התארגנות ללידה ואחריה. זהירות: ארוך

bertik

New member
התארגנות ללידה ואחריה. זהירות: ארוך

היי,
אני בהיריון, שבוע 33+5 עם תאומים. בבית ילדון בן שנה ו-11 חודשים.
היום הייתי במעקב והמוביל במצג עכוז (כבר כמה שבועות ככה), זה אומר שאצטרך ללדת בניתוח. הרופאה מאוד אופטימית וקבעה לשבוע 38+4.
יש לי בכלל סיכוי להגיע לשם?
היום בביקורת אורך צוואר 27 (היה לפני שבוע 33) ויש התקשויות לא סדירות בעיקר בערב.
ההיריון קשה. אין לי סבלנות לעצמי, אין לי סבלנות לילד ובאופן כללי אני מרגישה שהכל סוגר עלי.
יש לי עזרה. בעלי חוזר הביתה 3 פעמים בשבוע בשעה 17:00, בפעמיים הנותרות יש נערות/משפחה שבאות לעזור לי עם הילדון בשעות אחה"צ. לא פשוט לי לקבל את העזרה הזו, אני יודעת שאני חייבת אותה, אבל קשה לי לנהל אותה. "תעשי א, תקחי אותו לב". קשה לי לתת הוראות הפעלה לילד. מצד שני, לא יודעת כמה מקובל לבקש לשטוף כלים או לסדר משהו...
ב 10/8 הילדון יוצא לחופש מהמעון והתאריך של הקיסרי הוא ה 17/8. אין לי פיתרון עבורו. אני בכלל לא בטוחה שאוכל לטפל בו יום שלם בשבוע הזה, שבין לבין.
אנחנו גרים במושב קטן וכל המטפלות המושב לא עובדות באוגוסט (כדי לקבל את הילדים בשמחה בספטמבר). התחלתי לברר על בחורות צעירות יותר, כולן מבלות באותה תקופה. עברתי לנערות צעירות יותר, גם שם היה קשה כי הרוב בתנועות נוער, אבל נערה אחת (עולה לי"ב) הסכימה לחלק מהתקופה. אומנם מדובר בנערה שרגילה לטפל בעשרות אחיינים, אבל אני חוששת לתת לה את בני ליום שלם. ביקשתי ממנה חצי יום ואני אקח את החצי הנוסף.
אולי גם זה יותר מדי? מה דעתכן?
באופן כללי קשה לי עם זה שאני מחפשת לפנות אותו מהבית, ולו לכמה שעות...

חוץ מזה שמכיוון שאני אהיה אחרי קיסרי ועוד עם שניים, החלטנו שאנחנו מארגנים את הבית לגמרי לפני הלידה. אנחנו לא במצב שיש לנו פריבילגיה לאמונות טפלות...
אשמח לשמוע מכן עד לאיזו רמה צריך להגיע מבחינת ההתארגנות. ההרגשה שלי היא שאני מתכוננת למלחמה ולכן אני רוצה הכל ערוך ומוכן. מצד שני, אין לי את הסבלנות לבנות רשימה, לכן אשמח אם תתרמו לי מניסיונכן.

כמה חיתולים, מגבונים, מוצצים, משחות לטוסיק, בקבוקים צריך להכין?
שכחתי משהו?
אני רוצה להניק אבל לא מתכוונת להתאבד על זה (במיוחד לא אם זה פוגע בגדול). האם כדאי לקנות עכשיו כרית הנקה לתאומים או להתחיל חיפושים רק אחרי הלידה? האם יש אפשרות להניק רק כשהגדול במסגרת וכשהוא חוזר לתת בקבוק (כך אוכל להשאיר איתם עזרה ולהיות פנויה אליו), או שהנקה זה מוחלט?
בבדיקה של מלאי יש לי 10 טטרות, 15 חולצות (מעטפת ורגילות, נסגרות מלמטה), 11 מכנסיים, 6 אוברולים ו-4 סדינים לעריסה. האם זה יספיק או שצריך להגדיל כמויות? האם לסמוך על מתנות או לקנות בעצמי?
שכחתי משהו?
קנינו סלקלים ועגלת תאומים. כרגע הם שוכבים בחנות. מתי כדאי להביא אותם הביתה?
השכרת עריסות- אחרי הלידה לבקש שמישהו יעשה את זה עבורנו או להשכיר בעצמנו לפני? ואם לפני הלידה, מתי בערך?

תודה וסליחה על החפירה.
אני ממש אבודה...
 

nonich

New member
עונה על חלק

הי,
לא כל כך הבנתי מה התיכנון שלך לגדול מהרגע שהוא מסיים את הגן.
בכל מקרה, הוא ממש קטן (הגדול) ואני חושבת שזה כמעט בלתי אפשרי להתנהל לבד עם תאומים שרק נולדו ועם ילד בן שנתיים. אני הייתי לוקחת מישהי איתי הביתה (גם נערה צעירה) שתעזור לך להתנהל (אפילו ברמה של לנקות בקבוקים, לעשות כביסות, להכין אוכל.. ולאו דווקא להיות עם הילדים).

