תחילת הריון תאומים זהים..מי עברה או עוברת את זה? תודה מראש!

sher42

New member
תחילת הריון תאומים זהים..מי עברה או עוברת את זה? תודה מראש!

היי בנות, אשמח לדעת מי בהריון עם תאומים זהים בשק הריון אחד ושני שקי חלמון?
אני לא רגועה מאז שיצאתי אתמול מהרופא, אני נמצאת ממש בהתחלה בשבוע 6 ובאולטרסאונד ראו 2 עוברים בתוך שק הריון אחד ועם מחיצה ביניהם.
בהתחלה נורא שמחנו כי באולטרסאונד אמרו לנו שזה טוב שקיימת מחיצה, אבל שהגעתי אתמול לרופא הוא רמז לי בצורה נורא עדינה שזה לא הריון מסוכן נורא נורא ושאעשה את האולטרסאונד הבא בעוד שבועיים אולי יראו שהייתה טעות ויש בסוף רק עובר אחד.
בנוסף, אמר שבמצב שזה אכן תאומים, אופציה אחת זה שההריון בסיכון גבוה מאוד ויש להיות תחת פיקוח בית חולים ואפשר ללדת גג בשבוע 32 ורוב הסיכויים בקיסרי.
ובמקרה הגרוע יותר זו הפלה כי עובר אחד יתפתח על חשבון עובר שני.
היה לי קשה לשמוע את זה כי לפי מה שאני שמעתי, יש בנות שגם הגיעו לחודש תשיעי וילדו תאומים זהים ובריאים.
סליחה על החפירה, אבל יש פה מישהי שיכולה לשתף אותי שהיא בסטטיסטיקה החיובית? באיזה שבוע ילדה? איך עבר מעקב ההריון שלה. תודה רבה!!
 

fialka3

New member
הריון מונו בי

הי. תאומות שלי לא זהות, אז אני אענה לך לא מנסיוני אלא מידע הכללי שלי. רוב הדברים המפחידים שאמר לך רופא כולל לידה בשבוע 32 קשורים להריון מונו מונו - ללא מחיצה בין העוברים. הריון מונו בי הוא פחות מסובך. לא שאין סיבוכים כלל וזה אכן הריון בסיכון, אבל רוב ההריונות האלו מסתיימים בשלום ובידיים מלאות. תבקשי מהרופא הפניה למרפאת הריון בסיכון ותהיה במעקב שם. זה יהיה הרבה יותר יעיל והרבה פחות מלחיץ
 

פומפי34

New member
מונו בי

כדי שתתייעצו עם רופא אחר, אני בהריון מונו בי שבוע מתקדם, עד כה היו מלא דברים שנראו רע ואז הסתדרו . אני במעקב במרפאת הריון בסיכון , יש המון בדיקות , חששות ודאגות אבל לא בהכרח הדברים יתפתחו על הצד השלילי שלהם , תתקדמו משבוע לשבוע, לא בהכרח תלדי בקיסרי מאוד תלוי בהריון שלך .ברגע שתיהי במרפאת הריון בסיכון יהיה לך יותר ברור הכל. תיהי חיובית , שיהיה המון בהצלחה :)
 

sher42

New member
מונו בי

תודה רבה :)
מאיזה שבוע מומלץ להיות בפיקוח מרפאת הריון בסיכון? והאם כדאי דרך קופת חולים או דרך בית חולים?
 

פומפי34

New member
מונו בי

אני בכללית ובמקרה שלי לא הייתה לי אפשרות בקופה , בהריון מונו בי בכללית זה רק דרך בית חולים לגבי השבוע אני לא זוכר מתי התחלתי נדמה לי ששבוע 16, זה היה אחרי השקיפות העורפית . כל הבדיקות הגדולות עשיתי באופן פרטי אצל פרופסור בועז וייס , שאגב אני מאוד ממליצה אבל הוא לא זול.
 

sela29

New member
מה הבדיקות שעושים במרפאת הריון בסיכון?

הי כל כמה זמן מגיעים לבדיקה במרפאת הריון בסיכון, ומה כוללות הבדיקות בדרך כלל ?אני מלווה על ידי רופא פרטי (ומשלמת לו מלא כסף על כל בדיקה) אז מעניין אותי אם אני עושה ובודקת מספיק וכל כמה זמן מבקרים במרפאת הריון בסיכון ומה בודקים שם ? אגב, גם הריון עם 2 שקים ו-2 שיליות נחשב הריון בסיכון ?.
 

פומפי34

New member
מרפאת הריון

היי ,
לגבי שני שיליות ושני שקים לא בטוחה אולי המעקב רק במרפאה , ממה שהבנתי כל הריון תאומים הוא הריון בסיכון.
מונו בי הבדיקות (לפחות בכללית ) מבוצעות בבית חולים , כל שבועיים.
בודקים משקל שלך + סטיק בשתן+ לחץ דם, לאחר מכן נכנסים לרופא והיא עושה בדיקת אורך צוואר, זרימות דם תקינות בין העוברים (כלומר שאין העברת דם) והערכת משקל שלהם כדי לוודא שלא נוצר ביניהם פערי גדילה. התור הוא כל שבועיים , ממליצה להזמין תורים מראש כי בדרך כלל עמוס מאוד וקשה לתאם , זה לוקח זמן המתנה ארוך אז תבואי מוכנה לזה, חוץ מזה בדיקות אחרות מלבד הסקירות ( שאני גם עשיתי בפרטי) תלוי בהתקדמות ההריון שלך , אל תשכחי חיסוני שפעת ושעלת תבדקי מתי את צריכה לעשות .
בהצלחה :)
 

sher42

New member
בדיקות מונו בי

מתי צריך לעשות שקיפות עורפית?
אני בשבוע 9 מונו בי והרופא שלי עדיין לא הזכיר את זה..אנחנו פשוט נעים מבדיקה לבדיקה.
ודרך איפה מומלץ לעשות את הבדיקה? פרטי או דרך קופת חולים
 

fialka3

New member
כדאי לך לכתוב הודעה חדשה

כדי שיענו לך. שקיפות עורפית אצל תאומים בסל עושים רק בביתי חולים. תקבעי תור כמה שיותר מהר. זו בדיקה פשוטה יחסית, לא צריך פרטי. עושים אם אני זוכרת נכון משבוע 11+0 עד שבוע 13+6
 
תחליפי רופא
הריון תאומים הוא הריון מלחיץ עם הרבה גורמי סיכון. בעיני תפקיד הרופא הוא ללוות איתך, לשקף לך את מצב הדברים כפי שהם ולהמליץ לך אבל מבלי להלחיץ אותך.
אם בבדיקה הראשונה הוא הצליח להלחיץ אותך עד כדי כך אז הוא לא הרופא המתאים עבורך.
 
למעלה