דברים שהשתמשנו הרבה ודברים שהיה מיותר לקנות

fialka3

New member
דברים שהשתמשנו הרבה ודברים שהיה מיותר לקנות

נושא קניות היו חשוב מאד גם לפני הלידה וגם להורים לילדים יותר גדולים. בואו נרכז בשירשור אחד מה אתם ממליצים לקנות מנסיונכם ומה קניתם והיה ממש מיותר. ברור, שאצל אנשים שונים זה יכולים להיות דברים שונים לגמרי ומהשהו שהיה בשימוש אצל אחד לשני יכול להיראות מיותר לגמרי, אבל בכל זאת נראה לי ששירשור כזו יכול לעזור. ממש אשמח, אם הורים לילדים יותר גדולים יכתבו דברים כאלו גם לגיל אחרי שנה.
 

fialka3

New member
אני אתחיל מדברים מיותרים

רק אזכיר שאני יחידנית ויכול להיות שהשתמשתי או לא השתמשתי במשהו כי הייתי רוב הזמן לבד עם הבנות שלי.
אז מה היה מיותר לקנות מבחינתי
*סלקלים - באחת השתמשתי פעם אחת כדי להוציא מבית חולים ועכשיו הוא רק תופס מקום לי במרפסת. בשני אני משתמשת עדיין, אבל הוא מחובר באוטו באופן קבוע ובשימוש אצלי בתור כיסא בטיחות. עכשיו הייתי קונה שתי כיסאות בטיחות מגיל לידה וזהו.
*עריסות גדולות - כמו בתינוקיות בגנים - לפי תקן עד גיל שנה. אני כן משתמשת עכשיו, אבל כבר עכשיו ברור לי שהם רק עד גיל שנה ולא ברור, מה אעשה אחר כך, כי זה מוקדם מאד להעביר למיטת מעבר בגיל כזה. עכשיו הייתי לקחת ביד שרה עריסות קטנות עד גיל שלושה חודשים ואחר כך מיטות תינוק - הייתי שמה אותן ישר לחדר שלהן בגיל שלושה חודשים.
זה דברים גדולים מיותרים
לגבי דברים קטנים
*דפני לאמבטיה. לא השתמשתי בכלל. זה מאד נוח לשים לכיור אבל כיור גדול יש לי בחדר אמבטיה בלי חימום, וילדתי בסתיו, אז היינו צריכים חימום מהתחלה. אז השתמשתי באמבטית תינוק ומעמד במקלחון קטן.
*לגבי בגדי תינוקות - לא השתמשתי בגרביים בכלל אלא ברגליות. לא השתמשתי בבגד גוך שצריך לשים על הראש, רק באלה שנפתחים מקדימה. זה נכון עד גיל שלושה חודשים בערך, אחר כך מתחילים להשתמש כבר.
*מד חום לאמבטיה - השתמשתי פעם או פעמיים
*מנשא - יש לי אחד, אבל נכון לכרגע - גיל חמישה חודשים כמעט - כמעט ולא משתמשת, רק בעגלה.
 

אבטליה

New member
מניסיוני - דברים מיותרים ומומלצים

מיותר:
- טרמפולינה
- אוניברסיטה (השתמשתי במזרון גדול שקניתי בזמנו ממילגה)
- מנשא
- עריסות (השתמשתי במיטה אחת בהתחלה, ולאחר מכן 2 מיטות)
- דפני
מומלץ:
- בייביקוק - מאדה וטוחן
- שידת החתלה
- ספונת - ספה קטנה - מצאתי שנוח מאד להאכיל את שני הקטנים על הספונת ולאו דווקא בכסאות אוכל

ובטוח שיש עוד דברים שאני לא זוכרת..
-
 

fialka3

New member
שאלה בקשר לבייביקוק

אני מתלבטת האם לקנות, לכן שאלה - כמה זמן משתמשים בו? זאת אומרת מגיל שמתחילים טעימות ועד איזה גיל? אפשר להכין שם רק פרות וירקות או גם דייסה, בשר וכו?
 

