סקירה שלישית בהריון תאומים

הלחוצה10

New member
סקירה שלישית בהריון תאומים

אני בת 36, הריון תאומים IVF.
שקיפות ושתי סקירות תקינות, אקו לב עוברים תקין, NIPT תקין.
לא עשיתי דיקור מי שפיר (עלתה האפשרות בגלל הגיל).
בהריון הקודם לא עשיתי סקירה שלישית והכל היה בסדר.
אני מתלבטת אם לעבור סקירה שלישית משיקול כלכלי ומתוך השאלה מה באמת תהיינה ההשלכות אם חס וחלילה ימצאו משהו? (מתוך הנחה שאם היה משהו קטסטרופלי - היו רואים את זה כבר בבדיקות הקודמות).
מה אתן הייתן עושות?
 
בזמני... סקירה שלישית היתה רלוונטית
רק אם עלה צורך כזה באחת הסקירות הקודמות.
&nbsp
אבל... אם יש לך איזשהוא חשש - אז כן, הייתי הולכת לעשות את הסקירה השלישית כיוון שכן ניתן לגלות בה ממצאים שונים ממה שהתגלו בסקירות המוקדמות יותר.
השאלה היא - בהנחה וכן ימצאו ממצאים - מה תעשי עם זה. אם את יודעת שבכל מקרה תלדי אז אין טעם בביצוע הסקירה, אבל אם את חושבת שבהינתן תוצאות מסויימות כן היית מתערבת במהלך ההריון - אז אולי כן כדאי לעשות את הבדיקה.
 

הלחוצה10

New member
תודה על תשובתך

אם יתגלה חס וחלילה משהו קטסטרופלי - כמובן שאתערב. העניין הוא שסביר שאם היה משהו כזה הוא כבר היה מתגלה בבדיקות הקודמות, לא?
 
אני מניחה שברוב המכריע של המקרים
באמת מגלים בשלב מוקדם יותר בעיות "קטסטרופליות". אבל אני מכירה גם מקרים שבהם גילו דווקא בשלבים המאוחרים ממצאים שהובילו להפסקת ההריון.
אני חושבת שההמלצה הכי טובה שאני יכולה לתת היא קודם כל להתייעץ עם הרופא הרופא המטפל שלך אם לדעתו כדאי להשקיע בבדיקה הנוספת, ומעבר לכך לעשות את מה שגורם לך להרגיש שקטה ורגועה. אם לא תעשי את הבדיקה וכתוצאה מכך תהיי בחרדה עד הלידה - אז חבל לא לעשות את הבדיקה. אם את חושבת שאת יכולה לחיות בשלווה עד הלידה גם בלי לעשות את הבדיקה ולחסוך כך כמה מאות שקלים , וגם אין המלצה מצד הרופא שלך לעשות אותה - אז אל תעשי אותה.
 
למעלה