לגבי התארגנות לפני:
- חיתולים צריך הרבה מאוד, תקני חבילה (או שתיים) שיהייה לך לימים הראשונים. תחשבי שאת מחליפה בערך כל פעם שהם אוכלים, יש 8 ארוחות ביום, זה יוצא 16 חיתולים ביממה (!!!).
- מוצצים, בקבוקים, תקני שניים מכל אחד ותראי אם זה מה שהם אוהבים... אם כן תקני אח"כ עוד לפי הצורך.
- בגדים: לדעתי זה לא ממש מספיק (תצטרכי לעשות הרבה כביסות), מצד שני כדאי אולי לחכות למתנות, לראות במה את משתשמת יותר ואז לקנות עוד אם צריך.
- לגבי ההנקה: אם חשוב לך הייתי לוקחת יועצת הנקה שמתמחה בתאומים, לי באופן אישי היא מאוד עזרה למרות שכביכול הייתי מנוסה מהילדה הגדולה. היא עזרה לי גם בהתנהלות של ההנקה ליום שלם... איך לשלב ארוחה אחת בבקבוק כשהגדולה חוזרת מהגן, איך להניק בו"ז את שתיהן (וככה לחסוך זמן).... היא אגב גם נתנה לי 2 כריות הנקה לניסיון לשבוע-שבועיים ואז יכולתי לראות מה נוח לי.
- לגבי סלקלים ועריסות - אפשר לקחת גם לפני (למרות שבעלך יכול פשוט לקחת יום אחרי שאת יולדת). לגבי עגלה אני הזמנתי כשילדתי וזה הגיע אלי הביתה אחרי שבוע (גם ככה את לא משתמשת בזה בשבועיים הראשונים).

בהצלחה!
 
מבינה ומזדהה

מבינה לגמרי את הדאגה שלך , אני במצב דיי דומה אבל קצת יותר טוב. הגדול בן 4 כמעט אבל גם ישאר בלי מסגרת מה - 10.8. למזלי ההורים שלי פה ויעזרו למרות שהם עובדים חצי יום ואני גם מקווה שהאחייניות יתפנו גם, למרות שהן עסוקות כפי שתארת את המצב אצלכם.
לא נראה לי שאקח עזרה בתשלום אבל לא פוסלת לפי הצורך.
לגבי התארגנות לפני...
אם את לא רוצה להעמיס את הבית לפני, תוודאי שמי שילך לקנות ידע בדיוק מה את רוצה או שמקסימום תעשי הזמנה און ליין מהסופר של חיתולים, מגבונים, סבונים, מקלות אוזניים וכו.. או שתכיני רשימה מסודרת לסופר לפחות.
כמו כן אם את לא רוצה לקנות בגדים תוודאי גם שבן הזוג יודע היכן לקנות אם יהיה צורך, לפחות כמה םריטים.
בכל מקרה תצטרכי לברית חיתולים חדשים וכמה דברים מבית מרקחת. כדי לרכז בכל זאת רשימה לפי מוקדים : סופר, בית מרקחת, בגדים.
זכרי שהיום לפי חוק לבן זוגך יש 8 ימי חופשה אחרי הלידה והוא יהיה לידך.
לגבי ריהוט...אנחנו מוכנים מראש כי יש לנו אחת ועוד אחת נקבל... זה גורם לי לשקט נפשי. עגלה כבר אצלי כי החלטתי לקנות ולפזר הוצאות ולא לחכות עם כל הטרוף לרגע אחד.
אם יש לך עוד קצת כח להסתובב את פשוט יכולה לגשת לאחת החנויות הגדולות ולעשות הזמנה של מוצצים, בקבוקים, סדינים וביגוד ראשוני ואז פשוט לשלוח מישהו שיאסוף. גם לא יתפוס לך מקום וגם יהיה לך מה שאת בוחרת.
למרות הקושי נסי לנצל את הזמן שהגדול עוד במסגרת לארגון מחשבות ודרך פעולה כדי להקטין לחצים בהמשך.
בהצלחה
 

