אירוח ד"ר רודה מילר, שבת, 16.00

../images/Emo41.gifאירוח ד"ר רודה מילר, שבת, 16.00

והנה אירוח שהתארגן לו ממש מעכשיו לעכשיו... תודה לקרמרוצקי על הייזום ועל הארגון של האירוח המרתק שצפוי לנו בשבת הקרובה, 6 בינואר 2007...
ביום שבת, 6 בינואר 2007, בין השעות 17.00-16.00, תתארח בפורום ד"ר רודה מילר, סגנית נשיא של החברה לגנאלוגיה יהודית בלונג איילנד Long Island, ניו-יורק, גנאלוגית מוסמכת, מרצה להיסטוריה משפחתית (ב - Dowling College, לונג איילנד), בעלת דוקטורט בחינוך. אנו נזכה לטעום מעט מן הידע הרב אשר יש לרודה בתחומים רבים, ומן הנסיון העצום שצברה במהלך שנים רבות של פעילות גנאלוגית עניפה. תחומי האירוח הם: 1. לימוד גנאלוגיה והיסטוריה משפחתית לילדים ולמבוגרים 2. ארגון המחקר המשפחתי והחומרים הנאספים במהלכו (כדאי לקרוא קודם את תקציר הרצאתה בנושא) 3. איתור אנשים ומסמכים בארצות הברית (רק שאלות ממוקדות, מפורטות ומנוסחות בבירור עם שמות באנגלית יזכו להתייחסות
) השאלות יופנו בפורום בעברית ויתורגמו לרודה באופן סימולנטי. תשובותיה, במסלול תרגום הפוך, יובאו גם הן בעברית.
 

עב

New member
איפה התקציר? ../images/Emo2.gif לא הבנתי

כתבת: "2. ארגון המחקר המשפחתי והחומרים הנאספים במהלכו (כדאי לקרוא קודם את תקציר הרצאתה בנושא)". לא הבנתי היכן נמצא התקציר. תודה מראש!
 

עב

New member
סליחה שאני נודניקית

אבל אני מגיעה למשפט המחץ: "לא ניתן להציג דף זה".
 
למה נודניקית? אני הוא האשם כיוון

שלא בדקתי את הקישור. הנה ברושור בפורמט PDF עם תקציר הרצאתה בנושא, אי-שם אי-פעם... ארנון
 

עב

New member
שאלה לדר' מילר

הערה למארגנים: לא אהיה על יד המחשב בשעת האירוח ומקווה שזה בסדר להציב את השאלה עכשיו. שאלתי: שלום דר' מילר, לאחרונה קיבלתי מהורי בהשאלה חלק מהארכיון האישי שלהם, הכולל 160 מסמכים רבים ומגוונים מתעודת הלידה, השכלה, עלייה, שירות צבאי, תעסוקה, מגורים וכו' ועד ימינו אלה. המסמכים מפוזרים בתיקים ללא סדר וארגון. איך למיין ואיך לרשום? בינתיים מיינתי בסדר כרונולוגי המאפשר מעקב אחרי מהלך חייהם. תודה מראש על כל עצה!
 

Rhoda Miller

New member
כמה הערות והמלצות

1. הרעיון לסדר בסדר כרונולוגי הוא מצוין. 2. תצלומים - כדאי לזהות כל אדם בתצלום, עד כמה שאפשר. 3. אם יש בעיה בסדר כרונולוגי של התמונות - ניתן להיעזר בהיסטוריה של הצילום כדי לתארך אותה (הנייר, המסגרת' וכו') 4. מומלץ לסרוק או לעשות תצלום צבעוני, אפילו אם זה תצלום צבעוני! 5. כשמחזירה את המסמכים - הכל צריך להיות מונח בתיקים ובתנאים המתאימים לאזקת חומרים ארכיונים (ללא לחות, טמפ' לא חמה מדי, תיקי אחסון מתאימים)
 
שאלה לד"ר רודה מילר

איפה ניתן למצוא את השם העכשוי של מישהו שהיגר עם שם יהודי,פולני או אחר לארה"ב. במקרה שלי השם שבו נרשמה קרובתי במסמכי ההגירה היה ZOSIA LEWKOWICZ איך אפשר לדעת מה שמה עכשיו כדי ליצור איתה קשר ? תודה מראש דני
 

Rhoda Miller

New member
תשובתי...

