גן או להשאיר בבית עד גיל 3

גן או להשאיר בבית עד גיל 3

הי לכולן
שמתי את הקטנים בגן, הם כרגע שם חודש, חולים המון.

יש לי דילמה ממש רצינית
אני מתלבטת אם להשאיר איתי את הקטנים בבית עד גיל 3 או להשאיר אותם בגן.
השיקול הוא מבחינה כלכלית בלבד.
כל המשכורת שלי הולכת לגן, הדילמה שלי אם להתפטר או לא בגלל שאני אוהבת מאוד את העבודה שלי.
זאת עבודה מאוד נוחה מבחינת שעות וקירבה לבית אם הילדים בגן.

אני עובדת שם 4 שנים.

הבעיה היחידה בעבודה היא שאני עובדת קבלן, אין לי זכויות או ביטחון בעבודה.
אני מפחדת שאני יעבוד עוד שנתיים רק בשביל לשלם את הגן ואז פתאום יפטרו אותי או לפני.
אני גם מפחדת להתפטר ולהצטער, אולי אני ארגיש שאני משתגעת עם הקטנים בבית???????????


יש מישהי שהקטנים נשארו איתה בבית עד גיל 3?
 
לא כתבת בני כמה הילדים
אבל ממה שכתבת אני מעריכה שהם בערך בני שנה, אולי קצת פחות. תקני אותי אם אני טועה.
עוד דבר שלא ברור לי מההודעה שלך, הוא למה דווקא גיל 3? האם בגלל שבגיל 3 את מתכננת לשלוח אותם לגן ט.ט.ח ? או שאת חושבת שאם יכנסו לגן רק בגיל 3 הם יהיו חולים פחות?
&nbsp
הכניסה לגן היא כמעט אף פעם לא חלקה. הגוף נתקל בבת אחת בכמות מאד גדולה של וירוסים, חיידקים וכו' שהוא לא נאלץ להתמודד מולם עד כה, וחלק מחיזוק המערכת החיסונית הוא באמת לחלות ולהתגבר על המחלות. זה משהו שיקרה בכל גיל שבו יכנסו לגן, אם כי יש נטייה להאמין שילדים מעל גיל שנה וחצי הם מחוסנים יותר מאשר בגילאים צעירים יותר (או לפחות כך הבנתי מרופא ילדים ששוחחתי איתו).
לגבי איך תרגישי עם הילדים בבית כל היום - רק את יכולה לדעת. תחשבי איך עברה עליך חופשת הלידה וקחי בחשבון שהאינטנסיביות לא יורדת עם הגיל אלא אולי אפילו עולה (פשוט משתנה מבחינת הצרכים של הילדים). אם נראה לך שזה לא בשבילך אזי התשובה ברורה. אם את חושבת שזה בכל זאת משהו שאת רוצה ומסוגלת להתמודד איתו, אז את יכולה לנסות את זה ואם בכל זאת תראי שזה "גדול עליך" את תמיד יכולה להחזיר אותם למסגרת....
מבחינת העבודה והמעסיק אני מבינה את הקושי. זו באמת החלטה לא פשוטה לוותר על מקום עבודה מוצלח שאת אוהבת ושהוא נוח מבחינת מיקום ושעות. אולי תוכלי למצוא איזשהו פתרון עם המעסיק? אולי חל"ת? פתרון אחר?
 

moranr211

New member
כן או בבית עם הילדים

היי אני הייתי בבית עם התאומים שלי עד גיל שנתיים. בימים שהיתה לי מסגרת כמו גן עם אימא חצי יום במסגרת מדמה גן פעם עד פעמיים בשבוע היה מעולה היתה להם מסגרת והיה אחלה בימים אחרים הלכו למשחקיות או קניונים , ברוב הזמן היה אחלה כמובן שבלי סדר יום מסןדר מאוד קשה איתם בבית לבד בגיל שנה וחצי בערך כבר הם מחפשים את הפעילות והחברה של הילדים האחרים והיה קשה להעסיק אותם במיוחד בחורף כי אין כל כך מה לעשות בחוץ. מה גם שילדים בגיל שלהם לרוב נמצאים במסגרת.
השארות בבית מצריכה הערכות כלכלית גם בבית כי מפני שנשארים בבית צריך יותר אוכל , משתמשים יותר בחשמל מים וכו' אז לרוב ההוצאות החודשיות בבית עולות והרבה וכאשר לא נכנסת המשכורת אז בעייתי. אם יש לל רזרבה של כסף שאת יכולה להרשות לעצמך להעניק לזמן הזה תעשי את זה בלי לחשוב פעמיים אבל תקחי בחשבון את כל מה שמשתמע מכך ( כלכלה, סדר יום , פעיליות שעולות בעצמן גם כסף וכו') . אני נשארתי בבית ונכנסתי למינוס די גדול אבל היה שווה כל דקה. נהנתי מאוד והיה לי כייף לחוות איתם את החוויה הזו. חזרתי אחרי שנתיים לעבודה והם בגן מבסוטים מאוד .
שיהיה בהצלחה בכל דרך שתבחרי .
מורן - דולה לאחר לידה לאימהות לתאומים ושלישיות
 
בית או גן

הקטנים בני 10 חודשים.

אני יודעת שלא משנה באיזה גיל הם יכנסו לגן הם יהיו חולים
 
למעלה