עצות ותהיות לגבי בדיקת NIPT או מי שפיר

את הNIPT עושים הרבה יותר מוקדם ממי שפיר

כבר בשבוע 10. ניתן לבצע גם עד שבוע 20 אבל חלק מהיתרון של הבדיקה זה שאפשר להיות רגועים על ההתחלה ולכן עשינו בשבוע 20. לכן הסקירה מגיעה כבר בשלב מאוחר יותא מהבדיקה.
את הדיקור ניתן לעשות או בשבועות 17-22 או 30-32, אבל לא בניהם. בשבועות 17-22 אם יהיה זיהום או לידה מוקדמת אז העוברים לא ישרדו. בשבועות המאוחרים במידה ותהיה לידה או זיהום כתוצאה מהבדיקה העוברים ייצאו פגים (עלול לקרות לפני שיש תשובה אבל הבנתי שזה מאוד נדיר כי הרחם יותר עמיד בשלב הזה).
בשבוע שבין לבין לא עושים דיקור אף פעם כי התוצאה תהיה עוברים פגים עם פיגור כתוצאה מהלידה המוקדמת.
&nbsp
אנחנו העדפנו ללכת על הNIPT להיות רגועים יותר בהתחלה ואם לא יהיו ממצאים בסקירות לא לעשות בכלל מי שפיר. בעקבות הממצא נעשה. מה גם שכיום משרד הבריאות מממן את הצ'יפ הגנטי לכל אישה מעל 35 עם סיכון וגם לכאלה עם כל מיני מומים קלים ידועים במשפחה. זה פשוט מותנה בייעוץ גנטי בקופה והמלצה של היועץ ואז זה הכל בחינם. אז מעדיפה כבר לעשות בשבוע 30.
 

חיפאית29

New member
עצות ותהיות לגבי בדיקת NIPT או מי שפיר

היי, זקוקה לעצה.
אני באמצע שבוע 16 עם תאומים. חזרנו היום מסקירה אצל פרופ' בורנשטיין בחיפה. הבדיקה לטענתו הייתה תקינה ומשעממת... טפו טפו טפו :)
לאחר סיום הסקירה שאלתי אותו האם לדעתו יש צורך במי שפיר או בדיקת דם לאיתור תסמונות (וריפיי, פרונטו וכיו"ב). שאלתי אותו מה היה ממליץ לבתו או לקרובת משפחתו והוא ענה שאם לא רוצים לסכן הריון במי שפיר (צ'יפ גנטי) אז הוא בעד וריפיי ודומיו. האופציה של לא לעשות אף אחת משתיהן לא כל כך מצאה חן בעיניו לפי הרגשתי.. שאלתי אותו מדוע אם הכל היה תקין בסקירה אז אמר שיש הרבה דברים שסקירה לא יכולה לעלות עליה (הגיוני סה"כ)
בעלי מאוד שקט ואינו מודאג. אני חצויה בלבי מה לעשות. האם מישהי יכולה קצת לשפוך אור או לשתף מניסיונה מה החליטה לעשות בסוף. אשמח לכל הערה והארה.
תודה
 
נראה לי

שכולנו עוברות את אותה התלבטות....וגם אני בוודאות אעשה את אחת הבדיקות - ז"א שלא אוותר על שתיהן (ועכשיו צריך לעשות את הבחירה :)
ממה שאני רואה בקרב החברות שלי, מי שממש חששה ממי השפיר (כל אחת מסיבותיה) אז הבחירה בבדיקת NIPT היתה קלה יותר. לגבי סוג הבדיקה, אם אני מבינה נכון אז לתאומים הבדיקה העדיפה היא מטרניטי 21 (בודקת יותר תסמונות ובאחוזים יותר טובים) ורק חשוב לבדוק עד מתי ניתן לעשות אותה לדעתי עד שבוע 20 - זה לא כמו מי השפיר שאפשר לעשות גם אחרי. מה הרופא/ה שלך המליצ/ה?
 

חיפאית29

New member
תודה על התגובה

הרופא אמר לקחת בחשבון את החרדה לעומת כמה ההריון יקר... בדיקת הדם מזהה הרבה תסמונות שונות אך לא כמו מי שפיר.. מצד שני, היא הרבה פחות מסוכנת (כלל לא..)
אני פשוט לא בטוחה האם גם אחרי שאעשה את בדיקת הדם, האם באמת אוכל להיות שקטה? האם באמת יש לזה סוף?
אני גם לא בטוחה האם המליץ לי לעשות בדיקה נוספת בגלל התאומים או פשוט כי הוא מאמין שצריך לדעת יותר בוודאות על תסמונות מסוימות גם אם מדובר בהריון יחיד...
 