השאלה הראשונה תהיה, האם האדם קיבל אזרחות? אם כן - מסמכי ההתאזרחות מכילים את שני השמות. על מנת להגיע למסמכי ההתאזרחות, יש להיעזר במסר המופיע על מסמכי ההגירה בעמודת המקצוע. מספר זה מכוון למסמכי ההתאזרחות. ניתן להיעזר באתר של סטיב מורס לחיפוש במסמכי ההתאזרחות.
 

ari היחיד

New member
האם תוכלי לתת את האתר של סטיב מורס

ואולי גם קצת להסביר על האתר
 
עבודות "שורשים"

שלום רב, רודה! בישראל, רוב התלמידים נאלצים לכתוב עבודות "שורשים" על ההיסטוריה המשפחתית שלהם בסביבות גיל 13. לרוב, ההורים הם אלו שעושים את העבודה, ואם מדובר בילד שני במשפחה - הרי שנחסכה לכולם עבודה רבה. רבים מן ההורים הללו מגיעים לפורום ומחפשים כאן עזרה, ללא שהם יודעים אפילו מה הם רוצים לדעת. אני בוודאי לא חושב שעבודת "שורשים" צריכה להיות דומה למחקר גנאלוגי כמו שאנו עורכים, ובוודאי היא צריכה להיות מוגבלת בהיקף. מצד שני, נושא ההיסטוריה המשפחתית יכול להוות הזדמנות נפלאה ללמוד על דברים רבים אחרים (גיאוגרפיה, ספרות, הגירה, אוכל, מנהגים יהודיים ועוד ועוד ועוד). מה צריכה להיות, לדעתך, המטרה שנשים לעצמנו עבור הנערים בני ה - 13, ושתכוון אותנו (כהורים, כמחנכים וכחברה) בהגדרת אופי העבודה ובהנחיה במהלך הכנתה? האם ישנם אנשי אקדמיה מתחום החינוך אשר עוסקים בסוגיות דומות לזו?
ארנון
 
שאלה לד"ר רודה מילר

איתור מידע על אדם בארה"ב. הדוד של סבתי אברהם כץ-Abrham Katz נולד בעיירה סוויר שהיתה תחת שלטון רוסיה ופולין וכיום היא בבילורוס בסביבות 1887 שם אביו:Hanan Katz שם אימו:RIVA kATZ ב1910 הגיע אברהם באוניה בליכר שהפליגה מהמבורג לאליס אילנד שבניו יורק אל אחותו מרים-מרי לוין-Mary Levin וגיסו וולף לוין-Wolf Levin מאוחר יותר עבר אברהם כץ לגור בלוס אנגלס ובה גם ניפטר בסביבות 1976 ידוע למישפחה כי לפני מותו ניפגע בתאונת דרכים שריתקה אותו לכיסא גלגלים. לאילו מוסדות או אנשים בלוס אנגלס עלי לפנות כדי להשיג מידע על האיש? בתודה מראש חנה גונן
 
לענין "עבודת השורשים" של בני י'ג.

אם מותר לפתח קצת את הנושא, אני כבר סבא לתשעה נכדים שהגישו עבודות שורשים במסגרת תכניות הלימודים של כיתה ז'. חלקן עבודות ברמה והקיף מרשימים, וחלקם עבודות של ההורים, או העתקי עבודות האחים הבוגרים. רמת העבודה לא קשורה באהבת הנושא, אלא ברצינותו של התלמיד במכלול של לימודי בית הספר. אני מוטרד כבר שנים, איך מעניינים את הנכדים בנושא? לצערי לא מצאתי לכך תשובה.
 

Sadetsky

New member
שאלה מעניינת. שאלה לי אליך

למה אתה מתכוון ב-להתעניין. אתה מתכוון איך לגרום להם שיעסקו בזה כתחביב? כי אני מבינה שהם התעניינו לא מעט במסגרת העבודה לבי"ס. אני מחדדת את זה כי בניסוח הזה יש מקום לחשש שתקבל תשובה לשאלה שלא התכוונת לשאול...
 
"להתענין" אכן לגלות עניין

בקורות המשפחה בהבט האישי ובחיבור בן ההיסטוריה האישית של דורות קודמים, להיסטוריה הכללית. להבין את המאורעות ההיסטוריים כגון הקמת המדינה, פעילויות בטחון והתיישבות, השואה ועוד... דרך ההיסטוריה האישית של בני המשפחה.
 

