חדשה כאן ומלא שאלות

13yaya

New member
חדשה כאן ומלא שאלות

עליתי כיתה מפורום טיפולי פוריות ומקווה להצליח לשמור על הסטטוס החדש :)
לפני שבועיים ראינו שני שקי הריון, היום ראינו כבר דופק לשניהם, זה הדבר הכי מרגש שראיתי אי פעם! (אין לנו ילדים, מנסים שנתיים וחצי, בטיפולים יותר משנה וחצי, בדרך היו שני כימיים).

יש לי מלא שאלות...

לפי תאריך ההחזרה אני אמורה להיות בשבוע 7+3, לפי המדידה היום עובר אחד מתאים ל 7+1 ואחד ל6+5. זה פער סביר? גם הפער ביניהם וגם הפער ממועד ההחזרה? הבנתי מהרופא שבשלב זה הערכת גיל העובר לא מדוייקת אבל בכל זאת חוששת.

הרופא הפנה אותנו למרפאת מעקב הריון בסיכון, בלין בחיפה קופ"ח כללית. איך הרופאים/צוות שם? מישהו ספציפי שמומלץ?
בנוסף הפנה אותי לשקיפות עורפית וסקירת מערכות. כדאי ללכת דרך הקופה? משהו מהן מומלץ לעשות באופן פרטי? יש מישהו ספציפי בחיפה שמומלץ? למתי לקבוע? צריך להזמין תור כבר מעכשיו או לחכות קודם לתור במרפאת הריון בסיכון?

מה אתן עושות לגבי תוספי תזונה וויטמינים? המולטי-וויטמינים של ההריון נראים לי סופר מוגזמים ומרגיש לי שדוחפים לי סתם. כרגע אני לוקחת חומצה פולית, ויטמין D (כי חסר לי) ואנחנו משתמשים בבית במלח מועשר ביוד בגלל ההמלצות האחרונות. יש עוד משהו שאתן יודעות שהוא קריטי?

מקווה שאני לא חופרת יותר מידי ותודה מראש :)
 

fialka3

New member
ברוכה הבאה ובשעה טובה!

לגבי גיל ההריון וגודל עוברים - הכל בסדר, נכון לכרגע אין מה לדאוג
לגבי הבדיקות - לשקיפות כדאי לקבוע תור כמה שיותר מהר. בהריון תאומים היא בסל בבתי חולים. זו בדיקה פשוטה ואין שם סיבה לעשות אותה בפרטי.
לגבי סקירות - יש הרבה דיות, תקראי כמה עמודים אחרונים פה, יש הרבה דיונים בנושא.
לגבי ויטמינים - עד שבוע 12 אני לקחתי רק חומצה פולית, אחר כך פרנטל ומשבוע 20 גם ברזל.
לגבי רופאים מומלצים - אני מאיזור הדרום, אז לא יכולה להמליץ, מקווה שיבוא בהמשך מישהו מצפון.
שיהיה קל, עגול ומשעמם.
 
ברוכה הבאה

כל זמן שהרופא לא מתרגש - אני לא הייתי מתרגשת...
&nbsp
לעניין הבדיקות - אני מסכימה עם כל מה ש fialka3 כתבה לך.
שקיפות היא בדיקה פשוטה , והיא בדיקה סטטיסטית בעיקרה כך שלא הייתי משקיעה בבדיקה פרטית.
לגבי הסקירות הדעות חלוקות. אני עשיתי בסה"כ 3 סקירות - את הראשונה דרך הקופה ואת השתיים הנוספות אצל רופאה פרטית. אבל כמו שנאמר - יש כאלו שמעדיפים דווקא את הראשונה לעשות פרטי ואת השנייה לעשות דרך הקופה. תקראי קצת ותראי מה מרגיש לך יותר נכון.
&nbsp
שיהיה בהצלחה
 

Maive1

New member
שלום


היי לך,
אני זוכרת אותך מפורום פוריות, גם אני משם... הלוואי שתישארי פה עד הסוף הטוב. אני בדיוק כמוך, זה היריון ראשון, אין ילדים (עדיין) והשוק מהמעבר של "טיפולים" "להיריון" הוא מאוד מפתיע ויש המון חששות וחרדות, שלא נעלמות. את מוזמנת לקרוא פוסט דאגני שלי מתחילת ינואר פה
.