משתפת אחרי החלטה שלי

אנחנו מראש הלכנו על הNIPT של חברת מטרניטי, וסיכמנו בנינו לבין עצמנו שאם יהיה ממצא משמעותי באחת הסקירות שנעשה גם מי שפיר.
באחד משני העוברים נמצא ממצא רך (קלאב פוט שזה נפוץ בתאומים). היינו אצל בערך 5 מומחים שונים כולל ראש מחלקת אולטראסאונד שמבצע דיקור מי שפיר כבר עשרות שנים וכמה בכירים וכולם למעט רופאה אחת המליצו שאם אנחנו מתעקשים להיות שקטים שלא לסכן את ההריון כולו בדיקור בשלב מוקדם (כי גם ככה אם יהיה צורך בדילול עובר אחד זה יעשה מטעמי בטיחות החל משבוע 30), אז שנעשה את הדיקור עצמו בשבוע 30-32. וככה באמת החלטנו. זה נכון שאין 100%, וגם בתסמונת דאון שהיא מאוד נפוצה לפעמים לא רואים כלום בסקירות ולכן העדפנו לכסות את התסמונות המאוד נפוצות של 13,18,21 בבדקת NIPT. לפי הרופא שלנו התסמונות האלה הם 80% מהבעיות שמתגלות בהריון אז זה כבר כיסוי גדול. ואם באמת רוצים להיות קפדנים ולכסות 250 תסמונות שהצ'יפ מגלה חבל בגלל סקרנות להתסכן באיבוד הריון בריא או אפילו עובר אחד מבין שניים בריא.
הסיכון כמובן בדיקור בשבוע 30-32 הוא ללדת לפני שמקבלים את התשובות. לצורך העניין הסיכוי ללדת תאומים בשבוע 32 עומד על כ10%. הדיקור עצמו יכול לזרז לידה אבל ממה שהרופא הסביר לי הדיקור בשבוע מאוחר כזה נעשה בבית חולים תוך השגחה ובמידה ורואים שמתפתחים צירים יש תרופות שניתן להזריק שמדכאות את הצירים וניתן למשוך את הזמן. זה לא בהכרח משהו מיידי שקורה שאין ממנו דרך חזרה.
בסופו של דבר כל החלטה היא סוג של הימור. זה מה שאנחנו החלטנו, זה לא בהכרח אומר שזה הכי נכון.
שיהיה בהצלחה :)
 

לולי283

New member
גם אני מאנשי הnipt

וכן, לא טעית בתחושתך, ברונשטיין לגמרי ממליץ לעשות משהו בכל מקרה (ואם אין אינדיקציה לדיקור מי שפיר אז nipt). סטטיסטית היות ויש יותר עוברים אז הסיכוי למום גדל.... אני הסתפקתי בבדיקת nipt הכי בסיסית והכי זולה כי לא הייתה אינדיקציה לבעיות ולמען האמת התחילו לי כל מיני בלאגנים אחרים כך שלא הספקתי להרגע מתוצאות הבדיקה. נראה לי שהריונות מרובי עוברים הם יותר מלחיצים מטבעם בכל מקרה מהריון יחיד, לא משנה מה תעשי...
 

ננסית12

New member
לא עשיתי

כן בסקירה המוקדמת הרופא ייעץ לעשות אקו לב עובר כי אחת מהן היתה בתנוחה לא פשוטה לאבחון..
אבל למה לחשוב שמשהו לא בסדר???
&nbsp
הגישה שלי זה שתמיד ח"ו משהו יכול לקרות וא"א להיות בשליטה על הכל. אז ממליצה על הרפיה, רוגע...
הייתי ממליצה על יוגה או תרגול נשימות, זה בטוח יותר טוב לעוברים...
&nbsp
כן בדיקות עבור ממצא לא תקין זה משהו אחר, אבל כך סתם, לא שולחים אוטומטית את כולן לבדיקות שאת מתלבטת בינהן.. לכן זה נראה לי יותר שכדאי להרפות...
 
למעלה