סקירה מוקדמת

חיפאית29

New member
סקירה מוקדמת

היי לכולן,
מאוד מאוד חדשה בפורומי הריון. אני לקראת סוף שבוע 6 ושבוע שעבר שמענו דופק כפול :)
ההריון מעצם היותו הריון תאומים הוגדר הריון בסיכון ואמרו לי לקבוע מעכשיו תורים לסקירה מוקדמת ומאוחרת.
אני חיפאית וחברה בכללית. יש רופאים פרטיים שהם בהסדר עם הקופה ולכן הסקירה אצלהם יוצאת בסביבות 228 שח לתאומים. לעומתם, יש "כהני" סקירה ידועים כמו בורנשטיין ושפירא שעובדים רק פרטי (יש לי ביטוח פרטי אמנם אבל הכיסוי לא גדול). מחפשת עצה באשר לאן ללכת: רופאים שעובדים בהסדר עם הקופה, שמתי את עיני על: רוני אברהמי, ישראל גולדשטיין או מוטי ברדיצ'ב או ה"מפורסמים" יותר כמו בורנשטיין ושפירא? ממש אשמח לכל עצה והמלצות על השמות פה אם למישהי יש מידע...
המון תודה מראש!
 

לולי283

New member
רק טיפ- אם את קובעת לברונשטיין

אז לסקירה ראשונה ולא שנייה. הוא עצמו גורס שאם לשים את הבוכטה אצלו אז לעשות את זה בראשונה שאז הוא יכול לעלות על דברים לא תקינים שלא מופיעים בסקירה שנייה ושאת השנייה אפשר לעשות אצל רופא בהסדר. אני עשיתי אצלו סקירה שנייה בהריון ראשון (ואז שמעתי את פנינת החוכמה שהזכרתי מעלה) וסקירה ראשונה בהריון שני ושלישי (הריון התאומים היה השלישי). הוא יקר רצח ועף על עצמו אבל יודע את העבודה, יסודי ולא תצאי משם בלי שהכל נבדק מכל הכיוונים. לא ניסיתי רופאים נוספים מאיזור חיפה בשביל להמליץ לך, אבל להריון תאומים שלי עשיתי גם את השקיפות באופן פרטי (יש לי ביטוח פרטי ולא הייתי מרוצה מהשקיפות שעשו לי בהריון השני דרך הקופה) ורק את הסקירה השנייה עשיתי דרך ההסדר עם הקופה
 

חיפאית29

New member
שקיפות עורפית

תודה רבה על הטיפ!
רק שאלה על שקיפות עורפית. אני מתכנת לעשות אותה ביחידה להריון בסיכון בלין. לא חשבתי לעשות פרטי. יש חשיבות גדולה לפרטי בשקיפות עבור תאומים? מדוע לא היית מרוצה?
המון תודה שוב
 

לולי283

New member
שקיפות עורפית

זהירות- חפירה! אני אגיד לך את האמת- אין לי מושג אם יש חשיבות...יש מצב שאם הייתי עושה שקיפות ביחידה להריון בסיכון היא הייתה טובה ומספקת וזה תלוי על איזה רופא נופלים. בהריון הראשון שלי שקיפות עוד לא הייתה בסל והקופה אפשרה לעשות אצל רופאים בהסדר בסבסוד כמעט מלא, אז עשיתי את השקיפות אצל רופא פרטי דרך ההסדר והיא הייתה מאוד יסודית, הוא היה סימפטי והייתי מרוצה. ואז בהריון השני השקיפות נכנסה לסל ונשלחתי לעשות בבית חולים. שם הסוקר היה כולו מבולבל ולא חד משמעי (מדד כמה פעמים את עובי הנוזל הצווארי, כשכל פעם התוצאה הייתה שונה, סירב לשער מה המין, בקיצור היה לא משהו ואולי לאור הניסיון מההריון הראשון ציפיתי למשהו אחר והתאכזבתי). בהריון הנוכחי עשיתי ביטוח פרטי שסיבסד כמעט לחלוטין שקיפות בפרטי ולכן בכלל לא הייתה התלבטות. בגדול עבור הריון עם עובר יחיד אומרים ששקיפות היא בדיקה מאוד פשוטה ואין צורך לעשות אותה בפרטי אבל אני לא יודעת אם הדבר נכון גם לגבי תאומים. הבדל אחד שאני זוכרת בשקיפות בין ההריונות הוא שבשקיפות בהריון תאומים הרופא בדק גם זרימות בחבלי הטבור (תאומים זהים ועל כן עלולה להיות תסמונת מעבר דם בין עוברים, אם כי נדיר שמתפתח בשלב כה מוקדם של ההריון). במקומך הייתי קובעת תור גם לפרטי בתאריך אחרי השקיפות המתוכננת בהריון בסיכון ואם לתחושתך הבדיקה לא תהיה מוצלחת אז גשי גם לפרטית. מקווה שהבדיקה תהיה טובה ומקצועית ולא תזדקקי לפרטית...בהצלחה!
 

חיפאית29

New member
תודה רבה

תודה על הפירוט.
כנראה שאעשה שקיפות אצל וייסמן היחידה להריון בסיכון בלין. מכירה אולי?
אני מקווה לא להצטרך פרטי אבל נחכה ונראה..
 

לולי283

New member
לא מכירה...

סורי, כמו שאמרתי אני לא מחיפה. אני יותר בעניין המלצות באיזור השרון והמרכז.
 

נוגה112

New member
החזר כספי ב"פלטינום"

מאמינה שאת יודעת אבל בכל זאת.. אם יש לך פלטינום את מקבלת החזר של 75% מעלות הבדיקה של אחת הסקירות. אני לא בטוחה אם של שתיהן. זה יורד כמובן מסל ההריון שהוא 8000 ש"ח (לכל ההריונות..)
 
למעלה