יש משהי שמניקה?

liri251

New member
יש משהי שמניקה?

רציתי לשאול כמה שאלות...
אני די התייאשתי... הם לא ינקו טוב...הבאתי יועצת הנקה...עשינו התרת לשון קשורה אבל אין מצב להניק בשקט. לוקח להם שעות לינוק. מפסיקים מלא באמצע ותמיד רעבים. ותמיד השני מתעורר תוך כדי. נראה שהתרגלו לבקבוק ולא בא להם כבר לינוק. אני שואבת כמה שיכולה ויוצא לי לתת להם חצי מטרנה חצי שאוב ביום. בוכה המון כי מרגישה אמא רעה. את הגדול הנקתי בלעדית עד שנה וארבע...אבל איתו ועם זה שיש שניים פשוט לא הולך לי. עצות יתקבלו בשמחה
 

fialka3

New member
לא מבינה כלום בהנקה

אבל באתי לחבק אותך

את לא צריכה להרגיש אמא רעה, את עושה את מיתב יכולתך בשבילם
יש הבדל ענק בן הורות לילד אחד להורות לתאומים ועוד יותר להורות לשלושה ילדים
בנות שלי לא טעמו חלב אם אף פעם ואני לא מרגישה אמא רעה בגלל זה. כן, לפעמים זה קצת מעציב אותי אבל אני יודעת שבאותו רגע לא יכולתי אחרת.
מקווה שעוד מעט יבואו לתת לך יעוצים לעניין יותר.
 

moriaf

New member
גם אני לא מבינה כלום בהנקה

אבל מעריכה שהילדים שלך צריכים אמא שפויה יותר מכל דבר אחר.
 

mo234

New member
אני הנקתי

הי.
אני הנקתי תאומים, וגם את הבכור הנקתי.
לא הצלחתי להבין מההודעה שלך איזה עצות את צריכה. בלהניק? בלהפסיק?
אצלי כשנולדו, אחד היה בתינוקיה והשני בפגיה. עשיתי כמיטב יכולתי להתרוצץ בין שתי המחלקות כדי ששניהם יקבלו הנקה. (הייתי אחרי קיסרי). הרוב סביבי המליץ להפסיק ולתת בקבוקים. זה לא התאים לי בכלל. ידעתי שאני רוצה להניק.
כשהגעתי הביתה החלטתי שאני זורמת איתם. לרוב הם היו מתואמים כשאחד התעורר גם השני אחריו. אם היו רגועים הנקתי ואז החלפתי. אם בכו, הייתי מניקה אחד והשני מונח לי על הרגליים והייתי מלטפת ומנדנדת מעט. ואחכ מחליפה. לפעמים אם המצב היה ממש רועש, הייתי מניקה קצת, מחליפה ואז שוב מחליפה ומשלימה את המנה שרצו לאכול.
פעמים בודדות ניסיתי להניק בו זמנית וזה היה ממש מסובך. אחרי שהייתי מתחילה להניק את הראשון, לא הצלחתי להרים את השני ולקרב אלי להנקה, זה היה משחרר את ההנקה של הראשון...
העדפתי להניק אחד אחרי השני.
במקביל גם שאבתי כמה שיכולתי כדי לשמור להמשך.

אבל לכל אחת מתאים משהו אחר.
אם חשוב לך להניק אולי שווה לעשות ניסיון נוסף. היתה כאן מנהלת בשם יעל נדמה לי, שהיתה יועצת הנקה, אולי תוכלי לנסות לאתר אותה...

בהצלחה בכל אופן
 

liri251

New member
בעיקר רציתי לפרוק

מאוד רציתי להניק. את הבכור הנקתי הנקה מלאה עד שנה וארבע. ושאבתי לו עד גיל שנה. לא קיבל תמל בכלל
אבל הואבן שנתיים וחצי . מקנא ועושה את המוות אז ויתרתי. שואבת 3 פעמים ביום . הם מקבלים 3 בקבוקים שאובים ליום ועוד 3 _4 תמל. מניקה בלילות בעיקר שהגדול ישן ואין לי את הלחץ של עבודות הבית. בוכה הרבה אבל הבנתי שכדי לשמור על השפיות של כולם במיוחד של "הגדול" זאת הנוסחה
 

mo234

New member
לא הבנתי למה הבן הגדול מכתיב לך את ההתנהלות?

