התייעצות - הוראה, הריון וחופשת לידה

13yaya

New member
התייעצות - הוראה, הריון וחופשת לידה

יש לי התייעצות קצת מוזרה :)
במקביל לעבודה העיקרית שלי, אני מתרגלת באוניברסיטה לסירוגין בחלק מהסמסטרים. זה משהו שאני מאוד אוהבת לעשות ומבחינתי זו התאווררות נהדרת מהשגרה. הציעו לי ללמד בסמסטר חורף הקרוב (אוקטובר-ינואר), אבל אני צפויה ללדת תאומים בדצמבר (הריון ראשון). התרגול ידרוש ממני 4-5 שעות בשבוע באוניברסיטה ועוד 2-3 שעות בשבוע הכנה בבית. השאלה היא, בהנחה שלבעלי יש מספיק גמישות בשעות העבודה ויכול לחפות עלי כשאני יוצאת ובהנחה שאני יכולה לפספס פעמיים-שלוש תרגולים במהלך הסמסטר סביב הלידה. זה משהו שנראה לכן סביר להתחייב אליו במהלך חופשת לידה? ובתקופה ה"כבדה" של לפני הלידה?
או שאני משלה את עצמי לגמרי? :)
 

רi תם

New member
רק לך התשובה


הריון תאומים לא תמיד הוא ביג אישיו.
נשים נושאות הריון תאומים,עד שבוע 38 בתפקוד כמעט מלא.הכרתי כמה כאלו.
אחרי הלידה,בהנחה שלא תכירו את הפגייה,תצאו הביתה ותתחילו את מסע ההורות,לא כזה נוראי ולא בלתי אפשרי.
יש לך עזרה,בעלך.הוא יעזור.
מה לגביך?את תחליטי.
אם זו התשוקה שלך,זה מה שעושה לך שמח בלב, חשוב לך, חיוני לך....לכי על זה.
זו לא אשליה.אפשר!
אם הייתי,באופן אישי,עושה את זה?לא
.
לידה קלה,בזמנה
 

רi תם

New member
כי אני זו אני


ואגב,אני ממערכת החינוך
.
למה לא? למה להעמיס? לידה ראשונה לא ידוע מי,מה, מו....
במאמר מוסגר,אני יחידנית,ללא עזרה זמינה ונוחה אז בטח שלא.
ולמה בעצם כן? כי אני מאמינה שאם רוצים משהו באמת אז זה אפשרי.
כנשים,יש לנו עוצמות, חוזקות ויכולת תמרון להתפאר אז למה לא ללכת אחרי מה שאוהבים? הלא ילדים הם לא "מכשול". הם ילדים אהובים
.
ו...כל אחת וסדר העדיפויות שלה בחיים והרצונות האישיים שלה ו...את זו את.
את תחליטי
.
בהצלחה
 

liri251

New member
לא הייתי מתחייבת

גם לידה רגילה בשבוע 38 דורשת התאוששות . יכולים להיות תפרים.
יכולה לסיים בקיסרי או בפגיה.
בתור אחת שעברה לידה רגילה סופר קלה וקיסרי סופר קשה דווקא בראשונה התאוששתי לאט יותר כי היה לי דימום. יש לי ילד בן 3 ותאומים בני 4 חודשים.
תאמיני לי שהדבר האחרון שתרצי אחרי הלידה זה ללמד במיוחד בילד ראשון כפול שניים.
 

Maive1

New member
גם אני לא הייתי מתחייבת

היי לך,
מאוד מבינה אותך, גם אני פעם רציתי לתרגל וזה תמיד היה נראה לי מאוד נחמד אז אני שמחה שיצא לך להגשים את זה. אולם, וזו רק דעתי- לא הייתי מתחייבת.
נכון שהיריון תאומים יכול להימשך עד שבוע 38 והיו מקרים מעולם , אולם זה לא הרוב. לרוב הלידה קורית קודם, וסוף ההיריון מאוד קשה. לדעתי יש להתכונן לפי התרחיש הגרוע ביותר ולא לפי הטוב ביותר. דהיינו אם את אמורה ללדת בדצמבר, יכול להיות שגם תלדי בנובמבר (אמן שלא) ואז תשאירי את הסטודנטים שלך כמעט חודשיים בלי מתרגלת.

השאלה גם איזה קורסים את מתרגלת והאם האוניברסיטה תוכל למצוא לך מחליפ/ה במקרה הצורך? למשל, ידיד שלי מתרגל בפקולטה לפיזיקה ושם חייבים את התירגולים ואפילו להפסיד 3 תירגולים (אם לא משלימים להם) זה לא פייר לסטודנטים, כי ההרצאות לא מספיק ברורות. אני יכולה לספר לך שאצלי בתואר השני ,התירגולים בסטטיסטיקה למשל היו סופר חשובים ובלעדיהם לא הבנו
כלום
.

יכולה לספר לך גם שהכל יכול לקרות בהיריון תאומים, אני שבוע 29, ולמרות שאני בבית נחה משבוע 8, מקפידה על תזונה בריאה, ויטמינים ומנוחה ומלא ביקורים אצל רופאים- התחילו לי ללא כל סיבה נראית לעין צירים מוקדמים והתקצרות צוואר רצינית בשבוע 26, וביליתי שבוע בבי"ח. עכשיו אני בבית בשמירה הדוקה. בטח לא מתאפשר לעמוד על הרגליים וללמד... גם לבדוק תרגילים/עבודות בבית - אם הייתי צריכה עכשיו, ממש לא היה לי כוח...

בקיצור, תלוי בך כמובן, אבל אני אישית לא הייתי מתחייבת על דבר כזה, גם לטובת הסטודנטים, וגם לטובת עצמי. בכל מקרה המון בהצלחה ושיעבור קל אמן!!
 

fialka3

New member
לפני כמה שנים

למדתי אצל מישהי שילדה איזה חודש לפני ולקחה איתה ללימודים את התינוקת שלה. היא הסתדרה, אבל לדעתי זה לא אופטמלי. חוץ מזה, תבדדי, האם זה בכלל חוקי, לעבוד בזמן חופשת לידה בתשלום מביטוח לאומי אם את לא מתחלפת עם בעלך רשמי. בעבודה שלי מותר לעבוד חלקי רק בחל''ת.
אני אישית לא הייתי עושה את זה. אין לך כל כך הרבה זמן להיות רק אמא, זה רק חודשים ספורים. חבל לבזבז אותם על עבודה. חוץ מזה, לפי נסיון שלי, צריך לתת קצת זמן גם להתאוששת של מוח מהריון ולידה. לפי דעתי, אני עוד לא חזרתי לעצמי באופן מלא, למרות שילדתי לפני שבע וחצי חודשים וחזרתי לעבודה לפני חודש.
 
למעלה