ברוכה הבאה, סליאן, אל ביתנו

תרגום לאנגלית

This question is a follow up to the question by Hadass: Can you answer the same question as Hadass'es on the Jews of Casablanca on the 19th and 20th centuries, and if possible prior to that... Osnat Chazan​

the village of svir

dear sallyann my grandmother came from the village of svir who used to be in poland and naw in belaures unforcanly i didnt find much of the records from the place is it possible that the soviet region took the local archives to moscow in the time btween 1939 and 1941 and muby i will be able to find it in the moscowes archives? yours sincarly hana gonan

תרגום לעברית

סליאן היקרה, סבתי באה מהכפר SVIR אשר היה בפולין ועתה הוא בבלרוס. לרע המזל, לא מצאתי הרבה מהרשומות ממקום זה. האם יתכן שהשלטון הרוסי לקח את הארכיונים המקומיים למוסקבה בשנים 1939 - 1941 ? אולי אוכל למצוא את מה שאני מחפשת בארכיון במוסקבה ? שלך, חנה גונן

Sallyann

Hana Gonen

Dear Hana, It is unlikely that the Soviets took local archives to Moscow unless you have some information that the collections were evacuated there. It is more probable that records were lost due to war, fire, etc. Miriam Weiner's website, www.rtrfoundation.org lists two record collections for Svir. One is in the Lithuanian State Archives in Vilnius: it is a 1849-50 census; the other is a list of aliyah passports to Palestine and it is held at the Jewish Historical Institute in Warsaw. Given the paucity of known documents, your best research bet would be to join the Belarus SIG and ask others what they have learned about records for Svir. Also check the JewishGen Family Finder to see who else is researching family from that location. Perhaps they have learned things that would be useful to you. Both can be accessed from the JewishGen home page at www.jewishgen.org.​

תרגום התשובה לחנה גונן

חנה היקרה, בלתי סביר שהסובייטים לקחו ארכיונים מקומיים למוסקבה, אלא אם כן יש לך מידע שאוספים אכן פונו משם. יותר סביר שהרשומות אבדו עקב מלחמה, שריפה וכו'. באתר של מרים וינר, www.rtrfoundation.org, קיים רישום אדות שני אוספים מ- SVIR. האחד נמצא בארכיון הלאומי בוילנא אשר בליטא. והוא המפקד משנת 1849-1850; השני הוא מאגר של דרכוני עליה לפלשתינה, אשר נמצא בידי המכון ההסטורי היהודי בורשה. בהתחשב בנדירותם של מסמכים, אני חושבת שההימור הבטוח יותר שלך יהיה להצטרף לקבוצת הענין המיוחד של בלרוס (BELARUS SIG) ולשאול את המשתתפים האחרים מה הם למדו אודות רשומות מסביר. כמו כן בדקי את ה- JGFF של הג'ואישג'ן ובדקי מי עוד חוקר משפחות מאותו מקום. אולי הם למדו דברים שיכולים להביא לך תועלת. לשני המקורות שהזכרתי ניתן להגיע באמצעות דף הבית של הג'ואישג'ן, הממוקם בכתובת www.jewishgen.org. תרגם: רוני

Sallyann

Osnat Chazan

Again, for questions about the Jews of Morocco, the best person to consult is Mathilde Tagger in Jerusalem.​

תרגום התשובה לאסנת חזן

שוב, בשאלות על יהדות מרוקו, האדם הנכון ביותר להתייעץ עימו היא מתילדה תג'ר מירושלים. תרגם: רוני

תרגום התשובה להדס

האדם הטוב ביותר שניתן ליצור עימו קשר בענין זה היא מתילדה תג'ר, שגרה בירושלים. היא פעילה בקבוצת הענין המיוחדת של ספרדים. כתובת הדואר האלקטרוני שלה היא: [email protected]. תרגם: רוני

raheli3

שאלה לדר' סליאן אמדור-זק

dear Sallyan, My maternal family name is Rachman (Rakhman in Russian), Ukrainian origin. As far as i know, mostly emigrate to the US continent at late 19th, early 20th century, and anglicized their name to Richman and Richmond. Till today i found nothing of any descenders/kin's. therefore, i would like to know if there is any possibility to find out a census of Uman,Kiev,Zhitomir, circa 1800-1900? Kindly Regards, Raheli​

raheli3

בעברית:

סליאן יקרה, שמה של משפחת אימי - רחמן. מוצאם - אוקראיני. עד כמה שנודע לי, בשלהי המאה ה-19 תחילת המאה ה-20 היגרו לארה"ב ואינגלזו את שמם לרחמן וריצ'מונד. עד היום טרם מצאתי צאצאיהם. היש אפשרות למצוא ,מפקד תושבי" אומן, קייב, ז'יטומיר מהתקופה 1800-1900 בערך? בהוקרה, רחלי

