הפרדת תאומים בגן חובה

הפרדת תאומים בגן חובה

אני אמא לתאומים בן ובת בני 4.5. כרגע הם באותו גן. אני מתלבטת האם להפריד ביניהם בשנה הבאה (גן חובה) או בכתה א'. אני מרגישה שהם זקוקים להפרדה כי נוצרה תלות מאוד גדולה ביניהם, בעיקר של הבת בבן. הם משחקים כל הזמן ביניהם והיא כמעט ולא יוצרים קשרים חברתיים אחרים ומחפשת רק את קרבתו.
בשנה הבאה הם אמורים להמשיך באותו הגן ובצהרון שנמצא גם כן באותו גן. במידה ואחליט להפריד, זה אומר שאחד יישאר באותו הגן עם הצוות המוכר וילדים רבים מוכרים, והשני ייאלץ לעבור לגן הסמוך עם צוות אחר וילדים אחרים (מס' ילדים בודדים המוכרים מהצהרון). ובצהרון יהיו בכל מקרה ביחד. יש לי חשש שאולי יהיה להם עדיין קשה להתמודד עם הפרדה. מצד שני לא בטוח שבכתה א' זה בהכרח יותר קל. שם יש התמודדויות נוספות.

יש המלצות?
 

תמרצוק

New member
בתור תאומה

יש לי אחות תאומה ולא הפרידו בינינו בגן חובה, אלא רק בכיתה א. אני לא חושבת שזה יצר איזו שהיא בעיה אצלנו. נראה לי שזה מאוד אינדיוידואלי ותלוי בילדים עצמם.
התאומים שלי עוד לא בני שנה, אבל לבן הגדול שלי יש בגן טרום חובה תאומים שהיו ביחד בגן עד אצמע השנה וזה ממש לאעשה להם טוב. אחד היה יותר דומיננטי, הם כל הזמן רבו והשתוללו. אז העבירו אחד מהם לגן אחר ומאז לכולם הרבה יותר טוב.
אין נכון או לא נכון לדעתי - זה מאוד תלוי בילדים עצמם. אם את חושבת שזה פוגע בילדה, אז אולי כדאי לפצל בינהם.
 
למעלה