ברוכה הבאה, סליאן, אל ביתנו

משפחות ויזמאן

שלום האם את יכולה להפנות אותי ישירות לאנשים המחפסים או חוקרים את משפחת ויזמאן ממרוקו . חוקר משפחות ויזמאן מרוקו.

התשובה בעברית

לגבי מידע הנוגע לגנאולוגיה מרוקאית, אני מציעה לך לפנות למתילדה תג'ר מירושלים. הדוא"ל שלה הוא [email protected]. תרגם: רוני

Ohle74

שאלה לגבי סמל (מגן) משפחתי

לסליאן שלום, זה מספר שני שאני מנסה למצוא את המשפחה לה המגן (Coat of arms) שייך. האם ידוע לך על חוקר או איזה שהוא מומחה לנושא (סמלי משפחות יהודיות) שעמו ניתן לצור קשר? המגן- מתוך כריכת ספר שהודפס במאה ה-16 והגיע אלי כירושה משפחתית.

Ohle74

Jewish Coats of Arms

Dear Dr. Amdur-Sack, For several years I'm trying to find the origins of the attached coat of arms (or family crest or ex-libris). The coat of arms is attached to a book cover from the 16th century. The book is one of the last remanats of my Graet Great Grandfather-Rabbi Dr. Hosea Jacobi's (who was chief Rabbi in Croatia) library. Please be so kind as to let me know whether you are aware of a researcher who deals with Jewish coats of arms or family crests. Many Thanks, Ohad​

חיננית

למומחית

מה המוצא של משפחת הולדנגרבר( מדובר בכמה משפחות מקימפולונג מולדובני, עיירה בבוקובינה רומניה ). ממה שנאמר במשפחה המוצא המקורי מהולנד. האם נכון ? האם יש רישומים על המשפחה הזו. תודה מראש ח

תרגום לאנגלית

What is the origin of the Holdenberg family (there are a few families from Kimolung Moldovni, a shtetl in Bukovina, Romania. From what is told in the family, the family's origin is from Holland ? Is that correct ? Are there any records concerning his family ? Thanking you, H.​

Sallyann

To Hinanit

Although Alexander Beider, the leading expert on Jewish family names, has not written anything about names from this region, he perhaps can tell you something. His e-mail address is [email protected]. The only listing for your name in Avotaynu's Consolidated Jewish Surname Index (at the Avotaynu website www.avotaynu.com) is for a record in Jewish Records Indexing-Poland (JRI-Poland). Perhaps you should obtain that record and see if it gives you any clues. JRI-Poland can be accessed from the JewishGen website.​

תרגום לעברית

אף שאלכסנדר ביידר, המומחה לשמות משפחה יהודיים, לא כתב דבר על שמות מאזור זה, ייתכן שהוא יוכל לספר לך יותר. כתובת הדוא"ל שלו: [email protected] הרישום היחיד לשם שלך באינדקס שמות המשפחה באבותינו (Consolidated Jewish Surname Index) (באתר אבותינו www.avotaynu.com) מתייחס לתיעוד ב-JRI-Poland. ייתכן שתוכלי להשיג רישום זה ולראות אם הוא מוסיף לך רמזים. אפשר להגיע ל-JRI-Poland מאתר ג'ואישג'ן. תרגמה: אסנת חזן

Sallyann

Ohad

Dear Ohad, I'm very sorry but I don't know anything about this. Given that, I wonder if you have consulted the Jewish National and University Library for the name of an expert on Jewish coats of arms? And what about the Hebraic Section of the U.S. Library of Congress. The person to consult there is Dr. Peggy Perlman. Her e-mail is [email protected]. Sallyann​

התשובה בעברית

אוהד היקר, אני מאוד מצערת, אבל אינני יודעת על כך דבר. לאחר שאמרתי זאת, אני תוהה האם התיעצת עם הספריה הלאומי והעברית לגבי מומחה למגנים משפחתיים ? ומה לגבי המחלקה העברית של ספרית הקונגרס (של ארה"ב) ? שמו של האדם עימו עליך להתייעץ שם היא ד"ר פגי פרלמן. הדוא"ל שלה הוא [email protected]. סליאן תרגם: רוני

לוטקה

מסמכים מאוסמולודה

שלום רב, היכן ניתן למצוא רישומים על יהודים מ-Osmoloda או כפי שהיא נקראת כיום Osmolda הנמצאת בהרי הקרפטיים באוקראינה. ב-JRI יש שני רישומים בלבד של העיירה ושניהם לא קשורים למשפחתנו, אחד מ-Zloczow והשני מרישום דרכונים במכון להיסטוריה יהודית. היכן ניתן למצוא מידע על החיים היהודיים ב-Osmoloda, הופנתי על ידי חברי הפורום לספר זיכרון Carpatho-Ruthenia אך לא מצאתי איזכור מפורש של העיירה. היכן ניתן לברר האם נותרו שרידים, כמו מצבות, ב-Osmoloda? תודה רבה

