פינה להורים שרוצים לישון

fialka3

New member
פינה להורים שרוצים לישון

בזמנו כשהפורום הזו היה פעיל יותר, הייתה פה מסורת טובה לרקז כל השאלות שקשורות לשינת ילדים בהודעה אחד ואז יועצת שינה הייתה עונה עליהן. ועכשיו יש לנו מצב שנמצאת פה יוצעת שינה ולא סתם נמצאת אלא היא מנהלת של הפורום ואף אחד לא שואל שאלות בנושא. אני לא מאמינה שלאף אחד אין שאלות כאלה. ננסה לחדש את הפינה?
 

fialka3

New member
אני אתחיל עם שאלה בקשר לארוחת חלומות

הבנות שלי בנות ארבע וחצי חודשים. בדרך כלל הן הולכות לישון ב19-20 ואז אחת מהן, לעתים קרובות הרבה יותר דווקא גדולה ולא קטנה - כן, יש להן עדיין הבדל מאוד משמעותי של יותר מקג במשקל - מתעוררת באמצע לילה ואז אני מאכילה גם אותה וגם את אחותה. אחר כך הן מתעוררות ב7-8. זה מצב ממש מצועיין בעניי. אבל שמתי לב כשנגיד גדולה מתעוררת ב23 ואני לא מצליחה להרדים אותה עם מוצץ ואז מאכילה אותה במחשבה שהיא רעבה וגם את אחותה במחשבה אגויסטית כדי שלא תעיר אותי בלילה אז הן ישנות עד הבוקר. זה לא קורה הרבה ומצב הנוכחי עם ארוחת אמצה לילה מתיאם לי, אבל השאלה היא אולי כדאי לנסות לתת להן כל ערב ארוחת חולומות ב23 בתקווה שישנו כל הלילה או שלהשאיר כמו שיש? עם ארוחת חולומות אני אצטרך לשנות גם סדר יום שלי כי כעת אני הולכת לישון ב22. אני אוסיף שכרגע אין להן שעה קבוע בלילה שהן מתעוררות לאכול - זה יכול להיות באחת וגם בארבע.
 
האכלת חלום
אני אתחיל קודם כל מכך שהתעוררות אחת בלילה זה מצב מעולה! עד גיל שנה זה יותר מסביר להתעורר לאוכל באמצע הלילה.
לעניין האכלת חלום - הדעות מנוגדות.
מצד אחד, באמת יש בזה נוחות מאד גדולה להורה - כיוון שהוא שולט בזמני ההאכלה בהתאם לנוחות שלו, ובמיוחד עם תאומים - יש בזה יתרון גדול.
מצד שני - הגישה שטוענת שזה מנגנון ש"עוקף" את מנגנון רעב ושובע הטבעי של הגוף ובעצם מלמד את הגוף לא להתייחס לתחושות שלו.
&nbsp
אני באופן אישי לא אוהבת האכלת חלום כי היא מייצרת אצל התינוק הרגל לקבל אוכל בשעה קבועה שהוא לא בהכרח זקוק לו... עם כל הקושי שבדבר אני מעדיפה להתעורר בזמנים שונים אבל בהתאם למה שהתינוק באמת צריך ולא לתת סתם אוכל אם אין לו צורך.
 

fialka3

New member
תודה

אצלנו זה הולך כרגע בהתאם למה שתנוקת אחת רוצה, כי את השניה אני מאכילה אחריה ולא יודעת, האם היא רעבה באמת. אבל היא גם אוכלת מנה שלמה ולא מתנגדת...
 
את מעירה אותה כשהראשונה מתעוררת ?
או שהיא מתעוררת לבד?
תמיד אותה אחת מתעוררת ראשונה?
 

fialka3

New member
אני מעירה אותה אחרי שראשונה אכלה

לפעמים היא מתעוררת לבד, אבל בדרך כלל לא. כן, בדרך כלל אותה אחת. נגיד, היום אותה אחת שמתעוררת בדרך כלל לא התעוררה, שמעתי בלילה את השניה "מדברת" , אבל היא לא בכתה ולא נגשתי אליה ואז נרדמה שוב ולא אכלו בלילה. אני חושבת אולי בכלל קר להן קצת והיום היה לילה חם יחסית ובגלל זה הגדולה לא התעוררה...
 
