויות של הילדים שלנו , צריכות להעביר לנו מסר.
ילד שמתנהג באופן אגרסיבי - זה ילד שמנסה להעביר לנו מסר של צורך בתשומת לב.
למרבה הצער, ילדים מודדים כמות של תשומת לב, אבל פחות מעניין אותם סוג תשומת הלב. מה הכוונה? ברור שהם מעדיפים לקבל חיבוקים, נשיקות, מחמאות... אבל אם הם מרגישים שהם זקוקים ליותר תשומת לב - גם תשומת לב שלילית היא תשומת לב מבחינתם.
אצל תאומים - העניין הזה הוא אפילו בולט יותר. למה? כי ברגע שאמא כועסת עלי וצועקת וכמו שכתבת גם מכה (ואני אתייחס לזה בהמשך) אני גם מקבל המון המון תשומת לב מאמא, ולא רק זה, אלא מה שאפילו יותר טוב הוא שאני מקבל הרבה יותר תשומת לב מאחי - שהוא מקור התחרות העיקרי שלי על תשומת הלב של אמא.
המסקנה: אם אני מתנהג באגרסיביות ומקבל על זה המון תשומת לב - יש לי אינטרס להמשיך בהתנהגות הזו. מה שנקרא: לא מחליפים קלף מנצח....
&nbsp
אז מה עושים? סופרים עד 10 לפני כל תגובה להתנהגות שלילית של הילד. וכשמגיבים התגובה צריכה להיות הכי אדישה שאת יכולה. לא לכעוס, לצעוק וללהתעצבן - אלא בדיוק להפך - להסביר לו בקול הכי מכיל ומבין שיש לך: "אני מבינה שאתה גם רוצה לשחק במשאית. אבל אחיך משחק בה עכשיו ואצלנו בבית לא חוטפים צעצועים. בוא נבקש בצורה יפה מאחיך שיתן לך את המשאית".
במקביל לזה, תקדישי המון המון תשומת לב למציאת הרגעים (גם אם הם בודדים) שבהם הוא כן מתנהג יפה, שבהם הוא משחק יפה עם אחיו או עם חברים בגינה - ומהרגעים האלה תעשי שמחה גדולה. את כל תשומת הלב השלילית שהחסרת כשהוא לא התנהג יפה - תני לו עכשיו בכמויות אדירות של תשומת לב חיובית: "וואו, חמוד, איזה יופי!! אתה משחק כל כך יפה עם אחיך!! איזה יופי ששיתפת אותו במשחק ונתת לו את המשאית שהוא רצה לשחק בה בלי לריב איתו!! כל הכבוד לך על ההתנהגות המקסימה הזו!! ...."
בסופו של דבר המטרה היא לגרום לו להבין שהוא מקבל הרבה הרבה יותר תשומת לב על התנהגויות חיוביות מאשר על התנהגויות שליליות ואז יהיה לו "שווה" לשנות את ההתנהגות שלו.
קחי בחשבון - זה לא קורה ביום. את צריכה להיות מאד החלטית ומאד עקבית בתגובות שלך ולא לתת לעצמך להתעצבן ולכעוס עליו לא משנה מה. תמיד להעיר לו ממקום של הבנה והכלה ואהבה גדולה אליו (כי את באמת מאד מאד אוהבת אותו!).
&nbsp
דבר שני - לעניין הצעקות והמכות: כשאת צועקת או מכה ילד בתגובה להתנהגות שלו מה שאת בעצם עושה הוא ללמד אותו ע"י דוגמה אישית שצעקות/מכות היא דרך תגובה נכונה ומתאימה לסיטואציות שבהם אתה לא מרוצה מהתנהלות הדברים. כשאת תגיבי אליו אחרת הוא גם ילמד מצפייה בך וחיקוי שלך להתנהג אחרת לאחרים.
&nbsp
דבר אחרון - אני מאד מאד מאד ממליצה לך לפנות להדרכת הורים, וספציפית להדרכת הורים לתאומים כי זה משהו אחר... אם תרצי המלצות אשמח לשלוח לך בפרטי.
 
למעלה