fialka3

New member
ועכשיו מה הייתי ממליצה

*שידת החתלה - זה ממש הציל לי את החיים אחרי ניתוח כי כאב לי מאד הגב. משתמשת כמעט בכל החתלה.
*עגלת קוקו ביבה חדשה - מאד קלה, צרה יחסית, קל לכפל ולהכניס אפילו לבגז' של אוטו קטן. עכשיו כשגגון שלה נפרד נראה לי שהיא אחת מעגלות הכי מומלצות. אני השתמשתי מגיל לידה ללא אמבטיות. הבנות נולדו בסוף אוקטובר,הקטנה נולדה שני קילו וזה היה ממש בסדר גם בשבילה. השתמשתי ממש מרגע שחזרנו מבית חולים.
*שתי טרמפולינות ואוניורסיטה אחת.
*סטריליזטור למיקרו
*בקבוקים של אוונט - נסיתי כמה סוגים, זה הכי נוח לי.
 

ננסית12

New member
נצרך ממש

תחתונים חדפ לאשפוז לאחרי הלידה
רפידות הנקה לחודש חודשיים הראשונים
בקבוקים מינימום 3 עם עדיפות ל4. אפילו שהנקתי, גם שאבתי וגם נעזרנו בתמל...
שקיות לשמירת חלב אם, ממש נצרך אבל זה בעיקר לתקופה שנכנסו למעון
חיתולים- לחכות לאחרי הלידה, לראות מה המשקל שלהם.... אנחנו השתמשנו בהתחלה במידה 0 של פמפרס... יצאו קטנות כפרעליהן....
בגדים- בגדי גוף ארוכים עם רגליות רצוי מהסוג של המעטפת. קנינו מעט לפני הלידה והשלמנו אח"כ. באמת אחרי הלידה קנינו מידות ממש קטנות, בשילב יש ניובורן סמול ובh&m יש מידה 0-1 חודשים... זכור לי שיש משהו דומה בפוקס.
לקנות רק תמל 1 קטן להתחלה לראות מה הקצב שלכם ואם מתאים הסוג שבחרתם. בהמשך תקנו לפי הצורך.
אמבטיה עם דפני והריפוד לדפני היה שימושי מאוד.
מגבת גדולה לכל תינוק
קרם גוף
מקלוני אזנים
4 סדינים לאמבטיות של העגלה
חיתולי טטרא. מליון בערך....
לא קנינו חיתולי פלנל.
סדינים לעריסות/לולים. מיני' 4.
קשתות לעגלה, נהנו מזה מאוד
גם מוביילים למיטות
מוצצים, לקנות 2 סוגים... אחד שיהיה פשוט כמו של הבי"ח לדעתי..
יש עוד אבל כבר לא זוכרת....
בהצלחה!
 

fialka3

New member
כמה הערות ושאלה

אצלנו דווקא חיתולי פלנל היו בשימוש כי יש פליטות בהתחלה, כדי לא להחליף סדין כל פעם
לגבי תמ''ל - אני לא קניתי לפני ואחר כך קניתי כבר זה שקיבלו בב''ח
ועכשיו שאלה - יש לך אולי איזה טיפים לאחרי גיל שנה?
 

ננסית12

New member
לא מצליחה לחשוב

על משהו ספציפי... אולי על כסאות אוכל? אצלנו, כשהן כבר היו צריכות כסאות אוכל אז עדין לא ישבו לבד אז הייתי חייבת כסאות עם זוית ישיבה יותר גדולה מ90 מעלות... יש לנו של צ'יקו פוקט לאנץ'. מתקפלים שיא הקומפקטי ונכנסים מתחת לשולחן שזה יעיל מאוד כשיש שני כסאות...
&nbsp
כסאות בטיחות קנינו אוונפלו שהוא חמישה כוכבי בטיחות במבחני ריסוק ועולה 700 לכסא... סביר.
&nbsp
&nbsp
חוצמזה, לגבי בטיחות בבית לקראת מתי שמתחילים להיעמד, חשוב לקנות מגן לשקעים ולדעתי גם מגן מפני פינות של שולחנות... הבת שלי קיבלה בומבה ממש רצינית מהשפיץ של פינת האוכל שלנו...
&nbsp
 