לא לגשת מיד - זו תגובה מעולה
כיועצת שינה, נתקלתי הרבה פעמים בהורים שניגשים לתינוקות בלילה מיד כשהם שומעים קול מכיוונם - ומניסיוני זו טעות. לא צריך "לרוץ" מיד - אלא כן לאפשר להם רגע של התמודדות לבד כיוון שיכול להיות שמדובר בהתעוררות קלה בין מחזורי שינה וההגעה של ההורים הופכת אותה מהתעוררות קלה שהתינוקות יכולים באופן עצמאי לחזור לישון אחריה, להתעוררות של ממש שבה הם כבר זקוקים לעזרת ההורים כדי לחזור לישון.
אני כמובן לא מדברת על לתת לתינוק לבכות מבלי לגשת אליו. אבל תינוק שרק מתעורר - ששומעים את התזוזות שלו או אפילו מלמולים שלו אבל הוא אינו בוכה - אין צורך לגשת אליו באמצע הלילה.
בקיצור, מה שרציתי להגיד לך - כל הכבוד שלא ניגשת ואיפשרת להן לישון לילה שלם ברציפות !
&nbsp
 

fialka3

New member
אני חושבת אולי פעם אחת לנסות לא לעיר את השניה

ולראות האם היא תתעורר לבד לאוכל, אבל אין לי אומץ, כי זה יבוא על חשבון שעות שינה שלי. מצד אחר אני עדיין בחופשת לידה ולא נורא אם אתעורר פעם נוספת בלילה וכדאי לנסות, אולי היא באמת לא צריכה אוכל בלילה ורק אחותה כן.
 
אין ספק שחוסר סינכרון פוגע בשעות השינה
אבל למה לא לנסות לילה אחד? תמיד תוכלי לחזור לסנכרן בלילה שאחריו....
 

Maive1

New member
עוד לא שם, אבל יש שאלה


היי לכן,

הנושא עדיין רחוק ממני, אולם זה נושא סופר חשוב ואני כבר שמחה לקרוא וללמוד ולקבל טיפים מאנשים מנוסים...
שאלתי- איך באמת, בטח עם תאומים, מתחילים ביצירת סדר יום ולו"ז, איך יודעים מתי לשכיב אותם לישון, מתי להאכיל אותם בלילה? האם כל פעם שהם מתעוררים? איך יודעים שזה מרעב ולא ממשהו אחר? ואיך אפשר באמת ל"סנכרן" בשינה שלהם כך שיהיו ערים ווישנו באותם הזמנים?

המון תודה!!!
 

