סכרת הריון ומעקב סוכר

את צודקת
הבעיה היא שרובנו לא מכירים ולא מבינים מספיק כך שגם התוויות שעל המוצרים לא באמת מצליחות לספק לנו את המידע הזה שבעיני הוא הכרחי לכולם - לא רק למי שחולים בסכרת....
&nbsp
 

Maive1

New member
סכרת הריון ומעקב סוכר

שלום חברות,

עשיתי ישר העמסת סוכר 100, (הרופאה אמרה לי לדלג על העמסת 50 כי הבדיקות סוכר שלי יצאו לא טובות) והתוצאות יצאו על הפנים
. כל הערכים לא תקינים והרבה מעל מה שצריך (למשל הערך של אחרי שעה יצא לי 202). זה מאוד הפתיע אותי, כי מעולם לא הייתה לי בעיית משקל או סוכר או משהו כזה. הרופאה אמרה שזה אחד מסיבוכי היריון תאומים ושזה שם אותי גם בסיכון גבוה יותר לרעלת היריון ושעליי להתחיל אספירין. זאת בנוסף למעקב עם גלוקומטר ומשטר תזונה קפדני.

למישהי פה היה סכרת היריון ושינוי תזונה עזר לה? אני ממש לא רוצה להגיע לזריקות אינסולין... מציינת שהמשקל שלי תקין ואפילו אמרו לי להעלות עוד קצת.

היא (הרופאה להיריון בסיכון בבי"ח, מומלצת מאוד אגב, ד"ר גדות שמה) גם אמרה שיש קצת ריבוי מים אצל אחד העוברים ושזה עוד סימן לסכרת.
האם בשינוי תזונה עניין הריבוי מים ישתפר? בקיצור אשמח לעצה מכל מי שחוותה סכרת היריון ויכולה לשתף...
 

fialka3

New member
לי לא הייתה סכרת הריון אבל

עמסת 50 יצאה לא תקינה ועשיתי עמסת 100 ויצא עורך אחד לא תקין - בצום. זה לא בהגדרה של סכרת הריון, אבל כן המליצו לי על מעקב ודיאטה. לצערי, לא עמדתי בזה, כי לא יכולתי לאכול כמעט שום דבר חוץ מפחממות בגלל צרבות מטורפות בסוף ההריון. עשיתי בדיקת סוכר גם אחרי הלידה וגם היא לא הייתה תקינה. עדיין לא סכרת, אבל מצב של טרום סכרת.
לגבי השפעה של זה על עוברים - אחת מעובריות הייתה קצת גדולה לגיל ההריון בחלקו השני, אבל לא משמעותית.
 
לי לא היתה
אבל אצל אחותי שינוי תזונה כן עזר
בכל מקרה נראה לי שווה לנסות ולהשקיע בזה מאמץ למרות שזה לא פשוט כדי להימנע מהחמרה של הסכרת
 

Maive1

New member
תודה לכן , עשיתי מחקר

כמו בכל דבר, עשיתי מחקר מקיף בנושא סכרת בכלל וסכרת היריון בפרט
.

התחלתי שינוי תזונתי בעזרת הנחיית תזונאית, כבר 10 ימים, כולל מדידות 5 פעמים ביום של רמת סוכר עם גלוקומטר, ונראה שאני די בסדר!. התפריט די מבאס כי אסור הרבה דברים שאני מתה עליהם (למשל מאוד חסר לי פירות קיץ כמו אבטיח ומלון... ואסור שום פחמימה לא בריאה, דהיינו רק לחם מחיטה מלאה, אורז מלא, קינואה וכולי) אבל מה לא עושים בשביל הילדים
.
קראתי שברוב של 80% מהמקרים ניתן להגיע לאיזון בעזרת שינוי תזונתי ואז אין צורך בזריקות אינסולין וזו התקווה שלי.
יש לי תור למרפאת סכרת בקפלן שבוע הבא, נראה מה הם יגידו. בנוסף הרופאה אמרה לי להתחיל לקחת גם אספירין, ע"מ להקטין סיכויים לרעלת היריון (מסתבר שסכרת היריון מעלה סיכוי לרעלת היריון אז זה עוד סיבה להקפיד).
אני אופטימית :)
 
הפירות זה באמת מבאס ...
אבל לגמרי שווה את ההקרבה. כמו שכתבת: מה לא עושים בשביל הילדים... וזוהי רק ההתחלה...
&nbsp
ובינתיים תתנחמי בזה שבקיץ הבא תאכלי אבטיח ומלון איתם ביחד, וזה הרבה יותר כיף!!!
 
למעלה