אמנם לא אמא אבל טיפלתי 19 שנים בתינוקות

לגבי תמ"ל אפשר עוד לפני הלידה להתקשר לחברות השונות ולבקש דוגמיות
יש מקומות כמו הסופרפארם (לפחות בעבר) שהיו נותנים בסכום קטן ערכות שכללו קןפסת תמ"ל, בקבוק, מוצץ אחד כאשר הציגו ספח של תעודת הזהות עם שמות התינוקות, זוכרת שראיתי ערכות ממש משתלמות
 
מתייחסת בתשובה לנושאים שאליהם את התייחסת
ואנסה בהמשך להוסיף עוד משלי...
סלקלים - מסכימה איתך לגמרי שזו הוצאה מיותרת - הם לא קלים (!!!) - ומבחינה בטיחותית אין להם שום יתרון על פני כסאות בטיחות מגיל 0. אלא אם יש עגלה עם מתאמים לסלקל - וזה כבר יכול לשנות את התמונה מבחינתי, כי אז באמת יש להם יתרון שלא צריך להוציא תינוק ישן מהכיסא ולהעביר לעגלה, אלא פשוט שולפים אותו מהרכב עם הסלקל והוא מתלבש על העגלה.
עריסות גדולות - אני לא בטוחה אם הכוונה היא ללול. אם כן, בשבילי זה דווקא היה מאד שימושי - במשך היום הלול היה בסלון - בטווח הראייה שלי והם ישנו בו ביחד, ובלילה ישנו בעריסות הקטנות / במיטות תינוק שהיו בחדר שלנו/בחדר שלהם.
דפני לאמבטיה - מסכימה איתך במיליון אחוז. לא מבינה את הנוחות של זה, לא סומכת על זה, ואם בכל מקרה אני צריכה להחזיק את התינוק בידיים אז זה רק מפריע לי באחיזה שלו. גם כל כריות האמבטיה למיניהן מיותרות בעיני - סתם פריט שקשה לייבש אותו וצובר עובש. לא שימושי.
גרביים ובגדי גוף שנלבשים דרך הראש - גם אני לא השתמשתי בחודשים הראשונים. בהמשך כן.
בעניין המנשא אני לא מסכימה איתך - בשבילי זה היה הצלה ממש! הבן שלי סבל מגזים נוראיים והיו שעות שהדבר היחיד שהצליח להרגיע אותו היה מנשא בד של לופיקס שקיבלתי מחברה. בהמשך גם היו לנו שני מנשאי בייבי ביורן והיו המון טיולים עם הכלבה שהיינו עושים איתם, וגם כשהייתי לבד בחוץ עם שניהם - תמיד לקחתי איתי מנשא למקרה של תינוק שבוכה וצריך להיות על הידיים - זה פותר את הבעיה ומאפשר לך להמשיך לטייל עם העגלה. מבחינתי המנשאים היו חד משמעית הצלה ואין שום סיכוי שהייתי מסתדרת בלעדיהם.
מוסיפה לזה: טרמפולינות ויותר מהן - פוף שמבחינתי שימש כמו טרמפולינה - האפשרות להניח תינוק שקוע בתוך הפוף והוא נמצא בתנוחה שהיא מערסלת ומחבקת ועם זאת שומרת על הגב שלו היתה נהדרת מבחינתי. הטרמפולינות גם שימשו אותי מאוחר יותר בתחילת הטעימות עד שעברנו לכיסאות אוכל.
חיתולי טטרא - השתמשתי המון , ולאורך הרבה זמן - גם הייתי מניחה להם אותם בעריסה לטובת פליטות, גם השתמשו בהן בתור חפץ מעבר בזמן השינה לאורך הרבה (!) שנים, גם היום משמשים למשחקים שונים (שמיכה לבובות, מפה לשולחן משחקים... ועוד כל שימוש שעולה בדימיונם הפורה של הילדים שלי...)