לגבי השאלות:

1. ראשית קבעי תור לרופא מעקב בקופה. אני העדפתי רופאה שהיא עם התמחות גם בהיריון בסיכון, אותה אני רואה עכשיו כל שבועיים, בהתחלה זה היה כל חודש.
כבר מעכשיו תדאגי לקבוע תור לשקיפות עורפית, זו בדיקה פשוטה, באמת אין צורך ללכת פרטי. לפחות לי אמרו שאין בקופה (בכללית) שקיפות לתאומים, וצריך ביחידת אולטראסאונד נשים של בי"ח.
אני עשיתי בקפלן והיה נהדר (עשה לי ד"ר ינון חזן). צריך הפניה כמובן וטופס 17. אני כבר הייתי קובעת תור לסקירה מוקדמת, אני עשיתי אצל מישהו פרטי עם הסדר מול הקופה, וזה עלה לי רק 230 ש"ח. כתבתי המלצה בפירוט מוזמנת לגלול למטה ולקרוא.
סקירה מאוחרת עשיתי אתמול, באופן פרטי מלא למרות שמגיע דרך סל הבריאות. אבל זה אני ואכן כל אחד ומה שמתאים לו. היה פה כמה דיונים על זה מוזמנת לחפש. מהניוסיון שלי התורים ךרופאים הטובים מתמלאים מהר וכדאי לקבוע לפחות 6 שבועות מראש, בטח בתאומים שדורשים תורים ארוכים יותר.

2. גם אותנו הפנה הרופא פוריות למעקב במרפאת היריון בסיכון. אני הולכת פעם בחודש בבי"ח קפלן. אחות בודקת שתן, לחץ דם ומשקל ואז נכנסים לרופא. אני פחות מרוצה מהרופא שלי, למרות שהוא פרופסור ומומחה עולמי לתאומים, אני לא מרגישה שהוא מחדש לי מעבר למה שאומרת הרופאה בקופה. אני בינתיים ממשיכה שם, אמורה לעבור לרופאה חדשה, אז נראה איך יהיה. מצד אחד זה עוד זוג עיניים שבודק ומסתכל, מצד שני, זה טירטור רציני ולי בינתיים זה לא נתן הרבה. אני יודעת שיש פה בנות שמאוד מרוצות, אז זה אינדיבידואלי.

3. לגבי פער- גם אצלי היה פער ביניהם (בן ובת ) מההתחלה של כמעט שבוע, שהלך והצטמצמם ועכשיו הם כמעט באותו גודל. הבדלים בין תאומים שכיחים וידועים ואם הרופא אמר שאין מה לדאוג אז מה לדאוג. בכל מעקב יגידו לכם את הגודל של כל אחד ואם הוא תקין. הבדל של כמה ימים זה מקובל.

4. לצערי אין לי מי להמליץ לך כי אני גרה בדרום השפלה

5. תוספי תזונה- אני ללא קשר להיריון לא אוכלת בשר וביצים אז גם ככה לקחתי ברזל, בי12 וח. פולית. למצער בדיקות הדם הראו שהברזל שלי מאוד נמוך לכן כבר משבוע 18 התחלתי לקחת פרהנטל ועוד ברזל בשתיה (spaton) לפי המלצת הרופאה. אני במעקב אצל תזונאית כל 3 שבועות כי גם הסוכר שלי גבוה למרות שאני רזה (טרום ההיריון...) ואין לי בעיות משקל.

6. בהמשך תקבלי הפנייה לאקו לב עובר, עושים את זה לקראת שבוע 22-23, גם לזה צריך לקבוע תור בהקדם בבי"ח כי התורים נתפסים מהר.

