העלאת נושא הדילול - אצל כולם?

אלון ל 2

New member
בוודאי שבתאומים אין כל הצדקה לכך

אא"כ יש נסיבות רפואיות חריגות.

אני מכיר חבר שלי שהוא אחד משלישייה- והאמא קטנת קומה (בקושי מטר וחצי) והם נולדו במשקלים 1.1 עד 1.3 ק"ג (שבוע 30 בקירוב) וברוך ה' כולם בסדר גמור.

בתאומים ישנן נשים רבות שמגיעות ל 37 ואף ל 38.

גם אם חלילה היא בצד הפחות חיובי של הסטטיסטיקה והיא תלד בשבוע 35 (שברור שעדיף להימנע מכך) אין כל סכנה של תחלואי פגים קשים (כמו דימום תוך מוחי דרגה 4 או משהו כזה).
 

אלון ל 2

New member
רביעייה זה כבר סיפור בפני עצמו

אמנם שמעתי על מקרה שהאשה סחבה כמעט עד 36 אבל גם 33-34 זה נחשב מעולה בהריונות מסוג זה.

הממוצע זה שבוע 29-30 (שזה לא מזהיר ) ולא חסרים מקרים רבים של לידה בשבועות 25-27 שיכולים להסתיים בילדים עם שיתוק מוחין ח"ו.
 

Infinity 8

New member
העלאת נושא הדילול - אצל כולם?

היי בבדיקה הראשונה אצל הגניקולוג שלי הוא ראה שיש תאומים והעלה את האופציה של דילול.. זה עשה לי ממש רע ורציתי לשאול... כל הרופאים אומרים את זה? לכולן?
 
לי לא אמרו

אבל אצלי זה הריון מivf אז זו היתה אופציה אפשרית וצפויה מראש
 

אמאלוסי

New member
דילול

גם אצלי הרופא הציע. נראה לי שחלק מרופאים נוהגים להציע. מה שכן, אחרי שנידנדתי לכמות מסוימת של אימהות לתאומים, הבנתי שכשאין עדיין ילדים בבית, אז לרב לא יציעו דילול.
פעם , לפני כמה שנים שמעתי על מישהי שהציעו לה דילול משתיים לאחד, לכן כשרופא הציע לי הייתי מוכנה. ההבדל הוא שאצלי זה IVF, אז זה ממש מוזר - להחזיר שני עוברים ואז לדלל ?
ועוד משהו - סיכון שאחרי דילול הכל יפול - כעשרה אחוז - בעיניי זה ממש המון. אז איך מציעים משהו כל כך מסוכן ?
 

2סינים

New member
אני אגיד לך איך, נכנסת לראש של הרופא רגע..

אני לא אומרת מה נכון ומה לא רק מסבירה את הצד של הרופא שמציע. אישית לא הייתי עושה אם היו מציעים.. אבל רק אומרת.
בהריון תאומים הסיכוי ללידה מוקדמת הוא כ40% השבוע הממוצע ללידה הוא שבוע 36-7 וזה רק הממוצע. כלומר חלק לא מבוטל יולדות לפני השבוע הזה. הסיכון ללידה מוקדמת, הוא מאוד גדול. הסיכוי להפלה של אחד או שניהם הוא גם לא מבוטל.. פה אני לא מכירה את הסטטיסטיקה.
אך כפי שנראה הסיכוי לאבד את ההריון בגלל דילול הוא קטן יותר מאשר לאבד אותו או לסיים אותו לא באופן אידאלי בשל עצם העובדה שמדובר בתאומים...
 

ננסית12

New member
ממש לא הציעו...

גם היה מivf
אבל ריבונו של עולם! איך אפשר לדלל ברכה כזאת?!?!
אין לך מושג איזה כיף ומיוחד זה!
נכון, ברור שזה לא כמו ילד אחד... אבל לדלל???? ה' החליט שיהיו לך שניים, אז זה אומר שאת ובעלך מסוגלים לקבל את הברכה הזאת!!!!
&nbsp
המשך הריון תקין ובריא ושיסתיים בידיים מלאות.
החלטות טובות.
 
לנו לא אמרו לדלל

אצלנו לא הציעו לדלל
אנחנו אחרי IVF

זה אושר ענקי וכיף גדול תאומים
מאוד מיוחד לגדל אותם ביחד
בהצלחה
 

אלון ל 2

New member
זה רופא מטומטם (סליחה על ההתבטאות)

פשוט ככה.

אם היה מציע ברביעייה , היה ברור לכל אדם בר דעת שהסיכונים להמשיך הריון כזה הם חסרי פרופורציות - מכיוון שהשבוע הממוצע ללידה כזאת הוא 30 שבועות (עם סטיות של כמה שבועות לכאן או לכאן) והשנה ילדה מישהי בביה"ח רמב"ם רביעייה בשבוע 27 (משקלים של 500-900 גרם) ואף אחד לא יכול להבטיח שהם יגדלו בריאים.

על שלישייה - הדעות חלוקות לכאן ולכאן - ממוצע 33 שבועות.

בתאומים הרבה נשים מגיעות ל 37 (שזה כבר מחוץ להגדרה של פגות) - קרוב ל 50 אחוז. וגם אם לא מגיעים אלא רק לשבוע 34 - כאן כבר נמצאות בוודאי מעל ל 80 אחוז מהנשים (ואולי אף מעל 90 אחוז) והסיכונים לתחלואי פגים עם נכויות לכל החיים אינו אופייני לפגים בשבועות 34-36 (אך עדיף להימנע מזה).
נכון שקיימת אפשרות ללידה מוקדמת מאד -מתחת ל 33 אבל ההסתברות קיימת גם בהריון יחידאי (בסיכונים קצת יותר נמוכים).

צריך להציב גבולות בנושא דילולים.

יש לזכור כי רוב מוחלט של הריונות התאומים - בפרט DC/DA מסתיימים בלידות מוצלחות ובילדים בריאים.
 
דילול...

לי אמרו בגלל שאני בגיל 40 עם עודף משקל ויש לי כבר שני ילדים. אמרו? אז אמרו. שקלתי. התייעצתי עם עוד רופאים. מי שאמר לי את זה הוא הרופא הפרטי שאני אצלו שנים והוא פרופסור. כל השאר אמרו שלא. רציתי מאוד תאומים. לא דיללתי. היום הם בני 3 בריאים ומתוקים. נולדו כ-3 ק"ג כל אחד בסוף 38. אני לא רופאה ולא יודעת מדוע הציעו לך אבל תלכי לעוד התייעצות ותשקלי. בהצלחה.
 
למעלה