Sallyann

Raheli3

According to Miriam Weiner's website, www.rtrfoundation.org, censuses and other types of for Uman, Kiev and Zhitomir do exist, but I am not certain why you are seeking them. From what you have written, it sounds as if you would like to find some of your Rakhman relatives, but assume that you can't since most emigrated to the United States and changed their names. If that is what you would like to do, then I am not certain how censuses from these Ukrainian cities will help you. Since you know that some relatives changed their names to Richman and Richmond and that they came originally from Ukraine (those specific cities), it might be more helpful for you to post a search message on the JewishGen digest (at [email protected]) and ask if anyone has this background. You also should search the Consolidated Jewish Surname Index at www.avotaynu.com for Rachman, Rakhman, Richman and Richmond and see what leads this provides. Also look at the JewishGen Family Finder (www.jewishgen.org) for anyone searching those names plus anyone from the towns of interest to you.​

תרגום לעברית

על פי האתר של מרים וינר www.rtrfoundation.org מפקדים ודומיהם לערים אומן, קייב וז'יטומיר קיימים, אבל אינני בטוחה מדוע את מחפשת אחריהם. ממה שכתבת, נראה כאילו את מחפשת אחרי קרובים בשם רחמן, אולם אינך יכולה למצוא כאלה מאחר ומרביתם היגרו לארה"ב ושינו את שמותיהם. אם זה הדבר שברצונך לעשות, אזי אינני בטוחה כיצד מפקדים מערים אוקראיניות יעזרו לך. מאחר שחלק מהקרובים שינו את שמם לריכמן וריצ'מונד ושהם באו במקור מאוקראינה (ערים מסוימות אלו) יכול להיות שכדאי לך יותר לפרסם הודעת חיפוש בקבוצת הדיון של הג'ואישג'ן (בכתובת: [email protected]) ולשאול אם למישהו יש את הרקע הזה במשפחתו. עליך גם לחפש את השמות רחמן, רקמן, ריצ'מן וריצ'מונד במאגר השמות המאוחד של "אבותינו" הממוקם בכתובת www.avotaynu.com ולראות אלו כיווני חקירה יעלה חיפושך. בנוסף חפשי ב- JGFF, אליו תגיעי דרך הכתובת www.jewishgen.org את כל מי שחוקר שמות אלו וכן כל מי שחוקר את הערים בהן את מעוניינת. תרגם: רוני

aeshet

שאלה

מחפש מידע על Volodarsk-Volynsk Ivnitsa HOROSHKI מ1880 ועד 1920 תודה

talia olav

הצלבת מידע בין רישומים בימים ההם

As Jews wandered frequently, and with no computers in the old days - when and how officials cross-checked vital data? For example, if a person born in a certain town, moved to a distant town and wanted to get married there – was it enough to bring witnesses, or did he need some documents from his place of birth? And if there was a need – was it possible to bypass those procedures? Please refer to both civil and Jewish practices in Congress Poland in the 19th century. Thanks again T-A​

talia olav

ובעברית -

נוכח הנדודים התכופים של היהודים, וללא מחשבים בימים ההם – מתי וכיצד פקידי ציבור הצליבו מידע הקשור לתעודות-חיים? למשל, אם אדם נולד במקום מסויים, עבר לעיירה מרוחקת ורצה להנשא שם – האם היה די בהבאת עדים, או שהיה צורך במסמכים רשמיים ממקום הלידה? ואם היה צורך – האם היו דרכים לעקוף זאת? אנא התייחסי הן לרישומי הקהילה היהודית והן לרישומים אזרחיים בפולין במאה ה-19.

תשובה Talia Olav

Dear Talia, I'm afraid that these questions are too broad and general to answer. Much would depend, I imagine, on the specific time and place. I don't know what you mean when you ask me to "refer to Jewish and civil practices" in Congress Poland, but I sugges that you read the very comprehensive chapter on Russian Poland (also known as Congress Poland) in the Avotaynu Guide to Jewish Genealogy. That gives the best overview and includes an extensive bibliography.​

תרגום התשובה לעברית

אני חוששת ששאלות אלה רחבות וכלליות מכדי לענות עליהן. הרבה תלוי, אני מניחה, בזמן ובמקום המסוימים. אני יודעת למה כוונתך כשאת מבקשת ממני "להתייחס לרישומים יהודיים ואזרחיים" בפולין, אך אני מציעה שתקראי את הפרק המקיף מאוד על פולין הרוסית (הידועה גם כפולין הקונגרסאית) במדריך אבותינו לגנאלוגיה יהודית. הפרק מביא סקירה מצוינת וכולל ביבליוגרפיה נוספת. תרגמה: אסנת חזן

למעלה