7. לי נהיה קשה לישון כבר די בהתחלה וקניתי כרית שינה מיוחדת להיריון, זה מאוד עוזר לי


זהו, כל שאלה שיש תרגישי חופשי ושיהיה המון בהצלחה!
 

Maive1

New member
היה טוב :)

עשינו את הסקירה שלשום, בתחילת שבוע 22. הלכנו פרטי לד"ר אורי ארליך ברמת אביב. הוא רופא נהדר , חביב מאוד, יסודי ועם חוש הומור. הרגשנו בידיים טובות- אני ממליצה עליו בחום, העלות 2600, ולדעתי הוא לא בהסדר עם כללית.

העניין המרכזי אצלנו הוא הכיליה החסרה, ותודה לאל- סוף סוף הוא הצליח לראות בבירור שהיא אגנית. אמנם קצת יותר קטנה מהכיליה הרגילה, אבל בהחלט קיימת.
מבחינתנו זה חדשות נפלאות. עדיף כיליה אגנית קטנה יותר מאשר אין כיליה בכלל.

גם המי שפיר וצ'יפ הגנטי חזרו תקינים (עדיין מחכים למכתב, אבל התקשרו מהבי"ח להגיד שיצא תקין). כרגע יש לנו תור לנפרולוגית ילדים (גם פרטי, היה סיוט להשיג תור דרך בי"ח), ונמשיך לעקוב אחרי עניין הכיליה.
אנחנו מקווים שהיא תהיה כמו אצלי, אגנית, אבל בגודל טוב ומתפקדת. חוץ מזה כל שאר הסקירה יצאה תקינה לשניהם
. שבוע הבא יש לנו את האקו לב.
 

fialka3

New member
איזה יפי! חדשות ממש טובות! מאד שמחה בשבילך.

בשעה טובה שיהיה וימשיך קל, עגול ומשעמם.
 

13yaya

New member
תודה רבה על התשובה המפורטת וכל המידע והעצות :)

מה באמת עושים עם כל החששות והחרדות האלו...? נראה לי שהם רק מתגברים ככל שמתקדמים.
&nbsp
לגבי רופא מעקב בקופה, הייתי אצלו אתמול פעם ראשונה והוא לא כל כך הבין למה באתי אליו (האמת שקבעתי אליו את התור לפני שידעתי שיש שני שקים). הוא אמר שאת כל המעקב עושים במרפאה להריון בסיכון בלין. נשמע הגיוני?
&nbsp
איזה כיף שיש לך בן ובת :) הלוואי גם אצלי (כמובן שכל מה שבא ברוך הבא).
שיהיה המון בהצלחה גם לך!
 

liri251

New member
רק עכשיו ראיתי שאת מחיפה

אני הייתי מטופלת בלין בהריון בסיכון.
הרופא שלי היה דוקטור גאנם נדיר והוא מקסים. הוא עשה לי את השקיפות גם. הוא מנהל מיון ברמבם וגם ניתח אותי. ילדתי בקיסרי. גם אמיר ויסמן הוא בסדר. מנהל המחלקה בלין. קצת פחות נעים אישיותית.
סקירה ראשונה עשיתי פרטי אצל ברונשטיין
סקירה שנייה עשיתי ברמבם אצל פרופסור זאב ויינר
מי שפיר עשיתי אצל אריה דרוגן בהילל יפה
סקירה שלישית עשיתי אצל רון בולססקי ברמבם
שקיפות אצל הרופא שלי בלין. דוקטור גאנם נדיר
 

liri251

New member
אם את רוצה סקירה ראשונה פרטית

לקבוע כבר מעכשיו
 

liri251

New member
הוא הכי טוב שיש

גם עם הגדול עשיתי אצלו. אם את רוצה אליו תקבעי מעכשיו. ותקחי בחשבון שזה יקר. 5200 שקל לשניהם
 
למעלה