אירוח איתי בחור, 31.3.05

../images/Emo124.gif אירוח איתי בחור, 31.3.05

ביום ה', 31.3.05, בין השעות 20.00-19.00, יתארח בפורום איתי בחור, יליד זכרון (ובן משפחה וותיקה), אשר מוציא לאור בימים אלו את ספרו "פעמון סדוק". הספר, פרי מחקר מקיף שנפרש על פני 15 שנה, עוסק באנשי העליה הראשונה, ומלווה אותם מביתם ברומניה, דרך ארץ ישראל ועד לתחנתם הסופית: המושבות הראשונות, בתי העלמין והמקומות אליהם היגרו חלקם. בתום האירוח, נעמוד כולנו בפני אתגר, אשר יוצג לנו על ידי איתי, אבל על כך בהמשך...
מגוון המקורות שחקר איתי בדרכו לכתיבת הספר (ספרים קיימים, ראיונות, ארכיונים בארץ ובחו"ל, אוספים אישיים...) והידע הרב שצבר לאורך השנים בנושא - ישמשו לנו כר פורה לשאלות בכל הקשור לתקופה הלא-נשכחת ההיא. שרשור שאלות ייפתח בסמוך למועד האירוח. ארנון
 

עדנה4

New member
נהדר, כבר מחכים בסקרנות,

שמענו את הרצאתו של איתי בחור בחיפה, על ההיסטוריה של זכרון, וההרצאה היתה מאלפת ומרתקת. איתי גם עודד אותנו לחפש בארכיון בזכרון יעקב, ואכן מצאנו שם כמה דברים חשובים ביותר למחקר המשפחתי, כמו שם נעוריה של הסבתא רבא של עמי, ועוד. יופי ארנון, עדנה (עדנה4 השמחה פי 4)
 
הספר והאירוח אינם רק על זכרון, אלא

על תקופת העליה הראשונה בכלל. התמחותו של איתי היא באנשים של התקופה - הן המפורסמים והן האלמוניים. צריך לזכור, שלאחר גלי העזיבה שאפיינו את התקופה, נותרו בארץ בסה"כ כ - 600 מ"משפחות העליה הראשונה", כ - 2,000 איש, ובסופו של דבר - רובם התחתנו אלו עם אלו (פרט למשת"פים של הברון, כפי שסיפר לי איתי אמש, אשר נאלצו להביא להם חתנים מבחוץ...). ארנון
 

ruvennn

New member
"פעמון סדוק" - ספר נפלא.

פשוט נפלא. מרתק, חכם, אנושי, ונפלא.
 
ערב טוב

אני שמח להתארח בפורום הפעלתני, לשמוע, לענות ולספר. תודה לכם. הידע שלי לגבי משפחות ראש פנה מצומצם יותר, אך יש כמה דברים שאולי אוכל לענות עליהם. לגבי אלה שלא, יש לי עם מי לברר ולחזור עם תשובות. מחכה בקוצר רוח לאירוח. להתראות.
 
15 שנות מחקר?

האם נעשה אי פעם מחקר כזה מקיף על הנושא הזה? ולאיזה מסקנות הגיע הסופר? הן שונות ממה שאנחנו יודעים היום? בתור מישהי שמתעניינית במיתוסים, מעניין אותי לדעת האם הספר יחזק או ימוטט אותם. האם אפשר לקבל דוגמא או שיש להתאזר בסבלנות עוד שבוע?
 
מיתוסים ומציאות

שלום לכם. אני מתפתה לא לחכות ולכתוב. נו... אחרי 15 שנה קשה לשמור תינוק בבטן. לעצם השאלות - נושא העלייה הראשונה די מוזנח במחקר ההיסטורי (מכל מיני סיבות). גם החוקרים המעטים הפעילים בתחום, עוסקים בעיקר בהיבטים האורבניים ולא בבני האדם שהם הדבר המשמעותי בעיניי. בתנאים האלה, ברור שהספר מכיל עובדות לא מוכרות. לגבי המיתוסים - אין לי עניין לנפץ מיתוסים או לקדש אותם, אלא להתקרב לאמת ולהבין ביתר דיוק מה היה פעם. מובן, שברגע שמתייחסים לדמות שנתפסת באופן מסוים בזכרון הקולקטיבי, וחושפים עובדות חדשות הנוגעות לה, גם ההערכה לגביה משתנה. לדוגמא, נפתלי הרץ אימבר (מחבר התקוה) נתפס בהיסטוריוגרפיה הישראלית בתור אדם לא רציני, שיכור ואופורטוניסט. הופתעתי לגלות שהוא היה אדם הרבה יותר רציני וערכי מאשר הדימוי ההיסטורי שלו. לעומתו, אליעזר בן יהודה (שנחשב למחייה השפה העברית), היה אדם מאוד בעייתי, ובוודאי לא היה "יהודי מבדח" כפי שמצטייר מהפזמון שכתב ירון לונדון.
 
ואם זה לא ניפוץ מיתוסים

אני לא יודעת ניפוץ מיתוסים מהו. אלא אם כן, כמובן, מה שמפריע לך הוא המילים בהן השתמשתי, ואז אני לוקחת בהחלט את המילים שלך. להבין אותם יותר זה אולי פחות להעריץ, אבל יותר לכבד את מי שאכן מגיע לו. לי אישית נראה שתהיה סופה לא קטנה סביב הספר שלך אם זה רק קמצוץ ממה שמובא שם.
 
למעלה