fialka3

New member
את בטח בהמשך תקבלי תשובה מקצועית

אבל אני בנתיים אספר קצת מנסיון הקטן שלי. הקטנה שלי נולדה שני קילו. תינוקות כאלו מומלץ להיער כל שלוש שעות לאוכל, גם ביום וגם בלילה. תינוק שאוכל תמ''ל, גם ככה אוכל כל שלוש שעות בערך. אם מניקים, אז לעתים קרובות יותר, כל שעתיים בערך. בהתחלה לא קל להבין, למה התינוק באמת בוכה. האם הוא רעב, האם הוא עייף או האם הוא צריך גראפס. צריך לזכור שאם תינוק אכל מספיק ובכל זאת בוכה שעה אחרי אוכל, אז כנראה שיש לו גראפס תקוע וצריך להרים אותו. זה טיפ מאד חשוב. לאכיל שוב במקרה כזה זה טעות. אז עד שהקטנה הגיעה למשקל שתיים וחצי קילו, הערתי אותה וגם אחותה על הדרך כל שלוש שעות. שמתי לי שעון מעורר אם במקרה הן לא יעירו אותי. לא זוכרת, שבאמת הצטרכתי אותו אי פעם...אחר כך הפסקתי וזרמתי איתן, אבל ברגע שאחת אכלה, השניה קיבלה בקבוק מיד לאחריה. הייתי לבד איתן רוב הזמן, אז הייתי צריכה את זה כדי להקל לי על חיים. ככה סנקרנתי אותן. יש לזה מחיר - לפעמים הן מתעוררות ביחד ובוכות ביחד. אבל אין מה לעשות. בהורות לתאומים יש הרבה פשרות, ואחת מהן זה להבין, שלפעמים קורה, שתינוק אחד צורח ואת לא יכולה לעשות כלום עם זה, כי את מטפלת באחיו באותו רגע שצריך אותך בדיוק באותה מידה. בחודש ראשון הבנות שלי בעיקר ישנו ואכלו כל שלוש שעות. לאחר חודש הן התחילו להיות ערות קצת יותר במהלך היום ולפתח פערים גדולים יותר בארוחות בלילה. בהתחלה זה פעמיים בלילה, אחר כך פעם אחת.
ככה בערך. אבל אל תדאגי, גם לי היו מלא חששות, כי לא טיפלתי אף פעם בתינוקות ובקשי ידעתי להחזיק אותם בידיים, אבל טבע עושה את שלו ודברים מסתדרים.
 
האמת? תשובה מעולה!!
לא בטוחה שיש לי מה הרבה להוסיף לזה..
&nbsp
בעיקרון מבחינת לו"ז מסודר וסדר יום קבוע - זה משהו שלא רלוונטי לפני גיל 3 -4 חודשים.
לפני הגיל הזה חשוב להיות ערים לצרכים של התינוקות וולעזור להם "להתאקלם" בעולם ולעשות את המעבר מהרחם אל העולם החיצוני בצורה כמה שיותר קלה. ברגע שרוצים להתחיל לסגל סדר יום קבוע מתחילים גם להשכיב לישון בשעות קבועות, ויחד עם ההשכבות גם כל שאר ה"פרוצדורות" מתכנסות לאיזשהו מבנה קבוע (אוכל, אמבטיה, טיול...). הסיבה שאני מתייחסת לזה כ"פרוצדורות" היא שבעיקר אצל תאומים (אבל לא רק) הרבה פעמים החודשים הראשונים הם מאד טכניים - סביב הטיפול השוטף - האכלה, החלפת חיתול, אמבטיה... כיוון שאלו באמת הדברים שלוקחים את רוב הזמן.
לגבי הסינכרון בין התינוקות - כמו שכתבה לך fialka3 - בד"כ משיגים את זה ע"י כך שמאכילים אותם ביחד, גם אם רק אחד מהם בכה לאוכל. כך הם מתרגלים לאכול באותם זמנים. יש לזה יתרונות וחסרונות.
אני באופן אישי העדפתי לא לסנכרן כיוון שהרגשתי שדווקא זמני הארוחות הם זמנים שמאפשרים לי סוג של זמן אישי אחד על אחד עם כל אחד מהתינוקות, ולא רציתי את הלחץ של עוד תינוק שרעב לאוכל באותו זמן (לא שזה לא עשוי לקרות בכל מקרה... ). החיסרון המשמעותי של לא לסנכרן בארוחות הוא כמובן שעות השינה - שהן גם ככה מאד מאד מאד מצומצמות (את לא מתארת לעצמך עד כמה ....) .
כל אמא צריכה להבין עם עצמה מה יותר מתאים לה - לאופי שלה, להתנהלות שלה, לרמת התמיכה שיש לה מסביב... אני מאמינה שאת תדעי מה יותר נכון עבורך.
הערה חשובה שהעירה fialka3 היא לגבי מששקלים נמוכים (שהם מאד נפוצים בתאומים) - במקרים האלה חייבים להעיר לאוכל כל 3 שעות.
&nbsp
מקווה שהצלחתי לענות, ואם לא - אשמח מאד לשאלות נוספות
 

fialka3

New member
למדתי את כל זה מארכיון של הפורום...

