סקירה מאוחרת

סקירה מאוחרת

היי לכן, אני עושה סקירה מוקדמת אצל רופא פרטי בהסדר של הקופה (כללית פלטינום) ומאוד מתלבטת לגבי הסקירה המאוחרת הא לעשות גם בפרטי (זה עולה מלא כסף) או לעשות בקופת חולים ולסמוך עליהם?
מה אתן אומרות מה עשיתן?
אגב הריון תאומים מונו בי
 

fialka3

New member
אני עשיתי סקירה ראשונה בפרטי

ושניה דרך קופת חולים. הבדל היה מאד משמעותי.דרך קופת חולים עושים סקירה רגילה והיא מאוד מוגבלת - יש רשימת איברים של משרד הבריאות שבודקים רק אותם. נגיד, בודקים שיש כף יד ולא בודקים, כמה אצבעות יש וכו. בפרטי לקח שעה וחצי לשני עוברים ובדקו הכל מספר פעמים, אפילו הראו לי עורק של הרחם של אחת מעובריות. בקופה עשו לי סקירה במשך חצי שעה לשני עוברים.
מצד שני, אם עשית סקירה מוקדמת בפרטי ואמרו שהכל תקין, אז כנראה שהכל תקין. אבל יש מספר איברים שמתפתחים יותר מאוחר, נגיד חלקים מסויימים של המוח.
שיקול שלי לעשות סקירה ראשונה בפרטי היה שאם משהו מאד לא בסדר, אני יכולה להפסיק הריון של אחד מעוברים ובמקרה גרוע ביותר של שניהם. סקירה שניה אני עשיתי בשבוע 23+5. זה עובר בר חיות. במקרה כזא אני הייתי עושה הפסקת הריון רק אם חסר לו משהו מאד רציני במוח. זה קו אדום בשבילי ביחס לעובר בר חיות וזה בטח היו רואים בסקירה בקופה. בכל מקרה אחר לא הייתי מפסיקה הריון אז לא ראיתי משמעות לשלם עוד הרבה כסף עבור הבדיקה.
 

Maive1

New member
אני עושה בפרטי

היי לך חברה,

תראי, כמו בכל דבר בהיריון (כך אני מגלה שוב ושוב...) יש דעות לכאן ולכאן. אני יכולה להגיד לך רק מה השיקולים שלי. זה היריון ראשון שלי, שבא בקושי רב ועברתי דרך ייסורים בשבילו. מבחינתי הוא מאוד יקר, תאומים זה גם ככה בסיכון גבוה ולי יש עוד כמה נתונים אישיים ששמים אותי בסיכון עוד יותר גבוה. אנחנו החלטנו לעשות בפרטי, כדי לדעת שקיבלנו את הכי טוב או הכי טוב שמתאפשר. עשינו סקירה ראשונה פרטית דרך ההסדר של כללית (עלות לתאומים: 228 ש"ח), אצל רופא נהדר בהסדר. (ד"ר לוריאן מרמת אביב אם מעניין אותך,) ציוד סופר משוכלל (ארבע מימד), היה מאוד מקצועי והסקירה הייתה איזה שעה ועשרים משהו כזה, והוא בדק דברים כמה פעמים.

סקירה מאוחרת מגיע ע"ח סל הבריאות, אבל הקופה, ככה לי אמרו שהתקשרתי, לא עושה לתאומים, זה רק בבתי חולים, והיה סיוט להשיג אותם. מה גם שגילו לנו ממצא בעייתי בסקירה הראשונה (חסרה כיליה לאחד העוברים), ואנחנו רוצים שוב סקירה יסודית ומדוקדקת ככל הניתן גם במאוחרת. אז קבעתי לרופא מומלץ בשם ד"ר ארליך גם ברמת אביב (דרך מכון מור לאישה, לשבוע 22). אמנם פרטי ויקר (2600 ש"ח), אבל אם יש לך פלטינום מקבלים החזר.

זה באמת עניין של גישה, אני מאמינה שגם בציבורי עושים עבודה טובה, מצד שני אנחנו החלטנו שזה שווה לנו את ההשקעה. כל אחד ומה שנכון לו. בהצלחה ושיהיה משעמם!!
 
