מחפשת חומר על "להישין"

shona51

New member
מחפשת חומר על "להישין"

להישין - עיירה בפולין (כיום בילרוס), מוצאו של סבי, אב-אבי (חיים חלוונע יוז'וק) מחפשת את אחיותיו וכן שמות אחיו ואחיותיו של סבארבא (ישראל-יעקב יוז'וק). מחפשת חומרים על העירה ועל תושביה.
 
להישין Lahishyn, בילרוס

שלום לך
ראשית, המשפט הראשון שלך נפתח באוקסימורון: להישין - עיירה בפולין (כיום בילרוס)... אמנם, ברור לי מקורו, אך בכל זאת - או שהעיירה בפולין או שהיא בבילרוס. במקרה דנן, העיירה נמצאת אכן בבילרוס, באזור מינסק Minsk. שני מקורות מידע זמינים יוכלו לסייע לך בתחילת הדרך:
אתר JewishGen - פרטים מעטים על העיירה נמצאים ב - ShtetlSeeker, ובנוסף ב - JGFF רשום מישהו החוקר את משפחת Yuz[i/u]k מאותה העיירה, וברור שכדאי ליצור עמו קשר (אם אינך מכירה אותו). צריך לחפש שם היטב במאגרים השונים, כולל בארכיון ההודעות של רשימות התפוצה.
אתר היכל השמות - הייתי עובר על כל היוז'וקים המוזכרים שם, רובם מאותה העיירה (למרות שהיא מופיע, משום מה, בפולין). ארנון
 

shona51

New member
תודה על תגובת הבזק, ולעניננו:

אותם אנשים שבאו מעירות קטנות באזור מינסק ופינסק קראו לעצמם "פולנים" למרות שחלק ניכר מהתושבים היו אכרים בילרוסים. האזור עבר משלטון רוסיה הגדולה לשלטון פולין וחזרה ומכאן הבלבול. אני קוראת להם פולנים על פי דרכם של היהודים שבאו משם, כולל אבי ובני משפחתו. תודה על העצות. אני אבדוק באתרים שהצעת.
 

shona51

New member
ובהמשך... נכנסתי ל- JGFF

ומצאתי את אותו חוקר משפחת יוז'וק שאיתו אני מתכתבת כשנתיים. הוא החליט שאנו משפחה למרות שעדיין לא מצאנו את הקשר המדויק, חוץ משם משפחה ואזור מוצא.
 
למעלה