היריון בסיכון, שאלות...

Maive1

New member
היריון בסיכון, שאלות...

שלום בנות,
שוב כותבת כאן. בקצרה: תחילת היריון ראשון, שבוע שמונה (+2), תאומים בי-בי.. לאחר טיפולי IVF. בת 33 וקצת.
הרופא פוריות הפנה אותי למרפאת מעקב בסיכון. בעקבות מספר המלצות, הייתי היום פעם ראשונה במרפאת היריון בסיכון בבי"ח קפלן, אצל הפרופ' בליקשטיין, שהוא מומחה בעל שם עולמי להריונות תאומים.

מעוניינת להתייעץ לגבי מה שהוא אמר לי: (ואגב הוא באמת מאוד נחמד ומקצועי כפי שכתבו פה):

לטענתו למרות שאני בריאה ואין לי גורם סיכון גנטי (או אין לי דברים כמו לחץ דם/סכרת/ עודף משקל/ וכאלה)- אני ברף העליון של היריון בסיכון משתי סיבות עיקריות:
א. אני נמוכה- אני מטר56, ולטענתו הסיפרות הרפואית מראה כי רק מ גובה 1.64 יש מקום לרחם לגדול כמו שצריך. לטענתו זה גורם סיכון גדול ללידה מוקדמת ופגות.
ב. זה היריון ראשון שלי אי פעם- לדבריו הרחם לפני היריון מבחינה גניקולוגית הוא "כמו של נערה" וזה גורם סיכון רציני. אמר לי שוב ושוב כמה שאני בסיכון ללידה מוקדמת וסיבוכי פגות (הצילו!!!!).
הוא עוד הוסיף ואמר שבכלל לא הייתי צריכה להיות בהיריון תאומים ושזה מאוד מסוכן בשבילי בגלל הנתונים הנ"ל. אני ובעלי הרגשנו רע מאוד וכמעט התעלפנו שם . מצד שני הוא אמר שהוא לא ממליץ על דילול.
אמר שהולך להיות לי היריון מאוד קשה...ושבוודאות אני אצטרך שמירה משבוע 20 אולי עוד קודם (גם ככה אני סובלת כרגע מבחילות קשות והקאות אז לא יכולה לעבוד). אני מאוד בלחץ כרגע ומרגישה עצב גדול במקום לשמוח על ההיריון שבא בקושי רב כאמור.
הלוא אם הוא, הפרופ' הכי נחשב שיש, הכי מבין בתחום, שראה אלפי הריונות אומר לי כזה דבר- מה יש להגיד?...אני לפחות יודעת שהוא אמר לי את האמת...
אשמח לשמוע האם למישהי יש נתונים כמו שלי או נאמרו לה דברים דומים ואיך היה ההיריון/ הלידה.
 

fialka3

New member
קודם כל להירגע

זה עבודה של רופא ליידע אותכם על כל הסיכונים. את יודעת למה הוא לא המליץ על דילול? כי סיכון בדילול לא פחות מסיכון בלהמשיך הריון תאומים במיקרה שלך.
לגבי גם הריון ראשון - יש פה לא מעט נשים שזה היה הריון ראשון שלהן. גם אני. ולא היה לי אף סימן של לידה מוקדמת. ילדתי בניתוח מתוכנן בשבוע 37+ בגלל מצג של מובילה.
כן, הריון תאומים זה מפחיד הרבה יותר מהריון רגיל ואף אחד לא יכול להבטיח שלא יהיו סיבוכים. אבל לרוב הריונות תאומים מסתיימים בשלום ובידיים מלאות.
 