תמרצוק

New member
עונה מניסיוני

ילדתי לפני 7 שבועות תאומים בנים בניתוח קיסרי מתוכנן בשבוע 38+4, כי גם אצלי המוביל היה במנח עכוז
. בשבוע 30 היו לי צירים מוקדמים וממש לא חשבתי שאגיע עד שבוע 38, אבל כשעברתי את שבוע 38 ולא נראה שהם רוצים לצאת קבעו לי תור לניתוח וזהו.
יש לי עוד שני בנים בני 3.5 ו5.5.
אני בסוף ההריון (וגם במהלכו..) הייתי ממש ענקית ובחודש האחרון כבר היה לי ממש קשה ללכת, היו לי כאבים ברגל ימין וצלעתי ממקום למקום. למזלי הבנים הגדולים שלי כבר לא צריכים שארים אותם, או אאכיל אותם כך שיכולתי להתנהל איתם לבד, אבל לא יכולתי ללכת איתם לגן משחקים נגיד. כך שטוב שאת לוקחת עזרה ואם תוכלי להיות איתו חצי יום לבד, זה מאוד תלוי במצב הפיזי שלך (אני כאמור הייתי שבר כלי...), במה שהילד דורש . את מכירה את עצמך ואת הילד הכי טוב...
בקשר למלאי הטטרות, בגדים וכו - כמו שאח שלי אמר לי לפני שילדתי את הבן הראשון של ושאלתי כמה צריך מכל דבר - "זה תלוי בכמה כביסה את עושה", א אם את לא מתכננת לכבס כל יום - לדעתי המלאי לא מספי והייתי מגדילה כמויות. תקני בעצמך מה שאת אוהבת - אוברולים לעומת בגד גוף וכו...
אנחנו הבאנו סלקלים ועגלה לפני הלידה, הרבה לפני... היות ומדובר בתאומים אפשר ללדת מוקדם, ועדיף לדעתי לחסוך את כל ההסתובבויות בסידורים בזמן שאת בבית החולים. כדאי שבעלך בזמן הזה לא ירוץ להביא עגלות ודברים כשהוא יכול להיות איתך, עם הילד או לשכב לנוח.
אם יש לכם מישהו שיכול לארגן עריסות אחרי הלידה, אז תבקשו ממנו. אם לא, אז היות והניתוח מתוכנן תעשו את זה יום - יומיים לפני.
בקשר לאירגונים לפני - אני אירגנתי את כל הבגדים בשידה לפני הלידה (איזה חודש לפני...בשבוע 34). כולל מגבונים, חיתולים, משחות וכו. הכל היה מוכן לתינוקות.
 

bertik

New member
וואו

38+4
לא חשבתי שזה תאריך שבאמת אפשר להגיע אליו בהיריון תאומים.
אפילו הרופאה שלי, שקבעה את הניתוח, לא נראה לי מאמינה...
אני עכשיו 35+2 ובכלל לא בטוחה כמה אצליח לסחוב
 
בעניין ההנקה

האם כבר הנקת את הילדים הגדולים? אם כן, זה בסיס טוב להצלחה
את כבר בשבוע מתקדם, וזו כבר התחלה ממש טובה!
ממליצה לחכות עם הכרית אלא אם כן את כבר מבינה איך להניק ואיך להתארגן על הכול.
אם את חושבת לשלב מתן בקבוקים, חשוב להבין אם כדאי ומתי וגם איך לעשות את זה נכון כדי למנוע בעיות בהנקה....
הנקה בחצי שנה הראשונה מומלץ שתהיה בעלדית, אך ברור שלא תמיד זה מתאפשר היות שיש סיטואציות שונות ומשונות שמביאות למצבים. חשוב להבין איך עובד מנגנון ההנקה, ואיך "פועלים" התינוקות, כדי לנסות למנוע תסכולים.
בהחלט אפשר להניק תאומים עם עוד ילדים בבית. אומרת גם מניסיוני האישי אך גם מנשים אחרות ורבות שפגשתי.
את יכולה לפנות אליי למידע נוסף או להגיע אם תספיקי למפגש הכנה להנקת תאומים שמתקיים אצלי פעם בכמה שבועות.
 

bertik

New member
כן

הנקתי אותו והייתה חווייה ממש מוצלחת.
לכן אני חושבת להניק אותם, וגם בגלל שאין לי סבלנות וכוח להתעסק עם בקבוקים ופטמות בעיתות שלום, אז אחרי קיסרי ברור שיהיה קשה.
חוץ מזה שהייתי שמחה לסנכרן בניהם, כדי להגדיל את זמן המנוחה שלי :)
ודבר נוסף- אני לא מאמינה שאשאב. שאבתי קצת עם הגדול וזה ממש לא כמו להניק. בלשון המעטה. שנאתי את זה. חוץ מזה שאם אני שואבת זה מכניס אותי למעגל המרגיז (לטעמי) של הקפאות, הפשרות, רשימות וכו'. לא חושבת שאעמוד בזה.
&nbsp
אפשר לשלב תמל עם הנקה? בגלל שיש לי ילד שעוד רגע יהיה בן שנתיים, הייתי רוצה להניק את התאומים בלילה וכשהוא במסגרת, ובשעות אחהצ לתת בקבוק. המטרה היא להשאיר איתם מישהו (אבא, סבתא, בייביסיטר) לפחות פעמיים בשבוע (אני מכוונת לזה כי בטוח יצא פחות) ולפנות אותי רק אליו. שלא ירגיש שנעלמתי לו.
&nbsp
 
למעלה