 

liri251

New member
כי הוא לא באמת גדול

כי הוא בן שנתיים וחצי שצריך להתמודד עם שני אחים חדשים ועם אניק שהוא נמצא בכלל לא יהיה לי זמן איתו. פעמיים בשבוע התאומים עם מטפלת אחרי הצהריים לשעתיים ואני אוספת אותו ויוצאת איתו. בשישי משתדלת לאסוף מהגן . ברביעי אבא שלו אוסף מהגן ולוקח אותו לחוג. שני וחמישי סבא סהתא אוספים. אז בבוקר אני מניקה ואחרי צהריים הם מקבלים בקבוקים שאובים או תמל. בלילה בעלי נותן בקבוק עד 12 1 ואז אני קמה להניק אחרת אתמוטט. בדיוק הלילה הזה הגדול הקיא אז בכלל לא ישנתי.
 

mo234

New member
שתפי אותו במה שקורה.

את מניקה, תגידי לו שיביא ספר וישב לידך, ואת תקריאי לו.
שישב לידך ויספר לך מה היה בגן.
כך אני עשיתי עם הגדול שלי, היה בן ארבע כשנולדו התאומים.
היה משחק עם האחד כשהנקתי את השני ואחכ היינו מתחלפים :)
נשמע שיש סביבו הרבה משפחה, זה לא שהוא הפך מוזנח וללא התייחסות.
גם אם קשה לו, לדעתי, את לא צריכה בשביל זה להפסיק להניק
 
אני חושבת, שמה שמשאיר אותך שפויה
הוא מה שנכון לך ולילדים שלך.
אני מבינה את הרצון להתבסס באופן מלא על הנקה כמו שהיה עם הגדול. אבל כמו שתיארת - הנסיבות השתנו. יש לך בן גדול שהוא עוד לא ממש גדול וגם הוא זקוק לזמן אמא.
אני מאמינה שחלק מההורות באופן כללי, ובמיוחד חלק מההורות לתאומים היא לדעת לעשות פשרות. ופשרות...מה לעשות...ברוב המקרים הן כואבות לנו כי הן מכריחות אותנו לוותר על האידיאל ועל החלום שלנו ולהתיישר לפי מה שהמציאות מכתיבה.
אני חושבת שהנקה בלעדית של תאומים היא אפשרית. אני מכירה הרבה אמהות שעשו את זה. אבל אני חושבת שזה "שווה את זה" כל זמן שהתשומות שזה גוזל ממך הן לא בלתי אפשריות. ואם בנקודת הזמן הנוכחית את מרגישה שאין לך את היכולת להניק בלעדית - אז לא. זה לא עושה אותך אמא פחות טובה. להפך. זה עושה אותך אמא נהדרת שמצליחה לראות גם את הצרכים של הבן שלה מבעד למערבולת של ההורות לתאומים - וזה דבר מדהים. תפרגני לעצמך - כי באמת מגיע לך. את האמא הכי טובה שיכולה להיות עבור שלושת הילדים שלך, וזה יותר חשוב מכל דבר אחר.
שולחת לך חיבוק גדול
 
ברור שזה אפשרי .. לא הרבה יותר מסובך מלהניק אחד

ההתחלה קצת קשה ( כמו עם תינוק אחד ) אבל אח"כ עולים על הגל
מכירה רבות שהצליחו ( ואני ביניהן )
ממליצה להיעזר באשת מקצוע אם חשוב לך ( ונשמע שכך הדבר )
שיהיה המון בהצלחה :)
 
למעלה