Rhoda Miller

New member
שני רעיונות

1. מומלץ לקשר בין ההיסטוריה הזו לחייהם של הנערים היום. שאל את הילד: מה הדברים החשובים בחייך? מה הבחירות שעליך לעשות? ואז, הדגם לו את אותן התשובות על חייך. שאל את נכדך: יך נראה המטבח שלך? ואז ספר לו על המטבח שלך; האם יש לך חברה? מהם המשחקים שאתה משחק? התשובות המקבילות מחייך יעניינו אותו בוודאי ויתקשרו מאוד לחייו. 2. כדאי להבין מהצעירים הללו במה הם מתעניינים (ספורט, טכנולוגיה, כל תחביב שהוא) - ואז התמקד באספקט זה של ילדותך באותו היבט. למשל, אם עניינו ספורט - ספר לו על הספורט בימים ועניין אותו לערוך מחקר על הספורט באותה תקופה. במקום "לשפוך" מידע, ספר לו מה שמעניין אותו.
 

Rhoda Miller

New member
דעתי בעניין

לדעתי, נערים בגל זה יכולים לערוך מחקר בארכיונים ובאינטרנט. מה שחשוב להם, מבחינה חינוכית, זה לראיין את בני הדור המבוגר - ולא רק את ההורים, אלא מהדור שמעליהם. מנסיוני, עריכת ריון שכזה מלמד אותם כיצד לערוך ראיון באופן כללי, הם לומדים כיצד לנסח שאלה, כיצד להתכונן לראיון על ידי למידת הרקע של המרואיין. על ידי זה, הם לומדים את הרקע של האדם שאותו הם מראיינים ולומדים את ההיסטוריה שלו ושל התקופה. מומלץ מאוד להקליט או לצלם את הראיונות.
 

ari היחיד

New member
האם יש עוד דרכים לעניין את בני ה-13

האם יש עוד דרכים לעניין את בני ה-13 שעושים עבודת שורשים בנוסף לרעיון אם המבוגרים במשפחה איך אפשר להעביר את חומר הלימוד בצורה אחרת/נוספת ובכך לעניין אותם לחקור את שורשיהם
 

ornan

New member
לד"ר רודה מילר - איתור צאצאי ניידרמ

אני מנסה מזה כשנתיים לאתר את צאצאיו של שמואל ניידרמן SAMUEL NEUDERMAN/NEIDERMANN שהגיע לארה"ב ב 1890. שנה אחריו הגיעו אשתו ובנותיו. עד עכשיו מצאתי את מסמכי הגעתו של סמואל, כתובתמגוריו ב IOWA /DES MOINES , עיסוקו ותאריך פטירתו ומקום קבורתו, כמו גם של אשתו. לא הצלחתי עד כה לאתר את בנותיו לאחר מפקדי 1905, שכן הסברה שהן נישאו ושינו את שמן. אני מצרפת את בקשת החיפוש שלי באנגלית ב JEWISGGEN, הכוללת את כל הפרטים. יש לציין שסמואל, הוא אחיו של אריה-לייב ניידרמן, הסבא-רבא של בעלי, שהיה בין חלוצי המושבה זכרון יעקב, אלא שהוא בחר לעזוב את רומניה ולהגר לארה"ב. It has been more than 100 years since our USA branch of the NEIDERMAN family "disappeared". I think it is time to find it.... Samuel NEIDERMAN (b. 1850, Romania) arrived to the USA in 1890 One year later, arrived his wife, Anna (b. 1852), together with their two daughters: Nettie (b. 1877) and Rose (b. 1879). According to the 1900 census, the family lived in DesMoines, Iowa. They appear there as: Samuel, Anna, Netta, Rose NEIDERMAN In the 1910 census, I was only able to locate Soloman NEUDERMAN, whom I suspect to be "my" Samuel. He is 62y/o widowed by then, and lives as a lodger, not with his daughters. I find. death notice of Samuel NEUDERMANN, S > Born: 21 FEB 1848 > Died: 23 MAR 1916 > Cemetery: WOODLAND > Location: > County: POLK CO. - IOWA > Record Notes: 68Y > The daughters might have changed their surname after their marriage, and therefore tracking them is quite hard without further information. In the Steff Morris web I've found suspect information about Nettie. (b. 1877, mite have married Milton GOLDMAN) on the 1910 censuses they lived in Des Moines with their daughter Dorothy/Ruth,on the 1930 Dorothy didn't appear maybe she had married. Rose (b. 1879, no marriage name is known). I will be grateful for any information .about their descendants or living relatives, because this is the only way I have to reconnect with relatives of mine, the connection with whom was broken more than 100 years ago! Samuel was the brother of our ggrandfather that came to Israel in 1882 Any help/suggestions would be much appreciated Yours Sincerely, Orna Neiderman.
 
למעלה