היי

אני עם נתונים לא יותר טובים משלך-בת 32.5 ,הריון ראשון,התחלתי עם שלישייה(סחבתי על שבוע 20+5 לאחר שלצערי בגלל מום בעוברית נאלצנו ״להפחית״),1.58 מטר..מטופת ivf וגם אין לי שום סיבוכים גנטיים או מה שהזכרת-רצו שאני אעשה הפחתה כבר משבוע 8..אבל לא הסכמתי..הוענה העיקרית הייתה סכנה ללידה מוקדמת,פגות,סכנה ללידת עוברים לא חיים,סכנה לי בגלל המשקל הרב וחוסר המקום כי אני קטנה..וחזרו ואמרו מספר רופאים שהייתי אצלם שאם אני בוחרת להפחית ולהמשיך בהריון תאומים הסיכוי שלי להריון בריא ומלא הוא גבוה מאוד.
גם כאשר באתי לעשות את ההפחתה ברמבם מנהל המחלקה אמר שאם אכן הדברים ימשיכו כמו שצריך לאחר ההליך אז הסיכוי להריון ארוך יותר הוא גבוה.
אני,עם השלישייה,קיבלתי שמירה משבוע 9 בגלל בעיות אורטופדיות-הרופא נשים שלי(הפרטימזה שאצלו עשיתי את כל הטיפולים)אמר שלשלישייה הוא יכול לתת משבוע 18 בערך(שכמובן הופרך ברגע שאורטופד נתן לי שמירה מלאה-ואז הוא היה יכול לחתום על הטםסים בלי בעיה) ולתאומים נותנים משבוע 20-כמובן רק אם יש סכנה לאם ולעובר-או סיבוכים כאלה ואחרים..חס וחלילה.
הריון יכול להיות קשה עם עובר אחד ועם שניים ועם שלושה-זה תלוי איך הגוף שלך מקבל את זה..לדעתי אי אפשר למפות את זה(אני משבוע 7 התחלתי להרגיש כאבים בגב ובצד ימין כי שניים שכבו לי,ועדיין שוכבים,בצד ימין.. אבל עד שבוע 24 לא הייתה לי ולו בחילה או הקאה או צרבת אחת..חלק!!!)
אני,מניסיוני,שבוע 27+3 עם תאומים כרגע,יכולה להגיד לך שזה אפשרי-שמרי על עצמך תזונתית ופיזית והלוואי שיעבור לך בשלום!!!
מקווה שעזר לך קצת הסיפור החופר חחח
 

liri251

New member
שטויות במיץ

1.59 רזה. רחם מאוד נמוך. הראשון נולד בשבוע 36+5 . בגלל זירוז וריבוי מים. 3 קילו.
עכשיו בהריון תאומים שבוע 32+5 . מביקורת היום צוואר הרחם עדיין סגור. ההריון היה תקין לכל אורכו. נכון שהקאתי עד חודש שישי אבל זה לא נחשב סיכון זה חלק מתופעות הריון תאומים. אני גם לא עבדתי כמעט כל ההריון פשוט לקחתי מחלה. בשבוע 31 פרשתי לנוח בבית. קל זה לא. זה מאוד מאוד כבד וכל פעם שאני הולכת כמה צעדים הגב והרגליים כואבות אבל התינוקות גדלים וטפו טפו לא היה שום סיבוך עד עכשיו. אני נראית כמו כדור מקדימה מאחורה לא רואים שאני בהריון בכלל. אחד מהם יושב לי על צוואר הרחם אבל אני שוכבת הרבה והכול בסדר
 
וואו... איזה רופא מלחיץ!
והאמת? נראה לי ממש מיותר להלחיץ אותך ככה , ובמיוחד להגיד לך שלא היית צריכה להיות בהריון תאומים אחרי שאת כבר בהריון - מה זה תורם???
יכול להיות שהוא מאד מקצועי, אבל בעיני זו לא הדרך.
אפשר להסביר לאישה למה ההריון שלה מוגדר כהריון בסיכון גם בלי להלחיץ אותה לרמה שהוא הלחיץ אותך.
&nbsp
תראי, כמו שכתבו לך לפני - הריון תאומים הוא הריון בסיכון. אבל (!) רוב הנשים עוברות אותו בשלום. יכול להיות שתצטרכי יותר מנוחה, יכול להיות שיהיה צורך בשמירת הריון... אבל יכול להיות גם שלא.
בעיני מה שחשוב הוא שתהיי קשובה לגוף שלך, תני לו לנוח כשאת מרגישה שהוא צריך, תאכלי נכון, תהיי מודעת לסיכונים אבל אל תתני להם לנהל אותך. תשמחי על ההריון הזה, כי הוא באמת משמח ולא רק מלחיץ כמו שהרופא הזה הציג לך. תהני מההריון. מגיע לך.
&nbsp
 

fialka3

New member
להינות מהריון

זה דווקא משהו חשוב שאני פיספסתי. בטרימסטר ראשון הייתי לחוצה מדי מזה, שיש לי תאומים, בטרימסטר שני נורא פחדתי שיקרה משהו ואני אאבד אותן, ובשלישי נהיה קשי מדי פיזית. זה קצת עצוב, כי אני כנרא לא אהיה יותר בהריון ולא אדע מה זה הריון רגוע, אבל עכשיו אני נהנת מתוצאה.
 

liri251

New member
כל כך נכון!!

