סיכום אירוח המשורר פיני רבנו

שמים1

New member
סיכום אירוח המשורר פיני רבנו

הייתה לי חוויה נהדרת לארח את שירתו של המשורר פיני רבנו .
למרות שקראתי רבים משיריו ורכשתי את ספריו , הבאת השירים לפורום וניתוחם על ידכם הוסיפו לי נופך מיוחד ביותר .

אשמח לשמוע דעתכם לאירוח הראשוני הזה
האם תרצו לשנות דברים לאירוחים הבאים
כל הערה והארה תתקבל בברכה .

המסקנות שאני הסקתי מהאירוח שמרוב התלהבותי , ובשל המאמרים הרבים שנכתבו אודות המשורר , הצפתי את הפורום במידע רב.
באירוח הבא אבחר קטעים נבחרים ואציג פחות שירים .

להודעה זו אצרף קישורים של שרשורי האירוח , השרשור הראשי ובמות הדיון של השירים .
אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם שנטלו חלק באירוח ותרמו לאווירה תרבותית ומיוחדת .
נהנתי לקרוא תגובות מעמיקות ומחכימות ואני בטוחה שגם פיני נהנה לקרוא אותן .

פיני עקב אחרי שרשורי האירוח והשירים , ומסר לי שיגיב לדברים ( אני מקווה שבהקדם מפני שהיה חולה) .

מאחלת לכולנו המשך אירוחים מהנים והשתתפות פוריה .
 

שמים1

New member
תודה מיוחדת לאיציק


שארגן את שרשורי בימות שיריו של פיני והנחה אותי כיצד לערוך ולסכם את האירוח .
( זו הפעם הראשונה שאני מארחת אירוח שכזה).
 
היי שמים.

אני חושב שאמרת שאת תארחי עוד משוררת? שהיא שונה מפיני, אם כן מתי? ממש היה מרתק, והכרתי משורר מעולה אפילו שלא התחברתי בהתחלה... , מחכה לתשובה.
 

שמים1

New member
היי נתנאל

אני חושבת שצריך הפסקה מאירוח לאירוח כדי שלא יהיה כבד מדי
וכדי שיהיו אנרגיות לקרוא ולהגיב .
כמו כן לאפשר פעילות שוטפת של הפורום .
אני מניחה שבערך עוד כחודש יהיה מתאים להעלות אירוח נוסף .
 

aiziq

New member
זו פעם ראשונה בפורום בכלל


אף פעם לא עשינו כאן אירוח כזה. היה או אירוח שבו המשורר נכח פיזית בזמן אמת או ראיון עיתונאי (כמו שעשתה נילי דגן באחד הקישורים שהבאת). שמחתי להיות חלק

&nbsp
בעיניי לא הייתה הגזמה בכמות המידע, חשוב שנכיר גם את הסצנה מחוץ לפורום אם נרצה יום אחד להצטרף אליה, כי בכל "אירוח" כזה שבו אנו פותחים את הפורום שלנו למישהו מבחוץ, אנחנו בעצם גם אורחים בעצמנו בסביבה שמחוץ לפורום, ואורחים בתוך עולמו היצירתי של אדם אחר ולכן חשוב שנפקח עיניים ונדע כמה שיותר.
&nbsp
טרם קראתי את תגובתו של פיני לאירוח, הולך לעשות זאת עכשיו

&nbsp
בוקר טוב לכולם!
&nbsp
איציק.
 

שמים1

New member
אני שמחה שכך התקבל המידע הרב שהעלתי

רציתי לתת כמה שיותר מידע כדי להכניס את היוצרים לעולמו של המשורר וליצירתו .
אם המתכונת מתאימה אעשה זאת גם באירוחים הבאים .
 

שמים1

New member
תגובתו של המשורר פיני רבנו לאירוח בפורום

לכל חברי הפורום ערב טוב. אני רוצה להודות לחברתי מרגלית בר צבי על שאירחה אותי בפורום שלכם. הוחמאתי מעצם האירוח ומן החשיפה של שירתי בפני אנשים שהם חובבי שירה וכותבי שירה.

