בדיקת verifi - nipt

sher42

New member
בדיקת verifi - nipt

היי בנות,
האם מישהי עשתה את הבדיקת דם היקרה הזאת שבודקת תסמונות כרומוזוליות בעוברים? וממליתה לעשות? והאם זה יכיל להחליף בדיקת מי שפיר?
 

Maive1

New member
גם אני מתלבטת, ממחקר שערכתי אלו הממצאים:

היי, גם אני כמוך מתלבטת בשאלה האם לעשות או לא, ולשם כך ביצעתי מחקר.
אגב, אני בשעת הלידה (המשוערת) אהיה בת 34 שזה גבולי למרות שההמלצה בארץ של משרד הבריאות היא מגיל 35, ולכן גם אני מתלבטת בעניין מי השפיר, בייחוד בתאומים שזה אומר שתי דקירות.
(אגב, לי אין החזר מקופת החולים ולכן אני מאוד מבינה את שאלת העלות).

להלן עיקרי המידע שמצאתי בעניין ה NIPT:
בדיקות ה NIPT - non invasive prenatal tests, הן בדיקות מהשנים האחרונות (נכנסו לישראל ב2013) שבודקות חלקיקי כרומוזומים של העובר בדם האם. אכן מדובר בבדיקת דם שאינה פולשנית. בארץ משווקות כרגע 5 בדיקות של חברות שונות (הוריפי משווקת ע"י חברת טבע). הבדיקות של החברות השונות בגדול מתבססות על טכניקות דומות ותוצאותיהן מבחינת סטטיסטיקת הדיוק דומות.
אבל, וזה אבל גדול, היא נחשבת בדיקת סקר ולא בדיקה אבחנתית. ולכן להגיד "מחליפה את מי השפיר" זה אמירה לא מדויקת.
בדיקת מי שפיר היא אבחנתית, ובודקת את כל הכרומוזומים של העובר. בדיקות הNIPT בודקות מספר תסמונות כרומוזומליות (לרוב טריזומיה 21, 18 ו13) ולא את כל הכרומוזומים, ונותנת לך הסתברות סטטיסטית ולא תשובה חד משמעית של כן או לא כמו מי שפיר. קראתי שהוריפי + בודקת עוד כמה חסרים מיקרוסקופיים- אולם בדיקה זו (הוריפי + המורחבת) אינה מתאימה לתאומים...

מצרפת פה כמה קישורים שמצאתי מועילים:

https://www.verifi.co.il/שאלות-ותשובות/
שימי לב למה שכתוב באתר של וריפי בעצמו לגבי בדיקות אלו בקרב תאומים.

https://www.prof-shalev.co.il/nipt-לעומת-מי-שפיר/

לסיכום- זה מה שהרופאים שלי יעצו לי: לחכות עד השקיפות עורפית ולראות מה יהיו התוצאות. לאחר מכן יש לי תור אצל מומחה להיריון בסיכון. בהתחשב בהיסטוריה המשפחתית והרפואית- לקבל החלטה. ממליצה לך לעשות את המחקר שלך ולהתייעץ עם הרופאים שלך. בכל מקרה המון בהצלחה!
 

sher42

New member
בדיקת nipt

תודה,
אחרי בדיקה עם הרופא שלי הוא אמר לחכות לסקירת מערכות ורק אחרי זה להחליט. במידה והכל בסדר, ואין צורך במי שפיר אז אני יכולה לעשות את הבדיקת nipt (בת 33). במידה וכן צריך לעשות מי שפיר אז חבל לעשות את בדיקת nipt ולהוציא על זה הרבה כסף.
 
לפי מה שאני יודעת מחברה שלי

לא כל בדיקות ה- NIPT ממש מתאימות להריון מרובה עוברים
חברה שלי אמרה לאחר שעשתה מי שפיר בתאומים שזה ממש לא נורא
(אני עשיתי מי שפיר בהריון של עובר אחד..:)
אבל אם אין באמת סיבה לעשות מי שפיר מבחינת הבדיקות ותוצאותיהן ובכל זאת רוצים לבדוק למען השקט הנפשי (וזה מאוד מובן) אז יש את בדיקת מטרניטי שהיא בודקת את מספר התסמונות הגדול יותר מבין הבדיקות הקיימות אבל לא יודעת להגיד בדיוק מספרים כמה ולמה..
 
למעלה