אצל דר ארליך זה 2600 לשני העוברים?

אני גם עושה מוקדמת אצל דר לוריאן אבל מאוחרת אצלו עולה 5000 ומשהו לכן ההתלבטות.
היית מרוצה מדר ארליך?
 
עכשיו שמתי לב שעוד לא עשית אצלו...

אני אשמח אם אחרי שתעשי תכתבי איך היה אם לא מפריע לך
 

Maive1

New member
ככה אמרה לי המזכירה...

מאוד מוזר, את בטוחה שהבנת נכון?? 5000 ש"ח?
5000 ש"ח נשמע לי מאד מוגזם אפילו לתאומים. הכי יקר שביררתי (וביררתי אצל כמה תותחים) יצא 4400 לשניהם (אצל ד"ר ערן כסיף הידוע לטובה, מתל השומר, מקבל פרטי בעזריאלי). אז ממש מוזר לי שאצל ד"ר לוריאן יקחו 5000 ש"ח, משהו לא מסתדר... כדאי לברר אצלו שוב.

המזכירה במכון מור שקבעה לי את התור לארליך, אמרה לי 2600 ש"ח לשני העוברים כמובן, הדגשתי שוב ושוב שזה תאומים והיא אפילו אמרה "צריך לקבוע לך תור כפול כי זה תאומים". אני אוודא מחר שוב רק ליתר ביטחון ואגיד לך מה אמרו. בכל מקרה אגיד לך כמובן אחרי הסקירה איך היה ( יש עוד 6 שבועות).

ללא שום קשר- בגלל בעיית הכיליה שהתגלתה אצלנו, הופננו לסקירה מוכוונת לכליות, וקבעו אותה בקפלן (ציבורי). זה עוד שבועיים, לאחר מכן אוכל להגיד לך גם איך היה שם... בכל מקרה שווה אולי לקבוע איזה תור או שניים בפרטי, כי התורים נתפסים נורא מהר!.
 

fialka3

New member
אני עשיתי סקירה מאוחרת במרקז בריאות האישה

הזמנתי תור דרך *2700. לתאומים. לא שאני ממליצה לעשות ככה, פשות מציינת שסקירה מאוחרת לתאומים דווקא כן עושים בקופת חולים.
דרך אגב, נראה לי שהמחיר הוא 2600 לכל עובר בפרטי. סקירה מוקדמת בפרטי עלתה לי 4500 ש''ח.
 

Maive1

New member
מעניין! הם נראה לי אומרים משהו אחר לכל אחת...

שאני התקשרתי ל*2700, אמרו לי שחד משמעית לא עושים סקירות לתאומים בקופה, ויתרה מכך- התקשרתי לשני מרכזי בריאות האישה מאוד גדולים באזור המרכז (בראשון לציון וברחובות) והם אמרו גם, שלא עושים אצלם סקירות לתאומים! ממש מוזר. באיזה מרכז בריאות האישה עשית?

לגבי סקירה פרטית- ביררתי עכשיו שוב עם מכון מור לאישה (היכן שד"ר ארליך מקבל פרטי), והיא שוב אמרה- לתאומים 2600 ש"ח. ממש וידאתי את זה.
 

fialka3

New member
אני עשיתי בבאר שבע

וגם לקח לי כמה פעמים להתקשר אלייהם כדאי לקבוע תור. לפני זה הצלחתי לקבוע באשקלון, אבל בסוף לא הייתי צריכה כי קבעתי בבאר שבע דרך *2700.
 

שירה801

New member
אני עשיתי באיכילוב

את הראשונה עשיתי פרטי עם החזר (ד"ר לוריאן) ואת השני עם טופס 17 באיכילוב.
יצא לי רופא ממש יסודי ומקצועי- הוא בדק אותן שעה והיה מאוד מקיף. הרגשתי שאני בידיים טובות.
 
אני הייתי מחכה לראות את תוצאות הסקירה המוקדמת
ובהתאם לכך-מחליטה...
אם יהיה משהו בעייתי בסקירה הראשונה (טפו טפו טפו) בעיני זה משפיע על ההחלטה לגבי הסקירה השנייה.
 
למעלה