ענייני בטיחות בבית

fialka3

New member
ענייני בטיחות בבית

אנחנו עוד לא שם, אבל תקופה שהבנות יהיו ניידות הולכת ומתקרבת.
כבר קיבלתי פה המלצות בקשר למגן פינות, שקע, דלת
ועכשיו אני רוצה לשאול שאלה בקשר לשער בטיחות. חשבתי לשים אחד כזה בכניסה לחדר בנות. בעיה היא שחדר בנות הוא ממ''ד ובאיזור הדרום יש סיכוי לא קטן שנצטרך להשתמש בחדר הזו לפי מטרתו העיקרית. ואני לא יודעת, האם אוכל לסגור את הדלת אם השער יהיה שם. מישהו יכול להגיד משהו על זה מנסיון?
ועוד שאלה בקשר ללול. האם צריך אותו?
ובכלל, כל טיפים בנושא יתקבלו בברכה.
 
שער בממ"ד ודעתי בעניין גידור...
אני לא יודעת אם יש אפשרות לשים את השער כך שלא יפריע לדלת להיסגר. אני יודעת שיש אפשרות בממ"דים להתקין דלת פנימית שהיא דלת רגילה אז אני מניחה שיש אפשרות גם להתקין את השער באופן דומה. אבל זה משהו שכדאי לברר עם מישהו מוסמך לעניין. השאלה היא למה בכלל יש לך צורך בשער כזה..?
אני באופן אישי לא מאמינה בלגדר את השטח שבו נמצאים הילדים. קודם כל כי באמת ברוב הזמן הם מעדיפים להיות בסביבתנו ולא להיות לבד, ודבר שני אני לא חושבת שגידור הוא תחליף להשגחה שלך עליהם. אין ספק שלתת להם להיות בשטח לא מוגבל עשוי להקשות עליך בביצוע מטלות מסויימות. אבל אני לא חושבת שהייתי מרגישה בטוחה להשאיר אותן בשטח מגודר וללכת למקום אחר לאורך זמן ולא להשגיח עליהם.
אני חושבת שצריך לשים לב לסביבה הביתית - לכסות שקעים, להרים מוצרי חשמל או דברים שבירים ומסוכנים לגובה שאליו לא יוכלו להגיע, לשמור על הפינות ובאופן כללי להפוך את הבית לסביבה בטוחה, אבל כן לאפשר להן לחקור את הסביבה שבה הן חיות.
גדר בעיני אמורה לשמש לגידור למצבים שהם מסוכנים עבורם - למשל מדרגות. מעבר לזה אני לא רואה צורך בגדר.
 

fialka3

New member
אני לא רוצה להשאיר אותן מאחורי הגדר באופן קבוע

אבל יש מצבים שנגיד אני צריכה ללכת לשירותים ולא רוצה שהן ירדפו אחוריי או כשאני צריכה לקלח אחת ובזמן הזה השניה תהיה במקום בטוח. נגיד עכשיו הן מבלות לא מעט זמן על משתח פעלות בחדר שלהן ואני רואה אותן. פשוט כרגע הן לא ניידות עדיין.
 
למצבים כאלה
את יכולה להכניס אותן למיטה שלהן לכמה דקות. זה בטוח באותה מידה כמו לגדר את החדר אם לא יותר...
 

fialka3

New member
לא בטוחה שבגיל שנה נגיד הן לא יבכו כל הזמן הזה במיטה

כי מקלחת זה לא ממש כמה דקות ובמיטה הן ירגישו בגיל כזה כמו בכלא וחדר שלהן זה מקום יחסית גדול עם צעצועים שלהן וכו...
 
הן יבכו גם אם תשאירי אותן לבד בחדר
ותלכי עם אחותן התאומה למקום אחר...
אם את רוצה להימנע מבכי - קחי את שתיהן איתך לאמבטיה ותני לאחת משהו להתעסק איתו בזמן שאת מקלחת את אחותה.
(ואגב, בגיל שנה - הן מתקלחות בישיבה ואפשר כבר לקלח אותן ביחד באמבטיה)
 

fialka3

New member
אמבטיה משוטפת

בעיה היא שאין לי אמבטיה בדירה. יש שני חדרי שירותים עם מקלחון, אחד קטן מאד שאין מקום להכניס את השניה לשם בזמן שאני מקלחת אחת, אבל החדר ההוא עם חימום, וחדר שני, עם מספיק מקום לשתיהן, אבל בלי חימום. ואנחנו נגור בדירה הזו עוד שנה לפחות, זאת אומרת עד גיל שנה וחצי שלהן לפחות. אז אני לא חושבת שיש אופציה לאמבטיה משוטפת, אלא אם יש פיטרנות יצירתיים שאני לא מכירה אותם.
 

fialka3

New member
נכון, חשבתי על זה

מצד שני, אני לא כל כך מתארת לעצמי איך אפשר להסתדר עם שני תינוקות בחדר אמבטיה בו זמנית. צריך לחתל ולהלביש אותן במקום, זאת אומרת להביא את כל הציוד מראש כי אני לא רוצה להשיאר תינוקת לבד בחדר אמבטיה לרגע.
 

ayala99

New member
לול

חברה אמרה לי שאת בניה שמה בלול וקירבה אותו לדלת האמבטיה, והם היו מרוצים.
 
אם זה מתאפשר זה פתרון טוב
אצלי לול לא היה יכול לעבור במסדרון שממנו נכנסים לחדר האמבטיה...
 
ועוד משהו על בטיחות וגבולות
קודם כל ממליצה להיכנס לאתר של "בטרם" למי שעדיין לא ביקרה בו.
http://www.beterem.org/template/default.aspx?PageId=279&catId=19&maincat=1
&nbsp
מעבר לזה, ברגע שילדים מתחילים להיות ניידים יותר זה השלב שבו צריך להתחיל ללמד אותם גבולות. נכון שבהתחלה צריך להגיד להם כל דבר 1000 פעמים. אבל בפעם ה1001 הם כבר ידעו לא לעשות אותו.
האחריות שלנו כהורים היא ללמד אותם להתרחק משקעי חשמל, כמו שהאחריות שלנו היא ללמד אותם לעצור לפני ירידה לכביש ולתת לנו יד כדי לחצות בצורה בטוחה. באותו אופן, אנחנו אחראים גם ללמד אותם לא לסגור את המגירות על הידיים וגם לא לקפוץ על הספה...
 

ayala99

New member
מעצור לדלת

באחד הספרים קראתי שאם המעצור לדלת הוא הטבעת עם הבלם גומי, אז עדיף לפרק, כי תינוקות עלולים להוריד את הגומי ולהחנק ממנו. אצלי בבית יש מכסה לבלם שבטוח שצריך לסלק.
 
הבנתי למה התכוונת, רק רציתי להוסיף
שגם צריך לקחת בחשבון את עניין טריקת הדלת באופן אקטיבי ע"י הילד (משיכה של הדלת ושחרור שלה מהמעצור)
 
למעלה