אחרי גיל שנה - לדעתי כדאי לפתוח שרשור נפרד לצעצועים מתאימים ומומלצים לכל גיל, ויותר מזה, הייתי שמחה שנפתח גם שרשור על ספרים מתאימים לכל גיל. אבל ספציפית לנושא השרשור הזה אני חושבת שהקנייה הכי מיותרת מבחינתי היתה מיטות מעבר. לצערי, לא יכולתי להימנע מהקנייה שלהן כי בדירה הקודמת שלנו לא היתה אפשרות להכניס שתי מיטות ילדים בגודל רגיל לחדר הילדים. אבל אם יש אפשרות כזו - מיטות המעבר אולי נראות כמו שלב מעבר נוח ופחות מאיים ממיטת יחיד, אבל בפועל אפשר למצוא דרכים "לצמצם" גם מיטת יחיד ולוותר על הקנייה של מיטת מעבר שמשמשת לפרק זמן מאד קצר.
 

fialka3

New member
לגבי עריסות ומיטות

עריסה גדולה שלי היא דומה לזאת
http://www.baby-star.co.il/items/1359340-עריסת-פלסטיק-סופר-בייבי
רק שלי הן מעץ ועם שלושה מצבי גובה ומתאימות עד גיל שנה לפי תקן. כשקניתי, חשבתי להשתמש עד גיל שנה וחצי ואז לעבור למיטות מעבר, אבל כנראה זה לא אפשרי למשוך בעריסות האלו עד גיל שנה וחצי. גם בדירה הנוכחית שלי אין אופציה להכניס שתי מיטות יחיד לחדר ילדים וזה גם מאד מוקדם.
כששאלתי על אחרי גיל שנה, חשבתי על אופניים, בימבות, שולחנות ילדים וכו. תוכלי להגיד משהו בקשר לזה?
 
את תיכננת להשתמש בעריסה אחת כזו עבור שתיהן?
אין סיכוי שזה מספיק רחב עבור שתיהן עד גיל שנה וחצי... וגם עבור אחת - תבדקי את עניין הגובה. את צריכה מיטה שהמעקה שלה הוא מספיק גבוה כך שהם לא תוכלנה לטפס עליו ולצאת באמצע הלילה...
ואגב, לגבי מיטות מעבר - גיל שנה וחצי זה מאד מאד מוקדם בשביל לעבור למיטות מעבר\מיטות יחיד. זה מעבר שכדאי לחכות איתו כמה שיותר.. כשיש כבר גבולות מבוססים בעניין השינה ואי יציאה מהמיטה במהלך הלילה...
&nbsp
לגבי אופניים , בימבות וכו' - נראה לי שזה מקום לשרשור אחר של צעצועים/משחקים ואת השרשור הנוכחי להשאיר לטובת ציוד בלבד. לא ?
 

fialka3

New member
ברור שלא, כל אחת מהן בעריסה משלה מרגע ראשון

אבל זה בדיוק מה שאני התכוונתי להגיד - עכשיו נראה לי שהעריסות עד גיל שנה בלבד. בכל אפון, נראה לי שהבעיה תפטר - אמרו לי שמיטת תינוק אחת מוסרים לי ומיטה השניה אני אוכל לקחת זמני מחברים שלי שבת שלהם כבר גדולה וישנה במיטה רגילה ובנתיים הם לא צריכים את מיטת תינוק שלה.
אפשר גם בשירשור נפרד.
 

fialka3

New member
כן, רק שזה לא מבטל עובדה שעריסות כאלו זו הוצאה כספית מיותרת

 
למעלה