נשאלתי מספר שאלות שהייתי רוצה להתייחס אליהן משום שאני מניח שאלה שאלות שעולות לעיתים קרובות. אלה הן שאלות אודות סגנונות כתיבת השירה, שירה פרוזאית, שירה חרוזה ושקולה, או סוגות שירה כמו פואמה, סונטה, כליל סונטות וכו'

שירה אפשר לכתוב בכל צורה שרוצים ובלבד שתיצור את החוויה האסתטית רגשית שרוצים ליצור. כמו בכל האמנויות, הפיגורה האמנותית הפכה ליותר ויותר חופשית. בעת המודרנית הריאליזם, המליצה והפיגורה, במובנה הטכני, כלומר דגש על החריזה, על המצלול, על המשקל, כל אלה מפנים את מקומם לתצורות ולסוגות חופשיות יותר. כך בציור, כך בפיסול, כך בשירה. הפורמט הקבוע והמבנה הנוקשה נחווים לעיתים קרובות כמגבילים את חופש היצירה משום שבמהלך הזמן הם הפכו להיות טכניים מאוד ומאולצים. החיפוש אחר חריזה ומצלול שם את היצירה בסד חווייתי, שלא פעם היה צריך לעקמו כדי להתאים לפורמט.

האסכולה של השירה המודרנית בכללותה מכונה "המשפט החופשי" והיא משחררת במידה רבה את הצורך לעוות את ההיגד הפואטי ואת הפורמט בו הוא מונח על הדף, מן המבנים הקלאסיים. אין זה אומר שמשורר אסור לו להשתמש במבנים לשוניים אלה. זה איננו חוק. משורר פעם היה צריך ללמוד את המלאכה של משקל, של צורות חריזה, של הקשר בין סוגי שירים לבין משקלים שונים וכו'.

מקורות שמרניים כאלה מצויים עדיין בתצורות דתיות או פולחניות, שם יש הקפדה על צורה, על צליל וקישור הדוק אל טקסטים מקודשים. לעיתים קרובות ביהדות, זה תהילים, שיר השירים, קהלת וכדומה.

אחד המאפיינים הבולטים של השירה בעת העתיקה הייתה תופעת הדיסגלוסיה, שפירושה שהלשון הכתובה שונה מאוד מן הלשון המדוברת, כדוגמת משוררי ספרד אשר דיברו יום יום בשפה הערבית אבל את שירתם שוררו בשפת הקודש.

מאפיינים צורניים אלו הקלו להבחין בין טקסט שירי לבין טקסט לא שירי. די היה להסתכל במבט חטוף על הכתוב כדי להבחין בין השניים.

המצב היום הוא מורכב יותר. אין מחויבות צורנית או מצלולית לשירה. השירה מחפשת להיות מובנת וישירה. לעיתים תכופות היא איננה מחפשת חוויה אקסטטית דתית או חוויה קולקטיבית, כמו בעת תפילה. אלא היא מחפשת את הפן הפרטי, האישי שמנסה לדייק את האמירה ולא את הצורה.

הצירופים הלשוניים אינם מחפשים כמטרה ראשונית להידמות לטקסטים מקודשים כדוגמת המקרא, הסידור אלא האדם בעידן המודרני בוחר להציב את הצירוף הלשוני הייחודי כבסיס לפואטיקה החדשה. צירוף מחבר שני שדות סמנטיים רחוקים זה מזה בשפה ומביאם לכדי צמידות אחת, המייצרת משמעות חדשה הכוללת אסוציאציות משני השדות הסמנטיים גם יחד.

המסר שיש לי להעביר לכותבי שירה חדשים הוא להתמקד בדיבור הפרטי האותנטי, להימנע ככל האפשר מאמירות קולקטיביות שהן אמירות שחוקות או אמירות קלישאתיות, אשר המוות הרגשי שרוי בתוכם, ויותר בא להסתיר רגש מאשר לחושפו.

לכן, המסר הוא: הכל מותר ובלבד שתיווצר אסתטיקה רגשית באמצעות המערך האסוציאטיבי הטמון במילים.

בעידן האינטרנט כתיבת השירה הופכת להיות קלה יחסית שכן המשורר חופשי ליצור קשר עם קהל קוראיו ללא תיווך של הוצאות לאור ולקטורים למינים.

בברכה
פיני רבנו
 
ואווו תמסרי לו ממני תודה רבה.

הוא ממש נתן תשובה יפה, ואהבתי לקורא, יש לו גם ידע טוב, ממש אהבתי... תודה רבה פיני.
 

שמים1

New member
נתנאל אני בטוחה שתודתך התקבלה

פיני קורא את השרשור ותגובותיו .
 
למעלה