לא נהניתי לדקה מההריון הזה.
מחכה כבר לתוצאות..
עכשיו שבוע 33 ובחרדות מהלידה ומאיך שהבן המתוק שלי יגיב לשני אחים קטנים
 

Maive1

New member
תודה לכולכן על התשובות והעצות


מאוד מעריכה את ניסיונכן והתובנות שלכן. עזרתן לי להירגע קצת. כן אני מניחה שזה התפקיד של הרופא להסביר על הסיכונים, פשוט באמת זה היה מאוד מפחיד לשמוע את כל מה שהוא אמר, לא ציפיתי לזה. אני מקווה לקחת את זה צעד צעד, לנוח הרבה ולעשות את כל הבדיקות. מאחלת לכולכן המשך היריון תקין ולידה קלה ובריאה (שולי, Liri :).
מקווה לעדכן אתכן בהמשך רק עם חדשות טובות
.
 

אבטליה

New member
להנות מהיריון?

אני באמת לא יודעת מה איתכן, אבל אני לא נהניתי משום היריון.. גם מההיריון של הגדולה שלי שהיה "רגוע" יחסית - לא נהניתי. תמיד כל כך מסורבל, וחם, וכבד, ויש בדיקות פולשניות וכו'. שלא נדבר בכלל על היריון התאומים שבא אחר כך.. זריקות לקרישיות יתר, סוכר, בחילות והקאות, התקצרות צוואר הרחם, מעקב כל שבוע באולטרסאונד באיכילוב... בקיצור - חיכיתי לרגע שייצאו החוצה!!
צריך לזכור שזאת תקופה והיא תעבור, ולאחר מכן תתחיל תקופה אחרת עם קושי משלה (יהיו 2 תינוקות לטפל בהם!!)
 
אני מאמינה שזה אפשרי
אם מצליחים להסתכל על הדברים בדיוק באופן שאת הצגת אותם - זו תקופה. לטוב ולרע.
מה שקשה - יעבור. מה שסבבה - כדאי להנות ממנו
והכי חשוב הוא התוצאה הסופית - 2 קטנטנים מופלאים שישנו לך את החיים מקצה לקצה (ואני לא אומרת את זה בצורה שלילית, אלא ממש ממש להיפך - זה הדבר הכי טוב בעולם!).
 

אבטליה

New member
אגב, מניסיוני עם כל כך הרבה מומחים..

את יודעת הכי טוב! תלכי לקבל חוות דעת שנייה אם את לא בטוחה, ותבדקי כל נושא עד שתהיי רגועה. אל תתני לאף אחד להלחיץ אותך. תהיי בטוחה בעצמך.
 

ננסית12

New member
דעתי

לא מזלזלת שהוא מומחה. באמת שלא. אבל מי הוא? יש את ריבונו של עולם שזיכה אתכם בהריון הזה אחרי כל ההמתנה והקשיים - וכמה שזה קשה זה המשימה שלכם עכשיו להאמין שיהיה בסדר! לא אומרת שהדברים שהפרופ' אמר לא נכונים... פשוט ההסתכלות הזאת שהוא יודע הכי טוב והאמירה הנחרצת שיהיה לך הריון קשה.... אולי זה מה שהסטטיסטיקות אומרות, אבל למה לא להאמין שאולי לך יהיה בסדר? מה גם שההלחצה הזאת אולי היא הגורם לקושי... הייתי גם יוצאת מתעלפת במקומך...
&nbsp
&nbsp
בקיצור, להאמים, להתפלל, להירגע, לשמוח בהריון... בהצלחה!
 
ודאי תרגעי!

קודם כל כי אם לאהומלץ לך על דילול כנראה המצב לא כזה נורא,
אני הייתי משבוע 25 בשמירה בבית חולים על צוואר מקוצר, ו3 פעמים בחדר לידה ובסוףילדתי ב36,
הכל יכול להיות ולך נשאר רק לשחרר ולהנות...
 

שני12327

New member
שאלה לגבי פרופ' בליקשטיין הריון תאומים

היי Maive1,
חוויתי בדיוק את אותה חוויה אצל בליקשטיין ועכשיו לא יודעת מה לעשות.
אשמח אם תשתפי מה חלטת בסוף, איך מתקדם ואם יש לך עצות.
יש לי נתונים פיזיים כמו שלך וממש בלחץ אחרי המפגש איתו.
 
למעלה