בעיקר מטיפים של ספי - מנהלת לשעבר וגם אם יחידנית. זה מאד מאד עוזר. אני רוצה גם לעזור לאחרים, לכן אני מנסה לעשות מאמצים כדי שהפורום יהיה פעיל יותר גם בשביל אמהות לתאומים.
 

ayala99

New member
תאומות שישנות יחד

בנות כמעט 4 חודשים ישנות איתי יחד, מגיל כמה שבועות. נראה שהן מאוד אוהבות להיות יחד. רק בעגלה אני נאלצת להפריד ביניהן. אני מרגישה שבקרוב יהיה מסוכן להשאיר אותן במיטה שלי. יש פה הורים שהשאירו את התאומים לישון יחד? אם כן אז איך עושים את זה טכנית? קראתי פה שרשור ישן של התנגדויות אבל אולי יש מי שהצליח לו.
 
כיוון שקראת כבר את כל הסכנות
אני יוצאת מנקודת הנחה שאת מכירה את הכללים הבטיחותיים ללינה משותפת (בין האם לקיר, בלי שמיכות, בלי כריות, סדין עם גומי מתוח.... )
מה שאני הייתי מציעה לעשות הוא להוריד את המזרון שלך לרצפה על מנת להמנע מנפילות בזמן שיתחילו להיות פעילות יותר גם בלילה (חלק מההתקדמות בשלבים ההתפתחותיים - זחילה, ישיבה, עמידה - מתורגלת גם בלילה).
דבר נוסף שכדאי בעיני הוא לסגור את דלת חדר השינה (או את הדלת עצמה או להתקין שער נמוך שלא יאפשר להן טיולים ליליים. אל תסמכי על זה שתתעוררי לפני שיספיקו לצאת מהחדר.
וכמובן לוודא שסביבת החדר מאובטחת - אין שקעים גלויים, אין כבלי חשמל שהן עשויות להיתקל בהם או למשוך אותם, אין פינות חדות, חפצים מסוכנים או חפצים שעשויים ליפול עליהן....
&nbsp
&nbsp
 

fialka3

New member
סביבה מאובטחת

בנות שלי בנות ארבע וחצי חדשים ישנות במיטות שלהן ואפילו הכנסתי אותן לחדר שלהן בגיל 4 חודשים, אבל יש לי שאלה לגבי בטיחות. נכון לכרגע לא עשיתי כלום בנושא, בנות בדרך כלל על משתח פעילות שמונח על הרצפה כשהן ערות. אחת מהן כבר מתהפחת מבטן לגב ושתהן יודעות לשנות ציר. זה הזמן להתחיל לסדר עניני בטיחות או שאפשר לחכות עוד קצת?
 
עוד קצת...
אבל זה יגיע יותר מהר ממה שאת חושבת... וברגע שיתחילו לזחול ולהגיע לכל מיני מקומות - גם בלי לשבת הן יכולות להושיט יד ולפתוח מגירות תחתונות וכו'...
אז כדאי להתחיל להרים דברים שאת לא רוצה שיגיעו אליהן, לקנות מנעולים למגירות, מגינים לפינות ובעיקר בעיקר לדלתות של חדרים שעלולות להיטרק על האצבעות כשמושכים אותן..
 

ayala99

New member
מתברר שלא קראתי הכל

הי,
קראתי שילדים רבים וכו אבל כללי בטיחות ללינה משותפת אני לא מכירה: למה אסור שמיכות? אנחנו ישנות עם שמיכות עכשיו, לא קר אחרת?
 
בלינה משותפת מומלץ להימנע משמיכות עבות/כבדות
(כדוגמת שמיכות פוך) ולהשתמש בשמיכות קלות בלבד. הסיבה היא שתינוק שחלילה מסתבך ונחנק תחת השמיכה לא מסוגל להרים אותה בגלל המשקל שלה (כמו גם את הכריות). עדיף להלביש בשכבת ביגוד נוספת על פני הוספת שמיכה.
 
למעלה