תרגום לעברית

Shalom, Where can I find records over Jews from Osmolda, or today Osmoloda in the Carpathians it the Ukraine ? In JRI-Poland there are only two records from there, both not our family. One is from Zloczow and the other is from the Passports registry in the institute for Jewish History. Where can I find materila on Jewish lifr in Osmolda ? Friends directed my to Yizkor book on Carpatho-Ruthenia but I could find a specific reference to this town. Where can I find ot if anything survived there (like tombstones) ? Thank you very much.​

Sallyann

Lutka

Unfortunately, this is a region from which it is extremely difficult to find any records. Apparently the Jewish population was extremely small because I do not find it listed in either Where Once We Walked or Miriam Weiner's book on archival resources in Ukraine. Can you tell me the nearest largest city? And was this town in Ukraine before World War I? What sovereign rules there during the interward period? That might make the difference. Have you looked at www.rtrfoundation.org for any listings? What about JewishGen's Family Finder? Is anyone seeking family from there? If Osmolda was once part of Hungary, register your question on the Hungarian SIG which you can access from JewishGen.​

תרגום

לרוע המזל, מאזור זה קשה מאוד למצוא תיעוד כלשהו. נראה שהאוכלוסייה היהודית היתה קטנה במיוחד מפני שאיננו מוצאים אותה ב-Where once we walked או בספר של מרים ויינר על מקורות ארכיוניים באוקראינה. האם לוכלי לומר לי מה העיר הגדולה ביותר בסביבה? והאם עיר זו היתה באוקראינה לפני מלחמת העולם הראשונה? איזו ריבונות שלטה שם בתקופה שבין המלחמות? זה עשוי להיות ההבדל. האם חיפשת ב- www.rtrfoundation.org? מה עם Family Finder בג'ואישגן? האם מישהו מחפש משפחה משם? אם אוסמולדה היה פעם חלק מהונגריה, כתבי את שאלתך ב-SIG ההונגרי שתוכלי להגיע אליו מאתר הג'ואישגן. תרגמה: אסנת חזן

לוטקה

Osmoloda

Dear Sallyann, Thank you for your response. As far as I know Osmoloda WAS once part of Hungary. However, I know that the family classified themselves as Polish Jews. The JewishGen's Family Finder did not allow to write the name Osmoloda thus I could not find any inquiries. Thank you,​

bilen

שאלה - פרנקל מקולומיאה/גליציה.

Hi Sally-ann, We are looking for our Fraenkel ancestors in the region of Kolomyya, Galicia (Incl.: Zablotow, Viznitz etc.). We found all the Info needed about 2 other Gr-parents, until 1770 (approx.). But, now we have a problem to look for more information about the ancestors and family of our Gr-Grand-Father Wolf Fraenkel, Born around 1830. Because: A - We found 4 different Wolf Fraenkel in JRI registrations at the same period of time, in Kolomyya only. B – The names of his descendents are "simple" names and repeat themselves in other branches of the family, not on the Fraenkel side. So, we cannot be sure if he named his parents. We bought some relevant registrations from JRI; Our relatives in the US looked for Info in Salt-Lake City; We tried together to contact different Frankel researchers from all over the world - no results; And we learned about the Frankel branch who went to Austria and Galicia, but cannot find if and how we are related. We feel like we met a wall and cannot continue with this important side of the family. Where can we look for more Info ? Thanks for your time.​

bilen

השאלה בעברית - פרנקל

שלום לסאלי-אן, אנו מחפשים את שורשי אבותינו פרנקל מאזור קולומיאה, גליציה (כולל: זבלוטוב, ויזניץ וכו'). מצאנו מידע על אבותיהם של שני סבים אחרים עד שנת 1770 בערך וכעת, יש לנו בעיה לאתר מידע אודות האבות והמשפחה של סב-סבנו וולף פרנקל שנולד בערך בשנת 1830. מכיוון ש : א. מצאנו ארבעה (4) וולף פרנקל שונים שחיו באותה תקופה בקולומיאה בלבד, לפי רישומי JRI. ב. השמות שניתנו לילדיו הם שמות "פשוטים", שמות שחוזרים על עצמם בהרבה משפחות וגם ובענפים אחרים של משפחתנו שאינם פרנקל. לכן, אין אפשרות לדעת אם שמות הוריו נמצאים ביניהם. קנינו את הרישומים הרלבנטיים מתוך JRI; קרובינו בארה"ב חיפשו מידע רלבנטי אצל המומרמונים (בסולט-לייק סיטי). הם וגם אנו ניסינו ליצור קשר עם חוקרי פרנקל אחרים בעולם – ללא תוצאות; למדנו על הענף של פרנקל שנדד לאוסטריה וגליציה, אבל לא מצליחים למצוא אם וכיצד אני מקושרים. אנו חשים שאנו ניצבים לפני קיר גבוה ואיננו יכולים להמשיך לחקור את הצד החשוב הזה של המשפחה. היכן נוכל לחפש מידע נוסף?? תודה על זמנך.

למעלה